philips CRT 107S76

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 00:38
hay

Ik kijk nu naar een al redelijk versleten 107T51 philips crt, en ik wil een nieuwe aanschaffen.

Nu is CRT zeer moeilijk verkrijgbaar, en kwam uiteindelijk op dit model uit:
http://www.p4c.philips.co..._00/107s76_00_pss_nld.pdf
Ik kan hem nieuw kopen voor een ruime 120 euro.

Heeft iemand ervaringen met dit scherm?
Verder beweerd philips met hun (zogenaamde) baanbrekende CPU met digitale deflectie beeldverbeteraar het beeld een stukke beter te maken(iets wat mijn scherm niet heeft) werkt dit echt of is dit een verkooptruc?

alvast bedankt

groetjes

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

misschien een rare vraag, maar...
waarom crt?
is het vanwege de aantrekkelijke prijs, of heb je andere redenen om voor deze ietwat oudere monitoren te gaan?

Je mag er volgens mij wel vanuit gaan dat deze monitor redelijk doorontwikkeld is en dat er niet veel beter te krijgen is van Philips. Het feit dat Philips en LG hun gezamenlijk displayfabriek (niet: lcd-fabriek) hebben opgedoekt doet vermoeden dat dit ook de laatste 17" crt is die Philips gaat verkopen.

Dat beeldscherm beschikt trouwens wel over ruimtevaarttechnologie volgens het pdf-je, dus dat moet wel geweldig zijn ;)

[ Voor 57% gewijzigd door cor-gijs op 11-10-2007 22:08 ]

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 00:38
Ik wil op vele resoluties gaan werken voor games en videobewerken. Persoonlijk vind ik lcd erg slecht beeld geven op alles wat niet native resolutie is. De kleur en kijkhoek vind ik op crt nog altijd beter.

gezien ik zeer goede ervaringen heb met de philips 107t5 wil ik graag een nieuwe philips crt.
17 inch vind ik meer dan voldoende, en qua refresh rate ben ik niet zo kritisch. Wel weer qua resolutie, die moet toch zeker wel 1280*1024 zijn.

Wat betreft de ruimtevaart technologie :P Lijkt mij pure onzin :9

[ Voor 26% gewijzigd door gastje13 op 11-10-2007 22:13 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je 1280x1024@60Hz werkbaar vindt mag je ook mij een emailtje sturen. Ik heb nog een 107T6 staan, haalt dezelfde reso en refresh, is nog niet zo oud is en kun je voor heel wat minder centjes meenemen...

Dat je CRT nog wilt kan ik inkomen. Ik ben zelf recent pas overgestapt op TFT omdat ik vanwege dezelfde argumenten ook zeer lang aan de CRTs heb gezeten. Toch denk ik dat je beter voor een leuke 2de hands Eizo kunt gaan ofzo. De oude professionele CRT monsters. Als je daar een nog goede van op de kop weet te tikken dan heb je daar vast meer plezier van dan zo'n late Philips CRT. Voordeel van de Philips is denk ik wel dat die wat kleiner zal zijn.

Wat me trouwens opvalt is dat je zeer graag op een 1280x1024 resolutie werkt op je CRT en als ik daarbij neem dat je daar op wilt videobewerken, iets waarbij aspect ratio's toch niet onbelangrijk zijn, krab ik me toch even over de schedel... Besef je dat je op die resolutie op zo'n CRT ovale cirkels hebt?
1280x1024 is geen 4:3 resolutie, maar 5:4. 1280x1024 is daarom een echte TFT resolutie omdat de normale uitvoeringen daarvan doorgaans een 5:4 verhouding gebruiken, in tegenstelling tot een 4:3 verhouding van CRTs. De resolutie die jij dus wilt gebruiken is 1280x960, een echte 4:3 resolutie.

Wat betreft de aanschaf van een nieuwe monitor, hiervoor geldt hetzelfde als alle andere 'wat-moet-ik-kopen' topics:
Zie **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Voor gebruikservaringen kun je beter het web afspeuren of gewoon de monitor gaan bekijken. Als dat stukje " ruimtetechnologie" zo baanbrekend zou zijn moet er vast wel wat over te vinden zijn. Ik mis dat stukje zoektocht hier.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.