Zit te ver van een wijkcentrale. Wat kan ik doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 22:31
Ik werk bij een bedrijf met ruim 8 werkplekken die elk aangesloten zijn op internet. Omdat wij 3.1KM van de wijkcentrale zitten, kunnen we maximaal een 512/512 verbinding huren. Daarom hebben wij een SDSL 1:1 512/512.
512 Kbps verdeeld over 8 computers 64 Kbps per computer. Dit is een ramp qua snelheid. Echter volgens KPN, BaByXL en bbned kunnen wij geen snellere aansluiting nemen, omdat we 3.1KM van de wijkcentrale zitten.

Volgens http://www.speedtest.nl/ADSL/ is er ook een wijkcentrale met een afstand van 1.4KM en een wijkcentrale met een afstand van 2.5KM.

Een wijkcentrale met een afstand van 1.4KM, betekend dat wij voor de prijs van SDSL 1:1 512/512 over zouden kunnen stappen naar SDSL 1:4 2048/512. Nog steeds geen erg snelle verbinding, maar toch wel 4x sneller dan dat wij nu hebben.

Is er een mogelijkheid om van wijkcentrale te veranderen?

GoT, You have to love it!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:55
heb je dat al aan de ISPs gevraagd, ook via officielere paden dus niet via de helpdesk?

Dan zou je het allicht kunnen proberen. Maar verder is er weinig aan te doen (tenzij je gaat stunten met WLAN en lange-afstandsantenne's).

Je moet echt bij de ISP zijn, je kan niet de centrale dichterbij halen.

Verwijderd

Kabelinternet? Glasvezel? Wireless wellicht?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik denk het niet. Als je even logisch nadenkt.. er lopen enkele kabels van de wijkcentrale naar jouw ISRA punt. Dit is je KPN aansluiting dus. Om van wijkcentrale te veranderen zou er dus een nieuwe kabel gelegd moeten worden naar die andere wijkcentrale. Dit gaat KPN dus niet even voor je doen.

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 15:24
Dat doen ze wel, daar moet je alleen voor betalen

Verwijderd

Wat waarschijnlijk zo'n hoog bedrag zal zijn dat je het de moeite niet meer waard is. Maar, je kunt kpn natuurlijk altijd bellen en hun jouw probleem voorleggen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Waarom 1:1 SDSL?

Je kan ook een 2- of 3tal SDSL 1:10 lijnen nemen (voor normaal gebruik heb je geen last van die overboeking) en dat stapelen. Er zijn meerdere providers die gestapeld ADSL aanbieden.

http://www.solcon.net/index.php?content=text&Id=265&
http://nt04.perfection.nl...4EC7-B339-5A86792CC199%7D
http://www.interconnect-adsl.nl/

En heb je de vraag al bij je provider neergelegd? Redelijke kans dat hun ook dsl kunnen stapelen voor je
SDSL 1:1 512/512.
512 Kbps verdeeld over 8 computers 64 Kbps per computer. Dit is een ramp qua snelheid.
Als die 8 PC's gaan downloaden dan heb je idd 64 per PC. Maar ik neem niet aan dat de verdeling exact gelijk ligt.

Misschien handig als je ook aangeeft WAT die verbinding allemaal moet afhandelen. Een simpel mailtje heeft 'iets' andere eisen dan een 20-tal VPN werkplekken....

Overigens (bv) http://www.interconnect-adsl.nl/bbned_sdsl_professional.asp
Dan ben je 236 eur kwijt per maand, en heb je wel 4x512 (= 2048/2048) gestapeld SDSL tot je beschikking (1:20, excl eenmalige kosten)

[ Voor 80% gewijzigd door DJSmiley op 11-10-2007 01:12 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 16:53

mace

Sapere Aude

Wat ik soms ff niet snap, als je een 512/512 lijn hebt dan is het SDSL, maar een 2048/512 lijn is toch geen SDSL meer? of wel?

• Lisadr
Ik heb al contact gehad met KPN, BaByXL en bbned. Alle drie geven aan een maximum van 512/512 ivm met de wijkcentrale. Alle 3 gebruiken dezelfde wijkcentrale.

Kabelinternet is in mijn regio geen optie. Glasvezel zou ons een start van 3.500 euro kosten en maandelijks 1.100 euro voor een 10Mbit aansluiting. We betalen nu 220 euro p/m en mijn baas wil maximaal 300 p/m uitgeven.

Zo ver ik kon vinden bied wireless 384Kbps aan, met mogelijk 1.8Mb, maar niet gegarandeerd. Ook is er een datalimiet.

Ik dacht dat misschien een kabel liep van centrale 1 naar centrale 2 enz. Waardoor het wellicht mogelijk zou zijn om aangesloten te worden bij de centrale die 1.4KM verderop zit ipv de huidige 3.1KM.

Waarom 1:1 SDSL? Klanten kunnen online bij ons bestellen, echter dit is direct gekoppeld aan onze SDSL. 2x 512/512 1:4 SDSL zou ons 350 euro per maand kosten, waarbij een snelheid van 1024/1024 mogelijk zou kunnen zijn. Maar wel met 1:4 verhouding. Dit is voor ons het laatste optie. Voor mij is het vreemd dat een pand op een groot bedrijvencomplex een aansluiting van maximaal 512/512 kan krijgen, terwijl ik thuis 30 euro betaal voor 20Mbit/1Mbit.

Bedankt voor dat jullie meedenken :)

• Lisadr
@DJSmiley

8 PC’s is inderdaad niet exact 64kbps per PC.
Er zijn 2 a 3 collega’s die hun internet verbinding intensief gebruiken (zover dat kan met 512), omdat ze afbeeldingen en grote bestanden moeten downloaden en uploaden. De overige computers gebruiken het voornamelijk voor basis internet gebruik en email.

• DJSmiley
Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:59:
....
Waarom 1:1 SDSL? Klanten kunnen online bij ons bestellen, echter dit is direct gekoppeld aan onze SDSL. 2x 512/512 1:4 SDSL zou ons 350 euro per maand kosten, waarbij een snelheid van 1024/1024 mogelijk zou kunnen zijn. Maar wel met 1:4 verhouding. Dit is voor ons het laatste optie. Voor mij is het vreemd dat een pand op een groot bedrijvencomplex een aansluiting van maximaal 512/512 kan krijgen, terwijl ik thuis 30 euro betaal voor 20Mbit/1Mbit.

Bedankt voor dat jullie meedenken :)
Wat heb je, voor een bestelsysteem , tegen 1:4 overboeking??

Merk je thuis iets van overboeking: Kun je soms maar hele slechte snelheden halen? nee. En op een consumentenlijn is de overboeking 1:25 tot 1:40..... Ik zie nog steeds niet het probleem van 1:4.
Daarnaast is de overboeking van belang tussen DSLAM en provider. Je hebt geen 1:1 reservering op het grote boze internet. Imho alleen van belang als je verkeerskritisch traffic over vlans binnen dezelfde provider wilt routeren.

Maar goed, is er ook al eens overwogen om dat bestelsysteem (wat vnl dus de bereikbaarheid moet zijn) extern te hosten? (colocaten,dedicated, oid?)

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 11-10-2007 01:14 ]

• Lisadr
@DJSmiley
De betaalsysteem vraagt niet echt veel eisen. Het is een heel snelle php applicatie, met zeer weinig afbeeldingen voor de mensen die van buiten inloggen. Voor ons zelf is de applicatie complexer, met afbeeldingen enz. Daarom hebben we het intern, omdat we dan een 100Mbit aansluiting hebben. Een dedicatie beid een betere bereikbaarheid, maar met een 512 of zelf 1Mbit aansluiting zou het alsnog te traag zijn.

Ons is door de ISP verteld dat 1:1 of 1:4 juist meer snelheid beid bij 512/512.
Thuis heb ik 20Mbit. Ondanks dat ik 300 meter van een centrale woon, is het nog nooit sneller dan 14mbit geweest. Zelfs als dat voor 40% zou wegvallen, hou ik nog steeds 8Mbit over en is dat erg snel. Maar als je een 1:20 hebt en je verliest 40% van 512, dan hou je 300kbps over. Althans die was het verkoopargument om 1:1 of 1:4 te nemen.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:40:
Ik werk bij een bedrijf met ruim 8 werkplekken die elk aangesloten zijn op internet. Omdat wij 3.1KM van de wijkcentrale zitten, kunnen we maximaal een 512/512 verbinding huren. Daarom hebben wij een SDSL 1:1 512/512.
512 Kbps verdeeld over 8 computers 64 Kbps per computer. Dit is een ramp qua snelheid. Echter volgens KPN, BaByXL en bbned kunnen wij geen snellere aansluiting nemen, omdat we 3.1KM van de wijkcentrale zitten.

Volgens http://www.speedtest.nl/ADSL/ is er ook een wijkcentrale met een afstand van 1.4KM en een wijkcentrale met een afstand van 2.5KM.

Een wijkcentrale met een afstand van 1.4KM, betekend dat wij voor de prijs van SDSL 1:1 512/512 over zouden kunnen stappen naar SDSL 1:4 2048/512. Nog steeds geen erg snelle verbinding, maar toch wel 4x sneller dan dat wij nu hebben.

Is er een mogelijkheid om van wijkcentrale te veranderen?
Wat is je postcode ?

Waarom doe je die bestel-software niet in een datacentre en neem je een 1:40 lijn voor kantoor, eventueel 2 x ?

Stuur me anders per bericht even je mailadres, ik werk bij een ISP dus misschien kunnen we je helpen.
Hans

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Als jij het verschil tussen een consumentenlijntje en 1:1 SDSL niet belangrijk vind, dan vraag ik me uberhaupt af of die applicatie wel zo'n belangrijke lijn naar buiten nodig heeft.
Het verschil tussen 22,50 en 200 is nogal wat. Als een goede SLA belangrijk is, dan zou je zeker niet naar dat consumentenlijntje moeten kijken.
Je zou evt ook nog versatel kunnen proberen, die bieden ook sdsl aan.

PSN: djmurcielago

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien... misschien is het zinniger om ipv een enkele SDSL lijn twee aparte consumentenlijnen te nemen met aparte aansluting (ADSL + kabel bijvoorbeeld - ik geloof overigens niet dat er geen kabel beschikbaar is op locatie...) en daar dan een load-balancing router tussen te zetten. Dan zorgen dat je met DynDNS werkt en in geval van uitval van de primaire lijn, DynDNS naar je secundaire IP laten verwijzen.

Stukken goedkoper EN betrouwbaarder dan een dedicated lijn met korte SLA.

Oslik blyat! Oslik!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Dan zou je ook prima kunnen overwegen om een 1:4 sdsl lijn te nemen en de bulk over een (paar) goedkoop(e) consumentenlijntje(s) te doen.
Consumentenlijnen zijn meestal stabiel genoeg, maar mocht dat misgaan heb je altijd je 1:4 sdsl nog.

Zoiezo is het dan beter om dan een kabel consumentenlijn en een adsl lijn te nemen, simpelweg omdat het 2 andere netwerken zijn en de kans dat ze beide uitvallen klein is.
En voor ~100 euro heb je 2 volle snelheid consumentenlijnen met 20/1 of iets dergelijks.

• DJSmiley
SA007 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:16:
Dan zou je ook prima kunnen overwegen om een 1:4 sdsl lijn te nemen en de bulk over een (paar) goedkoop(e) consumentenlijntje(s) te doen.
Consumentenlijnen zijn meestal stabiel genoeg, maar mocht dat misgaan heb je altijd je 1:4 sdsl nog.

Zoiezo is het dan beter om dan een kabel consumentenlijn en een adsl lijn te nemen, simpelweg omdat het 2 andere netwerken zijn en de kans dat ze beide uitvallen klein is.
En voor ~100 euro heb je 2 volle snelheid consumentenlijnen met 20/1 of iets dergelijks.
TS heeft 512kbit ivm de lijnlengte. Als een consumenten-ISP uberhaupt wil aansluiten op die lijnlengte zal dat niet ineens 20mbit zijn ;)

• Lisadr
Bedankt voor jullie reacties.

Wat alle ISP mij tot nu toe hebben verteld is dat ze allemaal dezelfde wijkcentrale als KPN gebruiken.
KPN, BaByXL en bbned hebben alle 3 een meeting gedaan en de maximale snelheid is 512kbps, of het nu om ADSL of SDSL gaat. Ondanks dat postcode checks op hun websites tot 2Mbit aangeeft.

@dion_b
Je reactie is mij heel technisch. Ik begrijp niet echt wat je bedoeld. Als alternatief willen we wel een dubbel lijn nemen. Dus 2x 512kbps = 1Mbit.
We zitten in Capelle en kabel is via UPC mogelijk, maar niet voor de zakelijke markt. Althans volgens UPC medewerkers.

@SA007
Mijn baas geeft aan maximaal 350 euro per maand uit te willen geven. Jouw voorstel had ik niet eerder gehoord, ondanks dat ik meerdere malen, meerdere ISP aan de telefoon en op de vloer heb gehad. En als jouw voorstel mogelijk zou zijn, dan is dat een goede optie.

We nemen dan 1x SDSL 1:4 512/512 voor 230 p/m en we nemen twee 512/256 ADSL 1:20 voor elk 20 euro p/m.
Voor 270 euro p/m zouden we dan een 512/512 hebben voor de applicaties en 1024/512 hebben voor de medewerkers.

• DJSmiley
Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:37:
...
@dion_b
Je reactie is mij heel technisch. Ik begrijp niet echt wat je bedoeld. Als alternatief willen we wel een dubbel lijn nemen. Dus 2x 512kbps = 1Mbit.
We zitten in Capelle en kabel is via UPC mogelijk, maar niet voor de zakelijke markt. Althans volgens UPC medewerkers.
Dan zie ik het probleem niet. Je kan gewoon een particuliere UPC verbinding nemen. (Alleen heb je dan geen SLA, dus geen vorm van zekerheid, daar kun je gewoon je SDSL naast houden).

Hebben wij hier ook: 20/2 UPC voor normaal gebruik, Zakelijk ADSL voor backup.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Is dit iets voor jou? Zakelijke afdeling van UPC.
http://www.prioritytelecom.nl/NL/main.asp?page=320&m=m2

• Lisadr
@wizzzzz

Bedankt. Ik heb ze gebeld en ze hebben een check gedaan. Helaas is het nog niet beschikbaar op onze postcode + huisnr. Ondanks dat wij op een grote bedrijventerein zitten :(

• Lisadr
DJSmiley schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:43:
[...]

Dan zie ik het probleem niet. Je kan gewoon een particuliere UPC verbinding nemen. (Alleen heb je dan geen SLA, dus geen vorm van zekerheid, daar kun je gewoon je SDSL naast houden).

Hebben wij hier ook: 20/2 UPC voor normaal gebruik, Zakelijk ADSL voor backup.
Het probleem is "UPC INTERNET POWER IS OP UW ADRES HELAAS NIET BESCHIKBAAR" volgens https://www.upc.nl/order/.

Volgens mij zit ons bedrijf en omliggende collega bedrijven in een dode hoek / black hole van breedband internet.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:37:We zitten in Capelle en kabel is via UPC mogelijk, maar niet voor de zakelijke markt. Althans volgens UPC medewerkers.
Waar precies als ik vragen mag ?? Ik zou in ieder geval even http://www.easynet.nl bellen en kijken wat er mogelijk is. Danzij hen hebben wij in plaats van een 1024/1024 SDSL lijn een 2048/2048 1:10 :)
En binnenkort komt BBeyond Glasvezel aan leggen als het een beetje meezit !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Lisadr
Easynet heb ik paar ik over de vloer gehad en ze zijn onze huidige ISP. Ze kunnen niet sneller dan 512/512 bieden op onze locatie. Ze bieden wel Etherstream aan. Eenmalig 1775 euro en vervolgens 995 euro per maand voor 4Mbit.

[ Voor 26% gewijzigd door Lisadr op 11-10-2007 17:33 ]

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik zou inderdaad ook iets doen met 2 consumentenlijnen. Ze zijn vaak helemaal niet slechte en vaak gewoon sneller en goedkoper. Zet er een modem met dual wan interface voorzien van fail-over tussen en je bent een heel eind. Even kleine uitleg:

dual wan = 2 poorten waar je ADSL op kan aansluiten. Je kan 2 internetproviders koppelen aan het modem en via load-balancing wordt het verkeer over de lijnen verdeeld. Zo hou je per lijn genoeg bandbreedte over om altijd snel te zijn.
fail-over = als 1 lijn het loodje legt, dan zorgt de modem ervoor dat alles op de ander wordt overgedragen. Zo is er geen onderbreking tijdens het werken. Wel natuurlijk optijd ervoor zorgen dat ie weer up gaat, voordat de ander ook om de kop gaat :p.

Daarnaast laat je een server in een DC hangen, waar je dan bv. het bestelsysteem en andere business zooi snel kan laten serveren. Kleine rekensom:

Ingredienten:
1. ADSL2+ modem met dual wan zoals de Draytek Vigor 2910VGi.
2. ADSL2+ abonement 20Mbit 2x
3. Servertje in DC

Er moet echter wel 2x ADSL op de lijn gezet kunnen worden of op een andere ISRA (mochten jullie die toevallig nog ook in de buurt hebben). Misschien KPN lief aankijken of ze dat willen regelen. Glasvezel laten aanleggen door iets van Eurofiber of andere partij valt sowieso buiten jullie budget.
Uiteindelijk ben je daarmee onder de 300 euro per maand kwijt en heb je denk ik alles wat je kan wensen. Het is misschien even schuiven en configgen, maar dan heb je ook wat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkere Loempia op 11-10-2007 17:41 ]

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Als het meerdere bedrijven in die dooie hoek zitten, is het misschien een optie als gezamelijke bedrijven aan de bel te trekken en nieuwe kabel te regelen.

Verwijderd

bangkirai schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:48:
Als het meerdere bedrijven in die dooie hoek zitten, is het misschien een optie als gezamelijke bedrijven aan de bel te trekken en nieuwe kabel te regelen.
Idd, hoe doen de andere bedrijven dit?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:04:
[...]

Het probleem is "UPC INTERNET POWER IS OP UW ADRES HELAAS NIET BESCHIKBAAR" volgens https://www.upc.nl/order/.

Volgens mij zit ons bedrijf en omliggende collega bedrijven in een dode hoek / black hole van breedband internet.
Geef anders je postcode (zoals al eerder gevraagd is), dan kunnen we echt meekijken/denken. Het zou kunnen dat andere UPC internet producten dan Power op dat adres beschikbaar zijn, het zou kunnen dat er ook via andere partijen iets te regelen valt.
bangkirai schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:48:
Mee eens. En met een groep bedrijven hoef je ook niet per se met UPC/Priority in zee te gaan maar kunnen jullie allicht zelf iets opzetten. Misschien even de moeite waard om bij de buren na te vragen wat voor oplossing zij hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• Lisadr
Postcode is 2901 AB

Verwijderd

Kijk hier eens: http://adsl.gakijken.nl/ Speciaal voor Business DSL

• Lisadr
@SPR1. Zoals met alle prodivders die dezelfde wijkcentrale gebruiken, blijkt bij een postcode check snelheden tot wel 4Mbit haalbaar. Echter bij een meeting komt het neer op max 512 kbps.

Ze gebruiker de netwerk van bbned

• kevertje1977
Lisadr: ik had een heel bericht naar je staan in de private-messages maar ik mag je geen berichten sturen.
Kan je mij even je mailadres sturen ? Ik wil morgen op mijn werken even wat uitzoeken en dan kan ik je wellicht wat info geven. Ik werk bij een ISP.

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
CAPELLE AAN DEN IJSSEL, hangt aan Rt-Mdw inderdaad en is best een eindje weg.

Maar meer dan 512/256 moet wel kunnen, vraag wel aan op een analoge telefoonlijn of als je geen telefoonlijn hebt. Dus niet ADSL over ISDN aanvragen als je nu ISDN hebt.

Het is meer dan 3000m, dan laat BBned je niet meer dan 512/256 geleverd krijgen inderdaad. Vraag je bij een andere ISP aan op een ander netwerk leveren ze je vast wel gewoon 4 of 6Mb en je hebt best een goede kans dat nog wel te kunnen halen daar.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ga ook geen 20mbit aanvragen want dat gaat never de nooit niet stabiel werken op zo'n afstand. Een lagere snelheid geeft je dan veel meer stabiliteit. Net zoals bjck zegt kan je dan beter een 4 of 6 mbit lijntje aanvragen.

• bjck
Hurricane schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 08:34:
Ga ook geen 20mbit aanvragen want dat gaat never de nooit niet stabiel werken op zo'n afstand. Een lagere snelheid geeft je dan veel meer stabiliteit. Net zoals bjck zegt kan je dan beter een 4 of 6 mbit lijntje aanvragen.
Standaard is het niet instabiel als iemand je 20Mb levert. ADSL techniek verbindt dan vanzelf lager in de snelheid waarop het wel kan.

Er is een kans dat het instabiel is/wordt op die manier, dan forceert de provider de aansluiting ook nog ietsjes lager als je daar melding van maakt. Stel je krijgt 20Mb op je verbinding geleverd en je modem verbindt op 7Mb maar blijkt instabiel. Dan zetten ze hem gewoon vast op bijvoorbeeld 6Mb of 4Mb en dan is het wel stabiel omdat het net onder het maximum zit.

Het is echt niet standaard instabiel gelijk.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:17:
Ons is door de ISP verteld dat 1:1 of 1:4 juist meer snelheid beid bij 512/512.
Thuis heb ik 20Mbit. Ondanks dat ik 300 meter van een centrale woon, is het nog nooit sneller dan 14mbit geweest. Zelfs als dat voor 40% zou wegvallen, hou ik nog steeds 8Mbit over en is dat erg snel. Maar als je een 1:20 hebt en je verliest 40% van 512, dan hou je 300kbps over. Althans die was het verkoopargument om 1:1 of 1:4 te nemen.
Ik zie heel wat onzin staan in dit topic maar dat je ISP je dit verteld is nog wel het meest belachelijk... 512 is 512 en daar doet een overboeking helemaal niets aan. Het enige wat zo is, is dat je verkeer meer "voorrang" krijgt indien de backbone (op de DSLAM) voller komt te zitten. In de praktijk zal je hier echter niets van merken omdat er bandbreedte genoeg is.
Als je ISP flexibel is, zou je kunnen vragen of ze je op een 1024 profiel kunnen zetten en dan op basis van best effort. Je betaalt dan voor 1Mbit maar haalt wellicht maar 800Kb maarja, dat is altijd nog meer als wat je nu hebt. (dit werkt overigens ook zo met alle 20Mbit verbindingen die worden aangeboden in ons land)
Andere optie is wellicht naast die SDSL lijn een ADSL2+ verbinding aanvragen die je voor het reguliere internetverkeer gebruikt. ADSL2+ komt in de regel iets verder doordat er een andere frequentie wordt gebruikt namelijk.
Als je de applicatie perse in eigen huis wilt houden, zou ik dus of 4 1:20 lijnen stapelen of er een ADSL2+ lijn naast nemen. Die zijn overigens ook verkrijgbaar met een lagere overboeking dan de consumer 1:40 (max 1:4).

I'm not as think as you stoned I am

• Lisadr
@kevertje1977
Direct messages heb ik nu aangezet. Sorry ik wist niet dat het standaard uit stond.

@Bjck
In thoerie kunnen KPN, bbned and babyxl en (alle andere providers die gebruik maken van hun netwerk) 4Mbit aanbieden. Echter bij een meeting geven ze alle 3 aan een maximum snelheid van 512 kbps.
Tiscali (KPN) gaf aan binnenkort apparatuur in de wijkcentrale te vervangen, maar kan geen garantie bieden mbt datum of snelheid.

@WooK

Eest wilde de ISP ons een 1:1 lijn verkopen, maar gezien de kosten hebben we 1:4 genomen. Je hebt ongetwijfeld gelijk dat mijn ISP iets belachelijks verteld. Dit komt misschien omdat ik nooit een techneut aan de lijn krijg of over de vloer, maar een verkoper (account manager).

Als het technisch mogelijk zou zijn, zou een 1024/1024 1:4 SDSL plus een extra 4096/1024 1:10 ADSL een prachtige oplossing zijn, samen met een dual router dat SDSL en ADSL aankan, zoals eerder hier door iemand hier geadviseerd (Draytek Vigor 2910VGi).

Wat is het technische verhaal dat ik naar mijn ISP moet communiceren om ze te overtuigen om dit toch te doen?

• bjck
Lisadr schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:02:
@Bjck
In thoerie kunnen KPN, bbned and babyxl en (alle andere providers die gebruik maken van hun netwerk) 4Mbit aanbieden. Echter bij een meeting geven ze alle 3 aan een maximum snelheid van 512 kbps.
Tiscali (KPN) gaf aan binnenkort apparatuur in de wijkcentrale te vervangen, maar kan geen garantie bieden mbt datum of snelheid.
Niemand geeft je een garantie op een hoge snelheid op een lange lijn. Dat is gewoon proberen en zien waar het schip strand.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Lisadr schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:59:
Glasvezel zou ons een start van 3.500 euro kosten en maandelijks 1.100 euro voor een 10Mbit aansluiting. We betalen nu 220 euro p/m en mijn baas wil maximaal 300 p/m uitgeven.
Ik val een beetje laat in de discussie....maar met zo'n baas is het natuurlijk slecht werken.... Techniek kost geld. Het klinkt alsof de baas in een Ferrari wil rijden, maar niet meer geld uit wil geven dan voor een 2takt onder de motorkap.

• kevertje1977
Sorry hoor maar dit is gedeeltelijk een beetje onzin. Je kan een prima GOLD SLA SDSL 2.3 mbit krijgen voor onder de 300 euro.

Maar de vraag is, hoe kritisch is de lijn. Als ie erg kritisch is neem je een backup lijn via een andere invoerkabel of je zet je servers in een datacentre.

• Lisadr
@martin2005
Er is een verschil tussen 3600 euro budget per jaar en 16700 euro! Techniek kost inderdaad geld, maar het gaat voornamenlij om ROI en niet alleen kosten.

@kevertje1977
Je kan zelfs 20Mbit krijgen voor onder de 20 euro. Maar je hebt geen 2.3mbit of 20mbi als je te ver van de wijkcentrale zit. Lees aub de voorgaande reactie.

• kevertje1977
Lisadr: ik weet het. Maar ik hoop dat je mijn bericht hebt gehad. Sommige ISP's kunnen namelijk hogere snelheden proberen en dan terugvallen als het instabiel is.
Of een dubbele lijn aanbieden.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 21:04
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:59:
[...]

Idd, hoe doen de andere bedrijven dit?
Niet, ik werk zelf bij een groot telecomprovider welke veel zakelijke DSL lijnen levert. Als er lijnen op europoort worden aangevraagd dan is dat vaak een probleem ja. Hiervoor wordt dan ook glas aangeraden of lage snelheden SDSL. Het is ver van de centrale en er wordt ook niet zomaar een nieuwe centrale neergezet.

Verwijderd

Ik zit zelf ook in capelle en heb gekozen voor 2 providers (budget)

Het concept werkt prima dat is hier te lezen.

Ik zou in jouw geval wel 2 kwaliteit providers nemen met verschillende netwerken. Bijvoorbeeld:

Abbo 1: XS4ALL ADSL2+ met KPN netwerk
Abbo 2: BBeyond ADSL2+ met BBNED netwerk

Omdat je 3KM van een wijkcentrale zit moet je iets van 6-8 Mbit kunnen halen met ADSL2+(http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2). De upload zal in de buurt zitten van 1Mbit schat ik.

Totale kosten per maand zullen tussen rond de 120 euro per maand zijn.

2x BELBUDGET 20 euro
1xXS4ALL 50 euro
1xBBEYOND 50 euro

• Gorgelmuil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 09:23
Lisadr, jij zit op Capelle west hè? ;)

Daar zit ik ook, ben me ook gek aan het zoeken naar meer capaciteit..

Wat ik ergens anders ook al schrijf, Tiscali Business heeft ons een ADSL 2 abbootje aan te bieden waarmee we een redelijke snelheid hebben, maar het is verre van plezierig. Ook wij zaten eerst bij easynet en etherstream is leuk, maar duur...

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik werk voor een zakelijke ISP en op dat soort locaties bundelen we, SDSL of ADSL maakt niet uit, een mix van sla's over overboeking ook niet :)

Er moeten echt mogelijkheden zijn ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Het antwoord is al gegeven volgens mij. Neem gewoon 1 zakelijke SDSL al (die je al hebt) en daarna gewoon 512 KBit consumentenlijntjes (en experimenteren met 1 MBit en dan 'terugklokken'). Als je 2 MBit wil hebben neem je dus 4 van die lijntjes af. Load balanced systeempje erbij en klaar.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Gorgelmuil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 09:23
Dat experimenteren... Daar heb ik geen tijd voor... Zijn er bedrijven die dit aanbieden? Nee zeker?
Pagina: 1