[PC] Half-Life 2: Episode 2 en Portal "Validating 100%"

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Hallo,
ik had The orange box ge-pre-ordered en wilde dus vol verwachting vandaag gaan spelen, maar moest eerst wachten totdat de spellen gedecrypt waren. Toen dat eindelijk klaar was wilde ik het gaat spelen, maar kreeg ik de melding dat "steam is validating XXX game files" (XXX = HL2:ep2/Portal). Dat sprong vrij snel naar 100%, maar ipv te starten veranderde de status in "Validating 100%" en gebeurde er niks. Als ik de andere wil opstarten krijg ik hetzelfde, maar veranderd de status van het andere spel weer in "100% - Ready".
Ik heb geprobeerd handmatig de validatie op te starten. Hoewel dat een stuk langer duurde loste dat niks op.
Iemand een idee?

PS: Ik zou het op de steam forums posten, maar die zijn enorm overbelast op het moment, en ik wil heeeel graag hl2:ep2 spelen :P

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Is dit niet gewoon een vraag voor in het Half-Life 2 Topic? Als je had gekeken of de search functie had gebruikt zou je die moeten kunnen hebben gevonden. O-)
Linkje: Link naar het topic

[ Voor 36% gewijzigd door Fl4pp13 op 10-10-2007 18:55 ]

• Cpt Placeholder
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
Delete clientregistry.blob in je steam folder en restart steam, misschien fixed dat het probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Cpt Placeholder op 10-10-2007 20:32 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Fl4pp13 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:53:
Is dit niet gewoon een vraag voor in het Half-Life 2 Topic? Als je had gekeken of de search functie had gebruikt zou je die moeten kunnen hebben gevonden. O-)
Linkje: Link naar het topic
Nee, dit hoort dus absoluut niet in het grote topic thuis. Dit soort problemen horen in Spielerij - Problemen & Vragen thuis, dus daar verplaats ik dit topic ook naartoe :)

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11 17:48
Beetje late toevoeging misschien (was vergeten te reageren), maar clientregistery.blob verwijderen werkte. Bedankt!

Verwijderd

misschien is dit ook een late reactie, maar ik had nog een vraag aan dtech, kan jij nu ook Team Fortress 2 spelen?
Ik heb namelijk het zelfde probleem, maar ik krijg het maar niet aan de praat. Ook na het verwijderen van clienregistry.blob.

.... :? iemand raad?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijder eens de ganse Steam map, buiten SteamApps, en herinstalleer dan Steam opnief.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

dat heb ik nu gedaan, ben dus met alles overnieuw begonnen van steam.
Als eerst heb ik HL2: Episode one geïnstaleerd, maar hij update niet :| , ik heb zelf al gekeken bij steam waar ze het hebben over 'always keep this game up to date' en verwijderen van die .blob
Heel af en toe gaat hij dan downloaden, 30 kb hooguit...

Verwijderd

mja lama bedankt. ik ga het op een groffe manier aanpakken. ^^

Verwijderd

8)7 egt maf, ik heb die hele steam zooi geuninstaleerd, nu doet HL2: episode two en Portal het alleen... Episode one en Team Fortress 2 niet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:30:
8)7 egt maf, ik heb die hele steam zooi geuninstaleerd, nu doet HL2: episode two en Portal het alleen... Episode one en Team Fortress 2 niet...
probeer de source SDK eens te downloaden.. kan zijn dat er een dependancy inzit die je zo zou kunnen oplossen

• cirediew
  • Laatst online: 26-11 17:41
Ik heb precies het zelfde probleem. Bij mij geeft ie bij ep2 100% aan.
Maar als ik hem wil starten zegt hij valideren 100% en dan geeft hij weer 100% gereed aan, en doet vervolgens niets.
ik heb Source SDK ook al geinstallererd , maar niets.
clientregistry.blob verwijderen helpt ook niet.

Help mij AUB

Verwijderd

ik heb bij een vriend, met mijn account geprobeerd episode one, two en team fortress 2 te spelen :*)
dat deed het... ( wat ik al wist maar ) dan ligt het dus aan me pc, ik ga denk mijn windows opnieuw instaleren, of misschien wel een 2e harde schijf. Dus 2 C-station's
mja hopelijk is er een makkelijk alternatief..

Verwijderd

ik heb bij een vriend, met mijn account geprobeerd episode one, two en team fortress 2 te spelen
dat deed het :) ..... ( wat ik al wist maar ) dan ligt het dus aan me pc, ik ga denk mijn windows opnieuw instaleren, of misschien wel een 2e harde schijf. Dus 2 C-station's

Gebruik de edit-knop als je kort na een vorige reactie nog iets toe te voegen hebt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Crash op 22-10-2007 19:12 ]

• cirediew
  • Laatst online: 26-11 17:41
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 17:29:
ik heb bij een vriend, met mijn account geprobeerd episode one, two en team fortress 2 te spelen
dat deed het :) ..... ( wat ik al wist maar ) dan ligt het dus aan me pc, ik ga denk mijn windows opnieuw instaleren, of misschien wel een 2e harde schijf. Dus 2 C-station's
het ligt niet aan je pc, meerdere mensen hebben er last van zie ik op het steam forum.
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=598929
er staan wat mogelijke oplossingen, voor mij werkte het verwijderen van de files
"episode two content.gcf" en "winui.gcf" natuurlijk verwijderen als steam uit staat. dan weer opniew aan zetten, dan gaat hij ze opnieuw downloaden.
Maar nu een dag later heb ik weer precies het zelfde probleem als in het begin.
Als het weer is gelukt laat ik het wel weten. Maar om dit idere keer te doen is ook erg overdreven...
Steam.. om moe van te worden.. }:|

Verwijderd

oke !,
ik heb probleem ook met episode one en team fortress 2 wat ik ook gefixed wil hebben,
ik heb gekeken naar die forum en halverwege komt iemand : auhim die geeft een uitleg hoe hij het heeft aan gepakt. Ik weet niet of dit ook geldt voor TF2... maar al mijn TF2 en portal sounds files zijn corrupted.... en als ik ze probeer te delete, dan geeft comp aan dat het in gebruik is terwijl ik geen steam aan heb staan.
Pagina: 1