amd athlon vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

• ferix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-04 14:31
hallo

ik heb een pc staan met een amd athlon 1800 erin.
ik vind dit alleen een beetje sloom en dacht eraan om een snellere versie erin te doen.
nu heb ik hier niet zoveel ervaring mee.

als ik even google zie ik dat er best veel snellere types zijn.
nu zat ik te denken om op marktplaats oid een 2600 te kopen maar kan ik deze er gewoon in zetten?
of moet ik hier iets voor veranderen of gaat het gewoon niet werken?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 11:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Kijk welke socket die 1800 is, zoek een vergelijkbaare socket type CPU en knal het erin. Wellicht dat je nog een BIOs update moet doen, maar in pricniepe moet het gewoon werken.

Maar ik zou als ik jou was, als je zulke vragen stelt er niet aan beginnen om het te vervangen. Dan maak je misschioen meer kapot dan je lief is. Lees deFAQ door of begin op http://www.beginnersweb.nl En lees je eerst goed in over wat je moet/gaat doen
PilatuS schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:36:
Het belangrijkste voor deze vraag is je moederbord. Als je dat niet verteld kunnen we er niets mee.
Theoretisch gezien kan een moederbord met een sockettype gewoon alles van die socket ondersteunen. Verhaal is dan alleen dat je miss een BIOS update moet doen vanwege de goede naamgeving en herkenning van je CPU. En wellicht dat je CPU meer power vraagt (lijkt mij sterk, gezien CPU's over het algemeen zuiniger worden met de jaren....)

Edit:

En gelijk heb je ook weer, excuses :>

[ Voor 41% gewijzigd door Notna op 10-10-2007 15:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het belangrijkste voor deze vraag is je moederbord. Als je dat niet verteld kunnen we er niets mee.
Theoretisch gezien kan een moederbord met een sockettype gewoon alles van die socket ondersteunen. Verhaal is dan alleen dat je miss een BIOS update moet doen vanwege de goede naamgeving en herkenning van je CPU. En wellicht dat je CPU meer power vraagt (lijkt mij sterk, gezien CPU's over het algemeen zuiniger worden met de jaren....)
Niet helemaal waar. Een moederbord zoals de ECS K7S5A is socket A maar ondersteunt geen 166MHz FSB CPU's maar alleen 133MHz FSB CPU's. Dan vallen er al een aantal CPU's af.

Een 166MHz FSB CPU kan er wel in maar zal op 133MHz of op 147MHz FSB moeten lopen. Dat mobo gaat gewoon niet verder dan 147MHz.

Om deze vraag van de TS goed te kunnen beantwoorden is het enige wat we moeten weten het type mobo dat ie heeft. Zonder dat is het niet met zekerheid te zeggen wat er wel of niet in kan.

Heeft ie bijvoorbeeld een Asus A7N8X-X dan kan alles er zonder problemen in als het maar socket A is.

[ Voor 97% gewijzigd door PilatuS op 10-10-2007 15:43 ]

• ferix
ze hebben allebij hetzelfde socket en de 2600 vraagt wel 2 watt meer.
met computers en ook hardware heb ik wel ervaring.
ik heb alleen nog nooit een cpu vervangen maar mijn pa wel dus dat is denk ik geen probleem.

er is een 2600 met 133MHz fsb
moederbord is de kt600-8237
chipset kt600
southbridge vt8237

• PilatuS
  • Niet online
Je kan nu je weet welk moederbord je hebt gewoon via Google gaan zoeken wat je mobo maximaal aan kan. Dit is echt zo binnen een paar minuten te vinden.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• ferix
Processor Support :
AMD Athlon XP volgens de site.
als ik op wikipedia kijk krijg ik deze waslijt met amd athlon xp CPU's
http://nl.wikipedia.org/w...Athlon_XP-microprocessors
alleen geen sockets.
weet iemand een site waar de sockets wel bij staan zodat ik kan zien welke er allemaal inpassen.

als er intels inpassen zeg het maar.
ik duw er elke snellere cpu in die ik kan krijgen >:)
mijn amd athlon draait nu ook op 1677MHz >:)

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 14:50
gwoon S-A

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• PilatuS
  • Niet online
Een Intel CPU past sowieso nooit in een AMD bord of andersom. Beide merken gebruiken verschillende sockets die nooit compatible zijn.

• ferix
dacht ik al.
vond zo net dit:
http://www.cpu-world.com/CPUs/K7/TYPE-Athlon%20XP.html
hehehehe er kan een 3200 in >:)
mooi koelertje erbij en knallen met die hap >:)
en als ik de bios moet updaten krijg ik wel een melding daarvan?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

ferix schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:44:
Nee. Als je huidige bios de cpu niet ondersteunt krijg je geen melding in windows dat je je bios moet updaten.

Pak gewoon eens de handleiding van je moederbord en begin rustig met lezen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ferix schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:44:
dacht ik al.
vond zo net dit:
http://www.cpu-world.com/CPUs/K7/TYPE-Athlon%20XP.html
hehehehe er kan een 3200 in >:)
mooi koelertje erbij en knallen met die hap >:)
Alleen worden ze niet meer gemaakt. Voor 3200+ers worden vaak belachelijk hoge prijzen gevraagd. Maar 2800+ ers (in die richting) zijn er nog wel wat van te krijgen geloof ik.

Hoi!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Dit is wel erg basic :). Zie PMG FAQ - Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?.

Bekijk eerst eens welke hardware je nu hebt. Wees daarbij secuur, een 'amd athlon 1800' bestaat namelijk niet. Het zal ongetwijfeld een AMD Athlon XP 1800+ zijn en die is te vinden in meerdere soorten (zoek eens op Palomino / Thoroughbred / Thorthon en Barton).

Kun je geen duidelijke CPU list vinden zoals in de FAQ gesuggereerd wordt dan kun je je eens rond gaan zoeken naar ervaringen van andere mensen. Bekijk wat de chipset aan kan, bekijk wat
'omliggende' moederborden aankunnen (als Rev1 een XP2400+ aan kan, kan Rev2 van hetzelfde bord dit in 99% van de gevallen ook), ofwel: Doe zelf even wat onderzoek ;).

Overigens moet je je niet blind staren op de 'AMD Athlon XP 2600+' mocht je maximaal een FSB van 133MHz (DDR266) kunnen draaien. Deze XP2600+ is inderdaad te vinden met een FSB van 133MHz maar deze is een stuk schaarser en de prestaties zijn niet noemenswaardig beter dan die van een XP2400+. Ofwel, zoek ook naar een XP2400+ (of een mobile), mocht je één van de snelste 133MHz FSB SoA processoren willen hebben.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.