Toon posts:

[3DMAX] Box kromtrekken

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Hoe trek je in 3dsmax een box krom. Met de bend modifier krijg ik hem niet in een U vorm.

Iemand tips ?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Erm door geen box te pakken. maar een 5 segmenten balk :?
Verder kan dit natuurlijk gewoon in \[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 38
Maar eigenlijk is het gewoon te basic, doe de eerste tutorial ofzo ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb al iets gemodelleerd wat ik wil krom trekken. Dus dat gaat niet lukken

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.wezienwel.nl/render1.jpg

Alleen moet dat hele ding een beetje krom getrokken worden over de lengte. Heb geen idee hoe, en weet ook niet waar ik naar moet zoeken op google

Ook krijg ik overigens de vlekken van de hdri map op de grond niet weg, weet iemand misschien hoe dat moet ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 01:48 ]

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35
Wat is hier moeilijk aan dan?
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/2540/simpelzj4.jpg

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

waarschijnlijk heeft zijn box maar 1 segment ofzo...

dat kun je toch nog steeds aanpassen als er al een texture opzit... dus gewoon meer segments, dan de bend modifier over je box en dat zou het moeten doen...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Hoe kan je zo`n, best wel hele degelijk mooie, render maken, en dit niet weten? :+

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 14:03

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:46:
Dit heb ik gemaakt.

[afbeelding]

Alleen moet dat hele ding een beetje krom getrokken worden over de lengte. Heb geen idee hoe, en weet ook niet waar ik naar moet zoeken op google

Ook krijg ik overigens de vlekken van de hdri map op de grond niet weg, weet iemand misschien hoe dat moet ?
Editable poly van maken en meerdere slices mbv een slice plane maken zodat ze meerdere segmenten hebben om te buigen...

Dit is toch wel een dergelijk simpele vraag die je ook in de tutorials had kunnen vinden hoor..

Over de vlekken in je render, zet het detail hoger.. of als je een skylight gebruikt anders even zorgen dat de shadow bias wat kleiner is.

Als je een tutorial hebt gevolgd voor de lighting en materials, mag ik weten welke? (ik heb er zelf ook 1 geschreven namelijk :) )

Ik bouw rare dingen.

Verwijderd

Als je niet je model wilt aanpassen dan kun je Slice modifiers plaatsen voordat je hem bend

als je hem horizontaal wilt benden voeg je verticale slices toe en als je hem verticaal wilt benden voeg je horizontale slices toe

het voordeel van dit is dat je altijd terug kan door je modifiers aan of uit te zetten of weg te halen

Zie voorbeeld : Bij de eerste 2 zijn er dus secties toegevoegt aan het model, en bij de 3de dus niet "terwijl de bend modifier identiek is aan de 2de"

Afbeeldingslocatie: http://navalart.net/images/Bend_tn.jpg

optioneel kun je dus ook slicen in je edit poly/mesh maar denk er dan wel aan dat er straks na het saven geen weg terug meer is.

Maar om even terug te komen op het hele verhaal hierboven
Most modifiers allow you to perform operations on the internal structure of an object in object space. For example, when you apply a modifier such as Twist to a mesh object, the position of each vertex of the object is changed in object space to produce the twisting effect.
Copyright 3dsmax user reference

oftewel geen vertices geen aanpassing, hoop dat het nu een beetje duidelijk is

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Guillome schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:07:
Hoe kan je zo`n, best wel hele degelijk mooie, render maken, en dit niet weten? :+
Ik heb gewoon een ipod tutorial aangehouden :) Verders heb ik de ballen verstand van 3dmax
StackMySwitchUp schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:32:
[...]

Editable poly van maken en meerdere slices mbv een slice plane maken zodat ze meerdere segmenten hebben om te buigen...

Dit is toch wel een dergelijk simpele vraag die je ook in de tutorials had kunnen vinden hoor..

Over de vlekken in je render, zet het detail hoger.. of als je een skylight gebruikt anders even zorgen dat de shadow bias wat kleiner is.

Als je een tutorial hebt gevolgd voor de lighting en materials, mag ik weten welke? (ik heb er zelf ook 1 geschreven namelijk :) )
Eigenlijk geen belichting, v-ray + hdri map in beide enviroment slots.
Dat chrome heb ik ergens opgezocht op inter weet niet meer waar, vrij basic volgens mij.

En dat plaatje in het display is waar het project eigenlijk om ging, een interface van een runningcomputer. Dit model heb ik meer gemaakt om mijn docenten te laten zien wat het ongeveer is
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:42:
Als je niet je model wilt aanpassen dan kun je Slice modifiers plaatsen voordat je hem bend

als je hem horizontaal wilt benden voeg je verticale slices toe en als je hem verticaal wilt benden voeg je horizontale slices toe

het voordeel van dit is dat je altijd terug kan door je modifiers aan of uit te zetten of weg te halen

Zie voorbeeld : Bij de eerste 2 zijn er dus secties toegevoegt aan het model, en bij de 3de dus niet "terwijl de bend modifier identiek is aan de 2de"

optioneel kun je dus ook slicen in je edit poly/mesh maar denk er dan wel aan dat er straks na het saven geen weg terug meer is.

Maar om even terug te komen op het hele verhaal hierboven

[...]
Copyright 3dsmax user reference

oftewel geen vertices geen aanpassing, hoop dat het nu een beetje duidelijk is
bedankt voor de info, ik ga even kijken wat ik ermee kan

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En probeer dan ook even de tutorials goed te volgen en ook nog eens beter te zoeken. Een topicstart van 3 zinnen moet eigenlijk per definitie dicht. Waarom? Lees even hier waar een topicstart aan dient te voldoen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:18:
[mbr]En probeer dan ook even de tutorials goed te volgen en ook nog eens beter te zoeken. Een topicstart van 3 zinnen moet eigenlijk per definitie dicht. Waarom? Lees even hier waar een topicstart aan dient te voldoen ;)[/]
Naja ik had overal gezocht, wist niet wat ik nog anders kon doen, en mijn vraag kon ik stellen in 1 zin, dusja

anyway

Het is gelukt, heb dat ding stuk of 10 keer gesliced en toen kon ik hem wel kromtrekken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.wezienwel.nl/zodan.jpg

Nu rest mij nog 1 ding...hoe laat ik het display een beetje subtiel licht geven ? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 13:37 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees dan ook de link die ik je heb gegeven ;) Ik mis een hele hoop in je startpost. Daarnaast staat er onder elk plaatje wat je post een rode balk, volg aub ook even dat advies op, wil je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
De rode balken zijn weg :)

Is er niemand die mij ongeveer kan vertellen of een richting in kan sturen om het display een beetje licht te laten geven?

• Schuey
voor de displays licht te laten geven, beetje glow en de self illumination omhoog schroeven doet wonderen :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

iets met self illumination ofzo?

(post het resultaat ook ff, ben wel benieuwd :) eventueel in het show-hier-je-3d-zooi topic)

[ Voor 60% gewijzigd door Bergen op 10-10-2007 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:17:
iets met self illumination ofzo?
Met een vray material is die optie er helaas niet, en het moet een v-ray material zijn, anders kan ik geen lichte glans over het scherm houden :/

Verwijderd

Topicstarter
Schuey schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:16:
voor de displays licht te laten geven, beetje glow en de self illumination omhoog schroeven doet wonderen :)
Die opties heeft een vray material toch niet ?

• Schuey

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik ook al gevonden, maar dat werkt niet.

Dan krijg ik gewoon een wit vlak, omdat dat ding alleen licht geeft, en niet meer een gewoon vray material is.

• Schuey
kan je niet bij texmap je texture gooien dan?
Afbeeldingslocatie: http://www.vrayelite.com/Buttons_Vray%20light%20settings.jpg

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 17:48
Over VRay gesproken, is er een gratis versie? Ik vind de standaard mental ray van max toch iets minder handig dan vray.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Schuey
Overigens, wat ik me net bedenk.. kan je niet gewoon een standaard max materiaal pakken en die self illumination laten doen met de texture erop? Of wordt hij dan niet gerenderd ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
FragNeck schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:46:
Over VRay gesproken, is er een gratis versie? Ik vind de standaard mental ray van max toch iets minder handig dan vray.
Nopes, maar volgens mij kun je m wel tijdelijk gratis krijgen als je studeert op een hogeschool of uni.
Schuey schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:44:
kan je niet bij texmap je texture gooien dan?
[afbeelding]
Ja dat werkt inderdaad, maar dan kan ik niet meer de vray optie instellen dat het scherm een beetje spiegeld
Schuey schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:50:
Overigens, wat ik me net bedenk.. kan je niet gewoon een standaard max materiaal pakken en die self illumination laten doen met de texture erop? Of wordt hij dan niet gerenderd ofzo?
Hetzelfde probleem, werkt goed, alleen weer geen mogelijkheid voor een spiegelend effect op het scherm

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 15:11 ]

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:10:
De rode balken zijn weg :)

Is er niemand die mij ongeveer kan vertellen of een richting in kan sturen om het display een beetje licht te laten geven?
Je kunt in je material editor bij je material settings de RGB intensity en offset omhoogschroeven, dit heeft het gevolg dat het plaatje lichter wordt weergegeven in de render.. ook kun je met translucency een beetje instellen of hij lichter weergegeven wordt.. als je wil dat de display echt licht geeft kun je het beste translucency wat hoger zetten en een plane met vray light material achter het schermpje maken (hierdoor schijnt het licht van die light material door het scherm)

Als je self-illumination wil gebruiken, kun je er altijd nog een glazen "kapje" voor maken zodat je toch gloss hebt :)

Daarna met photoshop wat glow maken, of via de max tutorials glow als post-effect maken

Ik vind nogsteeds dat je wel even had mogen checken alvorens je dit allemaal vraagt, dit is namelijk allemaal te vinden op google.

[ Voor 5% gewijzigd door StackMySwitchUp op 10-10-2007 16:53 ]

Ik bouw rare dingen.

Verwijderd

je hoeft overigens geen vray material te gebruiken om een self illuminated scherm te maken iig
anyway vray light material zou wonderen moeten verrichten

en glow kun je doen via Videopost Glow "google het en je vind zat results"

• Acid_Burn
  • Laatst online: 27-01 08:15

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:54:
Hetzelfde probleem, werkt goed, alleen weer geen mogelijkheid voor een spiegelend effect op het scherm
Dan zet je toch in het reflectie slot een raytrace?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Acid_Burn schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:43:
[...]

Dan zet je toch in het reflectie slot een raytrace?
Die werken niet met Vray als ik het goed heb.. en als je een andere renderer gebruikt, zijn al je materials verklooid :)

Over de renderkwaliteit in vray overigens, die kun je heel simpel aanpassen als je de Irradiance map kwaliteit omhoog krikt :) (ik zou niet verder gaan als medium, behalve als je render groter wordt dan 1280x1024 -ivm vlekjes door hoge reso- )

Ik bouw rare dingen.

Verwijderd

ehm gooi hem dan in een MIX material ?
en maak material a 100 % reflective en material B 100 % lichtgevend

vervolgens gewoon aangeven hoeveel reflectie jij van material a wilt doorgeven aan material b.

• StackMySwitchUp

StackMySwitchUp

Zoals dit.

Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:23:
ehm gooi hem dan in een MIX material ?
en maak material a 100 % reflective en material B 100 % lichtgevend

vervolgens gewoon aangeven hoeveel reflectie jij van material a wilt doorgeven aan material b.
Volgens mij doet een Mix het ook niet in Vray (maar ik kan het fout hebben.. )
Bij mij liep 'ie in ieder geval heel erg vast..

Ik bouw rare dingen.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Dan pak je een blend.
Of zoals het ook in het echt gaat, en hier al genoemd is: plak er een glasplaatje voor die reflecteert. Dus plane 1 met de VRay light material en de texture, en plane 2 een 100% doorzichtige vray mat met 5% falloff reflectie oid

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Verwijderd

ja of een vray blend material , er zijn zat opties iig

Afbeeldingslocatie: http://navalart.net/images/glowEnrefl.jpg

had geen zin om een uur te tweaken dus de glow is nogal scherp

als je goed kijkt zie je nog een stuk hdri reflectie heir en daar
"vooral die witte balk" uffizi probe :>

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 17:02 ]

Pagina: 1