Hey
Hoe trek je in 3dsmax een box krom. Met de bend modifier krijg ik hem niet in een U vorm.
Iemand tips ?
Hoe trek je in 3dsmax een box krom. Met de bend modifier krijg ik hem niet in een U vorm.
Iemand tips ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 01:48 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Editable poly van maken en meerdere slices mbv een slice plane maken zodat ze meerdere segmenten hebben om te buigen...Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:46:
Dit heb ik gemaakt.
[afbeelding]
Alleen moet dat hele ding een beetje krom getrokken worden over de lengte. Heb geen idee hoe, en weet ook niet waar ik naar moet zoeken op google
Ook krijg ik overigens de vlekken van de hdri map op de grond niet weg, weet iemand misschien hoe dat moet ?
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd

Copyright 3dsmax user referenceMost modifiers allow you to perform operations on the internal structure of an object in object space. For example, when you apply a modifier such as Twist to a mesh object, the position of each vertex of the object is changed in object space to produce the twisting effect.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 12:10 ]
Ik heb gewoon een ipod tutorial aangehoudenGuillome schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:07:
Hoe kan je zo`n, best wel hele degelijk mooie, render maken, en dit niet weten?
Eigenlijk geen belichting, v-ray + hdri map in beide enviroment slots.StackMySwitchUp schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:32:
[...]
Editable poly van maken en meerdere slices mbv een slice plane maken zodat ze meerdere segmenten hebben om te buigen...
Dit is toch wel een dergelijk simpele vraag die je ook in de tutorials had kunnen vinden hoor..
Over de vlekken in je render, zet het detail hoger.. of als je een skylight gebruikt anders even zorgen dat de shadow bias wat kleiner is.
Als je een tutorial hebt gevolgd voor de lighting en materials, mag ik weten welke? (ik heb er zelf ook 1 geschreven namelijk)
bedankt voor de info, ik ga even kijken wat ik ermee kanVerwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:42:
Als je niet je model wilt aanpassen dan kun je Slice modifiers plaatsen voordat je hem bend
als je hem horizontaal wilt benden voeg je verticale slices toe en als je hem verticaal wilt benden voeg je horizontale slices toe
het voordeel van dit is dat je altijd terug kan door je modifiers aan of uit te zetten of weg te halen
Zie voorbeeld : Bij de eerste 2 zijn er dus secties toegevoegt aan het model, en bij de 3de dus niet "terwijl de bend modifier identiek is aan de 2de"
optioneel kun je dus ook slicen in je edit poly/mesh maar denk er dan wel aan dat er straks na het saven geen weg terug meer is.
Maar om even terug te komen op het hele verhaal hierboven
[...]
Copyright 3dsmax user reference
oftewel geen vertices geen aanpassing, hoop dat het nu een beetje duidelijk is
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Naja ik had overal gezocht, wist niet wat ik nog anders kon doen, en mijn vraag kon ik stellen in 1 zin, dusjaBtM909 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:18:
[mbr]En probeer dan ook even de tutorials goed te volgen en ook nog eens beter te zoeken. Een topicstart van 3 zinnen moet eigenlijk per definitie dicht. Waarom? Lees even hier waar een topicstart aan dient te voldoen ;)[/]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 13:37 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
[ Voor 60% gewijzigd door Bergen op 10-10-2007 14:18 ]
Met een vray material is die optie er helaas niet, en het moet een v-ray material zijn, anders kan ik geen lichte glans over het scherm houdenBergen schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:17:
iets met self illumination ofzo?
Die opties heeft een vray material toch niet ?Schuey schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:16:
voor de displays licht te laten geven, beetje glow en de self illumination omhoog schroeven doet wonderen
Ja die had ik ook al gevonden, maar dat werkt niet.Schuey schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:25:
eerste hit op google
http://www.pixelstudio.nl/?page_id=62
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Nopes, maar volgens mij kun je m wel tijdelijk gratis krijgen als je studeert op een hogeschool of uni.FragNeck schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:46:
Over VRay gesproken, is er een gratis versie? Ik vind de standaard mental ray van max toch iets minder handig dan vray.
Ja dat werkt inderdaad, maar dan kan ik niet meer de vray optie instellen dat het scherm een beetje spiegeldSchuey schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:44:
kan je niet bij texmap je texture gooien dan?
[afbeelding]
Hetzelfde probleem, werkt goed, alleen weer geen mogelijkheid voor een spiegelend effect op het schermSchuey schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:50:
Overigens, wat ik me net bedenk.. kan je niet gewoon een standaard max materiaal pakken en die self illumination laten doen met de texture erop? Of wordt hij dan niet gerenderd ofzo?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 15:11 ]
Je kunt in je material editor bij je material settings de RGB intensity en offset omhoogschroeven, dit heeft het gevolg dat het plaatje lichter wordt weergegeven in de render.. ook kun je met translucency een beetje instellen of hij lichter weergegeven wordt.. als je wil dat de display echt licht geeft kun je het beste translucency wat hoger zetten en een plane met vray light material achter het schermpje maken (hierdoor schijnt het licht van die light material door het scherm)Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:10:
De rode balken zijn weg
Is er niemand die mij ongeveer kan vertellen of een richting in kan sturen om het display een beetje licht te laten geven?
[ Voor 5% gewijzigd door StackMySwitchUp op 10-10-2007 16:53 ]
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
Dan zet je toch in het reflectie slot een raytrace?Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:54:
Hetzelfde probleem, werkt goed, alleen weer geen mogelijkheid voor een spiegelend effect op het scherm
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Die werken niet met Vray als ik het goed heb.. en als je een andere renderer gebruikt, zijn al je materials verklooidAcid_Burn schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:43:
[...]
Dan zet je toch in het reflectie slot een raytrace?
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
Volgens mij doet een Mix het ook niet in Vray (maar ik kan het fout hebben.. )Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:23:
ehm gooi hem dan in een MIX material ?
en maak material a 100 % reflective en material B 100 % lichtgevend
vervolgens gewoon aangeven hoeveel reflectie jij van material a wilt doorgeven aan material b.
Ik bouw rare dingen.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 17:02 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq