Toon posts:

[Exchange 2007] mail digitaal certificeren/ondertekenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig moet je van de belastingdienst je facturen voorzien van een digitale handtekening / certificaat. Hierdoor is de ontvangende partij er zeker van dat de factuur van de jusite zender komt.

Wat ik nu wil doen is voor de mailbox (zeg nopreply@blaat.nl) de daardoor verzonden mail voorzien van deze digitale handtekening.

Hierdoor ontvangen onze klanten op de juiste manier hun factuur.

Weten jullie hoe ik dit kan realiseren in exchange 2007, of anders 2003??
Of moet ik hier een speciaal pakket voor aanschaffen.

BVD

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Kun je in Exchange (ken het niet verder) geen instellingen doen mbt signature, disclaimer of footer? Want dat is wat je dus wilt denk ik. Anders is hier wel 3rd party software voor te vinden, welke dat kan in combi met Exchange.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je nou precies? Want ik neem aan dat de belastingdienst jou ook van duidelijke informatie heeft voorzien watvoor ondertekening of certificaat er precies nodig is. Dat moeten wij natuurlijk ook weten om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik zou nu denken aan iets als S/MIME of PGP en daarover is zat te vinden op internet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bastien schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:44:
Kun je in Exchange (ken het niet verder) geen instellingen doen mbt signature, disclaimer of footer? Want dat is wat je dus wilt denk ik. Anders is hier wel 3rd party software voor te vinden, welke dat kan in combi met Exchange.
Nee, het is geen disclamer of footer.

Het is de bedoeling dat je een digitale handtekenig meezend, waardoor de andere kant kan zien dat de mail daadwerkelijk bij mij vandaan komt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nogmaals, er zullen veel specifiekere instructies geleverd zijn dan de info die je geeft, en zonder duidelijke informatie kunnen we hier niets mee. Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:56:
Nogmaals, er zullen veel specifiekere instructies geleverd zijn dan de info die je geeft, en zonder duidelijke informatie kunnen we hier niets mee. Het algemeen beleid
Dat is nou precies het probleem, de belastingdienst is lekker vaag. Dit is de enige info die ik heb. Persoonlijk lijkt mij dit duidelijk genoeg.

Verwijderd

Er zijn trouwens bedrijven die hier een tussenschakel in vormen.
Jij mailt naar hun, hun ondertekenen die e-mail digitaal, en sturen 'm door naar de betreffende klant.

Overigens wat meer info van de BD: Electronisch Factureren - Belastingdienst
Pagina: 1