Toon posts:

Adobe Premiere Pro Cs3 - Audio vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik start net met Premiere (Pro CS3) en heb een probleem met het markeren van punten in het Source-scherm.
Ik wil precies op de beat een markering zetten zodat ik daar beelden op kan zetten. Waar ik in FinalCut ver kon inzoomen op het muziekbestand (.wav) kan ik dat niet vinden in Premiere. Vind ik vreemd. Ik kan de afspeelsnelheid wel vertragen wat hetzelfde effect geeft, alleen speelt hij de muziek dan zo traag af dat het geen doen is. Iemand een idee hoe ik gemakkelijk in Premiere een audiobestand met normale afspeelsnelheid goed kan inzoomen?

Alvast bedankt.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
In je timeline, rechtsboven dat pijltje klikken: "show audio time units".

Maar waarom muziek bewerken in een video edit programma?

[ Voor 3% gewijzigd door ShittyOldMan op 08-10-2007 23:01 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 23:00:
In je timeline, rechtsboven dat pijltje klikken: "show audio time units".

Maar waarom muziek bewerken in een video edit programma?
Dank voor de reactie. Dat helpt me alleen nog steeds niet echt. Ik wil geen muziek bewerken, ik wil op de frame nauwkeurig beelden laten verspringen op de beat van de muziek. Dus de muziek blijft zoals hij is, ik wil alleen (zoals in finalcut kan) aan kunnen markeren waar precies die beat start, zodat ik bij de timeline die markeringen ook kan zien en daar dus de beelden neer kan zetten. Als ik de timeline inzoom (dat kan wel) zie ik de muziek iets breder maar nog steeds kan ik niet precies nauwkeurig werken, wat wel zou moeten kunnen, denk ik. Of is Premiere gewoon niet zo goed daarvoor?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Je kunt links bij je audio lagen deze uitklappen en met de muis groter trekken zodat je de waveform goed krijgt te zien en de beat dus ook goed zichtbaar wordt. Dan kun je vervolgens zelf markers zetten (unnumbered sequence marker, of de clip selecteren en clip marker). Mocht dat niet voldoende zijn dan begrijp ik niet helemaal wat je dan wel bedoeld :)
En sleep de muziek dus wel eerst je timeline in, niet in je sourcewindow werken daarvoor, dat is enkel om wat in je bin zit te previewen, markers die je daar zet zijn in en uit punten, dat is wat anders dan je wilt.
Verder veranderd het beeld natuurlijk enkel op de frame. Als je de audiolaag dus uitklapt en je de beat duidelijk ziet hoef je eigenlijk ook geen markers meer te zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt inderdaad. Helemaal goed! Dank je wel voor de uitleg!