Beste,
Naar veel zitten te denken en te doen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er niet uit kom.
Ik ben bezig met een programma om een Service Pack te slipstreamen voor een Windows versie.
Je kan in het programma bladeren naar een Service Pack en naar de map waar de inhoud in staat van de cd van Windows.
Het programma kopieerd de paden naar een textbox.
En nu wil ik de paden kunnen aanroepen in de code om het slipstreamen in gang te kunnen zetten.
Het is waarschijnlijk heel makkelijk, maar ik ben een zeer beginnend Visual Basic gebruiker en ik kom er niet uit.
Hier zie je mijn code:
Het gaat vooral om de twee naar laatste regel van de code denk ik.
Of te wel:
Shell("TextBox2.Text /integrate: TextBox1.Text")
Wat moet ik hier aanroepen om het werkend te krijgen.
Alvast Bedankt,
Jeroen
Naar veel zitten te denken en te doen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik er niet uit kom.
Ik ben bezig met een programma om een Service Pack te slipstreamen voor een Windows versie.
Je kan in het programma bladeren naar een Service Pack en naar de map waar de inhoud in staat van de cd van Windows.
Het programma kopieerd de paden naar een textbox.
En nu wil ik de paden kunnen aanroepen in de code om het slipstreamen in gang te kunnen zetten.
Het is waarschijnlijk heel makkelijk, maar ik ben een zeer beginnend Visual Basic gebruiker en ik kom er niet uit.
Hier zie je mijn code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click FolderBrowserDialog1.SelectedPath = "*.*" If FolderBrowserDialog1.ShowDialog() = DialogResult.OK Then TextBox1.Text = FolderBrowserDialog1.SelectedPath End If End Sub Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load End Sub Private Sub OpenFileDialog1_FileOk(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles OpenFileDialog1.FileOk End Sub Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click OpenFileDialog1.Filter = "Executeble (*.exe)|*.exe" If OpenFileDialog1.ShowDialog() = DialogResult.OK Then TextBox2.Text = OpenFileDialog1.FileName End If End Sub Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click 'Shell("c:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:c:\WinXP_cd") 'Shell("Image.FromFile(TextBox2.Text /integrate:Image.FromFile(TextBox1.Text") Shell("TextBox2.Text /integrate: TextBox1.Text") End Sub End Class |
Het gaat vooral om de twee naar laatste regel van de code denk ik.
Of te wel:
Shell("TextBox2.Text /integrate: TextBox1.Text")
Wat moet ik hier aanroepen om het werkend te krijgen.
Alvast Bedankt,
Jeroen
[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 08-10-2007 19:29 . Reden: Code tags toegevoegd ]