Speaker stands voor Dali R1000 - hangen ipv staan

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 12:16

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Aangezien ik over een aantal maanden m'n nieuwbouw appartement ga betrekken, ben ik me nu volop aan het oriënteren op de inrichting van m'n woonkamer. Belangrijk onderdeel daarvan is natuurlijk de home cinema en een fraai meubel daarvoor :)

In dit topic heb ik al veel inspiratie kunnen opdoen en ik ben erg gecharmeerd van dit meubel.

Momenteel ben ik vooral op zoek naar goede speaker stands voor m'n rear-speakers. Ik heb de Dali R1000 en dit zijn prima speakers om aan een muur te bevestigen, maar ze zijn wat lastiger als je geen muur voor handen hebt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.apv.com.ru/images/photos/1370_m.jpg

"Probleem" van deze speakers is dat ze aan de onderkant voorzien zijn van een extra tweater, waardoor je ze niet op een stand kunt plaatsen. De speakers zullen dus opgehangen moeten worden. Uiteraard zou ik naar de Gamma kunnen gaan en zelf wat in elkaar schroeven, maar ben toch benieuwd of er mensen zijn die toevallig een alternatief weten voor de "normale" stands waarbij de speaker op een plateau geplaatst wordt.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Bij stands voor kleine homecinema-satalietjes zit de speaker altijd vanachter vast, maar ik weet niet of die stands jou speakers houden.

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Ja die stands voor kleine satelliet speakers ken ik, maar daarvan vraag ook ik me serieus af of ze het gewicht van de R1000 wel houden. Bovendien vind ik ze er meestal wat fragiel uitzien.

Ben eigenlijk meer op zoek naar iets robuust met de looks van bijvoorbeeld zoiets als de Atacama Nexus.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
b&w stands. :)

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 15:53
Je kan gebruik maken van een stand met een wat groter plateau. Als je daar dan de speaker met spikes opzet, heeft de tweater genoeg ruimte.

De vraag is natuurlijk wat dit met het geluid doet, aangezien hoge tonen behoorlijk richtingsgevoelig zijn...

Verwijderd

Ik weet niet exact wat je bedoelt of zoekt, maar wellicht zou je (zoals hierboven ook voorgesteld) de speakers op spikes kunnen zetten (als het echt niet anders kan).

Bijvoorbeeld, de Audio Magic Genta X (of XL).
Afbeeldingslocatie: http://www.av123.nl/AudioMagic/Genta/files/page5_1.jpg
(ook in zwart leverbaar)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Maarce schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:12:
Je kan gebruik maken van een stand met een wat groter plateau. Als je daar dan de speaker met spikes opzet, heeft de tweater genoeg ruimte.

De vraag is natuurlijk wat dit met het geluid doet, aangezien hoge tonen behoorlijk richtingsgevoelig zijn...
Hmm... dat zullen dan toch wel behoorlijk lange spikes moeten zijn om ervoor te zorgen dat de tweater niet op het plateau komt te rusten.

Eigenlijk ben ik meer op zoek naar zoiets als dit waarbij de speaker aan de stand wordt gehangen (althans, ik vermoed dat de speaker op dit plaatje ook hangt aan een haakje). Echter, zoiets als dit voorbeeld vind ik dus te fragiel ogen en ik zou dus liever een robuustere stand hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Ruud2001 op 08-10-2007 17:41 ]

Verwijderd

mijn gad dat zijn wel de meeste slechte stand die ik ook heb gezien. Heb ze in de winkel staan en het is echt troep. Sorry, maar daar hang je echt niet je Dali's aan. Onstabiel, kan echt maar 2kg hebben anders begint het alle kanten op te zwiepen en is echt niet bevoordelijk voor je stereobeeld. Jij zoekt iets solide waar gerust 15kg aan kan hangen. En achter in je Dali's gaan schroeven iets nou ook niet iets wat je wilt...
Lastig pakket. Verkoopt Dali zelf geen speaker stands/mounts voor deze dingen?

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Achter in m'n Dali's gaan schroeven is inderdaad wel het laatste wat in gedachte heb :p

Op dit moment heb ik ze overigens gewoon beiden aan een grote schroef in de muur hangen. Oftewel, er zit standaard al een gat achterin de speakers om ze op te hangen aan een haak.

Zover ik heb kunnen nagaan op de website van Dali leveren ze geen stands/mounts.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Misschien een stomme oplossing, maar als je op een gewone stand nou een stuk ijzer last en die op een plankje schroeft, dan kun je de Dali's weer op die plank bevestigen zoals ze normaal aan de muur hangen :)

• Ruud2001

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Topicstarter
Precies, ik kan altijd nog naar de bouwmarkt gaan om zelf iets in elkaar te klussen of een gewone stand te pimpen. Maar aangezien ik niet zo heel handig ben, hoop ik eigenlijk iets te vinden waar ik niet zelf aan hoef te klussen. :)

Hmm... ondertussen heb ik ook reactie gehad van de winkel waar ik destijds deze speakers heb gehaald. Zij hebben op dit moment geen stand in het assortiment waar ik de R1000 aan kan hangen. Ze stellen voor om een normale stand aan te schaffen en de speaker hier op z'n kop op te plaatsen. Interessante oplossing en ik denk dat ik met deze info maar weer verder op zoek ga naar een mooie stand :)

[ Voor 46% gewijzigd door Ruud2001 op 10-10-2007 14:05 ]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Ik wil je niet uit je droom helpen, maar in de Dali handleiding staat dat de de tweeter onder de R1000 directioneel is en daarom ook boven het hoofd van de luisteraar geplaatst moet worden. Ik weet niet of de speaker op zijn kop plaatsen dus bevorderlijk is voor de geluidskwaliteit. Je kan dit natuurlijk wel altijd even uitproberen. Hang de speaker gewoon even aan de muur op zijn kop, weet je meteen of dit wel of niet een verantwoorde oplossing is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt gek, maar ga eens bij een flink tuincentrum langs en kijk eens naar van die standaards waar je hangplanten in kunt hangen. Da's meestal stevig ijzer / staal en kan aardig wat hebben. Kun je ws. zo je speakers aan / in hangen en kost nog geen drol ook. Desnoods spuit je ze, zal dan vast ook nog in het budget zitten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Wat natuurlijk ook een mooie oplossing is. Maak een mooie tekening van een stand zoals jij in gedachte hebt. Ga langs een ijzer/las bedrijf en laat deze dan jou stands in elkaar klussen. Hoeft niet duur te zijn en je weet zeker dat er wel een aantal kilo's aan kunt hangen.

Wat ook een oplossing kan zijn is om een plafondsteun voor LCD tv's te kopen je hangt de speaker dan aan het plafond vast en er valt heus wel wat te verzinnen om de speaker aan de lcd steun vast te maken.

http://raptr.com/Doppert/about

Pagina: 1