Toon posts:

MSI P965 Neo

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,
Na het lezen van het RAM artikel ben ik wel wat wijzer geworden:) bedankt !
maar nou had ik een vraagje:
ik heb nu 1 gb aan ram in mijn moederboard zitten, maar nu las ik op internet dat mijn moederboard niet 1 gig ondersteund? en welk ram kan ik er bij kopen ? en hoe kan ik op dit moederboard het omzetten in dual channel ipv single?
groetjes
Bas

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jouw bord kan zeker wel 1GB aan, ik heb zo'n geval hier gehad met 2 GB (en zelfs dat was nog niet eens het max).
Het RAM dat je nodig hebt is gewoon standaard DDR2 spul, zie ook een QVL of de manual wat je er allemaal precies in kunt duwen. Op het moment dat je 2 dimms gebruikt (van dezelfde grootte heb je automatisch dualchannel.

Verwijderd

Topicstarter
aha okeej :)
en welke MHZ moet ik dan nemen?
want ik heb in het boekje gekeken maar daar staat et nie in :( slechte msi handleiding

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:59:
aha okeej :)
en welke MHZ moet ik dan nemen?
want ik heb in het boekje gekeken maar daar staat et nie in :( slechte msi handleiding
De snelheid (MHz, niet MHZ) hangt natuurlijk af van welke snelheid dat je wilt draaien. Een snelle cpu met langzaam mem is natuurlijk nooit echt handig.

Verwijderd

Topicstarter
okeej dus deze der bij en bf2 loopt weer soepeltjes?;P
http://www.paradigit.nl/info.php?group=3&art=10014859
wat is beter 2x512mb of 1x1gig?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien moet je de PMG FAQ even doornemen, daar staat een boel basisinformatie in.

Bord kan trouwens 4GB aan als het goed is. Hier doet ie het prima met 2x1GB.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd even gekeken en ik heb dit erin zitten nu 1024 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM)
ik neem aan gewoon weer dezeflde erbij kopen ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Drie letters: QVL

Verder hangt snelheid af van wat voor CPU en FSB erop draait. Maar sneller RAM kopen mag altijd (en is vaak zowaar goedkoper).

Kortom, misschien even wat beter inlezen - RAM FAQ is idd goed voor achtergronden, maar kijk eens naar de uitgebreide reviews van de P965 chipset op www.anandtech.com of www.tomshardware.com , daar kun je specifiek voor dat chipset zien wat de beste RAM/CPU snelheden zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.