Packard Bell EasyNote XS20

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 33.365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
ik doe er een externe hd bij om de opslagcapaciteit gelijk te trekken (eee: 4gig XS: 30 gig)

idd...om een of andere reden vind ik 599,- net teveel ofzo...anders had ik hem allang gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:01
CLB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:42:
Nu wil ik 'm alleen nog in 't echt zien...
Als iedereen die 'm echt gezien heeft in een winkel mij even kan DM'en kan ik 'n klein tabelletje toevoegen in de TS, in welke plaats en in welke winkel hij in reallife te zien is... Ik zoek me rot maar kan dat ding gewoon nergens vinden... Dixons in Rijswijk heeft 'm niet, MM in Rijswijk ben ik vergeten te kijken en voor de rest zit er volgens mij nog 'n DynaByte waar ik vandeweek even langs zal gaan... Ik studeer in Rotterdam, waar je een onwijze grote MM hebt... iemand 'm daar gespot?
In de Dixons in Rotterdam lag hij in 't echt heh... die zal ik alvast toevoegen in 't tabelletje in de TS!
Dixons op het Vredenburg in Utrecht had hem afgelopen weekend in de vitrine staan. Ik ga wachten op de Eee dus ik heb niet gevraagd of hij tevoorschijn gehaald kon worden maar hij zag er zeker leuk en erg klein uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:44:
ik doe er een externe hd bij om de opslagcapaciteit gelijk te trekken (eee: 4gig XS: 30 gig)
Tsjaa dan heb je meer opslag maar is je voordeel van SSD weg... 4GB SSD en 30GB 'normaal' kosten evenveel

En in welk filiaal en in welke plaats heb jij 'm gespot?
Zwelgje_76 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:51:
Dixons op het Vredenburg in Utrecht
Thank you :)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 14-11-2007 11:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:24
Ook de Dixons op de Hinthamerstraat in Den Bosch had hem in de vitrine staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

XanderDrake

Build the future!

Iedereen spot de XS, maar wie heeft em al gekocht :P ?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
ik heb hem gespot in nijmegen in de vobis...

naar alle waarschijnlijkheid zal de dixons in nijmegen hem ook krijgen...wellicht gister al maar weet dit niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mybrain
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 09:03
Yipee! Ik heb 'm gisteren gekocht... begonnen met de installatie... en heb 'm vandaag weer teruggebracht. Helaas was de rechterluidspreker defect, maar a.s. vrijdag komt er al een nieuwe voor me binnen.

Even mijn eerste indruk:
Dit is echt een leuk ding voor onderweg. Zeker niet de snelste, maar voor basiswerk zeer acceptabel. Snel genoeg in en uit suspend; booten duurt anders wel lang (paar minuten).

Om de twee openstaande vragen en twijfels bij iedereen weg te nemen.
- De harde schijf heeft een verborgen herstel-partitie van 7 Gb; de C: schijf is ruim 20Gb geformatteerd met inderdaad dan nog bijna 14 Gb vrij. Ik was nog niet echt ver met installeren toen ik merkte dat 1 speaker niet werkte, maar ik kan me voorstellen dat er niet veel schijruimte overblijft voor data. Het hangt er dus vanaf wat je er allemaal op wilt gaan draaien.
- De resolutie van het scherm is 800x480 wat voor simpel werk voldoende is. Helaas valt er af en toe een knop op een popupwindow buiten het scherm en dan moet je even naar een andere resolutie schakelen. Nadat XP geinstalleerd is werkt de XS op 800x600 en dan heb je inderdaad een ouderwets aandoend, onduidelijk, onscherp beeld. Helaas kun je de resolutie niet lager zetten met de windows beeldscherminstellingen, maar gelukkig is er een programmaatje in je systray (van de S3 videokaart) waarmee je zeer snel tussen de ondersteunde resoluties kunt wisselen. maximaal 1024x768 is zeer onscherp, maar nog leesbaar. Kortom, zoveel mogelijk toch op 800x480 werken.
- De muis is even wennen, het touchpad lijkt me erg klein; misschien moet ik de muissnelheid wat hoger zetten. Ik ga in ieder geval op zoek naar een kleine bluetooth muis voor er bij. Als je aan een buro zit te werken is dat toch wel makkelijker dan de touchpad. Als je de XS in je handen houdt (lopend werken...) is de touchpad (rechts) en de muisknoppen (links) boven het toetsenbord zeer makkelijk te bedienen.
- Toetsenbord ingesteld op VS-internationaal en dan zit de @ gewoon boven de 2. Plakkertjes heb je niet eens nodig als je die toets daar gewoon verwacht.

Dat was het voorlopig; hopelijk kan ik vanaf vrijdag verder hiermee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
mybrain schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:51:
Dat was het voorlopig; hopelijk kan ik vanaf vrijdag verder hiermee spelen!
En graag vele foto's en vooral ook screenshots maken van hoe of wat _/-\o_

Waar heb je 'm vandaan eigenlijk? Zet ik dat in de TS :)

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 14-11-2007 12:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
nice...waarschijnlijk had ik daarom moeite met het scherm toen ik hem in de vobis aan het bekijken was...ik denk dat hij toen op 800x600 stond..bepaalde letters vielen half weg zoals je ook hebt bij een lage resolutie op je gewone tft scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje_76
  • Laatst online: 12:01
XanderDrake schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:07:
Iedereen spot de XS, maar wie heeft em al gekocht :P ?
Zoals ik al eerder zei ga ik op de Eee wachten en nu de eerste gebruikers ervaringen met betrekking tot de XS20 loskomen weet ik al helemaal zeker dat de XS20 het niet gaat worden. Ik wil hem met name in de trein gaan gebruiken (lange treinreis naar mijn werk), als ik dan eerst een paar minuten moet wachten tot het ding opgestart is word ik niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ach als je toch lang moet treinen :9 En 'n Asus met XP moet ook lang opstarten dus ja

Ik ga morgen ff naar de Dixons in Rotterdam! Is toch gewoon in de koopgoot? Metrostation: Beurs?
Moet ook m'n vandaag gekochte cameraatje omruilen ivm dode pixel, kan ik gelijk de EasyNote spotten!

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 14-11-2007 23:22 ]

• j0rDy
Zwelgje_76 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:42:
[...]

Zoals ik al eerder zei ga ik op de Eee wachten en nu de eerste gebruikers ervaringen met betrekking tot de XS20 loskomen weet ik al helemaal zeker dat de XS20 het niet gaat worden. Ik wil hem met name in de trein gaan gebruiken (lange treinreis naar mijn werk), als ik dan eerst een paar minuten moet wachten tot het ding opgestart is word ik niet blij.
dan download je toch linux...dezelfde als die op de eee staat...aangezien die gewoon downloadbaar is op de asus site..moet je alleen even de drivers installeren..zal niet heel veel werk zijn...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Of je zet XP in hibernate ipv. afsluiten. Dan staat ie binnen 10 seconden weer op je desktop.

Het 'downloaden van Linux' is ws. niet zo'n goede keuze, omdat de meeste distro's nog veel langzamer opstarten dan XP. Hibernaten gaat meestal ook langzamer, waarbij het nog meer de vraag is of het uberhaupt betrouwbaar werkt. Op de EeePC is 'Linux' zo snel omdat ie helemaal aangeapst is specifiek voor die laptop. Nee, ik zou lekker bij XP blijven als je een XS20 neemt.

[ Voor 66% gewijzigd door Palomar op 15-11-2007 10:49 ]

Anoniem: 140263

CLB schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:14:
Ach als je toch lang moet treinen :9 En 'n Asus met XP moet ook lang opstarten dus ja
Waarom zal je op de EEE XP zetten? Ik gebruikte altijd Windows en heb nu ongeveer een week de EEE en nog niet de neiging gehad om er XP op te zetten. Xandros werkt gewoon zeer prettig en vooral de opstarttijd van 20sec is ideaal. _/-\o_

• CLB
  • Niet online
Ik zou 't ook niet doen, was 'n voorbeeldje van wat hij nog meer kon doen ;)
Ben trouwens niet naar Rotterdam geweest dus heb geen PB mogen aanschouwen...
In de Dixons in de Veenestraat in Den Haag hadden ze 'm momenteel ook niet (was er wel geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mybrain
CLB schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:52:
[...]
Waar heb je 'm vandaan eigenlijk? Zet ik dat in de TS :)
Dixons Utrecht, Vredenburg.

Ik heb nu een nieuwe doos en deze ziet er goed uit; de speakers werken in ieder geval allebei.

Opstarten doet ie in 40 seconden tot aanlogscherm; daarna nog even doorstarten; gaat snel, maar er staat dan ook nog geen virusscanner en andere software op...
Inderdaad supsend of hibernate zal de veelgekozen optie worden; tot Windows weer over z'n nek gaat en dan starten we wel volledig opnieuw op.

webcam is trouwens ook niet onaardig; deze staat iets naar 'binnen' gericht zodat je precies in beeld bent als je recht voor je scherm zit.

verder nog vragen? Ik ga geen willekeurige foto's plaatsen, maar als iemand iets specifiek wil weten kan ik misschien verder helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 12:43
En toen was er weer "nieuws" op Engadget:
http://www.engadget.com/2...-tracking-for-q1-release/

Vervolgens even gezocht naar de ce260/261, en dat leverde dit op:
http://www.idot.com.tw/en/products/umpc-ce260/ (Nanobook reference design)
http://www.idot.com.tw/en/products/umpc-ce261/ (Komt deze ons bekend voor?)

Edit: Even verderop in de search results is deze nog het bekijken waard
http://www.umpcportal.com...s/article.php?storyid=658

[ Voor 16% gewijzigd door Alex Picard op 16-11-2007 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
mybrain schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:19:
[...]

Dixons Utrecht, Vredenburg.

Ik heb nu een nieuwe doos en deze ziet er goed uit; de speakers werken in ieder geval allebei.

Opstarten doet ie in 40 seconden tot aanlogscherm; daarna nog even doorstarten; gaat snel, maar er staat dan ook nog geen virusscanner en andere software op...
Inderdaad supsend of hibernate zal de veelgekozen optie worden; tot Windows weer over z'n nek gaat en dan starten we wel volledig opnieuw op.

webcam is trouwens ook niet onaardig; deze staat iets naar 'binnen' gericht zodat je precies in beeld bent als je recht voor je scherm zit.

verder nog vragen? Ik ga geen willekeurige foto's plaatsen, maar als iemand iets specifiek wil weten kan ik misschien verder helpen..
close up van het scherm in de verschillende resoluties? benchmarks zoals ze ook op de eee hebben gedaan? (o.a. 3dmark geloof ik enzo) ben benieuwd wat zo'n via in prestaties doet ten opzichte van de eee...

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zag hem gisteren ook bij de Dixons in Groningen (filiaal Ebbingestraat) staan. Alleen even naar gekeken hoe compact ie was ;) iig een tip voor mensen in omg. Groningen die hem graag eerst willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Ik heb hem nu sinds gistermiddag *O* Ondanks het gebrek aan informatie en enthousiasme (present company mostly excluded) ben ik in het diepe gesprongen. En het is wel een fantastisch laptopje :Y

Mijn eerste bevindingen:
  • Beeldscherm Ik vind het erg knap dat 1000*600 goed te lezen is op 800x480 fysieke pixels, hoewel de native resolutie er wel het mooiste eruit ziet. Modi switchen kan met de S3 Tray tool en met Fn+F4. Beetje hinderlijk dat windows af en toe moppert dat de resolutie niet optimaal is, en hem op 800x600 wil hebben, wat een uitgerekt beeld geeft (gewoon negeren en doorwerken op 800x480 ;)
  • Externe DVI-I aansluiting Ook die werkt. Heb hem getest met een VGA-beeldscherm en een merkloos DVI->VGA verloopje, dus zowel DVI als VGA output is ondersteund. Met Fn-F3 kan geswitched worden tussen intern, extern of beide. Klein minpuntje is dat de maximale resolutie 1024x768 is, maar voor presentaties lijkt me dat voldoende.
  • Card reader / SD-cardslot Werkt, sd-kaartje wordt gezien als USB-HDD in windows en in het bios, is ook te selecteren in de boot-volgorde. Helaas heb ik er nog niet van kunnen booten. Heb SystemRescueCD geprobeerd, maar hij bootte niet (iemand tips?). Het kaartje verdwijnt niet in het slot, maar blijft half uitsteken. Beetje jammer.
  • Toetsenbord Identiek aan die van de EeePC. De Easynote wordt in Nederland geleverd met een UK-toetsenbord. Er zijn een aantal symbolen verwisseld, maar dat is niet zo erg. Gewoon op VS zetten en niet naar kijken ;). Een groter gemis vond ik het ontbreken van de rechter-shift. Op deze plek zit | \. Ook dit blijkt eenvoudig op te lossen, met behulp van het freewareprogramma KeyTweak :Y).
  • Toegankelijkheid hardware Er is geen "easy access hatch" zoals bij de EeePC. Echter, het toetsenbord gaat op dezelfde manier open. Hieronder is de 1.8" HD toegankelijk via een soort luikje, het is mij nog niet gelukt dit open te krijgen (geen ervaring met dit soort constructies, wil natuurlijk niks beschadigen). Ben geen garantiestickers tegengekomen, dus in theorie binnen de garantie upgradebaar. De memory module (nog) niet kunnen lokaliseren. Ik doe graag een beroep op onverschrokken technisch onderlegde medetweakers om tot het PCB te gaan O-).
  • Speakers Ik heb mij verbaasd over het volume en de goede kwaliteit. Voor zulke kleine speakertjes vind ik dat zeer knap.
  • Koeling / Fan De fan is temperatuurgestuurd. Op maximale sterkte kun je hem goed horen, maar erg hinderlijk vind ik het niet. Het helpt om de intakes zo vrij mogelijk te houden, deze zitten linksonder. Bij licht gebruik wordt hij nauwelijks warm.
  • Snelheidsbeleving Dit is natuurlijk subjectief, maar mijn eerste indruk is positief. Youtube filmpjes draaien absoluut vloeiend en zien er goed uit op het scherm, vooral in maximized mode. DXDiag ging flitsend door de 3D test heen, echte benchmarks heb ik nog niet gedraaid. Ook draait er nog geen firewall / antivirus (zat te denken aan ESET Smart Security vanwege het beroemde lage resource gebruik van NOD32, maar het hangt er vanaf of ik veel Windows blijf gebruiken of toch het meest linux ga draaien. Iemand nog tips qua FW/AV?)
  • Adapter Weegt zo'n 300g, is zo'n standaard blokje dus helaas niet zo compact. Gerated op 20V ~ 3.25A output (65W), maar hij wordt niet erg warm (heb (nog) geen stroomverbruiksmeter helaas)
  • Formfactor Het is in de praktijk erg handig dat er ruimte zit onder het beeldscherm. Aangezien de accu het zwaarst is, kan je hem zo ook met één hand makkelijk in balans houden. Ook zorgt dit ervoor dat hij in opgevouwen toestand echt plat is, en niet zo schuin als de EeePC.
Dit was het voor nu, later meer. Ik zit dus nog een beetje vast op het booten vanaf sd (ga nu proberen te booten vanaf een usbstick). Ik wil namelijk met partimage een backup maken van de windows- en de recovery-partitie, alvorens ik ga experimenteren met de software. (Over recoverypartitie gesproken: er is in het bios een speciale optie "boot from recovery enabled/disabled"... Deze staat default op enabled...)

Nog iets geks: Toen ik aan het kl... tweaken was met het bios en de opstartmeldingen eens goed wilde bekijken (na de splash-screen uitgezet te hebben), gebruikte ik de pause/break toets om het geheel te pauzeren, en twee keer ctrl-alt-del omdat hij niet bootte van de sd-kaart (en ook geen failure melding gaf) en direct doorging naar PXE-boot (ja, dat ondersteunt hij ook! nog niet getest) en de SD-kaart wel als eerste bootdevice ingesteld stond. Toen kreeg ik een rare corruptie van het beeldscherm :|. Opgelost door stroom eraf te halen, accu eruit, even wachten, alles weer aansluiten, fix :D. Maar het blijft gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mybrain
Alex Picard schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:32:
...
Beeldscherm Ik vind het erg knap dat 1000*600 goed te lezen is op 800x480 fysieke pixels, hoewel de native resolutie er wel het mooiste eruit ziet. Modi switchen kan met de S3 Tray tool en met Fn+F4. Beetje hinderlijk dat windows af en toe moppert dat de resolutie niet optimaal is, en hem op 800x600 wil hebben, wat een uitgerekt beeld geeft (gewoon negeren en doorwerken op 800x480 ;)
...
Ook draait er nog geen firewall / antivirus (zat te denken aan ESET Smart Security vanwege het beroemde lage resource gebruik van NOD32, maar het hangt er vanaf of ik veel Windows blijf gebruiken of toch het meest linux ga draaien. Iemand nog tips qua FW/AV?)
Ik kan me volledig bij jouw bevindingen aansluiten.
Maandag gaat deze mee naar een klant en dan zal ik zien of het als vervanger van de 'zware laptop' dienst kan doen :*)

verder:
- Zeurende XP is te verhelpen: klik op het ballonnetje, zeg in de popup nee en zorg dat de optie is aangevinkt dat ie dit niet meer controleert...
- Ik heb zelf AVG geinstalleerd; vooral vanwege de prijs.
- Dat van de shift was mij ook opgevallen, maar aangezien ik met zeven vingers tik (nooit een tikcursus gehad ;) ) heb ik er nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik ben nog steeds vooral benieuwd naar:
- Reallife foto's! Er staan er wat op internet maar dat zijn van die mooie productfoto's!
Graag foto's in vergelijking met 'n CD'tje, hand, muis, pakje sigaretten enzovoorts...
- Screenshots van de resolutie tijdens het werken in XP, MSN, Skype en dat soort software...
- Hoe speelt die filmpjes af.. YouTubes dus vloeiend maar .avi'tjes en .mpg'tjes..?

Ik moet nog steeds 'n x naar de Lijnbaan in Rotterdam zeg... pff kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Externe DVI-I aansluiting Ook die werkt. Heb hem getest met een VGA-beeldscherm en een merkloos DVI->VGA verloopje, dus zowel DVI als VGA output is ondersteund. Met Fn-F3 kan geswitched worden tussen intern, extern of beide. Klein minpuntje is dat de maximale resolutie 1024x768 is, maar voor presentaties lijkt me dat voldoende.
Weet je zeker dat die dvi-aansluiting maar max. 1024x768 aankan? En dat dit niet aan een verkeerde driver oid ligt? Want dat lijkt me een beetje laag. Kun je hem niet eens fatsoenlijk op een recent TFT-scherm aansluiten.

Leek me nl. wel handig om zo'n laptopje (of het voor mij nu de PB of de EeePC wordt ;)) dichtgeklapt met een externe monitor en tobo/muis ook als tweede 'desktop'-pc te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235692

Palomar schreef op zondag 18 november 2007 @ 13:09:
[...]

Weet je zeker dat die dvi-aansluiting maar max. 1024x768 aankan? En dat dit niet aan een verkeerde driver oid ligt? Want dat lijkt me een beetje laag. Kun je hem niet eens fatsoenlijk op een recent TFT-scherm aansluiten.

Leek me nl. wel handig om zo'n laptopje (of het voor mij nu de PB of de EeePC wordt ;)) dichtgeklapt met een externe monitor en tobo/muis ook als tweede 'desktop'-pc te kunnen gebruiken.
Dit idee had ik ook, dat ik gewoon de maximale resolutie van mijn desktopscherm kon gebruiken. Ik heb nog even zitten bladeren op de VIA site. En hier vond ik dat deze chipset wel 1600x1200 aankan bij lcd.. Is het idd niet de driver?

Link naar VIA VX700 chipset specs [PDF]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB schreef op zondag 18 november 2007 @ 00:05:
Ik ben nog steeds vooral benieuwd naar:
- Reallife foto's! Er staan er wat op internet maar dat zijn van die mooie productfoto's!
Graag foto's in vergelijking met 'n CD'tje, hand, muis, pakje sigaretten enzovoorts...
- Screenshots van de resolutie tijdens het werken in XP, MSN, Skype en dergelijke
- Hoe speelt die filmpjes af.. YouTubes dus vloeiend maar .avi'tjes en .mpg'tjes..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heb je 'm gezien in 't echt 0uTsIdEr84 of niet..?
Ik daarnet en m'n keuze is gemaakt hoor.. dan maar 'n stuk meer betalen :9

Afbeeldingslocatie: http://aycu07.webshots.com/image/33406/2004379801523898092_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu34.webshots.com/image/34313/2004359563758519008_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/33352/2004302258894216627_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/35436/2004360969957970715_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/32890/2004398474183756449_rs.jpg

-uiteraard clickable en excuses voor de brakke telefoon-foto'tjes-

Hij is onwijs klein, staat nog lekker in 'n vitrine met 15,4" laptops enzo en dan is dit echt 'n mini apparaatje zeg! Voelt lekker stabiel aan qua vashouden en weegt werkelijk niks (wel zat de accu er niet in, wat natuurlijk ook nog een gedeelte van 't gewicht is. Dus ook op de pics ontbreekt de accu!!) Toetsjes zijn echt klein haha, maar valt opzich wel mee te typen denk ik. Even 1 tel wat uitgeprobeerd maar ik had 'n jasje aan met stugge mouwen dus dat wilde niet echt vlotten! Schermpje viel me qua grootte helemaal reuze mee, dus dat is ook relaxed! Mocht natuurlijk niet aan worden gezet (en er zat tevens geen accu in) Afwerking vond ik erg erg strak! Mooi plastic gebruikt, mooie opdrukken qua toetsjes en dergelijke, boxjes zag er leuk uit en ook de USB-poorten, audio-uitgangen, DVI, SD-card reader waren erg mooi in de body verwerkt!

En hij is dus wat compacter dan m'n huidige laptop :9 (wat al 'n 14,1 incher is)
Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/33135/2000797574185979092_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Beugelfles

I love rusty spoons

0uTsIdEr84 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:23:
naar alle waarschijnlijkheid zal de dixons in nijmegen hem ook krijgen...
Ja gespot bij de Dixons in Nijmegen. Het is echt de prijs, anders was hij ideaal geweest voor af en toe een beetje surfen en tekstverwerking onderweg.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Beugelfles schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:11:
[...]
Ja gespot bij de Dixons in Nijmegen. Het is echt de prijs, anders was hij ideaal geweest voor af en toe een beetje surfen en tekstverwerking onderweg.
dus nu zowel bij de vobis als de dixons in nijmegen verkrijgbaar...tsja....het wordt er allemaal niet makkelijker op...aangezien ik nog veel meer wil hebben op het moment :P

ik heb hem bij de vobis in het echt gezien...had alleen niet echt de tijd toen...dus even gezien, scherm stond aan..even getypt en gespeeld met de muis...

ik zit trouwens met een probleem...ik wil hem aansluiten op mn 22" iiyama..maar die resolutie wordt helemaal niet ondersteund? kan iemand dat bevestigen? 1650x1080 en max is 1600x1200? crt gaat hoger maar waarom?

ik denk echter dat ik toch voor de PB ga ALS ik er een ga halen...dan maar wat meer uitgeven voor wat beters waar je ook wat meer mee kan...

[ Voor 36% gewijzigd door j0rDy op 20-11-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:30:
ik denk echter dat ik toch voor de PB ga ALS ik er een ga halen...
dan maar wat meer uitgeven voor wat beters waar je ook wat meer mee kan...
Ik denk dat ik de aankoop wel goedpraat als mooi Sinterklaas-/ Kerstkado'tje :)

klein detail: In de final-version zijn de audio-uitgangen zilver qua ringetje en niet blauw en rood
klein detail: Ik zie in de final-versions geen geel streepje meer en geen gele 'webcam'lettertjes

En m'n vragenlijstje voor de mensen die 'm al hebben wordt steeds langer:
- Screenshots van de resolutie tijdens het werken in XP, MSN, Skype en dergelijke?
- En iemand paar screenshotjes met GoT ingesteld op 800 pixels?

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/34011/2003375596269712254_rs.jpg
- Foto's van de bijgeleverde accesoires, vooral het hoesje en de adapter qua grootte?
- Hoe bevalt de bijgeleverde suede hoes.. Zit die strak of juist te los? Ziet die er leuk uit?
- Is de touchpad ook te gebruiken als muisbutton, dus even erop tippen of is dat te klein?
- Is de restore partitie zo 1 2 3 te verwijderen en hoeveel GB krijg je er dan bij?
- Hebben jullie al sites gevonden met alle drivers voor de EasyNote XS20 (voor in de TS)?

[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 22-11-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
UMPC Portal has done a short and sweet Packard Bell Easynote XS video review,
and here's what they have to say after dropping the gavel.

If you want a no-frills, good value second PC for the home, car or holiday, the Packard Bell Easynote XS could be for you. This video review should help you choose as it shows the device, its ports, the keyboard and a few applications. Its certainly good value for money if you can get hold of one in either Holland or the UK. Its also due to be launched in other areas and will appear in a slightly different finish in the US and Asia as the Everex CE. The main issues with the device are the tiny mouse pad, the less-than-attractive style and the competition it will get from the ASUS Eee PC but it's got a nice bright screen, a good keyboard and up to 4 hours battery life (2.5 hours WiFi-on working life).

En 2 brute filmpjes:

Sava'tje: 600 euro in NL en 500 pond in Engeland.
Klein (duhuh), DVI-poort wat je niet vaak ziet, voor de rest alle poorten die nodig zijn.
Apparaatje houdt goed vast door het design (opening onder het scherm). Touchpad is ietwat klein en niet echt van fantastische kwaliteit. Toetsenbord is voor hem nog genoeg om op te typen, maar kleiner moet het ook echt niet worden. Schermpje is van goede kwaliteit, hij denkt dat het zelfs LED-technologie bevat, maar dit kan hij niet met zekerheid zeggen. Webcam is ook van goede kwaliteit! Speakertjes zijn gewoon leuk, uiteraard niet van sublieme kwaliteit.
Scharnieren zien er erg goed uit qua kwaliteit en robuustheid. De HD is uiteraard 30GB, maar bevat oa een restore partitie
(en natuurlijk de XP install) waardoor je 'slechts' 13,5GB overhoudt... (verhaal gaat hieronder verder)

Internetten en laden van sites verloopt soepeltjes.. Hij heeft ook andere UMPC's en dergelijke gebruikt en dan met Wi-Fi
(in de review via kabeltje) en hij vind de 'Wi-Fi-kracht' van deze PB iets minder dan de andere getestte devices.
DivX'jes spelen zonder problemen af in WMP!! Skype werkt ook zonder problemen (hij heeft wel alleen audio-Skype getest) Voor de rest vergelijkt hij de PB met andere kleine apparaatjes wat je zelf maar lekker moet bekijken :) De batterij gaat ongeveer 2,5 uur mee als Wi-Fi enabled is en zo'n 4 uur als Wi-Fi disabled is! Scherm is nogmaals erg goed, niet de beste in z'n klasse, maar stukken beter dan andere (geteste) devices. Het duurt ongeveer 6 seconden om vanuit standby op te starten en hij gaat automatisch op standby als je de klep dichtdoet. (zal natuurlijk ook wel afhangen van je energie-instellingen in Windows XP) Opzich een goed geprijsd apparaat, ook als je 'm vergelijkt met de Asus Eee PC...
Deze PB bevat natuurlijk Windows XP, een 30GB harde schijf en heeft BlueTooth functionaliteit.

@ Mensen die 'm hebben: Is die zo mooi dan.. dat jullie niet meer op GoT komen ofzo?

[ Voor 136% gewijzigd door CLB op 21-11-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
@CLB en andere mensen: Heb een erg drukke week, zal proberen van het weekend weer wat leuks te posten.

Even snel en in het kort paar antwoorden: De ledjes voor aan/uit, accu-opladen, etc. lichten oranje op. Klein gemis is dat er geen lampje op zit voor num-lock. Het accu-lampje brandt alleen als de accu aan het opladen is.

Over het scherm: Heb alleen nog maar clone-modus geprobeerd, nog niet "uitbreiden van bureaublad". Ik denk dat de interne schermcontroller hardware gelimiteerd is op 1024x768, en dat de driver daardoor niet verder gaat. Met 64MiB shared ram zou de videokaart toch hogere resoluties aan moeten kunnen.

Heb inmiddels kunnen booten vanaf een usb-stick. Booten vanaf een SD-kaartje nog niet gelukt.
Tot nu toe werk ik het meest op 1000x600, op de een of andere manier werkt dat (voor mij) toch prettiger. Ook zeer tevreden over de backlight, heb hem vrij laag staan.

Standby functie werkt inderdaad perfect :) Ook met hybernate kan ik weer snel verder werken. Dat van de matige WiFi-kracht kan ik beamen. Heb de neiging om voor problematische locaties (zoals de woonkamer bijvoorbeeld) een usb-wifi dinges te kopen. Op het werk is het bereik prima, maar ja, daar staan genoeg access points ;).

Ben ook nog steeds erg blij met mijn "geimproviseerde" rechter-shifttoets. Gek hoe je er ineens achter kan komen dat je iets veel gebruikt als het er niet (meer) is...

Bijgevoegde suède hoes bevalt prima. Hij sluit met twee magneetjes (beetje eng idee, maar ze komen niet in de buurt van de harddisk). Enig nadeel kan zijn dat je er elk stofje en pluisje op ziet.

On the side: World of Warcraft werkt ook. Getest vanaf een externe HD. Laadtijden zijn prima, de framerate is helaas wat minder (max. 7 fps op een rustig stukje). Het ziet er allemaal wel goed uit op 1000x600. Ook voelt het spel, ondanks de lage framerate, vrij responsive. Niet aan te bevelen voor heftige raids, maar even de auction checken, post ophalen, bijkletsen op je guild en lichte combat moet wel gaan denk ik.

Getest met bijgeleverde driver, wellicht nog betere prestaties met een nieuwere driver van viaarena (weet alleen niet welke driver nu het beste is. Volgens de specificaties zit er dacht ik de VX700 in, maar linux herkent de kaart als de CX700M...)

Ik ga later nog wat spitten naar maximaal ondersteunde externe resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Alex Picard schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:14:
Ik ga later nog wat spitten naar maximaal ondersteunde externe resolutie.
oe oe oe...please do...is een van de weinige dingen die me nog tegen houdt....thanks!

hehe...zou een beetje zonde zijn om mn 22inch weg te kunnen mikken omdat ik een laptop gekocht heb die er niet op kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Werkt 1000x600 op zo'n schermpje dan wel lekker? Toen ik het ding in de winkel zag staan stond ie volgens mij ook op die resolutie want het zag er heel kartelig uit. Daar kun je toch niet fatsoenlijk mee internetten/tekst lezen. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Beeldscherm Ik vind het erg knap dat 1000*600 goed te lezen is op 800x480 fysieke pixels, hoewel de native resolutie er wel het mooiste eruit ziet. Modi switchen kan met de S3 Tray tool en met Fn+F4. Beetje hinderlijk dat windows af en toe moppert dat de resolutie niet optimaal is, en hem op 800x600 wil hebben, wat een uitgerekt beeld geeft (gewoon negeren en doorwerken op 800x480 ;)
Zelf speel ik ook weleens een spel op 1680x1050 terwijl ik een 1440x900 schermpje heb.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 21-11-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

CLB schreef op woensdag 21 november 2007 @ 21:54:
[...]

Zelf speel ik ook weleens een spel op 1680x1050 terwijl ik een 1440x900 schermpje heb.. :)
Echter krijg je een veel beter beeld als je op 1440 * 900 speelt, of je moet een AA fan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mwah vind ik niet! Gaat om het spel Swat 4, misschien heb je 'm en kun je 't proberen!
Als ik 1440x900 beter en scherper vind, waarom zou ik dan 1600x1200 gaan draaien..?

EDIT: Was 1600x1200 ipv de genoemde 1680x1050

[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 21-11-2007 23:04 ]

• jsr
  • Laatst online: 26-03-2020

jsr

Uiteindelijk, nadat ik hem eerst heb terug gebracht, heb ik de XS20 toch weer (nadat ik enkele andere 12,1 inch laptopjes heb geprobeerd) teruggekocht. Ik heb de snelheid (o.a. bij opstarten) en het schermpje toch voor lief genomen. Het compacte formaat is echt subliem (mijn vrouw gebruikt het laptopje en kan deze gewoon in haar handtas meenemen). Inmiddels draait XP, McAfee, Office 2007, een logitech draadloze bluetooth muis en zelfs een draadloze Wifi printer HP-L7780 uitstekend. Hiermee wil ik aangeven dat op dit laptopje echt alles werkt en je dus vrijwel alle functionaliteit kan behouden welke je ook op je grote laptop hebt.
Dit is tevens ook het grote voordeel t.o.v. de Asus EEE welke natuurlijk wel relatief goedkoper is, echter (welke in mijn ogen) nogal kaal geleverd wordt (met alle extra kosten vandien). De Asus was voor mij wel aantrekkelijk geweest als deze met een 10 inch schermpje, XP en een fatsoenlijk geheugen geleverd zou worden. Voor iedereen die twijfelt zou ik zeggen niet meer twijfelen maar doen. De XS20 is gewoon al twee weken leverbaar via de internetsite van Dixons (en bevalt het niet dan mag je hem zelfs terugbrengen binnen 8 dagen).

JS

• CLB
  • Niet online
Somebody..

En misschien kun je deze vragen nog (gedeeltelijk) beantwoorden..

- Screenshots van de resolutie tijdens het werken in XP, MSN, Skype en dergelijke?
- Hoeveel icoontjes kun je kwijt op de desktop? 10x6 of 11x6?
Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/36010/2002490013971622672_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/34011/2003375596269712254_rs.jpg
- Krachtig genoeg om 'n DVD'tje af te spelen? (dus 4,7GB aan .vob's en dergelijke)
- Wat voor spelletjes zou je hierop kunnen spelen? Doom/ Quake/ Soldier of Fortune!?
- Foto's van de bijgeleverde accesoires, vooral het hoesje en de adapter qua grootte?
- Hoe bevalt de bijgeleverde suede hoes.. Zit die strak of juist te los? Ziet die er leuk uit?
- Is de touchpad ook te gebruiken als muisbutton, dus even erop tippen of is dat te klein?
- Is de restore partitie zo 1 2 3 te verwijderen en hoeveel GB krijg je er dan bij?
- Hebben jullie al sites gevonden met alle drivers voor de EasyNote XS20 (voor in de TS)?
- Hoe bevalt de BT-connectie..? Goed en snel te noemen of belabberd?
- Hoe bevalt de ingebouwde webcam? Leuk en aardig of echte onzin?

Iemand die al extra losse batterijen heeft gevonden btw?

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 25-11-2007 03:17 ]

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 11:58
Vandaag maar eens rondgebeld naar vobis en dixons filialen in de buurt. Breda nergens aanwezig. Dongen nergens aanwezig. Tilburg nergens aanwezig.

Mediamarkt breda zei: ow deze komt niet meer want het is een uitlopend model want er staat een W achter!
Dat geloof je toch niet!

Packard Bell heeft ze ook niet meer en is ook niet duidelijk wanneer wel.

Dixons online store zegt direct leverbaar dus vandaag om 13u besteld en morgen word hij afgeleverd als het goed is! We zullen zien, de order status staat op: Klaar om verzonden te worden.

Morgen weet ik meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En is het al 'morgen' ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Jaaa het is morgen EN hij is al geleverd ook!

Eerst spelen, dan vertel ik vanavond wat ik er van vind...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
En is het al 'avond' ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:59

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Nog 27+ minuten. Ik zal vanavond ook nog kijken in Heerhugowaard of ie er al is 8)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ben net thuis van werk dus ik moet hem nog uitpakken, boodschappen doen met de vrouw, pb-zooi eraf halen, andere overbodige troep verwijderen, tig keer regscrub of ccleaner laten lopen, office 2007 erop zetten............

word weer laat.

Morgen langs kpn voor zo'n usb ding voor hsdpa en dan eens kijken hoe het internetten en mailen gaat. Veel meer gaat er bij mijn vader niet mee gebeuren 8-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
zou zo'n sdhc card werken voor wat meer geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En al m'n vragen beantwoorden heh :Y :Y *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Wat me nu al opvalt is dat windows echt stevig geupdate moet worden. Er staat nog mediaplayer 9 op en internet explorer 6. Ik heb nu al een 47updates staan die binnenkomen.

Vind ik eigenlijk wat waardeloos, je mag verwachten dat ze er toch wel een versie van de laatste 2 maanden ofzo opzetten.

ook heb ik een dode pixel, jammer..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mybrain
CLB schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:47:
En misschien kun je deze vragen nog (gedeeltelijk) beantwoorden..

...
...
- Krachtig genoeg om 'n DVD'tje af te spelen? (dus 4,7GB aan .vob's en dergelijke)
- Wat voor spelletjes zou je hierop kunnen spelen? Doom/ Quake/ Soldier of Fortune!?

OK, bij deze...
http://markohoven.spaces....cns!87DCF4428D7B5B74!126/
- gebruik 'm niet voor games, dus daarmee kan ik je niet verder helpen.
- Heb wel een paar AVI's Divx Xvid en Mpegs afgespeeld en die draaien allemaal goed. Waren zelf omgezette home-movies vanaf het netwerk via WiFi afgespeeld en het liep zeer soepeltjes.
- restore partitie zou ik niet verwijderen, omdat er geen CD is bijgeleverd met software. Het is een partitie van 7,8 Gb.
- de drivers staan op de laptop zelf (C:\Drivers en C:\PNP)
- machine is licht om mee te nemen, m'n tas zat verder wel vol met powerblok, muis en kabels, maar het is niet meer het zware gesleep. :-)
- hoesje zit stevig, zal na verloop van tijd wel iets losser gaan zitten
- touchpad heeft ook zo'n tip/klik functie, is dus gewoon te gebruiken als je gewend bent.
- Losse batterij? Ik zou dat graag willen weten! Net als een kleine, via USB oplaadbare bluetooth muis... (ik moet nog even gaan zoeken/rondshoppen)

Laptop is een lief klein dingetje; precies genoeg voor het doel waarvoor ik 'm heb gekocht.
- documenten / PDF's raadplegen/wijzigen op locatie.
- Foto's van camera op laptop/netwerk zetten, zeer eenvoudig via de ingebouwde SD kaartlezer. Ook voor tijdelijke opslag op reis.
- eenvoudig op de bank wat browsen, e-mail lezen e.d.
Verder zou ik 'm nooit gebruiken als volwaardige machine. Daar is het scherm te klein voor, mist de DVD/CD speler, toetsenbord /muispad te klein, etc. Maar als extra machine voor onderweg
is ie zeer handig.

Hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

XanderDrake

Build the future!

CLB schreef op donderdag 22 november 2007 @ 14:47:
[afbeelding]
Sorry hoor, ik heb bier op, maar ik moet zeggen:

Kwaliteitje! _/-\o_

Die komt in de EEE PC OP :*)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Thank you :)
- gebruik 'm niet voor games, dus daarmee kan ik je niet verder helpen.
That's fine!
- Heb wel een paar AVI's Divx Xvid en Mpegs afgespeeld en die draaien allemaal goed. Waren zelf omgezette home-movies vanaf het netwerk via WiFi afgespeeld en het liep zeer soepeltjes.
Tres bien!
- restore partitie zou ik niet verwijderen, omdat er geen CD is bijgeleverd met software.
Het is een partitie van 7,8 Gb.
Tsjaa als je al de drivers gewoon kunt backuppen.. 7,8GB is wel aardig veel zeg :X
- de drivers staan op de laptop zelf (C:\Drivers en C:\PNP)
:)
- machine is licht om mee te nemen, m'n tas zat verder wel vol met powerblok, muis en kabels, maar het is niet meer het zware gesleep. :-)
- hoesje zit stevig, zal na verloop van tijd wel iets losser gaan zitten
- touchpad heeft ook zo'n tip/klik functie, is dus gewoon te gebruiken als je gewend bent.
- Losse batterij? Ik zou dat graag willen weten! Net als een kleine, via USB oplaadbare bluetooth muis... (ik moet nog even gaan zoeken/rondshoppen)
Weer bedankt :)
Misschien is deze muis wat voor je: pricewatch: Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000
Zelf heb k nu 'n pricewatch: Logitech VX Revolution Laser Cordless Muis (Grijs/Zwart) en die werkt perfect! Vond 'm vrij prijzig om er nog een aan te schaffen voor bij m'n toekomstige PB, maar zie dat hij nu maar 35,- is (ik betaalde er nog 60,- voor) maar deze: pricewatch: Logitech VX Nano lijkt me ook nog wel leuk, alhoewel die wel weer redelijk prijzigjes is... Denk dat 'n VX Revolution voor mij de oplossing is! Superklein USB-stickje wat je zo in de laptop steekt en tijdens vervoer in de muis zelf opbergt.. BT is wel leuk en aardig, maar slurpt energie op en ik ken heel die 5000-muis niet en de VX Revolution wel..! :9
Laptop is een lief klein dingetje; precies genoeg voor het doel waarvoor ik 'm heb gekocht.
- documenten / PDF's raadplegen/wijzigen op locatie.
- Foto's van camera op laptop/netwerk zetten, zeer eenvoudig via de ingebouwde SD kaartlezer. Ook voor tijdelijke opslag op reis.
- eenvoudig op de bank wat browsen, e-mail lezen e.d.
Verder zou ik 'm nooit gebruiken als volwaardige machine. Daar is het scherm te klein voor, mist de DVD/CD speler, toetsenbord /muispad te klein, etc. Maar als extra machine voor onderweg
is ie zeer handig.

Hoop dat dit je vragen een beetje beantwoord.
Ja zeker dankjewel :)
XanderDrake schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 02:11:
[...]

Sorry hoor, ik heb bier op, maar ik moet zeggen:

Kwaliteitje! _/-\o_

Die komt in de EEE PC OP :*)
Haha ik heb 't zwart op wit heh :9

Heheh hij staat eindelijk bij Chear op de site! Kost daar inclusief verzenden 575,50 >:)
Mensen die Chear niet kennen, 't is een dochterbedrijf van de Dixons, maar biedt alles voor iets lagere prijzen aan! Bestel er regelmatig en is echt een goede site qua prijzen/ kennis en afhandeling! Voor die 23,50 kun je btw al wel de helft van een leuke muis betalen... C'mon andere shops: Prijzen OMLAAAAAG!

Ook nog wat reallife foto's gevonden en een aankomende review...

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecomputermag.co.uk/mambots/content/multithumb/images/b.0.600.0.0.stories.reviews.2007.11.easynote-open-glamour.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecomputermag.co.uk/mambots/content/multithumb/images/b.0.600.0.0..stories.reviews.2007.11.easynote-xs.1-easynote-face.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecomputermag.co.uk/mambots/content/multithumb/images/b.0.600.0.0..stories.reviews.2007.11.easynote-xs.10-easynote-base.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecomputermag.co.uk/mambots/content/multithumb/images/b.0.600.0.0..stories.reviews.2007.11.easynote-xs.11-easynote-closed-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu38.webshots.com/image/33997/2003653692444163416_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecomputermag.co.uk/mambots/content/multithumb/images/b.0.600.0.0..stories.reviews.2007.11.easynote-xs.6-easynote-left.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilecomputermag.co.uk/mambots/content/multithumb/images/b.0.600.0.0..stories.reviews.2007.11.easynote-xs.9-easynote-front.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 24-11-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nog mensen...

Afbeeldingslocatie: http://aycu11.webshots.com/image/36010/2002490013971622672_rs.jpg

- Hoe bevalt de BT-connectie..? Goed en snel te noemen of belabberd?
- Hoe bevalt de ingebouwde webcam? Leuk en aardig of echte onzin?
- Waar zijn alle F-knoppen voor qua functie met de FN-knop?

(sommige vragen zijn al (gedeeltelijk) beantwoord, maar hoe meer hoe beter denk ik altijd)

EINDELIJK! 'Review' van de Asus Eee versus de Packard Bell EasyNote XS20 :-)
Alleen zijn ze niet zo positief over de Packard Bell hmmm... :'(

Afbeeldingslocatie: http://aycu16.webshots.com/image/35495/2003320883087320874_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/33347/2003335640601553657_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/32257/2003379677071495422_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu40.webshots.com/image/35039/2003375870415658634_rs.jpg

En zijn de gebruikers het eens met alle minpunten die genoemd worden in de review?

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 26-11-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mybrain
CLB schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:28:

(sommige vragen zijn al (gedeeltelijk) beantwoord, maar hoe meer hoe beter denk ik altijd)
Je blijft in herhaling vallen; vraag gewoon wat je nog wilt weten, want volgens mij is alles al beantwoord of gewoon op andere plekken te vinden.
en die vraag over hoeveel icoontjes op je beeldscherm.... kom op toch: 800:480 pixels... kijk naar je eigen scherm, resolutie en aantal icoontjes en rekenen het zelf uit. Bovendien zijn er voorbeeld foto's en filmpjes genoeg waar je dit gewoon al op kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
mybrain schreef op zondag 25 november 2007 @ 16:19:
Je blijft in herhaling vallen; vraag gewoon wat je nog wilt weten,
want volgens mij is alles al beantwoord of gewoon op andere plekken te vinden.
Ja duhuh, omdat m'n vragen nog niet beantwoord zijn misschien }:O
En in herhaling vallen mag hier gewoon, dat heet 'kicken' dus dat doe ik dan ook!
Er is 1x wat gepost qua screenshots en er is 'n x gezegd dat 't hoesje strak zit PUNT
Dan staan er dus nog steeds zo'n 13 vragen open ofzo, die ik graag beantwoord zie.
Op 'andere plekken' is niks te vinden, ik Google me elke dag al rot naar nieuwe info.
en die vraag over hoeveel icoontjes op je beeldscherm.... kom op toch: 800:480 pixels... kijk naar je eigen scherm, resolutie en aantal icoontjes en rekenen het zelf uit. Bovendien zijn er voorbeeld foto's en filmpjes genoeg waar je dit gewoon al op kan zien.
Ik wil 't gewoon bevestigd krijgen..
Tevens staan er nergens foto's/ filmpjes met de hele desktop vol icoontjes dus..

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 25-11-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118743

In luchthaven Zaventem (Brussels Airport) (België) kost hij taxfree 495 EUR.
Tip voor mensen die daar naartoe moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
buiten de vele updates die hij nodig heeft vind ik hem verschrikkelijk langzaam met opstarten. Als dat achter de rug is gaat het wel. Internetten gaat zowel via wifi als via de kpn umts usbmodem echt vlot. Maar updaten en daarnaast nog in outlook werken ofzo is er niet echt bij. Die 1GB geheugen is lekker maar de processor is toch wel de beperkende factor.

Ik vraag me af of zo'n gamers xp install echt zou schelen. Die heeft na installatie een stuk minder lopende processen en zou daardoor echt heel snel zijn. Dan hebben we gelijk ook meer ruimte over 8-)
Wat me tegen houd omdat te doen zijn nog de drivers.

1 probleem nog, we hebben nu van kpn zo'n usbmodempje voor umts. Het bijhorende programma werkt echter niet onder 800x480. Nu kun je dmv Fn+F4 heel snel voor een hogere resolutie kiezen maar je kunt niet terug, dat moet weer via de systemtray. Om op internet tegaan moeten we nu eerst een andere resolutie kiezen, connecten, weer resolutie verlagen.

Zou er een mogelijkheid zijn om dat kpn progje toch onder een lagere resolutie te kunnen laten starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
corrado20vt schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:54:
buiten de vele updates die hij nodig heeft vind ik hem verschrikkelijk langzaam met opstarten.
Gebruikt je dan geen hibernate? (heet geloof ik slaapstand in NL). Dat doe ik op al mn pc's. Zelfs mn oude celeron800 laptop is dan binnen 10 seconden bedrijfsklaar. Kost je alleen wel wat schijfruimte (ter grootte van het werkgeheugen...).

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 26-11-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hij bedoelt waarschijnlijk de eerste x starten op de dag :)
EDIT: Haha I know, maar dag en nacht 'n computer aan laten staan.. tsjaa :)

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 26-11-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hibernate werkt ook 's nachts hoor... (als in: kun je altijd doen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ja dat werkt wel, nu staat dat ingesteld als je het scherm dichtklapt. Echter na een uur in zn mapje zitten word hij dan toch flink warm. Ook vind ik dat 1x per dag opnieuw opstarten op een toch al niet vlotte computer wel nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hibernate is technisch gezien gewoon dat de pc compleet uit is. Dus waar die dan warm van wordt is mij een raadsel. Heb het idee dat hibernate niet goed werkt en dat je pc helemaal niet uit gaat. Of je verwart hibernate met standby (maar ook dan gaat de pc in de meeste gevallen compleet uit, muv. het geheugen).

Hier een uitleg van wat hibernate inhoudt: http://en.wikipedia.org/wiki/Hibernate_%28OS_feature%29

Je pc blijft dus niet aanstaan ofzo. Hij is net zo 'uit' als wanneer je de pc gewoon afsluit.

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 26-11-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Inderdaad.. Was 't net nog aan 't opzoeken, maar warmte zou dan niet mogen onstaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
ja het was inderdaad dacht ik slaapstand.

iemand een idee hoe ik hibernate kan activeren bij klep dicht doen in xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
corrado20vt in "Packard Bell EasyNote XS20" en corrado20vt in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 2".. Zou dus graag van je willen weten wat je van beide apparaatjes vind en dergelijke qua prijs/ kwaliteits- verhouding enzovoorts... Welke voelt er steviger aan, typt fijner, heeft 'n beter beeldscherm enzovoorts...!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Interessant idd, iemand die beide heeft. Waarom heb je dat niet eerder gezegd? :P Ben ook wel benieuwd naar een simpele vergelijking puur uit gebruikersoogpunt. En misschien dat je ook iets kunt zeggen over de performance tussen beide? Bijv. het opstarten van firefox, op welke gaat dat sneller na een verse boot? (zit je wel met 2 verschillende os'en, maar dat zou niet eens zoveel moeten uitmaken).

Ik heb zelf overigens de EeePC al besteld. Maar het is nog maar de vraag of dat allemaal wel lukt. Tot dan ben ik ook nog in de PB geinteresseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
nou de touchpad van de xs20 vind ik geen succes in ieder geval. Zoals op dat filmpje met je duim lukt dus echt niet. Hij moet dus echt op schoot of op tafel staan en dan met ut wijsvingertje.

Bij de ee lijkt er een wat meer volwaardiger touchpad op te zitten en ben dus benieuwd wat het doet.

De xs20 is voor mn vader, ik heb de eee besteld en ben gewoon benieuwd naar wat het is. Ik heb zelf een dell laptop waar ik heel tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55758

Als je na het opstarten van de XS20 een programma wilt opstarten, duurt dat iets langer als normaal.
Dus het booten van XP gaat gewoon goed, redelijk snel. Daarna duurt het zo'n 30 seconden voordat je iets opgestart krijgt.
Weet iemand hier de mogelijke oorzaak van? En misschien zelfs een mogelijke oplossing?

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

corrado20vt schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:54:Die 1GB geheugen is lekker maar de processor is toch wel de beperkende factor.
Ik heb inmiddels ook een Easynote XS20 en kan je vertellen dat noch het interne geheugen, noch de processor een bottleneck vormen.
Hoe ik daarbij kom? Je zult in het systeeminfo scherm zien dat de CPU bij "zwaar" werk behoorlijk naar beneden geklokt is (tussen de 100 en 600 Mhz).
Het interne geheugen is ruim voldoende om office applicaties vlekkeloos te laten draaien.
(Ga er uiteraard geen Pi mee berekenen)

De vertragende factor in deze notebook is de hardeschijf.
Dat is een standaard 30 Gig 1.8" ding dat veel in MP3 spelers en
navigatiesystemen wordt gebruikt.

Ik heb een VIA C3 systeem (1 Ghz) met 1 Gb intern geheugen dat ik als servertje gebruik.
Dit systeem draait een Windows 2k3 server onder een Linux VMWare probleemloos.

Geloof me, zodra die solid state disks met ZIF connector een beetje betaalbaar zijn is dat een behoorlijk versnellende optie.
Ter indicatie; de gemiddelde seektime van de harddisk is 33 ms.
Dit is bij een standaard oude 80 Gb ATA harddisk zo'n 9 ms!

Dit houdt in dat iedere zoekactie een dikke 3-voud trager is; om het nog maar niet te hebben over de doorvoersnelheid van het apparaat.
Bij simultane operaties is het ding echt niet meer vooruit te branden en de 2 mb cache draagt er ook nog eens niet aan bij.

Adviesje daarom; houdt je SWAP geheugen zo klein mogelijk en stel je interne geheugen in voornamelijk te fungeren als systeemcache; dit kan wat schelen in performance.

Maar veel beter nog uiteraard; koop een SSD en mik die er in.

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Enkele technische notes voor diegene die met Linux willen klussen op de notebook.

Ik heb een Debian installatie aan de praat gekregen, hieronder e.e.a. beschreven.
De volgende site heeft mij goed geholpen bij de installatie.
Uiteraard eerst met Acronis True Image (10) een backup van de Restore partitie en Windows partitie gemaakt over het netwerk.
(Dit ging wat lastig want bij het aanraken van het toetsenbord crashte Acronis)
Acronis True Image 11 ziet de harddisk niet, mogelijk omdat deze niet op IDE0 (hda) begint maar op IDE1(hdc).

Installatie via USB stick
Het booten vanaf een USB stick is op dit apparaat vooralsnog enkel mogelijk via een zgn. Superdisk indeling.
Dit betekent dat de USB stick GEEN partities bevat
Zowel deze als deze site bevatten een omschrijving van hoe een dergelijke disk te maken is.

Installatie via PXE boot
Ik heb de Debian installatie uitgevoerd via PXE (Bootp).
Daarmee boot je via de netwerkkaart een (installatie) image die op een server staat.

De benodigdheden daarvoor zijn: Een DHCP service (ik gebruik mijn Linksys WRT54G met udhcpd service) waar je een "next server" argument aan meegeeft (met udhcpd verwijst die naar een
TFTP service waar je de bootimage op plaatst)

De next server is bij UDHCP een andere variabele naam dan bij de dhcpd3 service:BRON
siaddr - The bootp next server option
sname - The bootp server name option
boot_file - The bootp boot file option

vb.
siaddr 192.168.0.100
sname 192.168.0.100
boot_file /var/bootp/pxeinstall.0

Dit is een praktische site voor network boot.

X
Eenmaal de debian installatie doorlopen zal debian de standaard VESA drivers gebruiken
om X vervolgens in 640x480 te tonen (in plaats van in 800x480).
Ook de console mode geeft 28x80 weer in plaats van de werkelijke 25x80.

Kernel 2.6.23.9
Met het sleutelen aan de kernel ben ik nog bezig.

Bevindingen tot nu toe:
- De framebuffer uitzetten heeft als effect dat de console in de 25x80 karakters wordt ingegeven.
- De wifi controller wordt bij mij vooralsnog niet herkend ook al is deze aanwezig in de 2.6.23.9 kernel. Het apparaatje zit op de een of andere manier via een interne USB aansluiting vast en is daarmee dus eigenlijk een USB wifi kaart. (Realtek RTL8187)
Via wat sites kwam ik er achter dat deze tot de RTL8150L(M) "familie" behoort echter heb ik deze ook nog niet werkend gekregen.
(Linux herkent de kaart nog niet via de in de kernel geleverde module)

Verder kreeg ik bij het booten in X de melding dat CPUFreq niet wordt ondersteund door de CPU(deze is in de huidige kernel nog EXPERIMENTAL)
Het viel mij daarnaast op dat bij het booten de kernel aangaf dat de CPU frequency op 600 Mhz stond. (dat is de helft van wat het zou moeten aangeven)

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Ik heb hem net gezien. Bij dynabyte @ Lelystad.
Hij is werkelijk waanzinnig om te zien.

Hij staat in de vitrine naast een 20" Acer laptop. Die is een aantal keren zo groot.
Is vandaag binnen gekomen volgens de verkoper.

Bij de specificaties staat
- 30GB hardeschijf, waarvan 4GB gereserveerd voor herstelpartitie.

Verder heb ik ook niet zo veel te melden.
Hij is echt klein.

Is de eerste volgens de verkoper. Hij weet er verder ook niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn er inmiddels al meer mensen die 'm hebben...?
Vind 't nog steeds een erg mooi apparaatje alleen die prijs zit me nu toch ietwat tegen...

De 'uitgebreide' versie van de Asus Eee (de 8G) is te verkrijgen voor 420,-
Je hebt dan ook 1GB RAM, 8GB HD (wel SSD), geen BT maar bespaart wel 160,- ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
De eee pc biedt meer "value for money" . Ik heb een tijdje staan dubben tussen enerzijds de PB en anderzijds en EEE. Het is toch de EEE geworden.

Voornaamste reden geen bewegende onderdelen! Het valt me trouwens erg mee wat je met 4GB kan doen. In een notedop wat ik op het systeem heb draaien:

- Windows XP Professional SP2
- Microsoft Office 2003
- SQL Server 2005 express edition met books online
- Microsoft.Net 2.0 framework
- # develop
- winrar
- foxit reader
- live messenger

boottijd: ong 20 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
basvandesande schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:21:
Voornaamste reden geen bewegende onderdelen!
Tsjaa dat interesseert me persoonlijk geen ene reet :) Allemaal leuk en aardig natuurlijk maarja..
Net zoals iedereen die flatscreen tv's maar koopt, en die 'n beeld geven om van te huilen :'(
Het valt me trouwens erg mee wat je met 4GB kan doen. In een notedop wat ik op het systeem heb draaien:

- Windows XP Professional SP2
- Microsoft Office 2003
- SQL Server 2005 express edition met books online
- Microsoft.Net 2.0 framework
- # develop
- winrar
- foxit reader
- live messenger

boottijd: ong 20 seconden...
Ja das wel erg leukjes natuurlijk... :)
Ik twijfel momenteel echt heel erg.. 8G importeren (420) of PB kopen (570) met meer functies imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
@ CLB: k ben er ook nog niet uit...hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hahaha is toch nog moeilijk heh...
* CLB ging voor de Packard Bell XS20, 100% zeker weten!!
Toen toch 'overgegaan' naar de Asus, want je kon er ook makkelijk XP op draaien...
En hij was ook nog is een stuk goedkoper dus ja waarom nog voor de Packard Bell gaan?
En nu twijfel ik toch wel weer... 30GB, voorgeinstalleerde XP en BT zijn toch wel erg mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
grappige is dan toch dat als ik een pb zou halen ik er toch linux op zou pleuren...

alleen de asus duurt nog zo lang!!!

EDIT: je vergeet DVI....

[ Voor 10% gewijzigd door j0rDy op 10-12-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
I knew, maar VGA of DVI is voor mij 't zelfde :)

En Asus is gewoon te importeren voor 'n leuke prijs :)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 10-12-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 10:26
Ik kwam net deze pagina tegen: http://jkkmobile.blogspot...heir-umpc-with-linux.html

Lijkt me precies hetzelfde als PB, maar dan met Linux.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
is dezelfde....alleen ander merk dat hem in het assortiment genomen heeft...echter jammer dat deze dan weer niet in europa verkrijgbaar zal zijn....damn..reken eens om...400dollar...das goedkoper dan de eee!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Oewh das ook best nice ja... Zou je 'm goedkoop kunnen kopen en er zelf XP op gaan zetten...
Als die nou goed leverbaar is, zal die ook wel op eBay verschijnen... Dan bestellen... _/-\o_ :+

Als ik 'm bestel, bestel ik 'm denk bij Vobis:
Omschrijving:
Design en prestatie. Legitieme Windows Vista® Home editie, 1,2 GHz, 1 GB DDR2, 160 GB
:9

Kan iemand die 'm heeft kijken of het spelletje 'GridWars' erop draait!?

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 11-12-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
0uTsIdEr84 schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:56:
is dezelfde....alleen ander merk dat hem in het assortiment genomen heeft...echter jammer dat deze dan weer niet in europa verkrijgbaar zal zijn....damn..reken eens om...400dollar...das goedkoper dan de eee!!!!
de eee was eerst ook maar 200 dollar..... .. . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
moet inderdaad nog blijken of hij echt voor die prijs in de US verkrijgbaar wordt...en of de releasedate blijft staan....

EDIT: gridwars is de bomb!

[ Voor 11% gewijzigd door j0rDy op 11-12-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Review op de FP: reviews: Packard Bell EasyNote XS: Asus Eee PC overtroffen?

Wel goede review denk ik en daar blijkt ook uit dat ie eigenlijk te duur is in verg. met de eeepc. Daarbij is ie ook nog eens langzamer. Voor mij iig nu wel duidelijk dat ik voor de eeepc ga (is al in bestelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Aah lachen, staat in de TS en ga 'm nu even lezen:
De laptop is dus niet met een hand vast te houden en met de andere hand te bedienen, of je moet voor iedere muisklik je hand naar de andere kant van de laptop bewegen, wat snel gaat vervelen.
Waarvoor zijn er nou muizen op de markt zeg :|

Het lijkt er sterk op dat het scherm uit dezelfde fabriek komt als dat van de Eee PC.
en
maar we hebben dan ook het vermoeden dat Packard Bell en Asus
hun kleine breedbeeldscherm bij dezelfde leverancier hebben ingekocht.

Lekkere bron ook? In andere PB reviews wordt gesproken over 'n LED-scherm dus lijkt me sterk...

Over die resolutie en dat die niet gemaakt is voor XP...
Waarom draaien dan al die mensen vlekkeloos XP op hun Asusje Eee?

Het Windows XP-besturingssysteem zou voor velen een voordeel kunnen zijn,
maar de Eee PC wordt ook leverbaar met Windows XP voorgeïnstalleerd.

Zitten toch alleen drivers bij?

Het prijsverschil is momenteel 170 euro en dat is relatief veel geld
PB is te krijgen voor 570,- / Asus 8G is te importeren voor 420,- met kans op extra belastingen... Misschien gemierenneuk, maar is nog altijd 2 tientjes minder ;)

De paar screenshotjes staan ook in de TS! :)
Afbeeldingslocatie: http://aycu08.webshots.com/image/37887/2004262440406351601_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/35859/2004266029016783591_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu38.webshots.com/image/35317/2004243676793073691_rs.jpg
Dan kun je toch nog even 5GB van die Backup-partitie bij die andere partitie plakken?

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/35211/2004283149565784435_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu34.webshots.com/image/36113/2004295904667277224_rs.jpg

Nu nog 'n vraagje die in me opkwam toen ik 't paarse PB-schermpje zag..
Is IE normaal qua kleur of paars? Hoor weleens dat PB IE zo vernaggeld namelijk!

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 11-12-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

CLB, als je Windows XP op een EEE-pc draait heb je ook problemen met de te lage resolutie. Het enige verschil is dat de XS20 standaard met XP geleverd word, en je dus met een out-of-the-box computer sommige taken niet uit kunt voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Nu online
ASUS levert voor de EEE PC een aantal drivers EN een utility die in je system tray draait. Hiermee kun je on the fly switchen tussen 800x480 en 800x600.

bij 800x600 scrollt het scherm dan automatisch mee als je boven in of onder in het scherm staat.

In de praktijk is 800x480 een goed werkbare resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sowieso zou ik XP op zo'n scherm gewoon met de classic interface draaien. Scheelt een hoop in vergelijking met die brede balken van de moderne interface (ik draai sowieso op al mn pc's classic, zelfs met 20" scherm).

Verder wel ergerlijk dat men aldoor zo zeikt over het kleine schermpje (eeepc en easynote). Het is geen desktop-pc ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:40:
CLB, als je Windows XP op een EEE-pc draait heb je ook problemen met de te lage resolutie. Het enige verschil is dat de XS20 standaard met XP geleverd word, en je dus met een out-of-the-box computer sommige taken niet uit kunt voeren.
Ahaa okee okee.. :) Zoiets dacht ik dus al! Thanks!
basvandesande schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:52:
ASUS levert voor de EEE PC een aantal drivers EN een utility die in je system tray draait. Hiermee kun je on the fly switchen tussen 800x480 en 800x600.

bij 800x600 scrollt het scherm dan automatisch mee als je boven in of onder in het scherm staat.

In de praktijk is 800x480 een goed werkbare resolutie
Hmm das wel handig ja.. dat scrollen! Heeft de PB dat niet dan?

Afbeeldingslocatie: http://blufiles.storage.live.com/y1peXcp7EHpDCNq-aYEcN7Fv3sdyMqReco9rGGMdDWXnLbwzskzRVskS7UP_0mgXHG_kyxjNmE9r3M
Hier kun je wel gewoon voor 800x600 pixeltjes kiezen..
Palomar schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:57:
Sowieso zou ik XP op zo'n scherm gewoon met de classic interface draaien. Scheelt een hoop in vergelijking met die brede balken van de moderne interface (ik draai sowieso op al mn pc's classic, zelfs met 20" scherm).
Inderdaad, doe ik zelf ook :)
Verder wel ergerlijk dat men aldoor zo zeikt over het kleine schermpje (eeepc en easynote).
Tsjaa inderdaad, 't zijn vervangertjes om af en toe eens 'n aantekeningetje op te tikken, dan is 't genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie dat CLB z'n reactie op m'n review ook hier heeft gepost, dus ook hier even mijn reactie:
Waarvoor zijn er nou muizen op de markt zeg :|
Waarom bouwen ze zo'n touchpad nog in dan zeg :|
Lekkere bron ook? In andere PB reviews wordt gesproken over 'n LED-scherm dus lijkt me sterk...
Ja, dus? De Eee PC heeft ook een led-verlicht scherm 8)7
Waarom draaien dan al die mensen vlekkeloos XP op hun Asusje Eee?
Waar wordt beweerd dat het niet werkt? Het werkt niet _lekker_ op 480 pixels hoog. Zet je schermresolutie maar 's zo laag en kijk zelf hoe fijn het is als het gros van de knoppen in vensters buiten je scherm valt.
Ik zie dat je nog 5,95GB van de 7,79GB overhebt...
Kun je dan niet nog 5GB aan de C-schijf toekennen? Dan heb je totaal 18GB!
Ahum: "Bovendien blijft dan nog genoeg ruimte over voor enkele films en een flinke hoeveelheid muziek en natuurlijk een kantoorpakket, en dan hebben we de backuppartitie van 8GB nog niet eens bij de c-partitie aangesloten."
Dan kun je die toch replacen voor 'n snellere en grotere HD? Iemand PW-linkjes?
Dat is het punt min of meer :P De hdd is wel eenvoudig bereikbaar, het geheugen niet. Er zijn al 100GB en grotere 1.8"-hardeschijfjes, dus knock yourself out!
PB is te krijgen voor 570,- / Asus 8G is te importeren voor 420,- met kans op extra belastingen... Misschien gemierenneuk, maar is nog altijd 2 tientjes minder ;)
Tussen 570 euro en 420 euro zit 2 tientjes? Als je importeert uit Duitsland, waar de 4G voor < 300 euro te krijgen is, betaal je geen belasting, we hebben al enige tijd het vrije verkeer van goederen in de EU :*
Voor de rest ook wel leuk dat een extra optie BT is ten opzichte van de Eee,
en jullie 't een keertje noemen, maar vooral niet testen... Stel je voor dat 't een +'je is!
* Grrrrrene krijgt enigszins het idee dat * CLB een Packard Bell EasyNote XS-fanboy is :X Wat wil je in godsnaam testen aan een bluetooth chip?

Voor de rest: Toen we de Eee PC kregen was de EasyNote XS nog niet aangekondigd middels een persbericht (aan de hand van het persbericht hebben we er een aangevraagd). Achteraf had ik de Eee PC ook graag getest met XP, maar bedenk je wel dat we geen weken de tijd hebben en dat dit voor velen (voor mij iig wel) iets is dat je naast een studie of baan doet.

Verder over dat scherm: helemaal mee eens: zo'n kleine laptop koop je niet om uren per dag op te internetten of tekstverwerken, dat ben ik helemaal met jullie eens. Toch klinkt achter iedere review (bij de Eee PC was dat ook zo) weer zo'n toon door bij gebruikers "hmm, wat een klein schermpje zeg". Ik snap die reacties ook niet, maar in zekere zin is het wel zo dat zowel Linux als Windows moeite heeft om alle informatie op een resolutie van 480 pixels hoog kwijt te kunnen. Dat is soms gewoon lastig als knoppen buiten beeld vallen, dat valt niet te ontkennen. Kijk, en als het OS dan continu bij iedere keer booten wil switchen naar 800x600 (en dat dus niet met scrollen, maar met resizen, waardoor de boei er niet fraaier op wordt), dan is dat gewoon irritant. Het bizarre is ook dat de S3-drivers het scherm als 800x480 herkennen, dus het is gewoon Windows dat blijft zeuren op 800x600?

Overigens snap ik best dat het niet leuk is als een reviewer voordelen die jij ziet niet ziet of je zolang verwachte product niet positief beoordeelt, maar met een prijs van bijna 2x de Eee PC had ik er echt meer van verwacht, sorry.

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 11-12-2007 16:08 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Waarom bouwen ze zo'n touchpad nog in dan zeg
Tsjaa omdat dat nog steeds hoort bij 'n laptop... voor mij hoeft het niet!
Ja, dus? De Eee PC heeft ook een led-verlicht scherm
Dat wist ik niet ;) maar kom dan met 'n concrete bron aanzetten ipv 'we denken' :)
Waar wordt beweerd dat het niet werkt? Het werkt niet _lekker_ op 480 pixels hoog. Zet je schermresolutie maar 's zo laag en kijk zelf hoe fijn het is als het gros van de knoppen in vensters buiten je scherm valt.
Naja de resolutie icm XP wordt zo uitgekafferd in deze PB review, dat ik dat een beetje scheef vind eerlijk gezegd :) Dat het misschien niet de beste combi is begrijp ik ook nog wel, maar Xandros Linux blabla is perfect en speciaal gemaakt voor zo'n schermpje and so on..
Installeer je toch die Linux-distributie op de Packard Bell :|
Ahum: "Bovendien blijft dan nog genoeg ruimte over voor enkele films en een flinke hoeveelheid muziek en natuurlijk een kantoorpakket, en dan hebben we de backuppartitie van 8GB nog niet eens bij de c-partitie aangesloten."
Ik vroeg 't toch nog netjes.. Weet ik veel of dat automatisch allemaal zo 1,2,3 kan
Dat is het punt min of meer De hdd is wel eenvoudig bereikbaar, het geheugen niet. Er zijn al 100GB en grotere 1.8"-hardeschijfjes, dus knock yourself out!
Naja 1GB RAM is meer dan zat zeg.. Wie heeft er nou 2GB nodig op zo'n apparaatje?
Als de HD eenvoudig te verwisselen is, is dat toch relaxed? --> Beter/ grotere/ snellere!
Tussen 570 euro en 420 euro zit 2 tientjes? Als je importeert uit Duitsland, waar de 4G voor < 300 euro te krijgen is, betaal je geen belasting, we hebben al enige tijd het vrije verkeer van goederen in de EU
Ik weet niet waar je dat leest, maar dat zei ik niet ;)
Jullie hebben 't over 'n prijs van 599,- voor de Packard Bell!
Inmiddels is die gewoon goed te verkrijgen voor 569,- dus dat is al 3 (ipv de eerder door mij genoemde 2) tientjes goedkoper, waardoor de prijs ietsjes dichter naar de Asus toe gaat kruipen..
Jij hebt 't nu opeens over de 4G, wat natuurlijk helemaal geen vergelijk is met deze Packard Bell..
Of 8G Asus vs PB of niks imho... Packard Bell vs Asus Eee 8G ===> 150,- verschil en geen 170,-
* Grrrrrene krijgt enigszins het idee dat * CLB een Packard Bell EasyNote XS-fanboy is
O o o dat gaat me te ver :)
Ik vind het allebei (wel de Asus 8G) zeer mooie apparaatjes..
De PB lonkt me door z'n grotere HD, XP install en BlueTooth, de Eee door z'n prijs...
Wat wil je in godsnaam testen aan een bluetooth chip?
Snelheden? Compitabiliteit? Waarom test je dan de Wi-Fi wel..? 8)7
Voor de rest: Toen we de Eee PC kregen was de EasyNote XS nog niet aangekondigd middels een persbericht (aan de hand van het persbericht hebben we er een aangevraagd). Achteraf had ik de Eee PC ook graag getest met XP, maar bedenk je wel dat we geen weken de tijd hebben en dat dit voor velen (voor mij iig wel) iets is dat je naast een studie of baan doet.
That's true, that's true :)
Maarja 90% van de Asus Eee'ers heeft er XP opstaan en 'n groot deel die de PB heeft (of zal gaan kopen) heeft/ zal er Linux opzetten.. Zodoende is alles wel leuk en aardig qua 'Asus Eee is sneller blabla' maar als Linux op de PB staat is 't misschien alweer 'n stuk vermindert...
(en andersom natuurlijk: XP op 'n Eee die 'm vertraagd)

"Out of the box" wint de Asus makkelijkjes, maar als jullie 't zo hadden kunnen testen:
-Zelfde OS'en en zelfde applicaties had 't een veel betere vergelijking geweest imho

Ik begrijp dat dat niet altijd kan en dat tijd (= geld) ook 'n grote rol speelt, maar wilde 't toch kwijt :)

Voor de rest natuurlijk huldes voor deze review (en die van de Eee) _/-\o_
Overigens snap ik best dat het niet leuk is als een reviewer voordelen die jij ziet niet ziet of je zolang verwachte product niet positief beoordeelt, maar met een prijs van bijna 2x de Eee PC had ik er echt meer van verwacht, sorry.
O neeneenee, dat is juist alleen maar beter!!
Prijs van 2x een Eee ben ik zeker niet me je eens maar dat terzijde :)
(420,- voor 'n 8G'er en 570,- voor 'n PB XS20, is bij lange na nooit geen 2x maar ok
Jij hebt 't over 'n prijs van 300,- voor 'n Duitse 4G Eee, naja verzendkosten en dergelijke?
Tevens heb je dan ook werkelijk helemaal geen HD-ruimte meer over... Extra kosten SDHC-kaartjes)

Ik zit zo onwijs te twijfelen tussen deze PB en 'n 8G'er dat ik er helemaal para van wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
LOL, het wordt enigszins rsi-opwekkend om zowel op de fp als het forum (ook nog 's in 2 topics) een discussie aan te gaan :P Ik ben echt geïnteresseerd in de ervaringen van Eric Oud Ammerveld die Linux op z'n PB heeft geïnstalleerd. De problemen die hij noemt lijken me idd wel oplosbaar met wat tijd, maar als ik dan zie wat dat qua tijd kost, is dat echt haalbaar als review. Bovendien: als je Linux installeert, moet je dat ook goed doen, dus met alles werkend en wifi heeft hij nog niet werkend zo te lezen. Dat betekent dat ik enkele dingen niet kan testen en dat maakt de review niet eerlijker, imo.
CLB schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:23:

[...]

O neeneenee, dat is juist alleen maar beter!!
Prijs van 2x een Eee ben ik zeker niet me je eens maar dat terzijde :)
[small](420,- voor 'n 8G'er en 570,- voor 'n PB XS20, is bij lange na nooit geen 2x maar ok
Jij hebt 't over 'n prijs van 300,- voor 'n Duitse 4G Eee, naja verzendkosten en dergelijke?
OK, goed, 420 euro vs. 570 euro... Dat is nog altijd 150 euro. Verzendkosten uit Duitsland of elders in de EU zijn echt peanuts. Sterker nog: verzenden vanuit Duitsland is zelden duurder dan een tientje, ding weegt nml maar een kilo. Verzekering erbij en je zit op 15 euro. Dat zijn de kosten toch niet? Voor 150 euro kun je met de huidige geheugenprijzen leuke dingen doen hoor :9
Tevens heb je dan ook werkelijk helemaal geen HD-ruimte meer over... Extra kosten SDHC-kaartjes)[/small]
Ik zit zo onwijs te twijfelen tussen deze PB en 'n 8G'er dat ik er helemaal para van wordt :9
Hehe, ik kan het me wel voorstellen. Toch zou ik zonder twijfel voor de Eee PC gaan, de 4G dan denk ik. Misschien even wachten tot de Eee PC volgend jaar (januari mag ik toch hopen?) in Nederland leverbaar wordt? Dan heb je wel support en ik mag toch hopen dat we geen poot uitgedraaid worden met een veel hogere prijs dan in Duitsland? :(

[ Voor 50% gewijzigd door Grrrrrene op 11-12-2007 17:53 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Nu online
voor de geinteresseerden: GridWars werkt perfect op 800x480 (vanmorgen nog even in de trein getest op mijn eee pc)

Ik vind het wel leuk om te lezen wat deze kleine pc'tjes bij iedereen losmaakt. Ik heb zelf gekozen voor een EEE. Bij mij was de prijs doorslaggevend; ik was eerst ook naar de PB aan het kijken alleen vond ik de prijs net wat te hoog.

Voor 450 euro had ik hem zeker genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvandesande
  • Nu online
Misschien nog een tip voor de PB gebruikers. Bij Asus kun je voor de EEE PC de VGA drivers downloaden voor XP. Er zit ook een handige utility bij waarmee je de resolutie snel kan switchen tussen 800x480 en 800x600.

Naar mijn weten gebruiken de Asus en de PB dezelfde intel VGA chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239170

CLB schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:23:
[...]

Tsjaa omdat dat nog steeds hoort bij 'n laptop... voor mij hoeft het niet!
Rare reactie? :? Een laptop moet toch de input devices aan boord hebben waarmee je met het OS kan werken?

Ik vraag me ook af hoe XS bezitters dat nu doen? Een extra muis meeslepen helpt mi de mobiliteit weer om zeep? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 239170 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:31:
[...]

Rare reactie? :? Een laptop moet toch de input devices aan boord hebben waarmee je met het OS kan werken?
Kan toch ook met 'n standaard bijgeleverd muisje? Maarja offtopic :)
Ik vraag me ook af hoe XS bezitters dat nu doen?
Zit gewoon 'n touchpad en muisknoppen op hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/32940/2003401105641039656_rs.jpg
(Waar z'n duimen zitten! Kijk maar eens op andere plaatjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:17:
Kan toch ook met 'n standaard bijgeleverd muisje? Maarja offtopic :)
Zo offtopic vind ik het niet eigenlijk. Een ultramobile uitrusten met een los muisje vind ik persoonlijk een no go. ;(
Zit gewoon 'n touchpad en muisknoppen op hoor ;)

[afbeelding]
(Waar z'n duimen zitten! Kijk maar eens op andere plaatjes)
Ik zien alleen maar duimen. :+ Nee zonder gekheid, daar is toch niet mee te werken als je dat ding op schoot hebt? Vraag me dus af hoe bezitters van de XS dat doen, is het te doen voor een beetje surfen e.d. of ben je verdoemd tot het gebruiken van een externe muis?

Dat is overigens naast de prijs en het uiterlijk voor mij de reden geweest het risico niet te nemen met de XS en om de eeepc te kopen, mijn vriendin moet ook makkelijk met dat ding op schoot een beetje kunnen surfen e.d. op de bank/vakantie/etc zonder kramp te krijgen of een extra muis mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zo'n laptop op schoot kan op 1 been volgens mij :)
Als je die 2 filmpjes in de TS bekijkt werkt 't volgens mij redelijk vlotjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinkingma
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-06-2024
ik vind die touchpad en de muisknoppen juist handig aangezien het een on the go apparaat is dus je kan hem gewoon vasthouden in 2 handen en zo je data checken enz.

het touchpad is ook nog eens "tapgevoelig" dus je kan gewoon met 1 hand ergens heen gaan en dan tap klaar...

gezien het kleine scherm zit je er vrij dicht op en kun je dus ook makkelijk met 2 handen naast het scherm voor de muisknoppen en touchpad, IK VIND HET PRIMA WERKEN maar heb dan ook weinig ervaring met andere laptops.

desondanks heb ik wel een externe muis gehaald, maar dan wel 1 met bluetooth moet zeggen dat dit nix afdoet aan de draagbaarheid aangezien je geen dongle enzo nodig hebt dan.

al met al een geniaal ding oh en gridwars werkt prima

ook heb ik een paar lichte mmorpgs geprobeerd zoals darkages en fiesta en ook die draaien vrij goed (fiesta een beetje hakkerig).

groetsels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rubinkingma schreef op woensdag 12 december 2007 @ 18:43:
ik vind die touchpad en de muisknoppen juist handig aangezien het een on the go apparaat is dus je kan hem gewoon vasthouden in 2 handen en zo je data checken enz.
Mjah, het is natuurlijk persoonlijk maar ga liever even zitten met zo'n ding. Typt net even iets makkelijker. :+
het touchpad is ook nog eens "tapgevoelig" dus je kan gewoon met 1 hand ergens heen gaan en dan tap klaar...
Dat is zo goed als elk touchpad. ;)

• j0rDy
ik denk dat ik wacht tot de everex uitkomt in de USA en deze dan bestel, aangezien ik het prijsverschil extreem groot vind (ervan uitgaande dat hij voor 400$ in de winkels komt te liggen daar)

gelijk een download bakkie erbij bestellen: de via ARTiGO, de schijf en geheugen van de everex hierin, en een nieuwe 160gig HD en 2gig RAM in de flaptop :P zou een leuke combinatie zijn voor hier thuis....hmmm...nog niet eens zo'n slecht idee :P

[ Voor 39% gewijzigd door j0rDy op 13-12-2007 14:18 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste