Toon posts:

netwerk instellen mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen maand Windows op de computer van mn zusje opnieuw geinstalleerd en ook op de computer van mn ouders. Nergens problemen mee gehad, installaties succesvol voltooid alsmede ook de installatie voor alle drivers etc.

Vandaag dacht ik die van mij dan ook maar eens opnieuw te installeren, aangezien het één grote chaos was op mn pc en alles steeds trager werd. Nu heb ik Windows opnieuw geinstalleerd, maar internet krijg ik bij mij niet voor elkaar.
Op de andere computers hoefde ik niets in te stellen en kon ik simpelweg na de installatie van Windows (XP Home edition) het kabeltje van het netwerk erin pluggen en ik had verbinding. Op mijn computer lukt dat niet zo makkelijk. Blijkbaar moet ik een hardware onderdeel installeren:

"De wizard netwerk instellen is niet voltooid

De wizard kan uw netwerkhardware niet vinden.

Als u deze wizard wilt gebruiken, moet u eerst de netwerkkaarten, modems, kabels en aparaatstuurprogramma's installeren en configureren."

Prima, maar hoe en waarmee?
Ik heb wel een cd-rom waar alle drivers en utilities op staan die ik dacht nodig te hebben, maar volgens mij mis ik toch iets. Iemand een idee wat ik kan/moet doen?

We hebben thuis dus een netwerkje van Sweex. Normaal gesproken is het gewoon een open netwerk, want als iemand met een laptop het huis in komt lopen heeft hij ook meteen verbinding.
Maar hoe installeer ik de netwerkhardware van mn pc?

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
je moet je netwerkkaart installeren

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Zoek uit wat voor netwerkkaart je hebt en zoek daarvan de drivers op. Uitzoeken doe je met een schroevendraaier, openmaken dat ding :P

Verwijderd

Topicstarter
die input zit gewoon op het moederbord...
En het enige dat er op de connector staat is het merk/type connector (Falco LS1004)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 15:35 ]

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
En wat voor moederbord heb je? duhh :z

Altijd even system specs vermelden. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door battler op 07-10-2007 15:35 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Misschien had je topic beter hier gekunt:
Netwerken

ipv Internetproviders en Hosting.

Wat staat er bij apparaatbeheer?
Staat hij daar (en correct?)

Hoi!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

battler schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:35:
En wat voor moederbord heb je? duhh :z

Altijd even system specs vermelden. ;)
Ja, en misschien het OS? Ik die XP home staan voor andere computers, maar niet wat er op deze pc staat :')

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Je hebt bij je moederbord ook een cd gekregen met drivers. Op die cd staan ook de drivers voor je netwerkkaart.

Als je via een andere pc wel internet toegang hebt zou je daarmee ook de driver voor je netwerkkaart mee kunnen downloaden en die installeren op je pc.

Welk merk/type mobo heb je?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik proberen te vinden, maar ik zie niets logisch staan wat kan slaan op een naam/type van het moederbord. Kan ik het ook mbv de computer zelf vinden?

OS is ook XP Home edition, P4 van HP

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
on board geluidskaart achterhalen en installeren

oud topic van je waar je modelnummer van je systeem staat?

Kom op, doe zelf eens wat moeite, je bent hier sinds 2004 en hebt eigenlijk alleen maar vragen gesteld...
Natuurlijk geen probleem, maar in die oude topics stond ook al dat je meer informatie moest geven en nu begin je weer zonder duidelijke info.

Verwijderd

Topicstarter
haha, ik wist helemaal niet dat ik ooit eens eerder hier iets over had geschreven. Dacht dat dit voor mijn pc de eerste keer was dat ik windows opnieuw installeer.

Dom van me!

Maar bedankt, ik ga maar weer eens hetzelfde als vorig jaar doen en zal zien of het werkt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En als je klaar bent met alles, beveilig het draadloze netwerk dan.
Pagina: 1