Toon posts:

Ander scherm, merk samsung maar welk type?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk nu zelf op een videoseven 19 inch tft wide screen tft scherm die ik een 1,5 jaar gelden ter vervanging heb gekocht van mijn oude 17 inch crt bak. Nu ben ik er redelijk tevreden over, voor films enzo op korte afstand is het goed te doen, alleen bij spellen word het beeld toch aardig uitgerekt. En ik vind het gewoon heel fijn om een plat scherm hebben, kijkt ook rustiger.

Nu werkt mijn broertje ook nog met een 17 inch crt bak en die wil ook nu met zijn nieuwe computer toch graag een mooi plat scherm. En ik wil ook graag wat anders.
maar daar zijn wij inmiddels over uit, ik koop een nieuw beeldscherm, broertje betaald leuk bedrag aan mij en neemt mijn videoseven monitor over.

Videoseven is wel goed, maar het is het gewoon niet helemaal. Nieuwe scherm word iig een samsung scherm omdat die naar mijn idee gewoon heel mooi beel geven, mooi gebouwd zijn etc.
Mijn eisen:
- In hoogte verstelbare voet (heb ik nu niet en is erg irritant)
- Lekker groot scherm, 20 of 22 inch, lieftst 22
- Dvi aansluiting
- Mooi uiterlijk
- Helder en goed en scherp beeld, zodat je ook met een beetje zonlicht nog beeld hebt :P

Nu heeft dus samsung mijn voorkeur. Die heeft nu een mooie goed betaalbare serie die met mijn budget van rond de 300 euro goed te betalen is.
Maar nu twijfel ik nog tussen gewoon of breedbeeld beeld, vooral omdat bij spellen het beeld word uitgerekt... Dusja, dit weet ik nog niet helemaal.
De grote weet ik ook nog niet helemaal. 19 inch wat ik nu heb ik goed voor vrij dichtbij maar als ik 3 meter verdeorp in bed tv wil kijken via de computer, zie je vrij weinig omdta het beeld klein is. Dus dan lijtk me dat 20 inch nog vrij klein is en dat ik beter gelijk 22 inch kan pakken. Toch?

Dan zijn er 2 schermen die mijn voorkeur hebben, de revieuws laten weten dat dit beide hele goede schermen zijn dus daar is niks op aan te merken.
- Samsung 223BW 22''WideTFT, 5ms, DVI, Zwart
- Samsung 206BW 20''WideTFT, 2ms, DVI, Zwart/Zilver
De eerstgenoemde 22 inch versie is heel mooi en groot. Maar ik weet niet of het niet te groot beeld is en hoe dat met die voet zit, hij moet toch wel 20 cm boven het bureau uit kunnen steken.

Dusja, wat kunnen jullie mij aanraden, welke tips, etc?

Btw, ik ga zowiezo deze week even langs bij de vobis hoe dat scherm er nu werkelijk uit ziet.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de samsung 206 is niet in hoogte verstelbaar... in jouw geval had ik overigens zeker voor een 22inch gegaan.

verder waarom percé samsung? andere merken maken ook harstikke mooi spul.
overigens zijn de Samsung 205 en 225bw geloof ik wel in hoogte verstelbaar.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt. Dus toch wel voor 22 inch gaan. Maar met deze grote van het scherm, is het dan niet groot genoeg zonder dat het scherm extra omhoog hoeft?
Kwa merken gaat mijn voorkeur naar samsung, maar inderdaad een ander merk zou wel kunnen ja.

Edit: Die 205bw en 225bw zijn 2 mooie schermen, alleen de vorige serie helaas. Maar wel in hoogte verstelbaar dus.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 14:49 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
En de IIyama serie? 2200 e.d.? Vind je dat niets?

Verwijderd

Topicstarter
Daar zeg je iets. :)
De winkel waar ik meestal kom heeft ze niet op de site staan (als die ze iig al kan leveren) maar het zijn wel erg mooie schermen, voor een hele mooie prijs...

Edit:
Wat zijn jullie ervaringen met Iiyama schermen?

De 2 die mij dan wel wat lijken:
- Samsung 223BW 22''WideTFT, 5ms, DVI, Zwart (iets duurder en erg glimmend)
- Iiyama ProLite ProLite E2201W-B1 (erg strak en mooi

Btw, je hebt de ProLite E2200WSV-B1 en de ProLite E2201W-B1, het verschil is in uiterlijk en 20 euro meer, maar wat is dan verder nog het verschil, is de 2201 de nieuwe versie van de 2200?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2007 15:04 ]

• Q00101100
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-07 11:27
Ik heb de 205bw en een vriend van me de 206bw. De 205bw is inderdaad in hoogte verstelbaar en de 206bw niet. Maar wil je de monitor echt op een ergonomisch goede hoogte, dan heb je aan de 205bw nog niet zo veel, want dat haalt hij gewoon niet. Op de hoogste stand zit er nogsteeds maar 13,5 cm tussen mijn bureau en de onderkant van de monitor.

Daarnaast heeft de 206bw een veel mooier beeld. En dat kan ik weten, want ik zit altijd naast die vriend op LAN-parties, wat een goede vergelijking mogelijk maakt. De 206bw heeft een betere inkijkhoek (de kleuren blijven veel echter naar mate de hoek groter wordt). Bij de 205bw is dit een ramp. Daarnaast heeft de 206bw een hoger contrast, wat je ook heel goed kunt zien. De kleuren zien er veel mooier uit op dat scherm. En ik weet niet wat voor spellen je er op wilt gaan spelen, maar met shooters merk ik met mijn monitor altijd nog wat ghosting en bij de 206bw niet.

Dus als je eventueel gaat kiezen tussen de Samsung 205bw en de 206bw, zou ik zeker voor de 206bw gaan als ik jou was. En uiteraard is de 226 ook een goede optie.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je info.
Dus ipv de 223BW zou ik beter kunnen kijken voor de 226BW die ook iets duurder is.

En hoe zit het met die Iiyama schermen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Een merk kiezen voordat je je eisen duidelijk hebt en op basis van die eisen gekeken hebt is nogal loos. Begin eisen te stellen. Zoek vervolgens reviews en ervaringen en kijk welke schermen het beste voldoen aan je eisen. Hou je dan nog teveel keuzes over, scherp je eisen aan. Hou je *dan* nog meerdere schermen over, dan kun je naar iets als merk gaan kijken, maar dat is het laatste, niet het eerste wat je moet bekijken.

Als je zelf niet eens tussen 4:3 en 16:9 gekozen hebt is het veel te voorbarig om anderen om hulp te vragen - JIJ en niemand anders moet JOUW eisen stellen namelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.