Speakers kraken na reboot

Pagina: 1
Acties:

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn speakers heel erg vaag gaan doen. Als ik mijn computer opnieuw opstart, doen alleen mijn front (rechts) en rear (Rechts) speakers het. Het geluid is maar krakerig en lelijk. Als ik alle kabeltjes uit mijn onboard geluidskaart haal en dan er weer in plug, werkt alles weer naar behoren. En als ik twee van de drie kabeltjes uit mijn geluidskaart haal, wordt het geluid van mijn front (rechts) enorm hard en krakerig, je schrikt je echt de pleuris

- Asus A8V-VM SE mATX
- Onboard geluidskaartje (van Realtek.)
- Logitech x530 speakers
- Drivers: ALC660 van Asus/Realtek)

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Haal alles even los, en sluit het rustig weer goed aan. Als het daarna nog kraakt kan het liggen aan een kabeltje/plugje. Zowieso even stof eraf blazen en rustig kijken of alles goed zit ;)

Twitter Flickr

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
JefSnare schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:14:
Haal alles even los, en sluit het rustig weer goed aan. Als het daarna nog kraakt kan het liggen aan een kabeltje/plugje. Zowieso even stof eraf blazen en rustig kijken of alles goed zit ;)
Dat doe ik nu toch al elke keer :) sowieso is het geen kabel/plug want als ik hem eruit/erin doe zijn alle problemen weg

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Wellicht zit er zo'n auto sense functie op de kaart, wat herkent wat je hebt aangesloten en dat dan zelf invult in je instellingen. Heb geen idee van de huidige kaarten, maar ben het hier en daar tegengekomen. Mocht dat er op zitten zet het dan eens uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Ik had dat ook een tijdje met mijn speakers (realtek onboard chip 2.0 op een Asus a7n8x met creative gigaworks t20, ook 2.0), volgens de verkoper lag dat aan de speakers en sinds ze omgeruild zijn het probleem niet meer gehad. Maar het zou inderdaad ook een dubieuze driver kunnen zijn die de settings voor je aanpast :)