[laptop] welk merk voldoet aan mijn eisen

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
ik ben op zoek naar een krachtige laptop en heb al heel wat afgezocht echter heb ik veel eisen.
Mijn eisen zijn:
- Iets wat op brightview lijkt (voor een betere helderheid)
- 17"
- 2GB intern geheugen en uitbreidbaar tot 4GB.
- resolutie van 1920x1200
- budget tot 2200€
- krachtige dual core proccesor(is niet het belangrijkste)

Ik ben dus op zoek gegaan naar een merk die aan deze eisen voldoet (geen dell,toshiba,asus,acer).
Ik ben op de volgende merken terecht gekomen.

- Sony vaio VGN-AR41s of 51SU
Deze laptops zijn boven mijn budget maar ik weet niet of er een deal met sony kan gesloten worden om bijvoorbeel de blu-ray eruit te halen.
Ze hebben X-bright met 2 lampen waardoor het natuurgetrouw 72% is (is dit veel betere dan de technieken van andere?)
Een ander probleem is bij sony dat het geheugen niet verder uitbreidbaar is dan 2GB.

- IBM lenevo thinkpad
IBM blijft binnen mijn budget alleen heeft hij geen brigtview achtig iets (kan ik in iedergeval er niet uithalen) een ander nadeel is dat ze niet groter zijn dan 15,4" waardoor ik wel met de resolutie evenveel werkruimte heb maar dat het misschien te klein is om de letter te zien. Degene met hoge resolutie hebben een quatro kaart, deze kun je afstellen kan het kloppen dat deze voor een gelijke helderheid zorgen als brightview?

- HP business nieuwe serie
Hp komt binnenkort met een nieuwe serie die ook de hogeresolutie kunnen tonen en binnen mijn budget blijven echter bevatten deze laptops ook geen brightview maar ook geen quadro.
Ze zijn wel uitbreidbaar tot 4 GB.

Nou is dus de vraag zijn er alternatieven of kunnen jullie een van de bovenstaande vraagen bevestigen zodat ik misschien een keuze kan maken uit de laptops die ik heb gevonden?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom kijk je eigenlijk niet bij Toshiba en Asus?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is er nu anders in CSL?

Tweakers maken zelf hun keuzes, "welke moet ik kopen topics" zijn GoT-onwaardig. Je eisen zijn helemaal niet zo speciaal, en je budget is heel hoog. Gewoon reviews zoeken en de Pricewatch bekijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• eatualive
Het is meer dat mensen mijn een richting op kunnen sturen ik hoef niet perse een type te hebben.
En het probleem is dat er niet voor alle laptops reviews zijn.

(toshiba is op zich goed merk maar design vind ik niet zo de andere vind ik kwalitatie te slecht.)

En als ik dit hier niet mag plaatsen waar wel?

[ Voor 9% gewijzigd door eatualive op 07-10-2007 12:12 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eatualive schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:07:
En als ik dit hier niet mag plaatsen waar wel?
Niet op GoT, zie de FAQ en policy :) . Er zijn stapels topics over laptops, en met de zoekfunctie kun je toch een end komen.

Je zegt zelf "geen dell,toshiba,asus,acer". Beetje vreemde combinatie, Toshiba, Dell en Asus zijn toch wel wat anders qua kwaliteit vergeleken met Acer. Waarop baseer je die selectie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Je mag hier dus niets vragen, even heel simpel gezegd. Ik kan er inmiddels mee leven, maar ik snap dat mensen niet kunnen begrijpen waarom je op een forum niets mag vragen.

Ik vond de vorige insteek: 'Eerst zelf werk doen, en dan hier komen' toch wel wat beter.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:32:
Je mag hier dus niets vragen, even heel simpel gezegd. Ik kan er inmiddels mee leven, maar ik snap dat mensen niet kunnen begrijpen waarom je op een forum niets mag vragen.
Het is een forum voor discussies over computers op hoog niveau. "Welke moet ik kopen" topics vallen daar nu eenmaal niet onder; dat is de algemene houding op GoT. :)
Ik vond de vorige insteek: 'Eerst zelf werk doen, en dan hier komen' toch wel wat beter.
Dat is een discussie die je beter in [Feedback] CSL FAQ / Beleid kunt voeren. Ik ben het trouwens niet met je eens: zoals aangegeven kun men de vragen zelf beantwoorden door te gaan kijken op de sites van de verschillende fabrikanten, en de specificaties vergelijken. Ja, het is even doorzetten, maar de TS wil toch een laptop? ;)

• eatualive
Ik heb veel uitzoek werk gedaan, ik heb ook alle voor een nadelen benoemd wat ik heb gevonden.
De laptop makt is zo breedt dat je moeilijk elke laptop af kan gaan.

Daarnaast wat op de site staat is vaak een basis, daarmee bedoel ik ze brengen zoveel types uit onder dat basis type met allemaal verschillende specificaties.

En op dit form is het hoop ik de ideale plaats om mensen te vinden die gewerkt hebben met deze laptops dat ze eerlijk meningen kunnen geven wat het waard is om te kopen of niet.
En aan specs kun je niet alles aflezen vooral niet de vragen die ik tussendoor heb staan.

Dus ik zou graag geholpen worden of een admin gooit dit topic dicht maar niet dat hier nu onder dit bericht verder wordt gegaan met de discussi.

[ Voor 11% gewijzigd door eatualive op 07-10-2007 17:07 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

eatualive schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:07:
(toshiba is op zich goed merk maar design vind ik niet zo de andere vind ik kwalitatie te slecht.)
Sinds wanneer is Asus geen kwaliteitsmerk meer? Toch één van de beste notebookbouwers die er is. Alleen die Thinkpads zijn denk ik beter. En kijk ook eens op www.notebookreview.com, daar kun je veel nuttige info en reviews vinden.

• GENETX
  • Laatst online: 19:25
Je zal wel wat onderzoek hebben gedaan, maar ik mis al de specs van de laptop waardoor ik ze neit eens naast elkaar kan zetten. Vaak help ik wel mensen, maar zonder specs begin ik er niet aan. Asus heeft ook zeer goede laptops ja. Je moet niet met de F3 komen oid, die zijn echt wat goedkoper voor de prijs/kwaliteit markt. Jij zoekt de geode zakelijke modellen zoals de W-serie. Kwaliteit is prima. Asus is een van de weinigen die wel 2 jaar standaard garantie geeft. Vaak een net tasje en een muis erbij en een prima service in de meeste gevallen. En dat tegen scherpe prijzen.

Mijn eigen Asus A6T voldoet hier prima en is heerlijk stevig vergeleken met de Acer troep die de meeste klasgenoten hebben. Mijn laptop heeft zelfs een glas ranja overleeft dus kan wat aan.

• eatualive
Ik heb bewust geen specs erbij gezet omdat de standaard specs niet zo interessant zijn en ik weet dan van alle drie de merken bijna gelijkwaardig zijn qua CPU en functie.

Het gaat me bijna alleen nog maar om het scherm.
Ik wil een hoge resolutie van 1920x1200 en een hoge kwaliteit voor het beeld en lieft 4GB aan geheugen (of uitbreidbaar tot 4GB)

Sony heeft x-black wat heel strak eruit ziet en ze hebben die versie ook 17" (alleen duur en max 2Gb ander word het de SU versie die 2700€ is)

Thinkpad gaat maar tot 15,4" en zijn heel krachtig ze hebben een quatro of firegl, nou is mijn vraag vooral komt de thinkpad dicht in de buurt van de x-black want volgens mijn kun je met die videokaarten het zwart echt zwart maken.

HP heeft de voordelen van beide, hoge resolutie 17" wel geheugen tot 4gb uitbreidbaar alleen geen brightview (business serie).

Is het het waard om een sony te kopen zo duur, of is dat zonde want de thinpad komt een heel eind in de buurt qua kleur en is krachtiger.?

Of heeft iemand een tip van een merk die wel aan al mijn eisen kan voldoen?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is de laptop ook bedoelt om hem daarwerkelijk als laptop te gebruiken?
Als je elke dag met een 17" laptop moet zeulen lijkt mij persoonlijk niks.

Ik heb zelf een dell 8600C met een 15.4" 1980x1200 scherm. Ik zelf vind de letters niet te klein.

• eatualive
geforce5_guy schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:41:
Is de laptop ook bedoelt om hem daarwerkelijk als laptop te gebruiken?
Als je elke dag met een 17" laptop moet zeulen lijkt mij persoonlijk niks.

Ik heb zelf een dell 8600C met een 15.4" 1980x1200 scherm. Ik zelf vind de letters niet te klein.
Ik vind het fijn dat je dat melt want dat is iets waar ik meer kan ik had een 17" HP met notmale resolutie maar het is een geschouw. Daarom neig ik een IBM te komen alleen wil ik weten hoe goed die kleurechtheid is tegenover brightview, x-black enz. Kan geen duidelijke informatie hierover vinden.

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
eatualive schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:04:
[...]

Ik vind het fijn dat je dat melt want dat is iets waar ik meer kan ik had een 17" HP met notmale resolutie maar het is een geschouw. Daarom neig ik een IBM te komen alleen wil ik weten hoe goed die kleurechtheid is tegenover brightview, x-black enz. Kan geen duidelijke informatie hierover vinden.
Volgens mij is de kleurechtheid juist beter doordat het een mat scherm is. Maar volgens mij zoek jij juist meer een glossy scherm voor de sprekende kleuren. Dan moet je misschien verder kijken...

• eatualive
Is de van de lenovo kleurechtheid zwart , zwarter?
Of de x-bright zwart zwarter??

• GENETX
eatualive schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:34:
Thinkpad gaat maar tot 15,4" en zijn heel krachtig ze hebben een quatro of firegl, nou is mijn vraag vooral komt de thinkpad dicht in de buurt van de x-black want volgens mijn kun je met die videokaarten het zwart echt zwart maken.
Dat zwart maken kun je vergeten, dat ligt puur aan het scherm. Iedere videokaart kan echt zwart doorgeven door gewoon de code voor zwart door te geven. Het is echter de vraag wat het scherm er mee doet.

• eatualive
mmh, dan ben ik bang dat ik toch weer op de sony vaio AR51SU uitkom.
Die heeft eigelijk alles wat ik wil alleen een beetje boven mijn budget.

In iedergeval bedankt, ik ga eens kijken of ik iets betaalbaarders vind en die toch aan mijn eisen voldoet.

Verwijderd

Kijk, ik vind Toshiba's dus ook vreselijk lelijk, terwijl ze het vroeger toch zo goed voor elkaar hadden.

Nee, ik zou niet dagelijks met een Acer Aspire rond willen sjouwen, maar mijn travelmate is dus een echte travelmate gebleken. Ruim twee jaar gebruik ik dat ding vrijwel dag-in-dag-uit. Nog nooit problemen mee gehad. Ja, je kunt zien dat ik deze laptop intensief gebruik, want de toetsen beginnen nu toch echt slijtplekjes te vertonen, maar afgezien van de eerder genoemde Toshiba heb ik dat bij al mijn laptops gezien (Inclusief een IBM Thinkbap en een Dell)

Mijn travelmate gaat overal mee naar toe en is al een paar keer in Zwitserland geweest, ook een keer in een F50 cabin->hold gegaan. Ja, op de achterkant van het scherm staan er nu de nodige krasjes en butsjes, maar het scherm zelf is nog keurig in orde.

De reden dat ik denk over een nieuwe laptop is dus niet omdat deze er mee op dreigt te houden of zo, maar omdat ik (om diverse redenen) een XP laptop wil en tja, dan moet ik binnen zeg maar nu en een maand of 8 toch echt aan een nieuwe.

• PCMedic
  • Laatst online: 18-01 20:29
GENETX schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:47:
Je zal wel wat onderzoek hebben gedaan, maar ik mis al de specs van de laptop waardoor ik ze neit eens naast elkaar kan zetten. Vaak help ik wel mensen, maar zonder specs begin ik er niet aan. Asus heeft ook zeer goede laptops ja. Je moet niet met de F3 komen oid, die zijn echt wat goedkoper voor de prijs/kwaliteit markt. Jij zoekt de geode zakelijke modellen zoals de W-serie. Kwaliteit is prima. Asus is een van de weinigen die wel 2 jaar standaard garantie geeft. Vaak een net tasje en een muis erbij en een prima service in de meeste gevallen. En dat tegen scherpe prijzen.

Mijn eigen Asus A6T voldoet hier prima en is heerlijk stevig vergeleken met de Acer troep die de meeste klasgenoten hebben. Mijn laptop heeft zelfs een glas ranja overleeft dus kan wat aan.
Ik verbaas me toch even wat je hier hebt neergezet.
Je prijst je eigen Asus A6T aan? terwijl de F3 serie min of meer de opvolger van de A6T is. Waarbij de kwaaltjes die de A6 had is oplost. Beetje vreemde zaak vindt ik dus, want indien de F3 niet goed zal zijn zal de A6T nog slechter moeten zijn.

Verder beschrijf je de volgende zin: Je moet niet met de F3 komen oid, die zijn echt wat goedkoper voor de prijs/kwaliteit markt.

Waar berust je dit op? De F3 serie was voor een gedeelte bedoeld voor de zakelijke markt. Kijk maar eens naar de TPM beveiliging en de fingerprint scanner die zij standaard op ieder model leveren. Ooit was er zelfs een flashsite van Asus waar de F3 gewoon werd ingedeeld als business laptop. (Kan het jammer genoeg niet meer terug vinden)
Verder heeft Asus F3 volgens hun website vele prijzen gewonnen. zie link: http://www.asus.com/searc...architem=3&searchkey=F3Jp
Waaronder de prijs voor: Top buy & Best performance.

En wat betreft de laatste zin over die Acer laptops. Volgens mij berust je die conclusie alleen op een model wat ooit slecht was en ben je verder niet meer in aanraking gekomen met hun huidige versies.
Want anders had je geweten dat de huidige Acer Aspire 5920 helemaal niet zo slecht is en de kwaliteit van Acer afgelopen jaren flink is verbeterd.

• PCMedic
eatualive schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:39:
Is de van de lenovo kleurechtheid zwart , zwarter?
Of de x-bright zwart zwarter??
Ik weet niet of je met x-bright de OnyxBlack TFT van Sony bedoeld?
Want laat me vandaag net zo zijn dat ik met een Sony VGN-N38Z/W heb gewerkt die deze scherm heeft. Mijn oordeel hierover was dat kleur en contrast heel mooi naar voren kwamen. De kleuren op het scherm waren mooier dan op mijn laptop en dan de 19 inch tft monitor van Philips. (type 190S6FS)

• GENETX
De A6 en F3 zijn niet slecht voor zn prijs. Geweldige prestaties en best stevig (beter als acer iig). Maar wanneer je een budget van 2000 euro hebt en je met goede Sony en IBM laptops aan komt zetten kan je niet zeggen dat de F3 daar tegenop kan. Je moet alles in zijn klasse zien. De F3 is een prima laptop voor een student of enthousiasteling die niet meer dan een euro of 1200-1300 over heeft en lekker wil gamen. Prima laptop. Wil je echter het beste van het beste, dan moet je verder kijken. Tegenover een gode IBM of Sony is een Asus A6 of F3 natuurlijk prut. Mn post is misschien wel wat verwarren, ben ik met je eens. Wilde aangeven dat Asus leuke dingen heeft als je naar een W serie kijkt oid (ken ook niet alles). Daarna vertelde ik mn eigen ervaring waarbij ik tevreden met mn "goedkope" A6T ben.

Je gaat toch ook niet je VW Golf aanprijzen als iemand een dure lexus oid wil? VW Golf is een prima bakje voor zn geld, maar als je net wat meer wilt valt hij net als de F3/A6 in het niet met de duurdere modellen.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 08-10-2007 20:26 ]

• PCMedic
GENETX schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:24:
De A6 en F3 zijn niet slecht voor zn prijs. Geweldige prestaties en best stevig (beter als acer iig). Maar wanneer je een budget van 2000 euro hebt en je met goede Sony en IBM laptops aan komt zetten kan je niet zeggen dat de F3 daar tegenop kan. Je moet alles in zijn klasse zien. De F3 is een prima laptop voor een student of enthousiasteling die niet meer dan een euro of 1200-1300 over heeft en lekker wil gamen. Prima laptop. Wil je echter het beste van het beste, dan moet je verder kijken. Tegenover een gode IBM of Sony is een Asus A6 of F3 natuurlijk prut. Mn post is misschien wel wat verwarren, ben ik met je eens. Wilde aangeven dat Asus leuke dingen heeft als je naar een W serie kijkt oid (ken ook niet alles). Daarna vertelde ik mn eigen ervaring waarbij ik tevreden met mn "goedkope" A6T ben.

Je gaat toch ook niet je VW Golf aanprijzen als iemand een dure lexus oid wil? VW Golf is een prima bakje voor zn geld, maar als je net wat meer wilt valt hij net als de F3/A6 in het niet met de duurdere modellen.
Ow dat bedoel je.. :+ (Nee, Grapje)
Je gelijk, wanneer je € 2000 euro te besteden hebt, zou ik ook iets anders aanbevelen. ;)
Pagina: 1