*Benchmarks van de ES.2, zijn enterprise broertje.
Aangekondigd op 25 juni dit jaar, de Barracuda 7200.11 en de ES.2, Seagate's tweede generatie perpendiculaire 7200 RPM SATA lijn. 250GB per platter, capaciteiten van 500 GB tot 1 TB. Seagate claimt een datatransfer van max. 105 MB/s. Nu beschikbaar, hier op voorraad (1 TB 32MB). Benchmarks/review (van de ES.2 dus). Gezien de 1 TB schijf van Samung, aangekondigd op 19 juni dit jaar, nog steeds niet beschikbaar is is deze fabrikant nu de laatste van de grote vier die nog geen 1 TB schijf heeft die je daadwerkelijk kunt kopen. De schijf van Samsung is nog steeds wel het meest veelbelovend met 333 GB/platter en nu ook - net als de concurrentie - een heuse enterprise versie.
Quote uit Storagereview review/comparison:
HDTune HD Tach quick HD Tach long
Dat is voor zover ik kon vinden alles tot nu maar spoedig zullen er wel meer reviews volgen neem ik aan. Waar is dit topic eigenlijk voor?
Nou gewoon mensen kunnen hier reviews posten of eigen ervaringen etc.
Aangekondigd op 25 juni dit jaar, de Barracuda 7200.11 en de ES.2, Seagate's tweede generatie perpendiculaire 7200 RPM SATA lijn. 250GB per platter, capaciteiten van 500 GB tot 1 TB. Seagate claimt een datatransfer van max. 105 MB/s. Nu beschikbaar, hier op voorraad (1 TB 32MB). Benchmarks/review (van de ES.2 dus). Gezien de 1 TB schijf van Samung, aangekondigd op 19 juni dit jaar, nog steeds niet beschikbaar is is deze fabrikant nu de laatste van de grote vier die nog geen 1 TB schijf heeft die je daadwerkelijk kunt kopen. De schijf van Samsung is nog steeds wel het meest veelbelovend met 333 GB/platter en nu ook - net als de concurrentie - een heuse enterprise versie.
Quote uit Storagereview review/comparison:
Wat benchmarks van een 1 TB ES.2 van iemand op het Anandtech forum:Seagate Barracuda ES.2
Perhaps most surprising when it comes to the ES.2 is the relative lack of single-user performance improvements over the Barracuda ES 750. The newer drive features a 32 MB buffer, only the second drive to do so. While Seagate has never been about bleeding-edge desktop performance, many assumed that a doubling in buffer size would, through brute force, yield some significant performance gains. This is not the case when it comes to the ES.2 and non-server speed.
Under multi-user loads, however, the story changes entirely. In the past, Seagate's ATA and SATA offerings have been middling performers with drives from firms such as Western Digital and the old Maxtor aggressively seizing the lead when it came to loads featuring significant amounts of concurrency. The ES.2, however, performs a laudable about-face and delivers the best scores we have yet seen from a 7200 RPM drive.
What this means for the Barracuda 7200.11 (a virtually identical drive marketed to consumers rather than the enterprise) is unclear, but with the ES.2, Seagate has succeeded in its goal of offering a server-oriented terabyte drive that offers top-notch performance while trimming power draw to lower levels.
HDTune HD Tach quick HD Tach long
Dat is voor zover ik kon vinden alles tot nu maar spoedig zullen er wel meer reviews volgen neem ik aan. Waar is dit topic eigenlijk voor?