Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe telefoon, afweging: W960 of N81 8GB

Pagina: 1
Acties:
  • 1.375 views sinds 30-01-2008

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Hoi,

Zoals de titel al doet vermoeden kan ik binnenkort een nieuwe telefoon uitzoeken. Nu heb ik mijn oog op twee verschillende toestellen laten vallen, alleen nog geen echte keuze gemaakt. Ze zijn beide nog niet uit, dus veel gebruikerservaringen zijn er nog niet, maar op basis van de specificaties kun je een aantal argumenten voor en tegen noemen, voor beide telefoons. Ik hoopte op wat input van jullie, zodoende een overwogen beslissing te nemen.

W960:
Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/bigpic/sonyericsson-w960.gif
N81 8GB:
Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/bigpic/nokia-n81-8gb.gif

Vergelijking van specificaties:
klik

Niet alle spec's heb ik van GSMArena, ook heb ik gekeken in white sheets van beide toestellen (met name ram/cpu) (klik) (klik)

*Argumenten voor W960:
  • Groter scherm (2.6 t.o.v. 2.4 inch).
  • Touchscreen (makkelijker met bijv. TomTom).
  • Betere headset meegeleverd (zelfs een draadloze).
  • Meer RAM (128MB t.o.v. 96).
  • Veel betere camera (foto's met name, 3.15mp vs 1.92mp alsook front camera VGA vs QCIF).
  • Meer 'musicphone' grotere dedicated play knoppen.
  • Dunner & lichter (16mm t.o.v. 17.9 / 119gr t.o.v. 140gr. -> Ik vind dikte belangrijker dan lengte/breedte omdat je dikte veel beter voelt in je broekzak).
  • Geen slider & iets mooier design (persoonlijk voorkeur, niet perse 'voordeel').
*Argumenten voor N81 8GB
  • Snellere CPU (ARM 11 @ 369mhz vs ARM9 @ 208mhz).
  • Volledige WiFi (b/g en UPnP t.o.v. alleen 802.11b = 11mbit).
  • Naast UMTS ook EDGE (Mobiel Internet buiten Nederland, bijv. VS waar EDGE wel gangbaar is).
  • Quadband ipv tri-band (Dus ook bellen in Zuid-Amerika en China).
  • Recentere Symbian versie (9.2 vs 9.1, al weet ik niet of 9.2 zoveel 'beter' is).
  • Meer kleurendiepte scherm (24bit t.o.v. 18bit).
  • Krachtigere accu (1050mAh vs 900mAh).
  • Wellicht goedkoper, eerste prijzen zijn rond 530 euro. Verwacht de W960 rond de 600.
  • Normale 3.5mm mini-jack koptelefoonaansluiting & MicroUSB poort(klein verloopje nodig naar 'gewoon' USB, makkelijker dan een kabel bij W960).
  • Gaming knoppen (geef persoonlijk weinig om games op mobieltje).
Voor de rest ontlopen ze elkaar niet zoveel. Het zijn beide smartphones dus voor videoplayback gebruik ik waarschijnlijk Coreplayer.

[ Voor 12% gewijzigd door Magnolia op 06-10-2007 20:30 ]

Ontspan.

Verwijderd

Ik zou gaan voor de W960, waarom? Betere camera, betere look, Beter Ram, en Sony Ericsson telefoons zijn gewoon goed.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 13:00
Ik vind de aanwezigheid van een touchscreen al haast een allesbepalende factor om voor de W960i te gaan. Misschien ben te goed gewend door het touchscreen op m'n P910i, maar ik zou niet meer zonder kunnen. En vooral op de alleskunner-telefoons van tegenwoordig zou ik een touchscreen wel missen...

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik vraag me af hoe je erbij komt dat de W960i een 208 MHz processor heeft? Bron?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Staat in de whitesheet, cpu ARM9, die is 208mhz. Een aantal prototypen hadden ook 208mhz.

[ Voor 29% gewijzigd door Magnolia op 19-10-2007 14:20 ]

Ontspan.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 12:53

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Het Nokia N81 topic
Het SonyEricsson W960i topic

Daar is volgens mij genoeg informatie te vinden. Daarnaast zie ik dat je ook al weet waar je nog veel meer gespecificeerde informatie kan vinden. Op basis daarvan denk ik dat je vast wel een conclusie zou moeten kunnen maken.

Onze advisen kunnen alleen maar gebasseerd zijn op persoonlijke smaak, waar jij persoonlijk dus niet aan hebt.

Succes met je keuze :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.