Toon posts:

PEAK Radeon X1950 Pro ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb enige weken geleden de PEAK Radeon X1950 Pro 256 MB (PCI-e) gekocht, omdat hij zo goedkoop is. Ik ben over het algemeen zeer tevreden met deze kaart, games als Bioshock draaien prima. Toch merk ik nu enkele (kleine en grote) minpunten aan deze kaart. Ik som ze even op:
  • Lawaaiige koeler. In het begin vond ik het nog niet zo erg, maar na een tijdje begon ik me er toch aan te storen.
  • Afwijkende layout ten opzichte van andere X1950 Pro kaarten. Dit is een serieus probleem, als je deze kaart stiller wil maken met een andere koeler. PEAK maakt geen gebruik van het ATI reference design. Hij heeft o.a. maar twee aansluitgaten voor een koeler, en bovendien zitten de RAM chips op andere plaatsen (4 aan de voorkant en 4 aan de achterkant). Zie ook dit topic: Luchtkoeling - Peak Radeon X1950pro (PCI-E)
  • PEAK heeft de functionaliteit voor het uitlezen van de temperatuur en het regelen van de snelheid van de fan uitgeschakeld, en deze opties zijn dus niet beschikbaar in de Catalyst Control Center.
  • Ik krijg het idee dat de PEAK niet overweg kan met games gebaseerd op de Doom 3 engine. Het is geen performance-kwestie: Ik krijg de resolutie in de ET: Quake Wars demo niet hoger dan 640x480, want dan reboot mijn PC uit zichzelf. Een vriend van me met dezelfde kaart krijgt in Doom 3 de resolutie eveneens niet hoger dan 640x480. (Beiden hebben we Catalyst 7.9)
Wat ik me nu afvraag is of anderen met deze PEAK kaart ook problemen ondervinden met de Doom 3 engine, of andere problemen hebben die ik hier niet heb genoemd?

Verwijderd

Was er niet iets aan de hand met die kaart en de Catalyst 7.9 drivers? Staat me iets van bij dat 7.5 beter is voor die kaart, maar ben me niet zeker.

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07-2025
meuktracker: Omega Catalyst 3.8.413
ben altijd groot voorstander geweest van omega drivers.
volgens mij was die caty 7.5 bedoelt voor agp versies van die x1950 gt/pro

[ Voor 4% gewijzigd door Ziasod op 06-10-2007 16:44 ]

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 12:11
hmm, nu je het zegt: ik krijg de ET: QW demo ook niet aan de praat :( Speel nu eerst even CoH: OF.. :z

(heb ook PEAK X1950Pro)

[ Voor 11% gewijzigd door breekbrood op 19-10-2007 09:00 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:21
Ik heb deze kaart net binnen! En ik schrok van wat op de doos staat: 12 pixel pipelines en 8 vertex shader pipelines! Zie ik iets verkeerd? Volgens mij hoort een X1950 36 pp en 8 vs te hebben, of bedoelen ze iets anders... 8)7

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Welcome to the club ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 15:10 ]

Verwijderd

wat bedoel je hier precies mee ? dat die PEAK Radeon eigenlijk een 1650 is ?

Verwijderd

Nee; we hadden een X1650XT die eigenlijk een X1600Pro chip had (of iets dergelijks). Er stond op de doos in ieder geval ook het aantal pipelines en shaders, wat ook minder was dan de echte X1650XT.
Pagina: 1