Hallo,
Ik heb enige weken geleden de PEAK Radeon X1950 Pro 256 MB (PCI-e) gekocht, omdat hij zo goedkoop is. Ik ben over het algemeen zeer tevreden met deze kaart, games als Bioshock draaien prima. Toch merk ik nu enkele (kleine en grote) minpunten aan deze kaart. Ik som ze even op:
Ik heb enige weken geleden de PEAK Radeon X1950 Pro 256 MB (PCI-e) gekocht, omdat hij zo goedkoop is. Ik ben over het algemeen zeer tevreden met deze kaart, games als Bioshock draaien prima. Toch merk ik nu enkele (kleine en grote) minpunten aan deze kaart. Ik som ze even op:
- Lawaaiige koeler. In het begin vond ik het nog niet zo erg, maar na een tijdje begon ik me er toch aan te storen.
- Afwijkende layout ten opzichte van andere X1950 Pro kaarten. Dit is een serieus probleem, als je deze kaart stiller wil maken met een andere koeler. PEAK maakt geen gebruik van het ATI reference design. Hij heeft o.a. maar twee aansluitgaten voor een koeler, en bovendien zitten de RAM chips op andere plaatsen (4 aan de voorkant en 4 aan de achterkant). Zie ook dit topic: Luchtkoeling - Peak Radeon X1950pro (PCI-E)
- PEAK heeft de functionaliteit voor het uitlezen van de temperatuur en het regelen van de snelheid van de fan uitgeschakeld, en deze opties zijn dus niet beschikbaar in de Catalyst Control Center.
- Ik krijg het idee dat de PEAK niet overweg kan met games gebaseerd op de Doom 3 engine. Het is geen performance-kwestie: Ik krijg de resolutie in de ET: Quake Wars demo niet hoger dan 640x480, want dan reboot mijn PC uit zichzelf. Een vriend van me met dezelfde kaart krijgt in Doom 3 de resolutie eveneens niet hoger dan 640x480. (Beiden hebben we Catalyst 7.9)