Goede batterijen Mighty Mouse

Pagina: 1
Acties:
  • 900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Toen mijn batterijen leeg waren heb ik er batterijen van Duracell ingedaan, maar al na een niet zo'n lange tijd waren ze alweer leeg. Zie nu dat ze al weer 69 procent zijn terwijl ze er pas een week of korter in zitten... Ze begonnen rond de 75-80 procent.

Nu heb ik weer nieuwe Duracell batterijen moeten gebruiken en deze maal is het precies hetzelfde. Ik doe ongeveer 1,5 maand met de batterijen zo.

Welke merken gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
Ik haal gewoon van die belachelijk goedkope gele doosjes uit de Ikea. Voor dat geld kan je echt niet beter vinden.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:45
Probeer eens de batterijen van energizer en/of mannesman. Maar wat is een Mighty mouse? gewoon een muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Invisible_man schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:45:
Probeer eens de batterijen van energizer en/of mannesman. Maar wat is een Mighty mouse? gewoon een muis?
Het is een muis die door apple uit is gebracht.

Je zou oplaadbare batterijen kunnen proberen. En dan 2500 mA ofzo.
4 stuks. Heb je altijd 2 opgelade batterijen als de andere op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb even accu's gebruikt bij acuut gebrek aan batterijen in het weekend, maar het werkt niet fijn vanwege het gewicht. Ze zijn een stuk zwaarder dan de lithium batterijen die erin zitten als je de muis koopt. Heb nu van die zelfde Energizers gekocht, bevallen erg goed. Super licht en nog steeds op 100% lading.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dot.K schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:33:
Ik haal gewoon van die belachelijk goedkope gele doosjes uit de Ikea. Voor dat geld kan je echt niet beter vinden.
ik heb deze batterijen ook voor mijn 2 wireless keyboards en 2 wireless muizen (1 mightymouse).
Ze kosten geen drol, dus ik heb altijd een of twee doosjes van 10 stuks op voorraad.

die keyboards doen ong. 6 weken bij intensief gebruik op een setje ikea batterijen en die muis 8 weken. Dat betekent dat je voor 6 euro een jaar kan kloppen en muizen... daar kan je niet eens een setje oplaadbare batterijen voor kopen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

_DH schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:08:
[...]
daar kan je niet eens een setje oplaadbare batterijen voor kopen.
Idd! Maar met goede oplaadbare kan je vele jaren doen :)

Hoeveel nihm zijn je batterijen. Hoe hoger hoe beter. Duracell is maar een merknaam en dat zegt nog niets :)

disjfa - disjĀ·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
disjfa schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 01:11:
[...]
Idd! Maar met goede oplaadbare kan je vele jaren doen :)
Maar die blijven je intussen ook nog geld kosten bij het opladen. Ik heb er echter wel helemaal geen idee van hoeveel euro en in zo'n batterij gaat tijdens het opladen.

Heeft iemand daar iets zinnigs over te zeggen?

Wat is de totale kost van oplaadbare batterijen over bv. een periode van 3 jaar en hoeveel doosjes Ikea batterijen kan je daar tegenover zetten? Ik ben vorige week ook "gebrainwashed" door de boys op het Green Computing forum - yeh, they do exist - en denk dat er veel meer hidden powerslurpers zijn dan de CPU.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervoer je je muis ook in een tas oid? Ik ben er achter gekomen dat als je muis "uitstaat" en je tegen de onderkant drukt, het lampje gaat branden (-> staat ie dus toch aan). Zou dus ook kunnen gebeuren als ie klem zit tijdens het vervoer. Ik zou persoonlijk niet al te dure batterijen kopen. Die groene philips longlife zijn in sommige winkels echt spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06
Batterij opladen: ik dacht ca. 20% verlies van het laden zelf, waarschijnlijk nog eens 20% in de el cheapo trafo die zo'n ding meestal gebruikt, samen dus 44% verlies, laten we afronden op 50% voor het gemak, dan kost het opladen van een 2500 mAh batterij dus ca. 3700 mAh, oftewel 0,37 Ah, wat bij een batterij die ca. 1.2V spanning heeft (dat zijn de meeste oplaadbare batterijen namelijk) dus zo'n 0,44 Wh is, dus 0,000044 kWh. Een kWh kost ca. 20 cent inclusief heffingen en alles tegenwoordig, dus het opladen van 1 zo'n batterij kost je toch al gauw zo'n 0,0088 eurocent (ofwel 0,000088 euro) aan electriciteit.

Kan er een paar ordegroottes naast zitten links en rechts maar het komt er op neer dat je net zo goed alleen de kosten van lader en batterijen kunt tellen ;)

Edit: uiteraard kan dit een stuk meer worden als je bv. de oplader continu in het stopcontact laat zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Wilke op 06-10-2007 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

opladen is dan toch een stuk goedkoper en milieuvriendelijker dan steeds nieuwe batterijen kopen...

de batterijen die ik bij mijn mighty muis kreeg, zitten er al ruim een jaar in, sinds aanschaf juli 2006. het batterij niveau is nog steeds 100%, ik snap er niks van, maar gunstig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Volgens mij zijn NiMH batterijen ook nog eens lichter dan alkaline, dus als je dat belangrijk vindt kan dat ook een overweging zijn. Oh, en in hetzelfde straatje: de MM werkt ook op 1 batterij.
airliner schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:36:
opladen is dan toch een stuk goedkoper en milieuvriendelijker dan steeds nieuwe batterijen kopen...

de batterijen die ik bij mijn mighty muis kreeg, zitten er al ruim een jaar in, sinds aanschaf juli 2006. het batterij niveau is nog steeds 100%, ik snap er niks van, maar gunstig is het wel.
Dat zijn inderdaad heel goede (lithium) batterijen, maar ook schreeuwend duur als je ze los moet kopen.

[ Voor 57% gewijzigd door Zpottr op 06-10-2007 18:05 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:42:
Vervoer je je muis ook in een tas oid? Ik ben er achter gekomen dat als je muis "uitstaat" en je tegen de onderkant drukt, het lampje gaat branden (-> staat ie dus toch aan).
Net even getest maar dat doet de mijne niet.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tsja, duracell hé... M'n (vorige) mp3 speler zou d'r 50u op moeten doen, yeah right: not even close. Toen maar topcraft (blauwzwarte van de aldi) derin gegooid en tóen kwam het heel dicht bij de 50. :)
Mams cam (powershotje a520) doet ook niet bepaald lang mee met duracell en mijn marquant(oid) discman al helemaal niet...
Op moment gebruik ik oplaadbare 2700mAh'tjes van Ansmann en die doen het uitstekend :)

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 07-10-2007 15:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
Inderdaad, die Topcraft dingen van de ALDI zijn Ʃrg goed. Ik gebruik ze ook in mijn Wireless Mighty Mouse.

Probeer die dingen van de LIDL maar niet, die zijn na een paar dagen al leeg.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 4 oplaadbare batterijen koopt met oplader dan is dat op den duur altijd goedkoper (en beter voor het milieu) dan wegwerp batterijen.
Ik heb zelf een setje GP Powerbank 2400Mah batterijen voor mijn BT keyboard en die doen het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:40
Ik heb dezelfde Energizers terug gekocht als degene die je erbij krijgt. Hier in Nederland betaal je zo'n 9 euro (ex verzenden, ook al gauw 7 euro ofzo) voor 2 stuks. Op eBay heb ik ze uit Hong Kong laten komen: 4 stuks voor 9 euro (inclusief verzenden!). Ze gaan lang mee, bij mij zo'n half jaar en dan zet ik de muis niet uit... Oplaadbaar ging bij mij in ieder geval lang niet zo lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Invisible_man schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:45:
Maar wat is een Mighty mouse? gewoon een muis?
Dude welkom in Apple Talk.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
Ik gebruik gewoon oplaadbare batterijen, kheb er 4. 3 verschillende merken ofzo. Gaan ongeveer 3-4 weken mee. Maar kheb altijd een setje opgeladen liggen/bij. Werkt perfect, nog nooit problemen mee gehad.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:34

4POX

Everybody is wired

Als je prijs technisch gaat kijken dan zijn de batterijen van de aldi toch de beste keus. Kassa heeft ze toen als beste getest. Als je kijkt naar de kwaliteit en de prijs moet je toch daar zijn. Okeeh. Je kan een klein vermogen gaan uitgeven aan een Lithiumbatterij. Maar zoveel langer gaan die ook weer niet mee als je kijkt naar de prijs. Ik kijk niet naar oplaadbaar omdat ni-mh toch iets te hoge zelf ontlading heeft. (na drie maanden stoppen klokken al. En met een Alkaline draait die drie jaar rondjes) En ik heb in het verleden helaas toch iets te veel apparaten zien flippen omdat ze 0,3/0,6 volt te weinig krijgen om mee te functioneren.

Dingen die lang moeten werken heb ik alkaline erin zitten en bij kort hevige veel zuipende apparaten ni-mh oplaadbare batterijen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke batterijen zitten dan standaard in de MM? Energizers als ik het goed begrijp in een paar posts terug. Kan je die niet gewoon los bestellen dan, en welke moet je dan hebben. Ik betaal namelijk liever 10,- meer dan dat ik met batterijen ga lopen sjouwen omdat ze op elk moment leeg kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Executor16 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:37:
Welke batterijen zitten dan standaard in de MM? Energizers als ik het goed begrijp in een paar posts terug. Kan je die niet gewoon los bestellen dan, en welke moet je dan hebben. Ik betaal namelijk liever 10,- meer dan dat ik met batterijen ga lopen sjouwen omdat ze op elk moment leeg kunnen zijn.
Energizer AA Lithium, dus. En ja, je kunt ze los bestellen, zoals hierboven beschreven staat.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kunt ze onder andere bestellen bij Greencell.nl, maar er zijn meer webwinkels die ze verkopen. Het type is L91 van Energizer. Als je dat in Google stopt moet je wel een plek kunnen vinden waar je ze kunt kopen. En ze gaan inderdaad zeer lang mee. Ik doe mijn muis altijd uit, en heb met het meegeleverde setje een jaar gedaan.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Zo, om hier nog maar eens wat stof weg te blazen: ik heb destijds bij mijn Mighty Mouse herlaadbare GP batterijen gekocht (2500mAh) Na een jaartje of 2 gebruik merkte ik deze winter (waarschijnlijk door de lagere kamertemperatuur) dat ze wel erg snel leeg lopen. Ik deed mijn mighty mouse structureel uit 's nachts. Ik ontdekte later nog dat aan en uit zetten misschien wel meer stroom vraagt dan dat je de muis aan laat staan 's nachts, want hij gaat zelf ook in een slaap stand geloof ik. In ieder geval deed ik op het laatst geen 2 weken meer met die batterijen!
Een paar weken geleden heb ik zogenaamde Low Self Decharge batterijen gekocht van Duracell. Dat werkt erg goed! Ik doe nu al een paar weken met 1 opgeladen batterij. Het batterij-percentage zakt in het begin wel vlot van 90% naar 60% maar van 60% naar 54% (nu) duurt al weken. Dus dat is wel een aanrader! De batterijen zijn wel wat duurder dan gewone oplaadbare batterijen, maar voor Apple's bluetooth muizen en toetsenborden (die niet op korte termijn veel stroom nodig hebben zoals camera's o.i.d., maar juist over langere tijd weinig nodig hebben) volgens mij uitermate geschikt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door autoreverse op 17-02-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:08
* Johnvh dacht dat het over de Magic Mouse ging, excuus

[ Voor 200% gewijzigd door Johnvh op 17-02-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Zie ook het andere topic: [Magic Mouse] GP batterijen?
Pagina: 1