Intel E2180 (2GHz) of AMD 4200+ (2.2GHz)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.315 views sinds 30-01-2008

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Wat is volgens jullie een betere keuze qua prestaties ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat is er mis om even zelf e.e.a. op internet op te zoeken? Dat verwachten we tenslotte van elke Tweaker en dat zou jij na 327 posts toch ook wel moeten weten.
Zie ook Welke CPU moet ik nemen

PMG is niet bedoeld voor "welke moet ik nemen" vragen. Dus eerst zelf inlezen en dan pas vragen stellen aub.

[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 05-10-2007 21:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Prestaties waarin en vooral: wat heb je zelf al onderzocht?

Bovenstaande bericht is nog te kort voor een reply, laat staan er een heel topic mee van start te gaan :)

Verwijderd

Zelf eventjes benches opzoeken..

Overigens kan ik E2180 prijstechnisch niet aanraden, voor 15 euro meer heb je een E4300.

Ikzelf heb gekozen voor een E2160 ipv een 4400+, kwam ongeveer op hetzelfde neer, prijsverschil van mobo's meegerekend. Hij haalt 2.7Ghz op 0,05V lager dan stock.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ja sorry dat ik zo iets aanmaak, maar ik moet het eigenlijk een beetje snel weten en ik kon zo snel geen amd vs intel verglijksite vinden, waarin beide stonden (ook toms hardware niet, staat geen e2180 bij)
Maar goed ik zoek nog wel ff verder...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dwid schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:52:
Ja sorry dat ik zo iets aanmaak, maar ik moet het eigenlijk een beetje snel weten en ik kon zo snel geen amd vs intel verglijksite vinden, waarin beide stonden (ook toms hardware niet, staat geen e2180 bij)
Maar goed ik zoek nog wel ff verder...
Dan nog, GoT is geen persoonlijke helpdesk hoor :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:01:
[...]

Dan nog, GoT is geen persoonlijke helpdesk hoor :)
Nouja, het is wel een soort van helpdesk vind ik, maar dat is verder niet aan de orde !
Het feit is dat ik niets zinnigs over de e2180 kan vinden, behalve specificaties...

Maar laat maar, slotje er op en weg ermee...

ps bedankt voor de hulp :?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Hulp is onmogelijk, tenzij wij hier weten wat jij precies wilt weten :)
Wat wil je precies met de processoren? Op welke punten wil je dat de processor beter is dan de andere? Wil je overclocken, wil je voor een zo laag mogelijk gebruik gaan, wil je hem passief koelen?

Enz, enz..
Probeer volgende keer wat meer inzet te tonen in plaats van in te kakken wanneer je zulke kritiek krijgt. Je had ook gemakkelijk onze kritiek door kunnen lezen om ons zo wat meer in de richting te schoppen die jij heen wilt...

Welkom op GoT, zo gaat dat hier :Y)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

GoT is geen helpdesk waar je dit soort vragen even neer kunt gooien :). Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ.

Om je toch op weg te helpen, je hoeft niet persé een directe vergelijking te hebben. Je kunt ook naar een vergelijkbaar model zoeken, bijvoorbeeld de E2160. Met een beetje inschattingsvermogen (en analyse van andere processoren) kun je dan wel achterhalen hoe de E2180 z'n werk zal uitvoeren :). Vergeet overigens niet dat je MHz'en, L2 caches en dergelijke alleen mag vergelijken met processoren die dezelfde architectuur hebben.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.