Toon posts:

Blauwe schermen in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw systeem(zie specs).

1 probleempje: ik heb regelmatig last van "abnormal termination" in vorm van blauwe schermen met verschillende tekst waarna het systeem opnieuw gestart moet worden.

Mijn vragen:

-Wie heeft soortgelijke ervaringen met een nieuw vista systeem?
-Hoe en waar kan ik de info in de foutrapporten analyseren?

IK heb geen oude software/randapparatuur.

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 14:08 . Reden: [Vista] Blauwe schermen in Vista ]

Verwijderd

Je zal toch iets meer info moeten verschaffen, wat voor code(s) krijg je, wordt er een .dll vermeld ?
Aan de hand daarvan kan je meestel je probleem terugvinden en oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 14:40 ]

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 10:19
Heb je de juiste drivers daar dit vaak met Vista kisten een prob is.

Maar idd met geen info zoals je nu geeft is het vrij lastig IETS te kunnen achterhalen. probeer de codes in het blauwe scherm eens terug te halen zoals CybErvee ook al aangeeft.

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
lukkiex, welkom op Tweakers.

Wellicht kan de volgende link je helpen:

http://aumha.org/a/stop.htm

Verder zul je, om ons in staat te stellen je te helpen, zelf iets meer werk moeten verrichten, in de vorm van het posten van een uitgebreidere beschrijving van je probleem. Daarnaast zou je kunnen aangeven wat je zelf al hebt geprobeerd om een oplossing voor je probleem te vinden. Zie ook de FAQ.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyCP op 05-10-2007 15:44 ]

>>>insert witty remark here<<<

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:05:
Ik heb sinds kort een nieuw systeem(zie specs).

1 probleempje: ik heb regelmatig last van "abnormal termination" in vorm van blauwe schermen met verschillende tekst waarna het systeem opnieuw gestart moet worden.

-Wie heeft soortgelijke ervaringen met een nieuw vista systeem?
-Hoe en waar kan ik de info in de foutrapporten analyseren?
Hoi :)

Met een dergelijk vaag verhaal is het natuurlijk niet vreemd dat een Consumentenbond bepaalde dingen gaan roepen over een produkt van een bedrijf.

Dat doen we hier dus niet, daarom hebben we ook een paar vereisten gesteld aan topics en die kun je zien in Windows Clients - Policy.

Daar staat onder meer in dat we in ieder geval moeten kunnen zien of je zelf wat voor de hand liggende zaken hebt ge-elimineerd als oorzaak. Gebruik daarvoor als guideline de Windows Clients - FAQ en dan met name de Windows Clients - Howto's and Guides en het onderdeel Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. en Windows Crash/Memory dumps FAQ.

In dit geval is het wel zo verstandig daar even naar te kijken, want anders blijft een goed antwoord een beetje glazen-bollen turen en koffiedik kijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt zover met deze sites kan ik alweer vooruit. Ik snap dat ik niet duidelijk ben maar ik wilde gewoon even weten waar ik naar moet kijken. Helaas heb ik tot op heden niet de codes van het type 0x00000002 etc opgeschreven en volgens mij staan die ook niet in de opgeslagen foutrapporten?.

Dit systeem is gebouwd door Paradigit en kent eigenlijk al recht uit de doos deze problemen. Eigenlijk komt het probleem nu 1 gemiddeld per avondsessie voor. Zij installeren de WHQL drivers dus ik verwacht daar eigenlijk geen problemen mee. De enige drivers die ik geupdate heb zijn de graphics en de moederbordchipset drivers maar daar zijn de problemen niet mee opgelost. Ik draai tot op heden eigenlijk niks anders dan de standaard Paradigit software en world of warcraft dus heel veel exotisch zit daar niet bij.

Eigenlijk moet de kast weer terug maar aangezien zij er 3 weken over doen om er een keer naar te kijken dacht ik zelf de oplossing maar eens te gaan vinden. Voor zover ik begrijp duiden de STOP messages meestal op hardware problemen dus ik ga mijn RAM etc maar eens testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok inmiddels RAM-geheugen een nachtje getest met Prime 95, geen problemen gevonden.

Wel weer het STOP scherm tegengekomen:

PFN_LIST_CORRUPT

STOP: 0X0000004E(0X00000099,0X0007B641,0X00000002,0X0007B040)

Ik weet inmiddels dat dit idd hoogstwaarschijnlijk een driverprobleem is. Me spreekt steeds over laatst geinstalleerde hardware verwijderen maarja aangezien dit een nieuw systeem is heb ik geen clue welke de veroorzaker is.

Welke drivers zijn verder nog belangrijk behalve de graphics en MOBO?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 09:57 ]

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
In principe kan iedere driver je systeem op zijn gat helpen, dus als je drivers gaat updaten, zou ik er zoveel mogelijk updaten. Maar... als het systeem uit de doos al niet goed is, dan vermoed ik eigenlijk dat het een hardwarefout i.p.v. een driverfout is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het probleem wordt veroorzaakt door iets dat Paradigit heeft geïnstalleerd/geconfigureerd, anders zouden ze het probleem met alle systemen van jouw type tegen moeten komen. Als ik jou was, zou ik gewoon contact met Paradigit opnemen en het door hen laten onderzoeken.

>>>insert witty remark here<<<

Verwijderd

Topicstarter
Het komt op mij niet echt over als een hardware probleem. Het systeem werkt op zich prima.

Ik kreeg deze crash bijvoorbeeld zaterdag letterlijk 2 keer achter elkaar (exact dezelfde melding als als hierboven) tjidens het opstarten van een game en daarna heeft hij het hele weekend als een tierelier gedraaid.

Zoals al gemeld ben ik niet echt kapot van de service van Paradigit. Ik meld met daar wel als ik echt ga denken dat het een hardware probleem is. Ik wil mijn systeem wel brengen maar ik wil weten wat ze ermee gaan doen en dat weigeren ze aan te geven. Ik heb er gewoon geen vertrouwen in want mijn systeem heeft er al 3 weken gestaan(1 week oud) en ik heb hem vervolgens precies hetzelfde terug gekregen.

Wie weet er een goed guide voor het bouwen van een systeem en hoe je hardware/software conflicten voor kunt blijven etc.

Verwijderd

Ik heb ook net een nieuw systeem bij Paradigit gekocht Enforcer E744, Vista Q6600 etc etc. Mijn probleem is dat de systeemklok blijft hangen als ik de computer uit zet.(spanningsloos)
De mensen van de technische dienst in Amersfoort staan mij telkens vriendelijk te woord, krabben zich eens achter het oor en weten ook geen oplossing te vinden. Systeem is zelfs opnieuw gebouwd, maar ik heb weer hetzelfde probleem. De klok blijft telkens op de tijd staan bij het afsluiten van de computer. Ik ben een leek op computers en weet echt niet meer wat te doen.
Misschien hoort dit bericht helemaal hier niet thuis,maar ik begrijp de frustratie van met Paradigit van Luukiex

Verwijderd

Topicstarter
Ok systeem weer teruggebracht en dit keer is Paradigit iets serieuzer bezig geweest. Men zegt het systeem in duurtest te hebben gehad en daaruit bleek dat de grafische kaart niet deugde. Die hebben ze dus vervangen :S

Ik blijf me erover verbazen dat gerenomeerde bedrijven gewoon systemen met niet deugdelijke componenten afleveren. Het kost mij als consument dus gewoon 4-5 maanden geklooi en ergernis.

Verwijderd

****edit ****

las hierboven dat het was opgelost...

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet opgelost. De BSOD's blijven vrolijk doorgaan. Ik ga Paradigit om een downgrade verzoeken naar XP. Ik heb geen vertrouwen meer in Vista op dit moment in dit systeem.

Als er nog suggesties zijn hoor ik het graag.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:17
Wel wat offtopic, maar ik was vorige week bezig met het configureren van Vista op 6 nieuwe laptops voor een locatie van mijn werk.

Ik kwam ook blauwe schermen, complete hangers, en niet goed werkende wifi-kaarten tegen.

Nu draaien dezelfde laptops probleemloos op XP, en die Vista licenties bewaren we nu totdat de kinderziektes uit Vista gehaald zijn.

Mijn indruk van Vista is gewoon dat het OS nog niet af is, met als gevolg foutmeldingen, en vage bugs.

XP had precies dezelfde problemen toen het net uitkwam, dus gewoon op SP1 wachten, IMO...

Verwijderd

Topicstarter
Richub schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:43:
Wel wat offtopic, maar ik was vorige week bezig met het configureren van Vista op 6 nieuwe laptops voor een locatie van mijn werk.

Ik kwam ook blauwe schermen, complete hangers, en niet goed werkende wifi-kaarten tegen.

Nu draaien dezelfde laptops probleemloos op XP, en die Vista licenties bewaren we nu totdat de kinderziektes uit Vista gehaald zijn.

Mijn indruk van Vista is gewoon dat het OS nog niet af is, met als gevolg foutmeldingen, en vage bugs.

XP had precies dezelfde problemen toen het net uitkwam, dus gewoon op SP1 wachten, IMO...
Dat gevoel heb ik ook. Het is alleen jammer dat toko's als Paradigit het niet eens goed testen op hun configuratie's. Daar wilde ik dan ook voor waarschuwen 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:54:
Ik heb ook net een nieuw systeem bij Paradigit gekocht Enforcer E744, Vista Q6600 etc etc. Mijn probleem is dat de systeemklok blijft hangen als ik de computer uit zet.(spanningsloos)
De mensen van de technische dienst in Amersfoort staan mij telkens vriendelijk te woord, krabben zich eens achter het oor en weten ook geen oplossing te vinden. Systeem is zelfs opnieuw gebouwd, maar ik heb weer hetzelfde probleem. De klok blijft telkens op de tijd staan bij het afsluiten van de computer. Ik ben een leek op computers en weet echt niet meer wat te doen.
Misschien hoort dit bericht helemaal hier niet thuis,maar ik begrijp de frustratie van met Paradigit van Luukiex
Heb je zo'n kleine cel-batterij in je moederbord? probeer deze anders eens te vervangen ;)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:31:
Het is niet opgelost. De BSOD's blijven vrolijk doorgaan. Ik ga Paradigit om een downgrade verzoeken naar XP. Ik heb geen vertrouwen meer in Vista op dit moment in dit systeem.

Als er nog suggesties zijn hoor ik het graag.
En ? Heeft het al iets opgeleverd ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1