Nieuwe videokaart: any suggestions

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• RickvanHaas
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb een 2 jaar oude PC staan met deze specs:

Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition
CPU Type: AMD Sempron, 1800 MHz (9 x 200) 3000+
Moederbord Chipset: VIA K8M800/K8N800, AMD Hammer
Systeemgeheugen: 448 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type: Award Medallion (06/24/05)
Video kaart: VIA/S3G UniChrome Pro IGP (64 MB)

Ik game niet zo heel veel, maar ben laatst begonnen met Flight Simulator X en zou daar graag wat betere graphics in zien, dus lijkt het me tijd voor een nieuwe videokaart. Ik heb alleen geen idee wat een goede keuze zou zijn. Graag iets van onder de €100. Any suggestions?

Verwijderd

als je FSX goed wilt spelen, kan ik je eigenlijk geen andere videokaart aan raden..
je systeem is gewoon sterk verouderd(AGP) en wat je nu hebt is zo te zien een Onboard kaartje..

Ikzelf vind het een beetje geld weg gooien, aangezien de vooruitgang die je boekt..dan word het nog een duur grapje..

en een goede kaart voor AGP op dit moment is toch wel de 1950 Pro van ATI, 140 euro goedkoopste prijs..
Alleen ik denk wel dat je processor/overig systeem heeeel veel tegen gaat houden!:) niet aan te raden

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 10:36 ]

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hmm het kan aan mij liggen maar met een nieuwe videokaart zal het volgens mij niet heel veel beter worden.. Mischien kan je even kijken in vraag & aanbod of daar een 1900pro word aangeboden..

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 12:37
is dat agp?
een geforce 7600GS of zo?

maar zoals gezegd, je systeem is compleet verouderd en je kunt beter een nieuw systeem kopen.

[ Voor 45% gewijzigd door Byte_Me op 05-10-2007 10:40 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Het is hier op tweakers.net de bedoeling eerst zelf wat onderzoek te verrichten voordat je je vraag steld. Je hebt je systeem hier neergezet. Zoals al gezegd is, is je complete systeem behoorlijk verouderd. Een andere videokaart zal wel wat helpen, maar eigenlijk een snellere CPU, wat meer RAM en een ander moederbord kan ook geen kwaad. Tot die conclusie had je zelf ook kunnen komen als je bijvoorbeeld naar de systeemeisen van FSX had gekeken.

Lees * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * eens door. Daarnaast de link die disjfa heeft gepost, daar kan je ook het een en ander uit halen.

Mijn advies, zoals de anderen, investeer wat meer. Koop een Core 2 Duo E4300 of een E6750 (goede prijs kwaliteit) met een leuk P35 chipset moederbord. Neem er een grafische kaart bij, de x1950 pro is zeer goed voor de prijs. 2GB geheugen wil je eigenlijk ook wel hebben en je kan er een paar jaar tegenaan, met wat mogelijkheden tot upgraden ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-07 18:37
Kijk voor een 2e hands kaart als een ATI 9800, X1600 of nVidia 6600GT of zo. Voor een paar tientjes (40~80 Euro) kun je dat systeem vlotter maken en als je daar mee geholpen bent is het zeker een aanrader :) Ga in geen geval een dure AGP kaart kopen.

Zie hiervoor V&A of andere veiling/2e hands sites. Deze doe ik dicht wegens de duidelijke 'Wat moet ik nemen?' policy.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.