Computer updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Hallo allemaal. Ik heb op dit moment een computer van ongeveer anderhalf jaar oud. Ik zit nu te twijfelen of ik over enkele maanden een compleet nieuw systeem zal kopen of deze computer zal updaten. Graag hoor ik hier jullie mening over.

Het huidige systeem is:

Kast: Sunbeam Trio Zwart
Moederbord: Asus A8N-E
Geheugen: TwinMos DDR 1GB/PC400-3200 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Harde schijf: WD Caviar SE 320 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Videokaart: Asus VGA EAX80 XT/ 2DHTV 256 MB
Voeding: Asus 450W Power Supply 450 Watt, Zwart, Blue Leds, 24-pins
DVD1: Lite-On DVDRW SHM-165P6S
DVD2: Lite-On DVD-ROM 16P9S
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy Retail

Is hier nog iets van te maken? Om eventueel Crysis nog mee te gaan spelen?
Ik ben benieuwd!

Verwijderd

Je pc valt normaal in de minimum specs van Crysis. Dus zonder update zou je het moeten kunnen spelen. Om betere fps te halen zou je eventueel een nieuwe vga kaart kunnen kopen (bv 8800gts/x) en je cpu overclocken. Een zwaardere cpu zou ik niet kopen want je zit met een oude socket. Enkel als je echt geld over hebt kan je beter een volledig nieuw systeem zetten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je het voornamelijk voor Crysis doet zou ik wachten tot dat het spel uit is en er benchmarks van zijn. Dan kan je gelijk zien wat er nodig is voor fatsoenlijke FPS en de videokaarten zijn weer een stukje goedkoper. Als je PC de spellen die je nu speelt nog goed draait zou ik voorlopig niets doen qua upgraden.

Als je de PC wilt verkopen en een nieuwe aan wil schaffen is nu verkopen beter omdat de 2e hands prijzen altijd snel omlaag gaan.

Een videokaart zoals de 8800GTS/GTX zou ik zonder CPU OC niet zo snel aanschaffen. De CPU zal voor die kaarten toch een aardige bottleneck zijn. Kan je met overklokken de CPU een stuk hoger krijgen wordt de bottleneck al een stuk minder.

Wil je echt Crysis een beetje kunnen gaan spelen met deze PC zou je voor een 8800 kaart moeten gaan icm extra RAM en een andere CPU. Dan zit je alleen met een PC die qua CPU niet echt meer te upgraden valt voor later. 1GB RAM is sowieso te weinig voor een spel als Crysis.

Ik denk dat een nieuwe PC kopen de beste oplossing zal zijn mits het budget dat toelaat.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

Dit hoort eigenlijk in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 :). Het is echter niet de bedoeling om de vraag direct in dat topic te plaatsen. Op GoT verwachten we dat men eerst zelf een oplossing zoekt ;). Zie CSL Beleid voor informatie over 'welke moet ik nemen?'-topics en een Howto over het samenstellen van een systeem (en die kun je ook wel gebruiken bij het uitzoeken van een upgrade ;)).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.