[Dreamweaver CS3] keyboard layout verandert spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:44
Het probleem

Ik gebruik nu al een aantal maandjes Dreamweaver CS3. Af en toe verandert tijdens het gebruik spontaan mijn keyboard layout. De letters en cijfers werken allemaal nog wel normaal. Maar van de rest klopt geen barst meer. [] en <> en andere leestekens (,.&$ enz enz) zitten allemaal op een andere plek.

Het rare is dat dit alleen lijkt te gebeuren in Dreamweaver. Als ik tijdens het probleem in een willekeurig ander programma de toetsen test, doen ze wel wat ze moeten doen :+. Een zoektocht op het internet en op GoT naar bugreports en gelijke ervaringen levert niets op.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?

Aangezien ik al vaker problemen met mijn keyboard layout heb ;( , (lees: [Vista] Toetsenbord, geen sneltoetsen meer ) heb ik voor de zekerheid ook een extra ps/2 toetsenbordje aangesloten.
Op het moment dat het probleem zich voort doet, doen beide toetsenborden het niet meer goed... Het lijkt dus niet aan het toetsenbord te liggen.

Ook heb ik gekeken naar de instellingen van het toetsenbord en de invoertaal. Dit lijkt tijdens het probleem gewoon goed te staan.

Het enige dat lijkt te helpen, is Dreamweaver af te sluiten en weer opnieuw op te starten.
Vanzelfsprekend is dit niet de meest ideale oplossing...

Zijn er mensen met zelfde ervaringen, tips en/of oplossingen?

En om het lijstje compleet te maken: de specs

proc: Core 2 Duo E6300
mobo: Asrock ConRoeXFire-eSATA2
geheugen: 2 x 512MB Dane Elec PC4300 + 2 x 1GB OCZ PC6400
Videokaart: evga 7600GS
toetsenbord: Logitech Elite Keyboard via USB
testtoetsenbord: Trust nogwatnogwat via PS/2

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-07 13:56
Druk je wel eens op Ctrl - Shift in Dreamweaver ? Dat is namelijk meestal sneltoets voor veranderen van keyboard lay-out en dan krijgje idd rare indeling. Met Ctrl - Shift kun je layout weer goed zetten.

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:44
Dat was em! Het werkt! Ik gebruik regelmatig CTRL + Shift voor selecties. Daar zal het wel mee mis gaan.

Bedankt voor de tip!