Toon posts:

[Vista] Toetsenbord, geen sneltoetsen meer*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds eenige tijd heb ik een nieuwe toetsenbord-muis combinatie, de Logitech cordless desktop mx3000. Alleen heb ik regelmatig het probleem dat, nadat de computer enige uren aan staat, de toetsen niet meer werken zoals zou moeten. Sneltoetsen als CTRL+V en CTRL+C e.d. werken dan niet meer, als ik ze wil toepassen verschijnt er alleen een V of C op m'n scherm.
Heeft iemand een idee waarmee dit te maken kan hebben? Aan de taal van het toetsenbord kan het niet liggen, deze is zoals altijd op Engels ingestelt. Verder werkt shift nog prima, en ook alle tekens als $ en * kan ik nog via SHIFT+toets op het scherm krijgen.

Tevens gaat het hier over een systeem onder Windows Vista.

Hopelijk kan iemand mij vertellen waaraan dit kan liggen!

Mvg, Willem van Driel

Verwijderd

Probeer eens een paar keer snel achter elkaar op de Ctrl te drukken, als je pc niet meer 'reageert' op Ctrl + V of Ctrl + C, en probeer daarna je toetsencombinatie nog een keer. Heb je de nieuwste drivers geinstalleerd van de Logitech site?(dus niet de Windows drivers)

En waarom is de taal van je toetsenbord op Engels ingesteld, terwijl dat deze toch echt de internationale indeling (verenigde staten) heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Dag Arend,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd, en mijn toetsenbord staat op 'Engels (Verenigde Staten)' ingesteld. Daar kan het dus niet aan liggen.
Verder heeft het geen nut om meerdere malen op CTRL+V oid te drukken, want hoe vaak ik dit ook probeer, het lukt toch niet.
Het probleem duikt soms ineens op, en na een herstart van de PC is alles weer normaal.

Hoe het mis gaat is mij nog steeds een raadsel. Dus als iemand enig idee heeft... ik hoor het graag!

Mvg, Willem

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet je besturingssysteem nog even in de topictitel, zie voor meer info Windows Clients - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

mischien is het ook handig om je moederbord(of het hele systeem) erbij te vermelden aangezien sommige nieuwe randapperatuur problemen schijnt te veroozaaken met bepaalde moederborden omdat ze teveel bandwijdte gebruiken of teveel interupts veroorzaken.

om te kijken of dit het probleem is, zodra je Ctrl toets weer hangt, haal de usb stekker uit de computer en steek deze er weer opnieuw in. hierdoor verdwijnt het apperaat van de USB bus en meldt zich weer opnieuw aan. in feite gebeurt dit ook door opnieuw opstarten.

mogelijk heeft het uitzetten en weer aanzetten van het toetsenbord zelf een vergelijkbaar effect.

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04
Ik heb het zelfde probleem met een Logitech Elite Keyboard onder Vista 64bit. Maar volgens mij heb ik dit probleem ook onder XP pro 32bit gehad.

Het updaten van drivers heeft bij mij niet geholpen. Als mijn toetsenbord deze kuur vertoont, moet ik toch echt even de stekker er uit en weer erin doen. Dan werkt alles weer naar behoren.

Heel irritant! Ik blijf dit topic volgen voor een oplossing.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Microsoft keyboards hebben een F-locktoets die de functie van de F-toetsen verandert, eerste keer ben ik ook drie dagen bezig geweest toen ik daar problemen mee had :X Misschien iets in die hoek, toetsaanslag oid zoeken? :)

Mijn spoorwegfotografie

• Zip McOccup
Het komt niet door de F-lock knop. Het is puur dat de CTRL en ALT knop het niet meer doen. Dus shortcuts als copy/paste en ALT+F4 enz enz werken niet meer.

Misschien dat de TS en ik kunnen kijken naar overeenkomsten in hardware. Mijn systeem:

proc: Core 2 Duo E6300
mobo: Asrock ConRoeXFire-eSATA2
geheugen: 2 x 512MB Dane Elec PC4300 + 2 x 1GB OCZ PC6400
Videokaart: evga 7600GS

Toetsenbord is overigens via USB verbonden.

BTW, dat ALT+F4 niet werkt, komt dus niet door de F-lock key ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Zip McOccup op 09-09-2007 20:16 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee duh, ik bedoel natuurlijk ook niet letterlijk die f-lock knop ;)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik zal even m'n PC-specs erbij vermelden:

Processor: Core 2 Duo E6700
Geheugen: 2x1024 MB 667 MHz geheugen
Videokaart: NVIDIA GeForce 8600 GTS

Het is een Dell-PC dus wat voor moederbord e.d. erin zitten weet ik niet precies.

Hopelijk maakt dit het duidelijker! In ieder geval mooi dat ik niet de enige ben met dit probleem ;-)

Mvg, Willem

• Zip McOccup
Willem, Wat doe jij als het probleem zich voor doet? Ook het toestenbord even unpluggen? Of moet je echt opnieuw opstarten?

En BTW, volgens mij doet bij mij de Shift het dan ook niet meer. Het gebeurt (gelukkig) niet vaak, maar als het weer gebeurt, zal ik eens goed opletten welke toetsen allemaal niet meer werken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het vanochtend nog gehad, geprobeerd te unpluggen maar dat mocht niet baten... welke toetsen er precies niet werken weet ik niet, maar het is iig met CTRL. Dat Shift ook problemen geeft kan goed kloppen, zoiets staat me ook bij.

Het lijkt wel of ik meerdere varianten van dit probleem heb. De ene keer werken de CTRL sneltoetsen niet meer, en de andere keer werken ze wel, maar allemaal voor een ander iets. Ook doet de muis soms raar. Als ik dan bijvoorbeeld op een woord klik op deze pagina, wordt al het voorgaande aan de pionter geselecteerd. Tevens worden dan alle links waar ik op klik (met de linker muis knop) geopend in een nieuw scherm. Erg vreemd...

Wat mij dus toch lijkt is dat het aan een of andere instelling ligt, alleen heb ik geen flauw idee welke.

Aangezien ik dit probleem al langer heb, heb ik een paar weken terug een oud toetsenbord+muis aangekoppeld voor 7 dagen lang. En tijdens die periode heb ik geen problemen gehad met rare toetsen e.d. Maargoed met mijn nieuwe set (Logitech cordless desktop mx3000) is het ook wel eens langer dan 7 dagen goed gegaan. Dus of dat verband heeft...

en @ hierboven... Het gebeurt idd niet heel erg vaak, soms gaat het 10 dagen goed, dan heb ik het weer 2x achter elkaar. Het is en blijft vervelend, maar is nog wel te doen.

Verwijderd

ik heb het zelfde maar dan alleen met mijn muis omdat mijn toestensbord, een originele IBM ramplank gemaakt in september 1989(18jaar oud) via PS/2 verbonden is met mijn moederbord.

mijn specs zijn:
ASUS A8R32-MVP deluxe (ATI 3200 chipset)
AMD Athlon X2 3800+
2x 1GB Crossair DDR1 400 geheugen
2x X1900XT Crossfire setup

en ik draai Windows XP 64bit en heb ook nooit echt kunnen ontdekken waar het aan ligt maar aangezien mijn PC in de vensterbank met mijn buro op 90graden van de vensterbank staat mijn pc dus zowat naast mij en kan ik zonder problemen de USB stekker eruit en er weer in duwen.

het probleem is dan weer weg maar soms is het 2 minuten later al weer terug en soms enkele dagen geen enkel probleem. ik heb echt alles afgezocht maar geen oplossing gevonden. ik gebruik trouwens de default drivers in WIndowsXP 64bit omdat met mijn muis geen drivers kwamen ook verschilt het nogal de ene keer valt de hele muis uit soms alleen het scrollwiel of de rechter of juist de link muisknop. meestal kan ik het een beetje zien aankomen omdat de muis vaak vlak voordat hij vastloopt een beetje schokerig wordt alsof deze vlug even automatische reset maar met een toetsenbord merk je dat natuurlijk niet.

ik blijf dit topic ook zeker volgen want dit is echt het meest merkwaardige probleem dat ik ooit met een computer heb gezien. ook via google zijn er genoeg vergelijkbare zaken te vinden maar volgensmij heeft nog nooit iemand een echte oplossing gevonden. ik dacht altijd dat het een hardware kuur van mijn moederbord was mag nu begin ik toch eerder next gen windows te verdenken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is en blijft een raar en vervelend probleem. Laatst weer gehad, en heb toen precies opgeschreven wat er niet meer goed werkte:

- letters gelijk
- enter gelijk
- backspace gelijk
- tab gelijk
- een muisklik selecteert alle tekst onder of boven de pointer (verschilt)
- shift werkt niet
- caps lock werkt wel
- alle tekens die je normaal met shift krijgt krijg je nu standaard
- numlock werk niet

Hopelijk geeft dit een betere indicatie van het probleem. Mocht iemand ook maar enig idee hebben van de mogelijke oorzaak, laat het maar horen!

Mvg, Willem
Pagina: 1