Toon posts:

ATI X800 pro

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik ben van plan ene nieuwe pc in elkaar te steken. Ik heb momenteel een ATI x800 pro (agp 8x) erin steken en nu was mijn vraag of ik deze moet meenemen naar mijn nieuw systeem.Is de x800 pro nog altijd beter, sneller dan de hedendaagse pci express kaartjes (ik praat dan over de ATI hd2400 pro 256mb bv, of toch videokaarten in die prijsklasse).

Nog een vraagje: Is een onboard videokaart (GeForce 6100 @ 425 MHz) sterk genoeg om WOW te spelen of heb je der echt wel een fysieke videokaart voor nodig ?

Alvast bedankt voor te replyen...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat kun je vergelijken via benchmarks, die kun je op sites als Tom's Hardware vinden. Aangaande WoW: kijk naar de minimumeisen en de aanbevolen graka. Oftewel: zelf even aan de slag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Een 6100 is niet echt gigantisch snel. WoW zal d'r wel op draaien, maar verwacht er niet al te veel van.

Daarnaast is het hier de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet. Je hebt met een nieuwe PC waarschijnlijk PCI-E en geen AGP (Dat wil je ook niet.) Daarnaast kan je op Google genoeg reviews vinden en het een en ander met elkaar vergelijken.

Lees ook even **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * door!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op Toms hardware aan het kijken op verzoek van de vorige replyer, hier kan je idd veel vergelijken maar de x800 pro staat er niet bij, mag ik x800 pro vergelijken met de x800 gto of met de x800 xt?

Als ik weet dat de x800 pro wat ik nu in bezit heb nog altijd goed genoeg is koop ik een mb met AGP...

merci voor de replys

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals reeds eerder gepost, dat kan je prima zelf op zoeken :)
x800 pro vs x800 gt

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT! :)
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 00:31:
Als ik weet dat de x800 pro wat ik nu in bezit heb nog altijd goed genoeg is koop ik een mb met AGP...
Dat is natuurlijk je eigen keus, maar Mojo en ik raden het niet voor niets af.
AGP gaat er gewoon uit, zo simpel is het eigenlijk.
Als je dan over een jaar, of meer, een nieuwe kaart wilt kopen zul je op dat moment een compleet nieuw bord moeten kopen. Kun je natuurlijk doen, maar dat is gewoon uitstel van executie.
Als je ziet dat tegenwoordig de high-end kaarten al niet meer beschikbaar zijn op AGP, dan kom je gewoon tot de conclusie dat je geen AGP bord meer moet aanschaffen voor zover ze nog bestaan.

Je hoofdvraag is echter best zelf te beantwoorden. Een 6100 is niet bepaald een grafische kaart en ik verwacht niet dat WoW daar net zo netjes op zal lopen als je X800.
Zoals gezegd is het slim om benchmarks op te zoeken van beide kaartjes. Dat je in Toms Hardware de X800Pro niet ziet zou best kunnen, maar je moet je daar niet blind op staren. Dan pak je gewoon de dichtsbijzijde match en rond je dat respectievelijk naar boven of naar beneden af. Desnoods zoek je een vergelijkende benchmark tussen je X800Pro en de kaart uit de lijst die er het meest op lijkt en reken je uit hoeveel % je er gemiddeld af moet halen of bij moet telen om tot je X800Pro te komen. Dat hoef je geen exacte wetenschap van te maken, als je een beetje een ruw getal hebt is dat vast wel voldoende om te kunnen vergelijken.
Wat dat betreft valt dit eigenlijk onder het aanschaffen van een nieuwe kaart, waarvoor je het best eens een blik kunt werpen in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Overigens doen wij tweakers elkaar met elke post automagisch de groeten. Die hoef je er dus niet apart bij te vermelden en zo hou je dan meer groetplezier over voor je emailverkeer. ;)

Hiermee sluit ik dus je topic. Mocht je daarover nog vragen/opmerkingen hebben dan kun je me altijd mailen/DMen (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif-icoon, moet je wel even inschakelen in je Voorkeuren). Mijn emailadres vind je in mijn profiel.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.