M0 Stepping beter dan L2 Stepping?

Pagina: 1
Acties:

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 16:23
Ik weet nu wat Stepping van een processor inhoudt, dat vroeg ik me af. Maar heb nog een vraag:

Nou heb ik op de Intel website gevonden dat alleen de E4400 en E4500 Stepping M0 hebben. De E4300, E6300 en E6400 hebben een L2 Stepping. De E4400 is er ook in een L2 Stepping.

Via deze link is het te vinden: http://processorfinder.in...cFam=2558&sSpec=&OrdCode=

Nou wil ik weten, is M0 stepping beter dan bijvoorbeeld L2 stepping? Er is ook nog G0 en B2 Stepping. Ik heb namelijk gelezen dat nieuwere steppings altijd beter zijn. Omdat het te vergelijken is met een soort update. Staat in een oud topic over Stepping, maar omdat die uit 2003 dateert maar even een nieuw topic gestart.

Nou ben ik dus voor een Core 2 Duo aan het kijken, en wil dit dus graag weten.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Als je niet OC maakt net niks uit welke stepping je pakt.

En als je wel OC is het nog geen garantie dat je hoger komt met een nieuwe stepping dan met de oude.

Dit geld voor AMD en Intel.

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 03-10-2007 18:00 ]

Verwijderd

mad_max234 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:00:
Als je niet OC maakt net niks uit welke stepping je pakt.
Latere stepping is altijd beter, het is gewoon een nieuwere revisie van het ontwerp en bevat daardoor minder bugs. Over welke beter klokt zegt dit niets maar in principe zouden ze er niet trager op mogen worden omdat alleen maar meer speedpaths worden verholpen.

edit:
toevoeging: voor een consument zal het verschil in stepping eigenlijk nooit te merken zijn, hooguit als er een grote verbetering op energieverbruik is gemaakt. De bugs waar ik hierboven aan refereer komen alleen in zeer uitzonderlijke gevallen voor. Zie ook het fp artikel over de geboorte van penryn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 18:04 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn hint was ook meer dat je voor dit soort vragen gewoon in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen kunt rondkijken. Hier gaat Processors, Mobo's & Geheugen niet specifiek over.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

Met BalusC :). Informatie over de steppings kun je dus hier vinden. Lees daar even mijn sluitmessage over de steppingsverschillen die thuishoren in PMG :). Wat betreft overclocking moet je gewoon in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen zijn :Y).

Dit topic verplaats ik dus even naar TCA. Vergeet niet om aldaar de topics (en ook elders, op andere fora zoals XtremeSystems) omtrent Core 2 Duo overclocking door te lezen. Topics zoals [OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 10] zijn niet voor niets in het lezen geroepen ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.