Toon posts:

[XFX 8600 GTS XXX] texture failures en problemen nv4_disp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik kwijt dat dit mijn eerste post is. Ik hoop dat deze post aan de voorwaarden doet van dit forum (heb de voorwaarden gelezen). Ik ben ten einde raad dus vandaar..

Mijn systeem:

Samsung Syncmaster 913n

X-Gear Xion 2
Zalman ZM460B-APS

Asus P5WD2 Premium

Intel Pentium 4 3,0 Ghz Socket 775
Thermaltake Blue orb ll

2x Kingston KVR667D2N5 1G
2x PQI DDRII 512 MB PC533

GeForce 8600 GTS 730M 256MB 128bit DDR3 Dual DVI TV PCIe XXX

Windows XP Home (OEM)

Het probleem:

Tijdens het spelen van WoW en Guild Wars krijg ik meestal eerst een “texture failure” verder loopt het spel goed. Bij wow kan ik na het refreshen van mijn beeldscherm instellingen gewoon verder spelen met een normaal scherm. Bij Guild Wars echter loopt het scherm meteen vast. Ik krijg de volgende foutmelding bij een vastgelopen scherm:

Handtekening

BCCode : ea BCP1 : 89C64DA8 BCP2 : 89DFE418 BCP3 : 89D20F00
BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 768_1

Foutrapport

C:\DOCUME~1\b00n\LOCALS~1\Temp\WER54f3.dir00\Mini091307-01.dmp
C:\DOCUME~1\b00n\LOCALS~1\Temp\WER54f3.dir00\sysdata.xml

Ook krijg ik af en toe de melding dat het n4_disp programma niet goed functioneerd.

Voor zover ik het heb uit kunnen zoeken heeft het te maken met mijn drivers voor mijn video kaart. Ik heb zowel de drivers van nVidea en van XFX geprobeerd (beide volgens mij een versie van Forceware) maar het heeft niks geholpen. En als ik het goed heb is die van XFX geen detonator?? (voor zover ik gelezen heb hoeft het niks uit te maken)
Verder heb ik ook nog gedraaid met alleen 2x kingston en alleen 2x PQI (had gelezen dat dat misschien de oorzaak zou kunnen zijn van een onstabiel systeem)
Ten slotte wil ik nog kwijt dat ik beide games op de hoogste instellingen speel en het ook nog geprobeert op lagere instellingen maar dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ik weet ook niet hoe ik de temperatuur van mijn kaart kan meten tijdens het gamen. Misschien dat ie te heet wordt maar dat lijkt me sterk…

Ik hoop dat iemand mij hierbij verder kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Slayer

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-07 08:55
Hoi en welkom op GoT :)

Ik zie dat je zelf al wat voorwerk hebt gedaan, dat is goed. Ik neem aan dat je de Ophangen en Opstarten Troubleshooter al hebt doorgenomen? ;)

Heb je recent hardware toegevoegd? Dan zou het een vervuilde windows kunnen zijn. Je kan proberen om windows opnieuw te installeren. Zelf had ik dit ook een keer, na een windowsinstallatie liep alles weer vlekkeloos :D

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn OS opnieuw geinstalleerd met gelijk de meest recente drivers. Tot nu toe loopt alles goed maar wil nog niet te vroeg juigen ;).

Iig bedankt voor de info FereiDON!

Wat ik mij wel afvraag is wat ik dan de eerste keer verkeerd gedaan heb. Ik heb toen ik mijn nieuwe kaart kreeg ook mijn OS opnieuw geintalleerd alleen dan eerst de drivers die op de bijgeleverde cd rom stonden. Toen die niet goed bleken te werken heb ik de andere drivers geinstalleerd.

Als laatste wil ik nog kwijt dat ik iid het ophangen en opstarten troubleshooter heb doorgenomen. Het enige probleem is dat het niet allemaal even duidelijk is als dat voor de andere mensen hier :P. Ik ben daar iig wel mee bezig omdat te verbeteren. Vandaar dat ik dus hier rondhang :).

Verwijderd

Topicstarter
Zo blijkt maar weer niet te vroeg juichen :(

Zit weer met hetzelfde probleem dus ik neem aan dat het niet aan de drivers ligt.

De texture failures zoals ik ze maar genoemd hebt lijken mij de zogenaamde ''artifacts'' waar iedereen hier over spreekt.

Ik zal kijken of ik nog een screenshot kan plaatsen. Als iemand nog ideeen heeft zou ik ze graag willen horen :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Pak eens ATiTool erbij, via TechPowerup.com.

Daar kan je je kaart mee underclocken, probeer met het geheugen een paar honderd MHz lager te gaan zitten en eventueel de core zelf ook met 100MHz, kijk dan of de problemen opgelost zijn.

Enne... daar zit ook een temperatuurmeter ingebouwd. Succes ;)

En mooi dat je je aan de forumregels houd, mijn complimenten voor het niet te vroeg kicken van je topic :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT!
Prima startpost voor een eerste keer. Alleen doen wij tweakers elkaar automagisch de groetsels, die kun je dus hier achterwege laten, zo hou je er meer over voor je emails. :)

Een XFX 8600 GTS XXX is een kaart die al fabrieks-af overclocked is. Ook ben ik niet zo'n groot fan van dat soort kaarten, maar dat doet er niet zo toe ;)
Het kan zijn dat hij in jouw PC simpelweg die overgeclockte specs niet haalt of gewoon wat te warm wordt.
Wat dat betreft wil ik hetzelfde advies geven als Jejking, haal de overclock eens er af en zet hem op normale 8600GTS snelheden of mogelijk zelfs er onder.
Bekijk ook temperaturen van de kaart en het systeem, misschien ook even hier vermelden.
Ik zie dat er een Zalman 460W voeding in je PC hangt, dat is een prima ding, maar toch ben ik wel benieuwd naar de voltages.

Test ook zeker je geheugen eens met Memtest86+. Ik zie dat je je latjes al omwisseld hebt maar voor een beetje test draai je minimaal een uurtje Memtest86+ zodat er een aantal passes over je geheugen zijn gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 07-10-2007 16:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor late reactie.. druk druk druk etc :P

Ik heb memtest86+ voor een uur gedraaid en alle testen waren goed. Als ik vanmiddag tijd heb doe ik m nog wel een keertje om echt absoluut zeker te zijn.

Klik hier. Dit is de voeding die ik heb en hier kan je de voltages op terugvinden. Graag zou ik willen weten wat de voltages er mee te maken kunnen hebben :)

Verder heb ik ook ATiTool gerund, maar daar heb ik een paar vraagjes over :) Ik heb een paar screenshots gemaakt. Als ik de 3d test doe om naar arifacts te zoeken draait het blokje in het testschermpje niet (neem aan dat dat niet goed is) verder heb ik shots gemaakt als het fout gaat.

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/6700/error2aq9.png

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/7531/errorof9.png

verder wil ik kwijt dat de max temperatuur bij het testen met ATiTool zon 78 oC is.
Ik weet niet of dat met gamen nog verder oploopt en of dit al veel te hoog is.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen doen :)

• FereiDON
Als je zeker wilt zijn dat je geheugen goed is, kun je het beste Memtest een nachtje laten draaien ;) Al denk ik eigenlijk niet dat het aan je RAM-geheugen ligt.

Bij het scannen naar artifacts draait het blokje inderdaad niet, maar die screenshots die je hier laat zien, zijn niet echt goed. Heb je al geprobeerd om de kaart te underclocken? (Was hierboven ook al even gezegd). Moet je eens kijken of de problemen dan weg zijn. Beetje beter opletten ik |:(
Dan wordt dat waarschijnlijk een RMA geval :/

Van voedingen heb ik niet heel veel verstand, maar die Zalman 460W zou toch genoeg moeten zijn voor jou setup. :? Desnoods vraag je het even na in Welke voeding heb ik nodig?

Btw, ik neem aan dat je de voedingskabel wel aangesloten hebt op je videokaart? :+

[ Voor 5% gewijzigd door FereiDON op 13-10-2007 11:37 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

• darkpluisje
  • Laatst online: 04-04 08:52
zoals je ziet heeft hij bij het 2e scherm hem al underclocked...

tja dat zijn echt enorme artifacts..mijn kaart loopt al vreemd zodra ik maar 2 van die gele stipjes zie tijdens het overclocken..

ik zou de kaart RMA sturen als dat nog kan...want dit is niet normaal zo..

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat dat de enige oplossing is. Ik kan hem wel nog testen in een andere computer waar precies dezelfde kaart in zit.

Kan ik ze dan gewoon verwisselen zonder de drivers weer opnieuw te hoeven installeren? Op deze manier weet ik zeker dat het dan niet aan mijn systeem ligt.

• FereiDON
Dat heb ik nog nooit gedaan, maar als het exact dezelfde kaart is zal de pc (lijkt me :P) geen problemen geven. Als het aan de kaart ligt zou die andere geen problemen moeten geven bij jouw systeem, maar die van jou wel in dat andere systeem.

Probeer het maar! ;) Succes!

Pagina: 1