Toon posts:

Windows live mail account blokkeert planet mail?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis probeert mij op te mailen op een @live.nl account. Dit ging de eerste keren gewoon goed, nu krijg ik geen mail meer. Zij krijgen de melding dat onder hpsmtp-eml20.kpnxchange.com de berichten worden geweigerd. Ik kan hen wel mailen. Is dit een bekend probleem en hoe is dit op te lossen?

edit:

Kan dit te maken hebben met dat er eerder dit jaar er een Planet server op de zwarte lijst voor mailserver is geplaatst? Zou wel raar zijn want gisterer kreeg ik nog wel mail.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 16:18 . Reden: suggesie toegevoegd ]

Verwijderd

Iemand kwam met precies hetzelfde probleem bij mij vandaag.
Mailen vanaf Planet Internet webmail naar een hotmail account lukt opeens niet meer.

Verwijderd

Hoi,
Ik ben zo iemand die sinds gisteren ineens niet meer kan posten naar hotmail, live en msn accounts via planet.....

Ik stuur nog weleens wat bulk mail (50-200mails per keer) naar e-mailadressen
die zich hebben aangemeld om dat te ontvangen. Ook een enkele e-mail komt
niet meer aan. Ik snap hier niet veel van. Hoe en waar kan dit ongedaan
worden gemaakt. is dit een provider probleem of een Microsoft probleem....

Wie helpt me hier uit?

Wilge

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Komt een enkel bericht wel aan? Wat gebeurd er als je stuurt via de webmail van je provider? Hoe weet je dat het bericht niet aan komt? Krijg je een eerste melding dat hij vertraagd aankomt?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd! Ik kan op de planet site ook niets vinden over dit probleem. Wel dit bericht:

'De klantenservice van Planet is op dinsdag en woensdag door een werkonderbreking beperkt bereikbaar. Excuses voor het ongemak. Wij verzoeken u om in geval van een langere wachttijd op een later moment terug te bellen. Voor vragen kunt u ook terecht op '

Ik hoop dat het probleem wel bekend is bij Planet nu de helpdesk niet bereikbaar is...

• peternator
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 18:42

peternator

Shoop da whoop.

Is een storing, zijn er bij Planet nog mee bezig. Gisteravond tenminste nog wel :)

• Westereen
  • Laatst online: 00:02
Klopt heb er hier ook last van.
systeembeheerder.
<hpsmtp-eml13.kpnxchange.com #5.5.0 smtp;550 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. We recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail lists. For enrollment instructions, please refer to: http://postmaster.live.com/Services.aspx#JMRPP. For additional information about Microsoft's technical guidelines, please refer to: http://postmaster.live.com/Guidelines.aspx>
Krijg hem ook vaak binnen vanaf een andere kpn/planet/hetnet mail server (hpsmtp-eml13)

Verwijderd

Op de storingsmeldingpagina van hetnet (http://www.hetnet.nl/storingsmeldingen.html)
kom ik het volgende tegen:

Storing verzenden mail naar Live, MSN en Hotmail.

Als gevolg van een storing kunnen er op dit moment problemen ontstaan met het verzenden van mail naar MSN, Live en Hotmail. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Begintijd: 01 Oct 2007 12:30 Eindtijd: Onbekend

Voor zover ik weet zitten planet en hetnet op dezelfde mailservers...

Verwijderd

Dat zou een hoop verklaren, ik heb er naar gezocht bij planet, maar niet goed gekeken...
Is nog steeds gaande in ier geval.... spoedig oplossen jaja

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 11:03
Het is niet iets wat KPN kan oplossen, Hotmail moet KPN van die blacklist afgooien.

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 16:46

T-8one

take it easy, take a sisi

Hier sinds gisteren/vanochtend hetzelfde probleem. :|

Planet heeft exact dezelfde storingsmeldingen als hetnet, dus ze zullen ook wel dezelfde mailserver gebruiken. ;)

http://planet.nl/planet/show/id=498638/sc=2bdd9f
http://www.hetnet.nl/storingsmeldingen.html

Naja, tis allebei KPN dus zo gek is het niet.

[ Voor 74% gewijzigd door T-8one op 02-10-2007 20:51 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Naar een GMX adres ook problemen :(

Elect a clown, expect a circus.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 19:11
Probeer eens bij SMTP te veranderen in mailrelay.planet.nl of smarthost.planet.nl en kijken of het dan wel lukt.

• Westereen
Evilman schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:21:
Probeer eens bij SMTP te veranderen in mailrelay.planet.nl of smarthost.planet.nl en kijken of het dan wel lukt.
Nee, ik verzend via de mailrelay (eigen mail server) maar krijg je hetzelfde als met de normale SMTP server.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Evilman schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:21:
Waarom zouden we dat moeten doen, planet moet het gewoon oplossen

• Westereen
Storing verzenden mail naar Live, MSN en Hotmail.(opgelost)

Als gevolg van een storing was e-mail verzenden tussen 01-10-2007 12:30 en 03-10-2007 08:57 helaas niet mogelijk. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.

Begintijd: 01 Oct 2007 12:30 Eindtijd: 03 Oct 2007 08:57
Zou inmiddels opgelost zijn. Ik heb nog niet kunnen testen, iemand anders al wel de kans gehad?

• magdiragdag
  • Laatst online: 06-05-2022
Het ligt niet aan kpn of planet, vanuit Chello kreeg ik eergisteren precies hetzelfde:
Remote-MTA: dns; mx1.hotmail.com (65.54.245.8)
Diagnostic-Code: smtp; 550 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. (etc...)
Had wel klantvriendelijk van MS geweest om in ieder geval te melden welk IP-nummer of IP-range ze bedoelen...

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:55
Is hier al wat meer over bekend? Ik krijg namelijk ook deze melding, het lijkt net alsof de servers van kpn op de blacklist staan ofzo..

http://www.designyourgoogle.com

• Slasher
  • Niet online

Slasher

volgens mij is het probleem opgelost, ik kan via planet gewoon weer mailen

Verwijderd

En nu heb ik er op de een of andere manier last van.

Is dit hetgeen wat jullie bedoelen?

Your message

To: jos_boon@hotmail.com
Subject: Test
Sent: Thu, 4 Oct 2007 20:54:03 +0200

did not reach the following recipient(s):

jos_boon@hotmail.com on Thu, 4 Oct 2007 20:53:47 +0200
The e-mail account does not exist at the organization this message was sent to. Check the e-mail address, or contact the recipient directly to find out the correct address.
< viefep11.chello.at #5.1.1 smtp; 550 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. We recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail lists. For enrollment instructions, please refer to: http://postmaster.live.com/Services.aspx#JMRPP. For additional information about Microsoft's technical guidelines, please refer to:
http://postmaster.live.com/Guidelines.aspx>

Dit is verstuurd via mijn email only abonnement van Planet Internet. De provider is Chello. Heb een mail verstuurd via mijn ouders, dus chello en deze had ook een returned mail welke alleen niet zo uitgebreid is als die van Planet.

Op de storingslijst van Planet kon ik net niets terug vinden hierover. Is dit nu het genoemde probleem of heb ik een ander probleem.

Kan mijn eigen prima met computers redden alleen niet met Engels.

Bij voorbaat dank,

Jos

• Kurgan
  • Laatst online: 23-11 10:12
Jep, dit is hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat MS heeft besloten om bepaalde domeinen volledig te blokkeren zonder ook maar iemand hierover in te lichten. Lekker klantvriendelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Kurgan op 04-10-2007 21:14 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

• p.m.
  • Laatst online: 24-11 11:03
behalve dat Jos met een smtp-server van Chello mailt.... maar die zijn blijkbaar ook geblacklisted. Die van KPN trouwens niet meer.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zelfde hier idd met Chello...

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Yep bij mij ook nog steeds met chello,
MATELOOS irritant!! grrr :(

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
planet mail wordt nog al vaak geblokkeerd....

Zit al 1 a 2 jaar bezig met comcast, deze blokkeerd ook heel vaak mails van planet.
Vooral als ik antwoord op een mailtje van kennissen, die comcast als provider hebben.

Zeer irritant, blijkbaar heeft planet.nl nog steeds een paar servers openstaan, waar flink wat spam vandaan komt en waardoor ze weer op verschillende black lists komen.

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft zet complete ip-range UPC op zwarte lijst
Door Wilbert de Vries, maandag 8 oktober 2007 10:45, views: 7.037

Klanten van UPC hebben afgelopen vrijdag niet kunnen mailen met Hotmail-, MSN-, en Live Mail-gebruikers omdat softwarefabrikant Microsoft de gehele ip-range van de provider op de zwarte lijst had gezet.

Aanleiding voor de maatregel van Microsoft was een flinke stijging in de hoeveelheid spam die vanaf thuiscomputers van UPC-klanten werd verzonden. ‘UPC heeft inderdaad enige tijd op een zwarte lijst gestaan omdat er vanaf bepaalde ip-adressen spam werd verzonden’, erkent Ronalt van der Aart van UPC. ‘Toen wij hier achter kwamen, hebben wij het mailverkeer via een ander ip-adres gerouteerd’.

Door de noodmaatregel van de provider konden klanten vrijdagmiddag weer mail verzenden naar Hotmail-, MSN-, en Live-gebruikers. ‘De problemen zouden dus weer voorbij moeten zijn’, aldus Van der Aart. ‘Samen met Microsoft proberen we de bron van het spamprobleem te achterhalen.’

De provider vindt het jammer dat alle klanten tijdelijk de dupe zijn geworden van de actie van slechts enkele klanten. ‘Wij hebben liever dat indivivuele ip-adressen worden geblokkeerd dan een hele range. Hoe dit proces is verlopen is onderwerp van gesprek met Microsoft.’

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Zijn er meer tweakers die dit probleem weer hebben? Ik kan weer niet mailen vanaf een planet naar een hotmail adres

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:29:
Zijn er meer tweakers die dit probleem weer hebben? Ik kan weer niet mailen vanaf een planet naar een hotmail adres
Ja ik ook, zit ook bij Planet. Ik zocht op GOT naar dit probleem en 'gelukkig' vond ik deze thread. Dacht namelijk dat ik de enige was met een zogenaamde IP block..

Wat enorm vervelend is dit, geeneens kunnen mailen naar een hotmail adres. :/ Heb er nu ongeveer 3 dagen last van.

[ Voor 10% gewijzigd door rickertsnaak op 21-10-2007 13:24 ]

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
Geef het topic een schopje, heb namelijk sinds vandaag ook problemen met versturen van mail naar hotmail/MSN account`s
Krijg ook een melding dat ik op de zwarte lijst sta. Er wordt niks gezegd bij Planet dat er wat aan de hand is.

Weet misschien iemand een oplossing hoe ik van die lijst af kom?

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
IceClub schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 22:50:
Geef het topic een schopje, heb namelijk sinds vandaag ook problemen met versturen van mail naar hotmail/MSN account`s
Krijg ook een melding dat ik op de zwarte lijst sta. Er wordt niks gezegd bij Planet dat er wat aan de hand is.

Weet misschien iemand een oplossing hoe ik van die lijst af kom?
ik stond er ook een aantal dagen op. Het werkt reeds weer naar behoren gelukkig.

Ik denk dat ze in eerste instantie een IP range blocken (zoveel duizend IP's zeg maar, om er maar vanaf te zijn) en van daaruit gaan filteren naar de IP's die echt voor overlast zorgen (spam).

Geef het nog 1 a 2 dagen de tijd. Hopen dat het daarna weer werkt voor je. Contact opnemen met je internet provider heeft ook geen zin btw, aangezien dit puur van microsoft komt.

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:37
Dit lijkt een breder probleem te zijn, ik heb er ook last van. Ik heb een mail-adres van Planet en stuur mijn mail via de SMTP server van Het Net waar ik mijn ADSL abonnement heb. Ik stuurde een aantal mailtjes met hetzelfde subject en ongeveer dezelfde inhoud naar een aantal leden van mijn sportclub mbt. de contributie. Hierbij ook een aantal hotmail-accounts, deze worden sinds gisteravond niet afgeleverd.

Lijkt me vreemd dat je met een handjevol emails (hooguit 10) al als spammer wordt aangemerkt door Hotmail, dus ik ga er maar even vanuit dat de hele Planet/Het Net IP-range weer is geblokt. Ze geven zelf ook aan dat er een probleem is op hun Help pagina's:

Storing e-mail verzenden naar Hotmail, Live en MSN e-mailadressen

Als gevolg van een storing kunt u problemen ervaren bij het verzenden van e-mail naar Hotmail, Live en MSN e-mailaccounts. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Begintijd: 28 Oct 2007 12:00 Eindtijd: Onbekend

Dan moet ik mijn gmail account maar weer eens opsnorren...

Opel Ampera-e (2020) > Skoda Elroq 85 Business Edition (2025)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wesco schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:25:

Storing e-mail verzenden naar Hotmail, Live en MSN e-mailadressen

Als gevolg van een storing kunt u problemen ervaren bij het verzenden van e-mail naar Hotmail, Live en MSN e-mailaccounts. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Begintijd: 28 Oct 2007 12:00 Eindtijd: Onbekend

Dan moet ik mijn gmail account maar weer eens opsnorren...
Alweer? Dit was begin van de maand ook al zo :(

Verwijderd

Nou, ik kan vanaf mn gmx.net account geen enkel hotmail adres meer bereiken. Gekke is dat het via mn gewone provider xs4all wel lukt, terwijl ik beiden in outlook gebruik. Meer gmx-ers met dir probleem? Krijg ook die ene melding:

Hi. This is the qmail-send program at mail.gmx.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<*******@live.nl>:
Connected_to_65.54.245.104_but_sender_was_rejected./Remote_host_said:_550_SC-004_Mail_rejected_by_Windows_Live_Hotmail_for_policy_reasons._A_block_has_been_placed_against_your_IP_address_because_we_have_received_complaints_concerning_mail_coming_from_that_IP_address._If_you_are_not_an_email/network_admin_please_contact_your_E-mail/Internet_Service_Provider_for_help._Email/network_admins,_we_recommend_enrolling_in_our_Junk_E-Mail_Reporting_Program_(JMRP),_a_free_program_intended_to_help_senders_remove_unwanted_recipients_from_their_e-mail_list:_http://postmaster.live.com/

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
..... en bij Solcon ook :( :

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

*************@hotmail.com
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<********@solcon.nl> SIZE=7403:
host mx1.hotmail.com [65.54.244.8]: 550 SC-004 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove unwanted recipients from their e-mail list:
http://postmaster.live.com

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sorry, dubbel bericht. Mag weg... :$

[ Voor 82% gewijzigd door Plucky op 17-11-2007 17:36 ]

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er zijn meer mensen met dit probleem.
Zie ook dit draadje...
planet/hetnet weigert mail aan gmx accounts ?

Verwijderd

zelfde probleem hier met gmx.....misschien wil MS zo afdwingen dat we overstappen op windows live hotmail?

Mail_rejected_by_Windows_Live_Hotmail_for_policy_reasons._A_block_has_been_placed_against_your_IP_address_because_we_have_received_complaints_concerning_mail_coming_from_that_IP_address._If_you_are_not_an_email/network_admin_please_contact_your_E-mail/Internet_Service_Provider_for_help._Email/network_admins,_we_recommend_enrolling_in_our_Junk_E-Mail_Reporting_Program_(JMRP),_a_free_program_intended_to_help_senders_remove_unwanted_recipients_from_their_e-mail_list:_http://postmaster.live.com/

Verwijderd

Ik heb inmiddels van hotmail een antwoord: 2 trouwens, ik had hem 2x ingestuurd.

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Hotmail.

Mijn naam is Stefan en ik begrijp dat je problemen ondervindt met het niet kunnen ontvangen van berichten van gmx.net, omdat deze berichten als spam worden gezien. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Dit probleem is ons bekend, maar de actie om het op te lossen, ligt bij de systeembeheerder van gmx.net.

De systeembeheerder van gmx.net dient zich te wenden tot

http://postmaster.live.com/Troubleshooting.aspx

en daar de verdere instructies te volgen om berichten vanuit zijn domein als 'veilig' aan te laten merken.

Bedankt dat je Windows Live Hotmail gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Windows Live Hotmail gebruiker,

Bedankt dat je contact opneemt met Windows Live Support.

Mijn naam is Laura en ik begrijp dat je problemen ondervindt met de samenwerking tussen een niet-Hotmail domein en Windows Live Hotmail. Ik begrijp hoe vervelend dit voor je is en ik bied je mijn verontschuldigingen aan voor enige ongemakken.

Om een vlot verkeer tussen jou domein en de Hotmail Service te bekomen behoef je een geldig Sender ID en Sender Score Certified E-mail te hebben.

Meer informatie hierover kan je bekomen op:

http://postmaster.live.com

Bedankt dat je Windows Live gebruikt. Mocht je verder nog problemen ondervinden, neem dan gerust opnieuw contact met ons op.

Met vriendelijke groeten,

Laura
Windows Live Support

Verwijderd

Ik heb de volgende mail ontvangen en het werkt weer! Van gmx naar live en hotmail.

Liebes GMX-Mitglied,

das von Ihnen beschriebene Problem ist uns bereits bekannt.
Wir arbeiten bereits mit Hochdruck an einer Lösung.
Bitte entschuldigen Sie die Schwierigkeiten und haben Sie noch ein wenig Geduld.

Mit freundlichen Grüßen

Kaspar Brandner
GMX-Support-Team

GMX GmbH
Sitz: Frankfurter Ring 129, 80807 München
Amtsgericht München HRB 144261

Geschäftsführer: Eva Heil, Achim Weiss
Pagina: 1