Toon posts:

[UPGRADE]Ander moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een hdd filmcamera gekocht en voor het soepel lopen van de programma's heb ik een wat sneller systeem nodig. Nu wilde ik mijn huidige systeem voor zo weinig mogelijk een beetje upgraden.

Ik heb nu:
Moederbord: Socket 462 K7S8X (ASROCK)
Processor: AMD Athlon XP 2000+ (1,67 Ghz.)
Videokaart: ASUS A9250 128 mb (AGP)
Geheugen: 1 gb DDR 400 (2x 512 mb)
Kast MIDI tower basic

Nu was mijn idee om een ander moederbord en een andere processor te kopen, maar kan ik dit zomaar veranderen? En welk moederbord past er dan in mijn computer? Hoe kom ik daarachter?

Ik hoor graag jullie suggesties en/of andere mogelijke oplossingen.

Oh ja, ik wil dus geen ander systeem. :)

En als deze hier verkeerd staat aan de mods een vraag om hem te verplaatsen :)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:45

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je kan best een ander mobo/proc kopen, maar je moet je wel beseffen dat eigenlijk alles PCIe en DDR2 is tegenwoordig, je komt dus al gauw in het tweede hands spul terecht wanneer je je geheugen en videokaart wilt behouden. Nu zijn beide low-end, dus het gaat je niet superveel meer kosten als je die ook nieuw koopt. Met filmbewerking ga je vooral veel snelheidswinst zien als je veel geheugen en een snelle harddisk er bij koopt, maar omdat je processor inderdaad ook verouderd is, zou ik gewoon voor een heel nieuw setje gaan. Koop de goedkoopste Athlon X2 op AM2, met een goedkoop moederbord, nieuw setje DDR2 geheugen en een niet al te dure videokaart, je kan dan voor iets van €250 wel klaar zijn. Mocht je meer te besteden hebben zou ik gaan kijken naar nieuwe harddisks die je in RAID0 kunt gaan gebruiken.

Rail Away!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Ja, dat kan, maar als je geen nieuwe videokaart wil, dan moet je moederbord AGP ondersteunen (voor je videokaart) en dat zijn er niet meer zo veel volgens mij. Ik kan je Asrock bord trouwens niet vinden op de site van AsRock, dus ik kan niet controleren of je bord ATX formaat heeft. Als het ATX is, kun je veel borden wel kwijt. Kijk even rond en zoek uit wat je wil.

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry typfoutje ik heb een K7S8X deze dus:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K7S8X&s=462

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb even rondgeneusd en ben op het volgende gekomen:

Moederbord: ASRock ALIVENF6G-VSTA € 48,-
Processor: AMD Athlon 64 X2 4400+ BOXED (Socket AM2) *65W* € 79,-
Geheugen: Corsair Value 2x1GB PC5300 DDR2 SDRAM € 76,-
Videokaart: Asus ATI EAX1650/HTD Silent 512MB DDR2 SDRAM (PCI-E)] € 75,-
Totaal: € 278,-

Iemand nog suggesties? Kan ik dit zo in mijn kast pluggen of heb ik nog extra's nodig zoals een extra fan of meer power?

Verwijderd

Ik zou voor een a-merk moederboord gaan, een simpel AM2 Asus moederboord is maar 55 euo.
Geheugen is prima, gewoon het goedkoopste nemen.
Ik zou voor een videokaart gaan die HD-meuk ondersteund, de ATI 2400/2600 of Nvidea 8600/8500 en dan gaat mijn voorkeur uit naar een passief gekoelde ATI HD2600pro omdat de HD2400 toch merkbaar trager is.

verder weet ik niet welke voeding je hebt, dit zal geen powerslurper worden maar toch, misschien iets om ook te upgraden.

Dit komt trouwens gevaarlijk dicht in de buurt van 'welke pc moet ik kopen' en dat soort topics mogen niet meer hier.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 350 Watt voeding, maar ik heb een vriend waar ik zijn 600 Watt mocht gebruiken die ligt toch maar stof te happen bij hem :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit soort vragen horen thuis in het topic Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14 Deze gaat dus op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.