geheugen op asus p5wd2-premium

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Ik heb voor mijn desktop pc op dit moment een Asus P5WD2-Premium moederbord. Hierop zit een G.E.I.L 1 GB DDR2-667 Kit PC2 5300 (dus 2 plakjes)

Nu wil ik binnenkort een htpc bouwen en wil hiervoor beetje voor beetje spullen bij elkaar verzamelen die ik nu al kan gebruiken en die straks nog niet verouderd zijn. Geheugen leek mij dus ook een optie. Nu wil ik voor de htpc één van onderstaande setjes : (Kan iemand gelijk vertellen of het verschil echt merkbaar is ??)

Corsair 2x1024MB DDR2 667 TWIN2X2048-5400C4
Corsair 2x1024MB DDR2 800 TWIN2X2048-6400

Nu vroeg ik mij dus af of ik één van deze 2 setjes bij mijn huidige geheugen erbij kan prikken ? Mijn mobo ondersteund DDR2 800/667/533 ECC. Dus dat zou moeten kunnen. Maar het huidige geheugen is b.v. pc5300 en die nieuwe pc5400 of 6400 maakt dit uit ? En werk je hier iets aan ? En als laatste vraag kan ik het geheugen er straks gewoon uithalen zonder ergens problemen te krijgen met bios of windows/software ?

Alvast super bedankt !!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01
In een htpc zal je het verschil niet merken. En aangezien je P5WD2 alleen tot de Pentium Dual Cores gaat, heb je niks aan 800 Mhz geheugen omdat die processors dat niet bijbenen (dacht ik, weet niet van de extreme editions, maar die wil je er toch niet in hebben vanwege stilte). Koop gewoon een reepje van je huidige gehuegen erbij.

En anders: koop gewoon welke de goedkoopste is. In principe kan je die reepjes er gewoon uithalen en opnieuw erin rammen :).

[ Voor 7% gewijzigd door ejtnaj op 02-10-2007 01:54 ]

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
De bedoeling is dat dit moederbord lekker blijft zitten en in de htpc een ander moederbord komt. Deze kan dit dus allemaal wel aan. Daarom vraag ik mij af wat de beste keus voor geheugen zou zijn, en of deze nu tijdelijk op mijn p5wd2 zou werken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Antwoord (erg kort): bekijk de QVL van het bord voor compatibility info. Mbt performance, zoek een paar dieper gaande reviews van het chipset en hoe het zich gedraagt met verschillende RAM speeds. Maar beide had je zelf kunnen doen zonder topic.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.