Toon posts:

CPU blijft te warm worden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eigenlijk nog op een reactie te wachten op het inbouwen van een airco of iets in die richting. Iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
Of andere tips voor mobo instellingen.
Maakt het trouwens wat uit of je je BIOS jumperfree hebt staan of met jumpers instelt?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 18:47 schreef snnasss het volgende:
Of andere tips voor mobo instellingen.
Maakt het trouwens wat uit of je je BIOS jumperfree hebt staan of met jumpers instelt?
Ik denk dat jumpers minder gevoelig zijn voor storingen (je ziet nogal eens dat voltage/fsb veranderen na crash), maar jumperfree is natuurlijk makkelijker.
Ik gebruik jumpers, omdat ik wel overklok (600->1000), maar niet elke 10 minuten wat ander hoef ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geen reacties meer?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik had dus ook het probleem dat mijn CPU (T-Bird 1200 9x133) 60 graden of warmer werd :(

Toen bleek dat die roze geleidingstroep onder mijn cooler niet helemaal op mijn core kwam:(

Ik heb dus ff bij electronicazaak warmtegeleidingspasta gehaald,nu wordt ie nog maar 52, met een Spire cooler tt 1,5 GHZ :)

webOS all the way!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:52

Tim Schuhmacher

abasios

maar is 60 graden idle wel te warm voor tb 2000?

Dat heb ik namelijk ook en toen heb ik met norrod gebeld en die zeiden dat dat een keurige temperatuur was en tot 95 graden is er niets aan de hand.

klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Sinds wanneer heeft personeel in zo'n winkel er verstand van? Als dat zo was hadden ze wel een echte baan.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 12 februari 2001 22:05 schreef Semetrix het volgende:
En dat met zo'n waardeloze coolermaster DP5-6H51.
Die dingen zijn niet waardeloos, ze zijn alleen niet goed voor overklokkers, maar leoen echt wel goed. En ze zijn ook stiller dan alle andere koelers.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 13:01 schreef snnasss het volgende:
Sinds wanneer heeft personeel in zo'n winkel er verstand van? Als dat zo was hadden ze wel een echte baan.
Nee! jij bent lekker slim, het kost meneer al behoorlijk wat moeite om een e-mailtje normaal te versturen (verwarrend hè, meerdere accounts) :r

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap hem niet... emailtje... meerdere accounts?
Ben je een beetje van de wap?

Verwijderd

hoi

ik heb ook een Tb 1200 op me Abit KT7 met een koelblok van een coolermaster dhp-5?? met een Delta HP60 fan (met rpm meting).
de Tb 1200 is idle 46'C en stressed 50'C
bij 52'C slaat de pc vast.
en het mobo is met kast open 34'C

Grtz
Tweaty >:)

Verwijderd

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Silverado?
Gisteren heb ik die namelijk op mijn TB gezet en met zo`n weerstandskabeltje aangesloten die geschikt was voor een TB tot 1500 MHz (ik geloof dat ie 8 Volt gaf).
Vervolgens werd mijn heatsink echt gloeiend heet. Toch dus maar gewoon op 12 Volt gezet.-> hetasink koel, Idle temperatuur volgens MBM 41 graden, open kast op 36 en kamer ongeveer 28.
De herrie valt wel mee, dus ik laat het zo.
Is er hier iemand die hem wel op 8 volt heeft lopen, en zoja wat is je CPU temperatuur en wordt je heatsink ook zo warm?
Kast dicht heb ik nog niet geprobeert.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

ik heb een dondervogel 1 Ghz en een standaart coolermaster die er bij zat er op

dan heb ik er vlak achter de coolblok aan de zijkant via lange schroefjes een sockect 7 cooler achter hangen die lucht van coolblok wegzuigt en meteen naar buiten dirigeert

Met kast dicht normaal dus een graad of 48 of 49 echter met dit warme weer ging ie weer naar de 56 (net als toen zonder die sokcet 7 cooler der achter) kon dus makkelijk wist ik uit ervaring maar kast maar open gezet en weer netjes 49 graden :)

Sommige mensen....

Verwijderd

Ik heb een Aopen AK73 Pro A met een TB1200, met een Taisol koeler met een beetje koelpasta ertussen.
Hij wordt idle niet warmer als 32 graden en stressed niet warmer als 53 graden..
Dit alles zit btw in een Aopen HQ08 kastje met 1 casefan bijgeplaatst.

Ik hoop dat je hier toch wat aan hebt:)

Verwijderd

snnasss, ik denk dat t je coller is, die superorb is niet echt best getest door Tom's hardware guide.
een goedkope hele goeie is de AlphaPal 6035
nog mooier de globalwin(stil en koelt erg goed, maar duur)
of de Swiftech , maar die jankt als een straaljager

Verwijderd

o ja, en gebruik Artic Silver koelpasta, scheelt bij mij ook 8 graden.
zo kom ik met amd 1,4 , hete!! V7700ultra 64MB en Alphapal6035 met AS pasta op 48 C idle en 52 C stressed

Verwijderd

Ik zou me niet zo druk maken over die temp :)
Ik ben nu met een Huiskamer Temp van 25.5 C en Koetje aan het graasen 70 C en gewoon stabiel geen problemen.
En ik ben me niet meer druk gaan maken toen ik dit heb gelezen bij ASUS :Z

http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq100_cooling.htm

Verwijderd

ey jongens mij tb1333@1333 nu met dit weer idle 49 en en na een tijdje bruut bezig te zijn geweest 53 mobotje 31 nah netjes toch?

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met het koelen.
Volgende systeem:

AMD T-bird 1.2 Ghz
Asus A7A266
A-open bigtower
Thermaltake Chrome Orb als koeler

M'n processor wordt 60C bij normaal gebruik. Als ik een koetje aanzet, stijgt hij naar de 67C. Ik moet de kast hierbij open laten staan. Conclusie: slechte koeler.

Maar wat dan? Ik kan niet bv een Super Orb erop zetten, vanwege de condensators op m'n mobo die in de weg zitten. In de winkel zeiden ze evt. de Super Mini Orb + zo'n koperen plaatje tussen koeler + processor die de warmte sneller afvoert.

Wat te doen?
Pagina: 1 2 Laatste