Toon posts:

Welk geheuge?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuw pctje samengesteld omdat mijn oude kapot was.
Ik heb nu een zalman 400watt voeding (word zalman 600watt zodra ik de geforce 9800gtx ga halen als diej uit is)
een asus m2n sli deluxe moederbord
amd athlon x2 6000+
geforce 6600gt :')
en een 500gb sata2 schijf 16mb cash.

Ik heb me echter nog zown setje geheugen besteld van kingston hyperX ddr6400(800mhz) 2x1gb timings 4 4-4-12
Nu is mijn vraag als ik daar noggeens dat setje bij doe dat ik dus 4gb in totaal heb (4x1gb) heb ik dan prestatie verlies in vergelijking met 2 dezelfde geheugens en zelfde timings maar dan 2 van 2gb? of maakt dat niks uit

Groetjes Buck

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 01:48

weebl

YARR!

Sorry hoor, maar je moet echt iets gaan doen aan je spelling...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:29:

Nu is mijn vraag als ik daar noggeens dat setje bij doe dat ik dus 4gb in totaal heb (4x1gb) heb ik dan prestatie verlies in vergelijking met 2 dezelfde geheugens en zelfde timings maar dan 2 van 2gb? of maakt dat niks uit
Maakt niet echt uit. Eventueel moet je een 2T commandrate draaien ipv 1T maar dat is niet zo merkbaar.
Ik heb nu een zalman 400watt voeding (word zalman 600watt zodra ik de geforce 9800gtx ga halen als diej uit is)
Ehh dat weet je nu al...? Er is nog geen woord gerept over de 9800GTX :/ waarschijnlijk zit jij nog met die fabel van de G92 in je hoofd, maar dat wordt geen 9800GTX hoor, dat wordt een 8800GT die tussen de 8600GTS en 8800GTS presteert.

Bovendien is er nog niets bekend over specs een weet je nog niet eens hoe de kaart zal presteren. Misschien levert ATi een veel betere kaart..?

btw: een hardeschijf heeft geen 'cash', cash is geld... Een HD heeft echter wel 'cache'.

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 01-10-2007 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry hoor, ben niet zo goed in spelling, heb dislectie enz.
Maar wat houd dat 2t en 1t in ? ben beetje noob met die diepgaande specificaties...
en van die 9800gtx heb ik de volgende informatie:

Volgens de laatste geruchten zou Nvidia al in november op de proppen komen met een haar nieuwe GeForce 9800 GTX en GTS. Deze volgende generatie videokaart zou bovendien het nieuwe DirectX10.1 ondersteunen.

De geruchten zijn vrij gedetailleerd met betrekking tot de te verwachten specificaties. Tenminste, als het om de GTX-variant gaat. Deze nieuwe high-end kaart wordt voorzien van de G92, de nieuwe videochip van Nvidia, die gebouwd wordt volgens het 65nm-procédé. DirectX10.1 tilt floating point filtering van 16-bit naar een 32-bits niveau, waardoor videokaarten een flinke lading extra transistoren nodig hebben. In dat licht bezien, lijkt de voorspelling van ruim 1 miljard transistoren voor de 9800 GTX (de 8800 GTX had er 681 miljoen) in elk geval hout te snijden.

De videokaart zou verder worden uitgerust met 1GB GDDR4-geheugen en een loeisnelle 512-bits geheugeninterface. Ook zou de kaart een audiochip ingebouwd krijgen, zodat hij uitgerust kan worden met een HDMI-aansluiting. De rekenkracht van de shaders zou meer dan een Teraflop bedragen. Ook worden er alvast prijzen genoemd. Zo zou de GeForce 9800 GTX tussen de 550 en 650 dollar gaan kosten, terwijl de GTS-variant met een prijs tussen de 400 en 450 dollar iets goedkoper zou worden.

Bron: GameZ

Leuk kaartje wordt dit denk ik.

of is dat juist dat fabeltje wat je bedoelt?

Verwijderd

Topicstarter
nu draait mijn geheugen trouwens op 2t zag ik toevallig staan in de bios, heb tijdelijk een goedkoop kaartje van TAKEMS ofzoiets.. 512mb ddr800

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:38:
Maar wat houd dat 2t en 1t in ? ben beetje noob met die diepgaande specificaties...
en van die 9800gtx heb ik de volgende informatie:

-verhaaltje over de 9800GTX-
Dat verhaal, daar klopt geen drol van. Het is mogelijk (lees: voor de hand liggend) dat NVidia een dergelijke kaart gaat uitbrengen, zeker omdat de HD2900XT al zo'n 512-bit geheugeninterface heeft, en nieuwe kaarten wel DX10.1 'moeten' ondersteunen, maar die kaart gaat zéker niet in November uitkomen, eerder Q1 of Q2 2008. Er komt wel een nieuwe kaart van NVidia, zoals ik eerder zei de 8800GT, maar dat is niet de kaart die jij bedoelt. Dat verhaal van gamez.nl is zeer waarschijnlijk nog gebaseerd op die hoax 'specs' die een tijdje geleden op enkele forums werden gepost.

Wat betreft het verschil tussen een 1T en een 2T commandrate verwijs ik je graag naar de search. In ieder geval is het de belangrijkste timing, belangrijker nog dan de CAS latency. Maar aangezien jij al 2T draait zul je niets hoeven te veranderen, dus kun je er gewoon 2x 1GB bij stoppen zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor alle info..

alleen dat 2t enz vind ik niet merja laat ik het zo vragen, wat is beter 1 of 2t? ik wil natuurlijk zoveel mogelijk prestaties.

Grtz Buck

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:18:
thnx voor alle info..

alleen dat 2t enz vind ik niet merja laat ik het zo vragen, wat is beter 1 of 2t? ik wil natuurlijk zoveel mogelijk prestaties.

Grtz Buck
Bij timings geldt lager is beter. Maar ik denk niet dat de commandrate meer dan 5% snelheid gaat schelen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:38:
Het zou je misschien verbazen om te lezen dat er honderden, zo niet duizenden dyslecten op GoT rondlopen. Alleen de meesten vallen niet zo op omdat ze de moeite doen hulpmiddelen te gebruiken, zoals de automatische spellingscontrole in moderne webbrowsers (Firefox heeft het iig per default). Als zij er wat aan kunnen doen kun jij dat toch ook...

Verder:
PMG FAQ

Als je een "noob met die diepgaande specificaties" bent, lees je dan in. Het is niet meer dan we van alle andere Tweakers verwachten. "Welke ... moet ik kopen?"-topics gaan dan ook dicht omdat we van een Tweaker verwachten dat hij in staat is zelf informatie in te winnen en dan op basis daarvan een keuze te maken. Zo ook deze.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.