Toon posts:

22" WideScreen TFT specs verschil

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moet voor iemand zo'n 22" widescreen TFT kopen, maar ben nog aan het twijfelen..

Als goedkoopste model heb je de LG L222WS:

258.9€
1680x1050/5ms/0.282/TCO03/1000:1/300 cd/m2/DVI

Dan heb je 2 iiayama's, maar die hebben zelfde specs als die eerste LG.. Dan heb je nog een LG, maar duurder (LG L226WTQ):

329.0€
1680x1050/2ms/0.282/TCO03/3000:1/300 cd/m2/DVI

Die ms kan volgens mij niets schelen? 5ms lijkt me laag genoeg, maar het is vooral die contrast ratio.. 1000:1 of 3000:1 lijkt een gigantisch verschil? Maar wat doet het juist?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-07 14:37
Het is dynamisch contrast..die 3000:1 zoek het maar eens op wat eht doet

[ Voor 7% gewijzigd door gebruikershaes op 01-10-2007 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://en.wikipedia.org/w...io#Dynamic_contrast_ratio

Ik weet wat het is, snap het allemaal, maar weet nog niet of als 1000:1 een groot verschil is tegenover 3000:1 :)

Verwijderd

Ik heb de acer, zeer mooie kleurweergave. De LG lijkt mij veel te veek kleurig door dat giga contrast. Voor gamen is de acer ook geschikt, en dat Crystal brite is ook geweldig :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 23:05:
Ik heb de acer, zeer mooie kleurweergave. De LG lijkt mij veel te veek kleurig door dat giga contrast. Voor gamen is de acer ook geschikt, en dat Crystal brite is ook geweldig :)
tja crystalbrite en andere dingen als dat zijn erg persoonlijk, ik zelf vind het op mijn scherm (HPW2207) prima maar op een laptop vind ik zo iets eigenlijk klote..

Dynamisch contrast is contrast verhoging mbv harder en zachter branden van de blacklight, is uitschakelbaar wat goed uit komt omdat niet iedereen er even enthousiast over is. En wat je ingodsnaam met veel te veel kleurig bedoelt? ze geven beide waarschijnlijk even veel kleuren weer hoor (16.7miljoen) het word dan echt geen kerstboom ofzo hoor 8)7 :?

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 02-10-2007 18:55 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Contrast verhouding is ook vaak marketing, omdat het voor de consument een veel gevraagde specificatie is. Zo kan een goedkope LG op papier een hogere contrastverhouding hebben dan een duurdere Acer. Maar vaak klopt er niks van, of er wordt een kunstmatig truukje uitgehaald. Dit kun je achterhalen door een donkere scene met ondertiteling af te spelen. Naarmate het beeld zwarter wordt, moet de ondertiteling wit blijven. Is dit niet het geval, dan weet je dat de op papier gegeven specificatie niet geheel correct is. Of het wat uitmaakt is een ander verhaal :)

Resp. tijd is voor mij een lastig onderwerp. In 2004 bracht BenQ een scherm om de markt met ''slechts'' een reactietijd van 20ms. Deze monitor werd gebracht als ''de ultieme gaming LCD'', waarbij je geen tijdverschil meer ziet tussen LCD en CRT. Inmiddels is LCD zo hard vooruit gegaan dat de goedkope schermen zelfs binnen de 5ms blijven. En nóg gaan we liever voor minder!

In mijn ogen kun je reactietijd en contrast verhouding op een lagere prioriteit zetten. Een scherm kan op papier nog zo mooi lijken, maar ondertussen zo hard tegenvallen als 'ie thuis staat.

Naar mijn mening moet je een scherm gewoon bekijken :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Wat die specificaties betekenen is prima zelf op te zoeken.

Overigens ben ik, zoals meer hier zo te zien, van mening dat het aan te raden is om naar een scherm te gaan kijken. Reactietijd is tegenwoordig een stuk minder relevant omdat min of meer elke monitor die je in de normale shops kunt krijgen op dat gebied prima is, ook omdat bijna alle modellen die je in normale shops aantreft TN panelen gebruiken.
Ook is het leuk om reviews en vergelijkende tests over de monitoren die je op het oog hebt op te zoeken, opdat je dan mogelijk een beter overzicht krijgt waar op te letten en de voor- en nadelen van bepaalden typen kunt noteren.

Hop hop hop, op naar de shop om je ogen de kost te geven en apparaten aan de tand pixels te voelen.

\o/, een topic locken terwijl je zit te beren... :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.