USB probleem om gek van te worden

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rogierius
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-03 16:15
Jammer dat ik zo snel al weer om hulp moet vragen. ;(

Maar mijn USB poorten van mijn Gigabyte GA-965P-DS3 werken niet. Ze zijn wel zichtbaar in 'device manager', maar wat voor soort USB apparaat ik in welke poort ook steek, geeneen werkt. De USB apparaten (muis, printer, tablet, etc.) hebben altijd naar behoren gewerkt, en werken ook op een andere computer). |:(

Ik heb de laatste drivers gedownload en geinstalleerd, de drivers van de meegeleverde CD van Gigabyte uitgeprobeerd, the BIOS gereset, alle USB opties in BIOS aangezet, verschillende slipstreamed unattended versies van Windows XP erop gezet....maar N I E T S werkt.
Het lijkt wel of het stuk is, ik begrijp er werkelijk geen snars van anders. :?

Wat er gebeurt als ik de muis in een poort steek, dan licht de laser van de muis eventjes op, een halve seconde en daarna geen licht, zeker geen beweging op het beeldscherm, nadda. :X

Ik heb mijn kruit verschoten, google kan mij niet helpen, ik weet het niet meer...help.

system specs:

Gigabyte GA-P965-DS3 rev. 3.3 - Mobo
Intel Pentium Dual Head E2160 met stock cooler & heatsink - CPU
Corsair VX450W - PSU
Kingston KVR667D2N5K2/2G 2x1024 Gb - Ram
XFX 7900 GS - GPU
Samsung S166 - 160 GB - HDD
Samsung SH-S183L DVD-drive
Cooler Master Centurion 5 Black - Case

Windows XP + SP2, unattended slipstreamed version, september distribution

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:01
Misschien ligt het aan je XP versie, die 'distribution' klinkt alsof je hem ergens van internet hebt geplukt. Het zou kunnen dat er drivers missen die je wel nodig hebt. Probeer eens met een Ubuntu LiveCD o.i.d te booten en kijk of je USB devices dan wel werken. Als ze dan nog steeds niet werken is het een hardware probleem, anders ligt het aan je XP installatie.

• rogierius
Goeie, ik ga het proberen. Heb weliswaar nooit met Linux gewerkt, maar ik kijk hoever ik kom.

Overigens, ik heb uit pure nood een distributie van het internet geplukt om te kijken of mijn USB poorten dan wel werken...helaas. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door rogierius op 01-10-2007 19:15 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

rogierius schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:12:
Goeie, ik ga het proberen. Heb weliswaar nooit met Linux gewerkt, maar ik kijk hoever ik kom.

Overigens, ik heb uit pure nood een distributie van het internet geplukt om te kijken of mijn USB poorten dan wel werken...helaas. :'(
wat nou als je via zo'n omwegstekkertje je usb muis in de ps2 poort ramt, dan kun je iig ff muizen in je windows. Dan ff checken of de usbhubs wel in je system devices staan, zo niet staan ze waarschijnlijk uit in je bios. Staan ze er wel in, dan zouden de usb apparaten ook gewoon moeten werken. Er trouwens vanuitgaand dat er niets bij "other devices" staat.

daarnaast kun je nog een gewone ouderwetse attended wind00s install proberen. Misschien dat zo'n slipstreamding het toch niet helemaal lekker doet.

offtopic:
waarom zou je een windows installatie slipstreamen. Voor die ene keer in het jaar dat je dat vervangt (of eens in de 5 jaar zoals hiero) zou het niet zo'n probleem moeten zijn om er ff een uurtje voor te zitten

-_-

• rogierius
Ik zal een screenshotje...oh wacht, ik kan dat niet verplaatsen. Pfff...zou een USB stick ook werken met een omloopstekkertje? Ik ga het straks uit proberen.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
rogierius schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:29:
Ik zal een screenshotje...oh wacht, ik kan dat niet verplaatsen. Pfff...zou een USB stick ook werken met een omloopstekkertje? Ik ga het straks uit proberen.
Dat gaat niet werken helaas. ^^
Maar zodra je op die pc nog internet/netwerk hebt kan je lijkt mij nog wel data uitwisselen

edit: Als het onder een ander os (knoppix live cd'tje ofzo, werkt wel zo snel) nog niet werkt is je moederbord waarschijnlijk gaar.

[ Voor 14% gewijzigd door warcow op 01-10-2007 19:33 ]

• rogierius
95%....Ubuntu is bijna binnen. Ik ga het zo proberen, kijken of het werkt.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

rogierius schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:11:
95%....Ubuntu is bijna binnen. Ik ga het zo proberen, kijken of het werkt.
Daarvoor hoef je geen 'linux te kennen' hoor ;)
Gewoon een kwestie van booten vanaf CD, en in het eerste scherm dat je tegenkomt eventueel resolutie, taal, etc instellen. De tijd dat Linux puur en alleen commandline was is allang voorbij :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Je zou eventueel een usb extensionkaart(via pci) kunnen kopen als je eenmaal zeker weet dat de USB-poorten op je moederboard niet meer werken:
voorbeeld

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 13:38
Eerder een garantiegevalletje dan extra kosten maken voor een vrij nutteloos pci kaartje terwijl er 10-ofwat USB poorten op het bordje zitten.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 19:18
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:19:
Je zou eventueel een usb extensionkaart(via pci) kunnen kopen als je eenmaal zeker weet dat de USB-poorten op je moederboard niet meer werken:
voorbeeld
Uhm, en dan? Als je zeker weet dat ze niet werken moet toch gewoon het moederbord teruggestuurd worden? Waarom dan geld aan een PCI-kaartje uitgeven?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Jeroen797 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:23:
[...]

Uhm, en dan? Als je zeker weet dat ze niet werken moet toch gewoon het moederbord teruggestuurd worden? Waarom dan geld aan een PCI-kaartje uitgeven?
Omdat je nooit genoeg USB poorten kan hebben. :) Denk je nou echt dat 6 aan de achterkant en twee aan de voorkant genoeg zijn? :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• rogierius
Bedenk me nu ineens dat de doos van het moederbord op 1 plek gescheurd was en 1 SATA kabeltje was eruit gehaald. Ik vond dat nogal vreemd en kreeg het vermoeden dat deze misschien eerder gebruikt was.

Ben nu Ubuntu aan het branden, steek hem zo in de nieuwe PC, kijken of tie het doet.

Het zijn er overigens maar 6 usb poorten in totaal, niet genoeg voor mij: Tabelt, printer, scanner, muis, externe harde schijf, digitale camera en dan geen ruimte voor mijn usb stick... :P

• rogierius
Moederbord is defect. Ook onder Ubuntu werken de poorten geen van allen.

Mij rest niets anders dan het product te retourneren. Ik hoop dat Azerty zijn goede naam waardig is.

Bedankt voor de tips.

• rogierius
hmm...ik heb de shopreview door gelezen van azerty en ik wil mij zeker niet laten beinvloeden door de recente en negatieve ervaringen van een aantal kleinschalige kopers (zoals bijna elke tweaker hier), maar ik begin een beetje het ergste te vrezen.

Namelijk kostbaar tijdverlies om defect product om te ruilen. Ik ben afhankelijk van een werkende computer als inkomen (ik werk gedeeltelijk zelfstandig) en heb een krachtige computer nodig voor mijn werkzaamheden.

Wat raden jullie mij aan? Binnen 7 dagen omruilen en elders een moederbord aan schaffen, de garantie gebruiken en/of een RMA aanvragen? Tips en adviezen zijn welkom.

• M2M
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

rogierius schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:50:
hmm...ik heb de shopreview door gelezen van azerty en ik wil mij zeker niet laten beinvloeden door de recente en negatieve ervaringen van een aantal kleinschalige kopers (zoals bijna elke tweaker hier), maar ik begin een beetje het ergste te vrezen.

Namelijk kostbaar tijdverlies om defect product om te ruilen. Ik ben afhankelijk van een werkende computer als inkomen (ik werk gedeeltelijk zelfstandig) en heb een krachtige computer nodig voor mijn werkzaamheden.

Wat raden jullie mij aan? Binnen 7 dagen omruilen en elders een moederbord aan schaffen, de garantie gebruiken en/of een RMA aanvragen? Tips en adviezen zijn welkom.
als je er echt van afhankelijk bent, gewoon terug doen (mits je nog binnen de 7 dagen zit). RMA kan lang duren, sowieso een week omdat het pakket heen en weer moet.

of RMA doen en ff tijdelijk een goedkoop of 2e hands plankje op de kop tikken. Als het maar werkt voor even. Vervolgens gewoon weer verkopen als je je nieuwe plank binnen hebt.

-_-

Verwijderd

rogierius schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:50:

Ik sta toevallig ook onder de shopsurvey en helaas slechte ervaring hiermee de rma procedure.

Beste is om zelf langs te gaan kan je ze een werkend moederbord laten zien wat usb problemen heeft en vervolgens de opties bespreken of proberen via gigabyte zelf rma aan te vragen..

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 13:38
Als je er echt, echt, echt, echt afhankelijk bent, koop je morgen gewoon een nieuw gelijkaardig of hetzelfde bord bij de eerste de beste shop in je buurt, doe je daar mee verder en verkoop je achteraf je RMA exemplaar (of houdt het als reserve).

Daar verlies je het minste tijd mee.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Noel schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 00:12:
Als je er echt, echt, echt, echt afhankelijk bent, koop je morgen gewoon een nieuw gelijkaardig of hetzelfde bord bij de eerste de beste shop in je buurt, doe je daar mee verder en verkoop je achteraf je RMA exemplaar (of houdt het als reserve).

Daar verlies je het minste tijd mee.
Nee, als je zakelijk afhankelijk bent van je Pc dan koop je nu eerst een ander moederbord en stuurt het defecte moederbord terug naar Azerty, zeker als je het nog geen week hebt dienen zij het moederbord binnen redelijk afzienbare tijd om te ruilen (geef ze die tijd wel). Als je vervolgens een nieuwe moederbrod retour hebt gekregen dan zet je deze gewoon te koop.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• rogierius
Antwoord van Azerty:

Goedemorgen,

- U kunt het beste een nieuwe bestelling plaatsen voor het moederbord en deze betalen. Zodra u deze binnen heeft een RMA aanvragen voor het oude moederbord en deze terugsturen.
- Wij zullen de verzendkosten aan u vergoeden.

Met vriendelijke groet,

In het ergste geval zit ik met twee moederborden en heb ik éénmaal verzendkosten à 8.95 betaalt voor het tweede moederbord. Wel jammer, maar is helaas niets aan te doen.
Kan ik verlangen dat zij de kosten van het eerste moederbord terug storten, of werkt dat zo niet? Ik heb natuurlijk niets aan twee moederborden.

Wat ik graag wil is z.s.m. hetzelfde, ongebruikte moederbord in huis hebben en het betaalde bedrag voor het eerste moederbord op de rekening terug gestort zien worden.

Afkoelingsperdiode voor koop op afstand gebruiken, Wat denken jullie?

btw...stockcooler van intel is best stil overigens, had ik niet verwacht

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:03

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Geen idee ben zelf niet bekend ermee

beetje offtopic:

zelf heb ik even een kort vraagje over usb en ik vond het niet waard om hiervoor een nieuw topic te openen :
om de 10 minuten hoor ik het geluidje van dat er nieuwe hardware is aangesloten van usb *bliep bliep* en ja dan lagged de muis+pc enorm. Op een ander USB slot heb ik dit niet, iemand hier toevallig een idee wat het kan zijn?

sorry voor het verstoren van je topic maar als iemand toevallig het weet meld het even aub :)

ontopic again!

• rogierius
tweede reply van Azerty:

Heeft u misschien een spacer (afstandsbusje) onder het moederbord zitten zonder dat hier een schroefgat in het moederbord voor zit.?

Ik verwacht dat er een spacer ergens onder de usbpoorten verkeerd zit.

Er zit geen spacer onder de USB poorten. Ik vind het wel een leuke suggestie, en dit toont betrokkenheid, maar is geenszins het geval. Alle spacers zitten alleen op de plek waar de gaatjes zitten van het moederbord.
Ik blijf bij mijn conclusie dat ik een gebruikt moederbord heb gekregen (vingerafdruk op USB poort, gescheurde doos, en gescheurde verpakking van de SATA kabel).

Ik kan morgen een nieuw moederbord kopen bij bijv. Informatique, maar dan zit ik straks met 2 moederborden. Ik heb daar geen zin in, maar wil wel z.s.m. kunnen werken achter mijn nieuwe pc.

Kan ik niet het product terug sturen onder de afkoelingsregel (koop op afstand) en mijn geld terugvragen en elders een werkend en nieuw moederbord kopen. Iemand hier ervaring mee?
Dan kan ik meteen aan de slag.
Anders moet ik wachten op de RMA procedure, kans op dat het euvel afgeschoven wordt op een gebruikersfout (daar heb ik niet echt zin in, dat brengt maar allerlei juridisch ge-emmer met zich mee) en zit ik misschien straks met 2 werkende moederborden in huis (nog liefhebbers overigens?), in het geval ik vandaag nog een 2de en van hetzelfde type moederbord bestel bij Azerty.

• dezejongeman
  • Laatst online: 19-05 17:17
je kunt het eventueel rechtstreeks naar gigabyte sturen dan heb je het waarschijnlijk binnen een week terug. dit gaat meestal een stuk sneller dan rma via een winkel.

Verwijderd

ik zou het moederbord gewoon RMA sturen en het geld terug laten storten omdat het bij azerty vrij lang duurt.
Dan kun je het beste als je geen andere winkel in de buurt hebt of zo en trouwens cool-prices.nl is een aanrader als je toch online wilt kopen deze zijn zeer snel met verzenden en met RMA gevallen doen zo ook niet moeilijk bijvoorbeeld als ze vandaag het defecte moederbord binnen hebben sturen ze vandaag zelfs ook nog een nieuw exemplaar terug. en voordeligere prijzen ook nog.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 20:55 ]

• rogierius
Richard Klink van Azerty belde mij zojuist vanochtend op om mijn geval telefonisch te bespreken.
Proactief, dat waardeer ik!

Afgesproken om nieuw moederbord te bestellen, met als verwachte leverdatum a.s. vrijdag. Helaas ben ik er dan niet, dus ik hoop dat TNT het pakket zaterdag opnieuw aanbiedt.

Verder zal ik een RMA moeten aanvragen voor het defecte product als zijnde DOA inclusief klachtomschrijving en afgesproken is dat het betaalde bedrag voor het moederbord teruggestort wordt op de rekening alsmede een complete vergoeding voor alle verzendkosten.

Excellente aanbieding en service, beter kan het niet.
De aanbieding moet nog wel waar gemaakt worden, maar daar twijfel ik niet aan. Richard Klink wekte de indruk begaan te zijn met zijn klanten (door bijvoorbeeld proactief te bellen), en gaf tevens aan bezig te zijn om zijn RMA afdeling te verbeteren gezien de recente negatieve reviews/ervaringen in de shopreview. Prima.

Als tegenprestatie heb ik aangeboden om een positieve review te plaatsen in pricewatch. Dat zal ik doen, tot dusverre ben ik bijzonder positief gestemd over de website, de verzending en tot dusverre de aftersales.

[ Voor 4% gewijzigd door rogierius op 03-10-2007 12:39 ]

• rogierius
M2M schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:18:
[...]
offtopic:
waarom zou je een windows installatie slipstreamen. Voor die ene keer in het jaar dat je dat vervangt (of eens in de 5 jaar zoals hiero) zou het niet zo'n probleem moeten zijn om er ff een uurtje voor te zitten
[offtopic] omdat het leuk is om een OS te tweaken!
Pagina: 1