Sinds gisteren heb ik al mijn onderdelen voor mijn nieuwe PC ontvangen. Ik heb alles netjes in elkaar gezet en alles doet het, behalve de stock cooler van mijn Intel E2160. Deze gaat niet draaien. Ik durf de PC niet te lang aan te laten staan, om ik het niet vertrouw met de stock heatsink en een niet draaiende fan er bovenop. Met een Scythe Ninja zou het voor mij geen probleem zijn, maar die heb ik niet. De fan beweegt wel eventjes twee keer, een keer een 1/10 rotatie tegen de klok in (echt een klein beetje) om daarna de andere kant op te bewegen. De fan zelf heeft een 4 pin PWM stekkertje, misschien dat daar het probleem in kan liggen.
Het stekkertje zit er goed in, POST screen draait tot op het moment dat het geen bootable partitie kan vinden en verder durf ik de CPU niet te belasten, dus dan zet ik hem uit. Ik wil hem namelijk niet opbranden na 1 dag. Ik wil graag verder met het testen van het systeem, maar zonder een werkende CPU fan gaat doe ik dat niet. Ik heb geen extra fans om er op te zetten, en als ik dat zou willen, dan nog krijg ik de fan niet van de heatsink (al geprobeerd).
Kan iemand mij zeggen of de fan simpelweg defect is of dat er iets gewijzigd moet worden in de bios instellingen of eventueel andere truckjes?
Hardware:
Gigabyte GA-P965-DS3 rev. 3.3 - Mobo
Intel Pentium Dual Head E2160 met stock cooler en heatsink - CPU
Corsair VX450W - PSU
Kingston KVR667D2N5K2/2G 2x1024 Gb - Ram
XFX 7900 GS - GPU
Samsung S166 - 160 GB - HDD
Samsung SH-S183L DVD-drive
en
Cooler Master Centurion 5 Black - Case
Het stekkertje zit er goed in, POST screen draait tot op het moment dat het geen bootable partitie kan vinden en verder durf ik de CPU niet te belasten, dus dan zet ik hem uit. Ik wil hem namelijk niet opbranden na 1 dag. Ik wil graag verder met het testen van het systeem, maar zonder een werkende CPU fan gaat doe ik dat niet. Ik heb geen extra fans om er op te zetten, en als ik dat zou willen, dan nog krijg ik de fan niet van de heatsink (al geprobeerd).
Kan iemand mij zeggen of de fan simpelweg defect is of dat er iets gewijzigd moet worden in de bios instellingen of eventueel andere truckjes?
Hardware:
Gigabyte GA-P965-DS3 rev. 3.3 - Mobo
Intel Pentium Dual Head E2160 met stock cooler en heatsink - CPU
Corsair VX450W - PSU
Kingston KVR667D2N5K2/2G 2x1024 Gb - Ram
XFX 7900 GS - GPU
Samsung S166 - 160 GB - HDD
Samsung SH-S183L DVD-drive
en
Cooler Master Centurion 5 Black - Case