OV Chipkaart , gevaarlijk?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Zeg, een kleine opmerking van mijn kant. Mijn zwitserse vriendin had het er laatst over dat ze in Zwitserland ook zo'n chiptoestand bij het OV willen. Ik vroeg dus aan haar of ze dan ook overal poortjes neer gingen zetten. Nu werd er daar nog over gediscussieerd (zoals de Zwitsers graag doen). Poortjes vinden ze onhandig. Ze dachten erover om gewoon bij iedere treindeur een scanner in te bouwen (RFID ofzo). Je moet dan alleen voor de zwartrijders nog wat verzinnen, maar dat kan in principe dezelfde oplossing zijn zoals die nu is, namelijk: conducteurs op de trein.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

Overlastgevende reiziger krijgt OV-verbod
Uitgegeven: 31 mei 2008 18:21

ROTTERDAM - Passagiers die vernielingen plegen in de tram of personeel en medereizigers bedreigen, krijgen vanaf zondag in Rotterdam een openbaarvervoersverbod opgelegd. Het gaat vooralsnog om een proef op tramlijn 2.
ANP2

Rotterdam is de eerste gemeente waar een dergelijk verbod ingaat. Overtreders staan binnen zes weken voor de rechter en kunnen rekenen op een boete van maximaal 2500 euro of een celstraf. Mensen met een verbod mogen geen enkele bus, tram of metro in.

Het reisverbod varieert van twee weken tot maximaal twee maanden. Als de proef succesvol is, zullen vervoerder RET, gemeente en politie en justitie het verbod op alle Rotterdamse lijnen invoeren.
Even een enorme kick.

Heb het hele topic niet gelezen, maar vond het niet nodig om een nieuw topic te maken als er al eentje bestaat!!

Dit bericht is zojuist naar buiten.Dit is in mijn ogen HET gevaar van de OV-chipkaart. Wat jullie?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dreamer schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:47:
Dit bericht is zojuist naar buiten.Dit is in mijn ogen HET gevaar van de OV-chipkaart. Wat jullie?
Wat zou dat met de OV-chipkaart te maken moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dreamer schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:47:
[...]

Even een enorme kick.

Heb het hele topic niet gelezen, maar vond het niet nodig om een nieuw topic te maken als er al eentje bestaat!!

Dit heeft niks met de OV-Chipkaarte te maken, en bovendien is 't nogal niet iets wat 'gevaarlijk' is. Het ontzeggen van de toegang tot een tram is iets dat al lang mogelijk is, en nu wordt het gedaan als consequentie van crimineel gedrag. Lijkt me prima.

En je bent toch niet echt serieus aan het janken dat je geen vernielingen meer mag aanrichten?

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 31-05-2008 22:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:55

AceRimmer

What a guy...

Dat zulke !@#$%! niet meer anoniem kunnen reizen.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 14:59

Dreamer

Foutje

asmi schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:51:
[...]

Wat zou dat met de OV-chipkaart te maken moeten hebben?
Dit heeft er alles mee te maken. De mensen kunnen straks steeds minder makkelijk anoniem reizen door Nederland. Het is een kwestie van zijn ov-chipkaart scannen en de optie aanvinken deze persoon mag niet meer met het OV-reizen. Wat in mijn ogen compleet verkeerd is aangezien OV een basisbehoefte is van onze samenleving.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

Dreamer schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:37:
[...]

Dit heeft er alles mee te maken. De mensen kunnen straks steeds minder makkelijk anoniem reizen door Nederland. Het is een kwestie van zijn ov-chipkaart scannen en de optie aanvinken deze persoon mag niet meer met het OV-reizen. Wat in mijn ogen compleet verkeerd is aangezien OV een basisbehoefte is van onze samenleving.
Inderdaad, en daarom heb je met je tengels van het materieel en personeel af te blijven. Is je gedragen te moeilijk? Ga maar lopen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dit heeft er alles mee te maken.
Ik zou het prima vinden als een vinkje in de computer dit soort aso's uit het OV zou kunnen houden. Maar met de OV-chipkaart gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Dit heeft er alles mee te maken. De mensen kunnen straks steeds minder makkelijk anoniem reizen door Nederland. Het is een kwestie van zijn ov-chipkaart scannen en de optie aanvinken deze persoon mag niet meer met het OV-reizen.
Dat is onzin. Daar zijn anonieme kaarten voor. Nieuwe kaart kopen en dat vinkje is pleite.
Wat in mijn ogen compleet verkeerd is aangezien OV een basisbehoefte is van onze samenleving.
Nee hoor. Het gebruik van OV is een privilege, geen recht. Als je 't verneukt door alles te slopen mag je er niet meer in. Simpel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 2 Laatste