Toon posts:

op zoek naar een echt stille pomp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn waterkoeling nu alweer een tijdje, maar vanaf het begin al maakte de pomp een rotherrie (erger nog dan een luchtkoeling). alle lucht eruit werken en gebruik van anti-algen spul leverde ook weinig verbetering op. het merk staat me eve niet bij, maar het is gewoon een heel standaard pomp/reservoirtje combootje.

ondertussen ben ik eraan gewend en stoor ik me er ook niet aan, kheb ook geen zin om er een nieuwe pomp tussen te zetten. maar aangezien ik op dit moment van plan ben een nieuwe pc te gaan bouwe dacht ik, waarom niet gelijk een nieuwe pomp.

ik ben nu dus op zoek naar een pomp (of merk) die zeker weten goed stil is, wat ie kost maakt niet zoveel uit. weet er iemand een echte aanrader?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Tot je een nieuwe pomp hebt: [Ervaringen] Waterkoeling en onderdelen/setjes #Troubleshooting :) Ik heb zo'n vermoeden dat je een Hydor of een Eheim hebt namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 01-10-2007 15:11 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik draai hier zelf met een Eheim 1048 en vind ik stil genoeg. Als alleen de pomp aan staat en het is verder stil in de kamer kan je em wel licht horen brommen. Zodra de PC aan gaat komen alleen mijn Samsung HDD's er al dik bovenuit. Ook mijn Papst fans maken op 7 volt meer herrie dan de pomp.

De Eheim 1046 is nog stiller alleen is die ook gelijk wat minder sterk. Ik zou de Eheim 1046 alleen gebruiken met alleen CPU en GPU. Ga je meer koelen pak dan de 1048.

Het is trouwens wel nodig om de pomp met speciale rubberen schroeven in de kast te monteren anders gaat de trilling van de pomp over op de kast.

Eheim pompen zijn ook zeer betrouwbaar. Mijn oude 1046 heeft een dikke 4 jaar gewerkt en doet het nu nog steeds prima bij iemand anders.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 01-10-2007 15:14 ]

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

De meeste pomps voor waterkoeling zijn praktisch onhoorbaar mits je ze maar niet direct tegen de vaste constructie van de kast aanplaatst. Zelf heb ik er een met mooi rubberen schroeven vastgezet in een 5.25" bay (een DDC-1 met van die zalman harddiskkoeler ophang schroeven), maar in een andere PC staat de pomp gewoon vastgegept met tywraps waarbij tussen de kast en pomp flinke stukken verpakkingsfoam zitten (een standaard Eheim pompje).

Allebei een degelijke stille oplossing.

Als je echter een pomp als deze wilt gebruiken, dan helpt een stukje gel ook niet meer ;)

[ Voor 26% gewijzigd door TRG op 01-10-2007 15:54 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[message=,noline]TRG schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:51[/message]:

Als je echter een pomp als deze wilt gebruiken, dan helpt een stukje gel ook niet meer ;)
Daar noem je ook ff 1 zeg 8)7 Maar over het algemeen zijn ze idd. goed stil.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb tijden een eheim compact 300 gemod naar inline gebruikt, die is absoluut onhoorbaar.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

volgens mij zijn pomp/reservoir combo's vaak wel mooi stil

• PilatuS
  • Niet online
Zygivt schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:14:
volgens mij zijn pomp/reservoir combo's vaak wel mooi stil
Dat klopt idd. Als de pomp van zichzelf al stil is zal ie in een reservoir nog stiller zijn. Het water helpt behoorlijk het geluid te dempen en als het geheel de trillingen niet door geeft aan de kast is het super stil.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik achteraf toch maar weinig zin heb om iets nieuws op te zoeke (ben toch wel wat vertrouwd geraakt met deze) en omdat hier nog wat oplossingen gepresenteerd worden waar ik nog nie aan gedacht had (kheb dus geen rubber schroeve, best stom eigenlijk.) ga ik nog maar eve klote met me ouwe pompje, bedankt!

zijn dat soort schroeve gewoon bij de gamma verkrijgbaar?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 17:04 ]

• PilatuS
  • Niet online
Misschien is het bij de Gamma te krijgen maar ik denk helaas van niet.

Wat je moet hebben is het volgende:
http://shop.freezinghardw...sp?Pagina=00003&i=446&c=0

Maar vertel sowieso ff welke pomp je hebt.
Pagina: 1