Toon posts:

IDE dvd-speler & harde schijf cobinatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een dvd-speler en een hardeschijf op 1 IDE aansluiting (op het moederboard) hebben.
Nou is het met 2 harde schijf op 1 aansluiting geen probleem evenals met 2 dvd-spelers.
Maar nou wil ik het dus combineren, weet iemand hier een oplossing voor?

Ties

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat is geen probleem.

Overigens wel een heel erg simpel vraagje.

ARME AOW’er

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 07:26

trixx

-CTU- SuiZide

Iedereen is beginner geweest.

Let wel op he feit dat het nooit de voorkeur heeft om op dezelde kabel als de harde schijf een cd/dvd aan te sluiten. De snelheid zal zakken naar de laagste van de twee. En dat is niet goed voor de performance van de hd.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Topicstarter
nja wat het probleem nu is als k ze heb aangesloten dat de dvd speler niet meer gezien word op een of andere manier.
Ik heb de hardeschijf op master staan en de dvd speler op slave, ik kom dan in de setup van dell (F2) niet meer de dvd speler tegen.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En iedereen die kan schrijven kan ook lezen en dus zoeken. :)

Een DVD speler wordt zelfs zonder de BIOS-instelling door Windows herkent.

ARME AOW’er

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:07:
nja wat het probleem nu is als k ze heb aangesloten dat de dvd speler niet meer gezien word op een of andere manier.
Ik heb de hardeschijf op master staan en de dvd speler op slave, ik kom dan in de setup van dell (F2) niet meer de dvd speler tegen.
Heeft iemand hier een verklaring voor?
Heb je al meerdere dvd-spelers geprobeerd. Want voor hetzelfde geldt werkt de combo gewoon niet.

We verwachten wel van je dat je wat initatief toont en zelf wat zaken probeert. Als we je alles voorkauwen leer je zelf niet oplossend te denken.

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Guardian Angel schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:10:
[...]
En iedereen die kan schrijven kan ook lezen en dus zoeken. :)
True.

Maar ga als beginner maar eens zoeken. Dan zie je door de vele uitstekende topics :) niet meer waar je moet beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle jumper combi's al gehad vandaar mn vraag ook ;)
Ik zit namenlijk ook met het probleem dat er maar 1 IDE aansluiting op het moederbord zit.
Verder wist ik niet dat het ook aan de dvd speler kon liggen, ik ga even kijken of het lukt met een andere dvd speler.

iig bedankt

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

trixx schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:24:
[...]
True.

Maar ga als beginner maar eens zoeken. Dan zie je door de vele uitstekende topics :) niet meer waar je moet beginnen.
Hetgeen niet betekent dat je dus niet hoeft te zoeken. :)

GoT is voor de wat meer gevorderde gebruikers. Heb je geen idee waar je moet zoeken kun je beter op fora zoals http://beginnersweb.nl/ http://www.computeridee.nl/ www.webwereld.nl http://www5.hccnet.nl/hcc/ een vraag stellen.

Ik heb een vermoeden dat de DVD aan de verkeerde aansluiting van de kabel zit. Zie ook de OM FAQ / Beleid

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 01-10-2007 14:31 ]

ARME AOW’er

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Zet de hd aan het uiteinde, dus het verst van het moederbord. Eventueel dan ook eens proberen met cable select?

[ Voor 29% gewijzigd door ZanomiX op 01-10-2007 19:14 ]

http://parkingwerchter.be

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

trixx schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:06:
Iedereen is beginner geweest.

Let wel op he feit dat het nooit de voorkeur heeft om op dezelde kabel als de harde schijf een cd/dvd aan te sluiten. De snelheid zal zakken naar de laagste van de twee. En dat is niet goed voor de performance van de hd.
Dit is dus onzin, de snelheid is voor beiden apparaten onafhankelijk en dus max. mogelijk.
Zelf nog beginner? ;)

(en ja, iedereen is beginnen geweest, maar op GoT wordt verwacht dat je zelf eerst eea opzoekt.)

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

Exorcist schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:19:
[...]

Dit is dus onzin, de snelheid is voor beiden apparaten onafhankelijk en dus max. mogelijk.
Zelf nog beginner? ;)

(en ja, iedereen is beginnen geweest, maar op GoT wordt verwacht dat je zelf eerst eea opzoekt.)
Er zijn meer dan genoeg onderwerpen waarin wordt aangegeven dat het wel degelijk een verminderde snelheid oplevert. Maar jij bent zeker de alwetende.....

Het is in heel veel gevallen een discussie punt maar in het algemeen wordt er gewoon aangenomen dat de snelheid wordt neergezet door het traagste apparaat. Nu is het bij de moderne moederborden niet meer echt een issue. Maar ga jij maar eens een DVD op 16x branden en tegelijkertijd een hdd aan het werk zetten die op dezelfde kabel zitten. Daarom wordt er nog steeds geadviseerd om de primaire schijf en een dvd-brander niet op dezelfde kabel aan te sluiten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

trixx schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:18:
[...]

Er zijn meer dan genoeg onderwerpen waarin wordt aangegeven dat het wel degelijk een verminderde snelheid oplevert. Maar jij bent zeker de alwetende.....

Het is in heel veel gevallen een discussie punt maar in het algemeen wordt er gewoon aangenomen dat de snelheid wordt neergezet door het traagste apparaat. Nu is het bij de moderne moederborden niet meer echt een issue. Maar ga jij maar eens een DVD op 16x branden en tegelijkertijd een hdd aan het werk zetten die op dezelfde kabel zitten. Daarom wordt er nog steeds geadviseerd om de primaire schijf en een dvd-brander niet op dezelfde kabel aan te sluiten.
Alwetend? Nee, wel spreek ik uit pure ervaring. Ik heb op 4 HDD's en 1 16x NEC DVD brander. 3 schijven zitten op IDE, eentje op SATA. 1 schijf zit dus gedeeld met mn NEC brander. Dit is een schijf waarop ik download. Ik kan prima tegelijkertijd een DVD branden en Quickparren, unrarren, kopieëren en weet ik het allemaal zonder dat de snelheid erop achteruit gaat.

/En je bewering dat het een verminderde snelheid oplevert is wat anders dan de snelheid aannemen van het traagste apparaat! Dit is dus resoluut onjuist. Mijn schijf draait dan ook netjes in UDMA 6, mijn brander op UDMA 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 02-10-2007 17:45 ]

Pagina: 1