trixx schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:18:
[...]
Er zijn meer dan genoeg onderwerpen waarin wordt aangegeven dat het wel degelijk een verminderde snelheid oplevert. Maar jij bent zeker de alwetende.....
Het is in heel veel gevallen een discussie punt maar in het algemeen wordt er gewoon aangenomen dat de snelheid wordt neergezet door het traagste apparaat. Nu is het bij de moderne moederborden niet meer echt een issue. Maar ga jij maar eens een DVD op 16x branden en tegelijkertijd een hdd aan het werk zetten die op dezelfde kabel zitten. Daarom wordt er nog steeds geadviseerd om de primaire schijf en een dvd-brander niet op dezelfde kabel aan te sluiten.
Alwetend? Nee, wel spreek ik uit pure ervaring. Ik heb op 4 HDD's en 1 16x NEC DVD brander. 3 schijven zitten op IDE, eentje op SATA. 1 schijf zit dus gedeeld met mn NEC brander. Dit is een schijf waarop ik download. Ik kan prima tegelijkertijd een DVD branden en Quickparren, unrarren, kopieëren en weet ik het allemaal zonder dat de snelheid erop achteruit gaat.
/En je bewering dat het een
verminderde snelheid oplevert is wat anders dan de
snelheid aannemen van het traagste apparaat! Dit is dus resoluut onjuist. Mijn schijf draait dan ook netjes in UDMA 6, mijn brander op UDMA 2.
[
Voor 9% gewijzigd door
Exorcist op 02-10-2007 17:45
]