Ik kan me redelijk in de via flames vinden
ik draai dus onderstaand (sig) systeem, en tis onmogelijk gebleken dat stabiel te laten draaien onder win2k in 3d apps/games. Nu ben ik op vrij veel hardware fora mensen tegengekomen met letterlijk hetzelfde probleem. MS en AMD geven het ook toe en hebben er een hotfix en regpatch voor gemaakt (die overigens geen reet helpt).
Dus daar ligt de fout toch echt bij de hardware boeren en niet aan degene die de pc in elkaar gedraaid heeft.
Verder is er voor de "ik wordt gek van AMD topic" ook wel iets te zeggen
Khep zelf een AMD K6-200 Mhz
een AMD K6-2 350Mhz
en een AMD Athlon 1100Mhz gehad
de eerste draait op een intel LX (geloof ik dat et LX is, kweenie zeker) Chipset (socket 7)
De k6-2 draaide op een P5A met de vervloekte Ali Alladin5 chipset
en de Athlon draait op een VIA KT133A
de enige van die AMD based comps die nog nooit 1 enkel probleem heeft gegeven is die 200Mhz op dat Intel bordje.
Die K6-2 met die Ali had ook enorme problemen met Nvidia kaarten, stond zelfs op m'n TNTu doos dat ze aanraden hem niet op een Ali Chipset te gebruiken.
zoals ik boven al zei draait onder win2k die KT133A ook al slecht met Nvidia kaarten.
khep vannacht win98se erop gegooid, en zal die maar es ff stresstesten.
OW JA! die k6-2 had ook voor win95 zo'n speciale patch nodig, ook zoiets lekkers.
Valt me trouwens wel op dat et vaak de Combo
Nvidia-(nonIntel)Chipset is die problemen geeft, je hoort verrekte weinig over Boutende voodoo's (ergens ook omdat er minder mensen met zo'n ding zijn tegenwoordig)
Als er tegen de tijd dat ik mij volgende systeem koop geen alternatieven zijn voor VIA of Ali, dan koop ik gewoon een Intel CPU en Mobo, al is ie de helft zo traag en 3x zo duur. Maar Ali en VIA doe ik nooit meer.
Nu heeft Intel natuurlijk wel de Mazzel dat ze de BX chipset hebben, er is nog nooit een betere gebakken, die nieuwe 8** chipsets zijn ook niet foutloos.
naja my 2 cents.