Toon posts:

Ik wordt helemaal gek van VIA!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit kt7-raid gehad, die werkt niet samen met me live, daarna een MSI k7t-pro2 die wil niet samenwerken met mijn modem ( die viel heel de tijd van internet af), nu heb ik een asus a7v133 die wilt niet normaal blijven draaien want drie crasht random, zomaar voor de flauwekul. Ondertussen heb ik een amd TB 700,800 en nu een 900 versleten en ben geen steek verder gekomen!

Dan betaal ik liever een paar honderd gulden meer voor intel ZONDER problemen!

Sorry maar moest ff m'n frustraties kwijt

Mzzls ShaDoW
(al mijn hardware werkte wel op een p3-600@800 en een abit be6-rv2)

PS iemand nog geintresseerd in een asus a7v133 en een tb 900 ??

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 00:02 schreef ShaDoW het volgende:

PS iemand nog geintresseerd in een asus a7v133 en een tb 900 ??
Ja, ikke. serieus, hoeveel? maw hoeveel geld willu ervoor hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Doe maar een bod! :)

en mail het maar naar frankdirks@hotmail.com

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 13:20

TRaSH

koffie ?

>:) Ik geef er 250,- voor aangezien je zegt dat het niet werkt *D

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Verwijderd

Topicstarter
LOL, maar alles wat van amd afkomt of wat er voor bestemd is lijkt niet te werken ! :(

vaag he!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
sorry maar i.p.v. hier te gaan whinen over hoe je baalt van AMD systemen kun je beter gaan zoeken naar een fatsoenlijke oplossing voor je probjes. Dus jij wilt beweren dat er geen enkele modem werkt op een msi kt7 pro 2a ? dat wil ik nog wel eens zien. als je daarvoor een A7V133 gaat kopen dan had je net zo goed een ander modempje kunnen aanschaffen. en die problemen die jij omschrijft zijn hoofdzakelijk te wijten aan Via en niet aan AMD. Ik geef toe er komt soms nog wel eens wat bij kijken om de boel fatsoenlijk aan de gang te krijgen. maar als het goed gaat dan heb je ook wat. :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 00:09 schreef ShaDoW het volgende:
LOL, maar alles wat van amd afkomt of wat er voor bestemd is lijkt niet te werken ! :(

vaag he!
Zeker vaag, want ik heb nog NOOIT echte probs gehad met me AMD >:)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Had je de 4in1 al wel geinstalled? >:)

Verwijderd

Op maandag 12 februari 2001 00:18 schreef InterCC het volgende:
L>:)L

Verwijderd

Topicstarter
bamibal.

ik geef toe dat mee isdn modem vaag doet in alle amd systemen dus ook in die abit. De msi had ik weg gedaan omdat het maar een tijdelijk bordje was ( lekker goedkoop en tot nu toe het stabielste amd bordje wat ik ben tegen gekomen ) . Maar nu ziet de modem er niet eens in, gewoon standaard spul zoals een gf1 ddr, sblive 1024, realtek netwerk kaartje draait nu, en nog steeds dat vreemde probleem. Als jij een oplossing weet en die je hier komt uitvoeren en het werkt ook nog krijg je 100 piek van me!

Mzzls ShaDoW

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Sommige mobo's zijn crap, das een fijt, maar das maar met 1 op de 10 het geval. Heb zelf 1 keer meegemaakt, maar doet er niet toe
Ik vind dat wat jij hier allemaal beschrijft met 3 mobo van alles niet aan de praat kan krijgen krijg ik snel de neiging om te vragen of je wel weet welke pci's met agp worden geshared en dat soort dingen.
Ga nooit onnozel een pc in elkaar flansen. Je kan wel gaan lopen balen van AMD en dat er helemaal nix werkt, maar daar krijg ik andere iedeen bij dan die jij eigenlijk wilt tonen.
Namelijk dat jij waarschijnlijk geen systeem fatsoenlijk kunt installeren.
Je loopt hier dus in een opwelling aan iedereen duidelijk te maken wat voor kluns je wel niet bent :), mwoah, we zouden met z'n allen dan maar hard moeten lachen.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Knap hoor mijn Live! werkt gewoon op mijn Abit KT7. Doe je toch echt iets fout>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben!

Mzzls ShaDoW

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding

Verwijderd

Dit heeft (volgens mij dan) niks met amd te maken, maar het probleem ligt eerder bij die pisvlekken bij via :r, want die mogen ook wel eens een goede chipset maken die bij iedereen werkt....niet dat ik er problemen mee heb maar toch....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 12 februari 2001 00:28 schreef eXistence het volgende:
Dit heeft (volgens mij dan) niks met amd te maken, maar het probleem ligt eerder bij die pisvlekken bij via :r, want die mogen ook wel eens een goede chipset maken die bij iedereen werkt....niet dat ik er problemen mee heb maar toch....
Zo'n vermoeden heb ik ook van VIA

• zonoskar
  • Laatst online: 31-08 12:59

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Welk slot zit die SBlive? Als ie niet in slot 3 zit, prop hem daar eens in en kijk of de stabiliteit beter geworden is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:46
ik geef fl 250,- voor mobo (incl kassa bon)

;)

mail maar

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als jij je masjien hier brengt help ik hem aan de praat voor nop ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Daar gaat er weer een, hoor... Geeft AMD de schuld van iets wat helemaal niet aan de CPU ligt. :( Slecht moederbord gekocht, of een verkeerde configuratie, of te lui geweest om de 4-in-1 drivers te installeren. |:(

Zeker niet bedoeld als flame, maar als je Shadow's verhaal goed leest, zie je duidelijk dat het helemaal niets mede CPU te maken heeft en dat hij die problemen even goed met een Intel CPU kan hebben als hij daarbij ook een verkeerde configuratie of fout moederbord neemt.

Ik hoor deze bullshit veel te vaak. Slecht moederbord? IRQ conflict? Leave AMD out of it! :r

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Ga eerst maar eens leren fatsoenlijk een systeem te bouwen en configureren voordat je op AMD gaat zitten zeiken! :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

hmmmm ik vind de flames ook niet te rechtvaardigen, maar moet ook toegeven dat ik je niets hoor zeggen dat iets met de CPU te maken heeft... BIOS settings al es door gespit? Kijk vooral es rond bij de IRQs, DMA's en IO's ...

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
sorrie hoor... maar ik vind die flames echt zielig... get al life ofzo.. jullie voelen je meteen aangesproken als hij iets te melden heeft over zijn AMD config.

het ligt natuurlijk aan VIA. ik verwacht gekut met de irq's.

het gene waar ik me aan dood erger... is dat als er een topic komt over iemand die problemen heeft met zn AMD systeempje. komen er meteen een stuk of 5 met opmerkingen als "jij kunt gewoon geen systeem bouwen!" "het ligt niet aan AMD maar aan VIA"

hoe willen jullie op dit moment een nieuw AMD systeem bouwen zonder VIA chipset? dat dacht ik al... NIET!

conclusie. de processor kan nog zo goed zijn. maar de chipset is nog altijd neuk!

dus voel je niet meteen aangesproken als iemand een probleem heeft met zn AMD systeempje.

soms heb je gewoon geluk... ik heb zelf ook weleens een duron700 op een MSI gebouwd. die werkt als een zonnetje. [bij iemand anders]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien had de topic anders moeten heten, het ligt inderdaad niet aan AMD, en ik heb nog steeds vol vertouwen in AMD. De topic zou erder Ik wordt helemaal gek van VIA moeten heten, excuus.

Mzzls ShaDoW

Verwijderd

ik heb met 5 hem pci kaarten werkend en stabiel
sb live, hauppage tvkaart en hw+ dvd kaart.
+ twee netwerkkaarten

Verwijderd

jeeez... ik had hetzelfde met mijn e-tech ISDN modem;
in 3 pc's werkte het Ter*ng T%$us ding voor geen meter; ik ben naar de PTT gegaan en heb daar zo'n netcard II gehaald; dat bleek een Eicon Diva PCI te zijn; die doet het nou alweer 4 weken PERFECT !!

kijk eens naar die kaart; 130,- maar vet uit de problemen !!

P.S. had eerst 2 AMD's en de laatste is een intel; omdat ik ook d8 dat het aan AMD lag...
P.S.P.S. die laatste P3 600 die heb ik gekregen; en niet gekocht...

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

MMmm... ik had ook wat start problemen met mijn Abit KT7 Raid, maar ik heb alles op kunnen lossen via deze site.. *D Ook ik heb de sounblaster Live en deze gaf problemen met de VIA drivers. Met een beetje verschuif heb ik nu de beste instelling gevonden. Mijn Live kaart zit naast het ISA slot. Hiernaast heb ik weer mijn modem (Rockwell 56K PCI COM3). Alles werkt perfect !!!
In het begin had ik ook zo mijn twijfels of ik een goede koop had gedaan, maar die twijfels zijn uiteraard nu allemaal verdwenen!! :)

Succes verder.

MAZE ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 12 februari 2001 09:06 schreef fayso het volgende:
ik heb met 5 hem pci kaarten werkend en stabiel
sb live, hauppage tvkaart en hw+ dvd kaart.
+ twee netwerkkaarten
Ik heb er ook aardig wat hardware in zitten met twee netwerkkaarten, twee soundcards, een scsi controller en een videokaart. Je moet het een beetje uitkienen (net als op een Intel systeem!!), maar dan werkt het gewoon goed.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op maandag 12 februari 2001 00:18 schreef InterCC het volgende:
VIA Chipsets !?!?!?!?!?!?!?!?
Wat een zooi is dat zeg ...
NOOIT MEER. :(

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ik word een beetje ziek van al die mensen die amd of via lopen af te zeiken dat het niet goed zou werken op 80% van alle mainboards zit een via chipset ook die voor een intel processor gemaakt zijn wees blij anders zou de keuze wel heel erg beperkt zijn.

kankeren op een merk heeft niet veel zin als je door je eigen onkunde de boel niet aan de gang kan krijgen zoals jij het wil.

ik durf rustig te stellen dat 80% niet weet waar ze mee bezig zijn en zelf de boel lopen te verneuken als ik hier soms lees hoe mensen met hardware omgaan dan is dat diep triest te noemen en dan nog klagen als het niet werkt ook.

een sblive werkt echt in ieder bord en ook een e-tech isdn kaart is op zeker geen enkel probleem.

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik vind het niet echt flamen..
ik vind AMD afzijken in de eerste instantie de verkeerde zet.
Er kunnen wel es wat dingen niet helemaal goed werken, toch is dit vrijwel altijd op te lossen. Je hebt ook niet echt een poot om op te staat ookal kom je met allerlij argumenten dat het niet goed werkt. Het werkt namelijk bij heeeel erg veel mensen WEL goed. Toch is dat dan vreemd ofniet?
na 3 borden te testen had je ook es ff dingen als je voeding kunnen vervangen door een ander. In je eerste bericht lees ik eigeniljk alleen maar dom gedoe. Ow het werkt niet, andere moederplank!
werkt weer niet.. damn -> andere moederplank!
JEZUS, hoe dom ben je bezig?
Nou zeg je dat je wel weet wat je doet, blijkbaar toch niet helemaal, misschien heb je wel gewoon de pech van de wereld en is je mobo inderdaad crap. Ik betwijvel het, maar het is weldegelijk mogelijk!
Probleempjes heeft iedereen. het was een foute zet om over AMD te beginnen. Ik vind het btw ook een slechte zet dat hier een aantal over VIA lopen te klagen. Ze hebben erg goeie chipsets op de markt weten te brengen met de komst van de athlon. Ook als je hier goed mee omgaat zijn er nauwelijks problemen!
Het blijft er toch bij dat het om veel nieuwigheid gaat die bij velen nog niet helemaal goed is ingewert. Mensen die altijd Intel hebben gehad en vrijwel nix anders (dus ook de mobo chipsets van intel) weten al niet dat er bij een NIET intel systeem toch drivers nodig zijn en misschien zelfs een aantal fixes om het goed draaiende te krijgen. Dit zorgt er toch inderdaad nog steeds voor dat velen niet aan AMD willen beginnen. Als het dan allemaal eenmaal draait is het wel zeer de moeite waard!

Laat deze topic sluiten, het gaat nergens over
Begin even overnieuw met je probleem uit te leggen, dan word je zeer waarschijnlijk wel uit te brand geholpen. Daar heb je veel meer aan dan deze onzinnigheid hiero

*Bruta

Verwijderd

Ik kan me redelijk in de via flames vinden :P

ik draai dus onderstaand (sig) systeem, en tis onmogelijk gebleken dat stabiel te laten draaien onder win2k in 3d apps/games. Nu ben ik op vrij veel hardware fora mensen tegengekomen met letterlijk hetzelfde probleem. MS en AMD geven het ook toe en hebben er een hotfix en regpatch voor gemaakt (die overigens geen reet helpt).

Dus daar ligt de fout toch echt bij de hardware boeren en niet aan degene die de pc in elkaar gedraaid heeft.

Verder is er voor de "ik wordt gek van AMD topic" ook wel iets te zeggen

Khep zelf een AMD K6-200 Mhz
een AMD K6-2 350Mhz
en een AMD Athlon 1100Mhz gehad

de eerste draait op een intel LX (geloof ik dat et LX is, kweenie zeker) Chipset (socket 7)
De k6-2 draaide op een P5A met de vervloekte Ali Alladin5 chipset
en de Athlon draait op een VIA KT133A

de enige van die AMD based comps die nog nooit 1 enkel probleem heeft gegeven is die 200Mhz op dat Intel bordje.

Die K6-2 met die Ali had ook enorme problemen met Nvidia kaarten, stond zelfs op m'n TNTu doos dat ze aanraden hem niet op een Ali Chipset te gebruiken.

zoals ik boven al zei draait onder win2k die KT133A ook al slecht met Nvidia kaarten.

khep vannacht win98se erop gegooid, en zal die maar es ff stresstesten.

OW JA! die k6-2 had ook voor win95 zo'n speciale patch nodig, ook zoiets lekkers.

Valt me trouwens wel op dat et vaak de Combo
Nvidia-(nonIntel)Chipset is die problemen geeft, je hoort verrekte weinig over Boutende voodoo's (ergens ook omdat er minder mensen met zo'n ding zijn tegenwoordig)

Als er tegen de tijd dat ik mij volgende systeem koop geen alternatieven zijn voor VIA of Ali, dan koop ik gewoon een Intel CPU en Mobo, al is ie de helft zo traag en 3x zo duur. Maar Ali en VIA doe ik nooit meer.

Nu heeft Intel natuurlijk wel de Mazzel dat ze de BX chipset hebben, er is nog nooit een betere gebakken, die nieuwe 8** chipsets zijn ook niet foutloos.

naja my 2 cents.

• EaS
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Op maandag 12 februari 2001 12:54 schreef Scimitar het volgende:

ik draai dus onderstaand (sig) systeem, en tis onmogelijk gebleken dat stabiel te laten draaien onder win2k in 3d apps/games. Nu ben ik op vrij veel hardware fora mensen tegengekomen met letterlijk hetzelfde probleem. MS en AMD geven het ook toe en hebben er een hotfix en regpatch voor gemaakt (die overigens geen reet helpt).

Dus daar ligt de fout toch echt bij de hardware boeren en niet aan degene die de pc in elkaar gedraaid heeft.
De MS patch: This vulnerability is caused by INCOMPLETE support for the VIA chipset in the Windows 2000 AGP drivers. Download now to add driver support for your VIA AGP chipset.
Hmmm, ligt hier toch echt aan W2K zelf.

AMD regpatch: This issue is independent of system chipset and has been observed when running Ziff-Davis 3D Winbench™2000 and Mad Onion 3DMark™ 2000 in benchmarking mode.
Deze progs draaien wel goed onder 9x/ME, hmmm lijkt me weer een W2K foutje.

Dus Scimitar kan z'n systeempje niet aan de praat krijgen onder een OS wat NIET gemaakt is om games te runnen en het ligt gelijk aan de hardware..yeah right.
Verder is er voor de "ik wordt gek van AMD topic" ook wel iets te zeggen
Die K6-2 met die Ali had ook enorme problemen met Nvidia kaarten, stond zelfs op m'n TNTu doos dat ze aanraden hem niet op een Ali Chipset te gebruiken
Ten eerste hebben we het dan niet over de CPU maar over de chipset. En ten tweede hebben we het hier over de K6. We zitten nou in K7 tijd dus wat dit er mee te maken heeft....oooohhh ik snap het al, je wou even laten zien dat er altijd al problemen waren met ..... :?
zoals ik boven al zei draait onder win2k die KT133A ook al slecht met Nvidia kaarten.
Laat me raden: onder spelletjes EN op jouw systeem. 2 opmerkingen: W2K probleem en USER ERROR.
OW JA! die k6-2 had ook voor win95 zo'n speciale patch nodig, ook zoiets lekkers.
De goldt alleen voor 350 Mhz en hoger. Omdat Win95 vastliep op de te SNELLE loop instructies van deze CPU'tjes. Win95 kon alleen werken op het TRAGE niveau waarop de Intel versies werkten. Een domme fout uit de microsoft stal dus.

Ik wordt een keer strontziek van dat gezeik over VIA dit VIA dat, Intel dit Intel dat, AMD dit AMD dat. Als dat spul echt zo verrot is zouden de grote jongens als Gateway, HP, Compaq, Micron etc. etc. etc. etc. etc. dat spul echt wel de deur uit schoppen. Ten tijde van de SS7 is dat nl. zeker wel gebeurd.

Er zijn hier genoeg gigantische klungelaars die niets beters te doen hebben dan maar bashen bashen en nog eens bashen, denkende dat de fout bij de fabrikant ligt. Terwijl al die tijd de fout bij hun ligt.

KAP ER EENS MEE GODVER de GODVER

Verwijderd

Topicstarter
EAS.

Mooi verhaal, maar euh.... als wat je zegt waar is( dat het aan mij ligt), kom dan ff langs en fix it! krijg je 100 piek van me als het je lukt.

Mzzls ShaDoW

Verwijderd

Ik heb jaren een bx bordje gehad met een pent. III 450@558. Nooit problemen gehad, viper 770 werkte perfect, geen warmteoverlast enz. Nu steeds weer nieuwe problemen met opstarten, videokaart, hdd enz. Tot nu toe is alles wel opgelost, op mijn crashes in 3dmark2000 na, maar ik ben toch veel meer problemen tegengekomen met combi asus/amd.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik kan me redelijk in de via flames vinden :P

<blabla>

<blabla>
Zou er zoveel verschil zitten tussen de KT133 en KT133A? Onze hardware komt in de kern toch aardig overeen, maar die van mij is nu optimaal qua snelheid en stabiel als een huis in Windows 2000 (KT7 dus).

• EaS

EaS

Op maandag 12 februari 2001 15:11 schreef ShaDoW het volgende:
EAS.

Mooi verhaal, maar euh.... als wat je zegt waar is( dat het aan mij ligt), kom dan ff langs en fix it! krijg je 100 piek van me als het je lukt.

Mzzls ShaDoW
Misschien moet ik dat maar es doen (moet niet aan de andere kant van NL zijn), maar je kunt je die f100,- besparen door is ff wat stappen bij langs te lopen.
Op maandag 12 februari 2001 15:11 schreef ShaDoW het volgende:
nu heb ik een asus a7v133 die wilt niet normaal blijven draaien want drie crasht random, zomaar voor de flauwekul. Ondertussen heb ik een amd TB 700,800 en nu een 900 versleten en ben geen steek verder gekomen!.
Dus op dit moment bestaat jouw systeem uit een a7v133 met een T'bird 900. En jouw probleem is: Random Crashes. Je kaarten etc. werken dus zonder problemen.
Ik ga ervanuit dat je je geheugen vanaf je 1e plank mee hebt genomen naar je 2e en uiteindelijk naar je 3e.
En random crashes doen me eigenlijk meestal denken aan geheugen probs. Ook al is het nog zo'n topmerk geheugen, als je het er anti-statisch in stopt komen de problemen vanzelf.
Zou is een keer ander geheugen proberen.

Kan ook zijn dat je dondervogel wat begint te zweten (=te warm wordt)

Maar wat meer details over je problemen schetsen een beter beeld om je te helpen.

Draai bijv. is met alleen:
Geheugen
Videokaart
Harde schijf.
Zo wordt het makkelijker om te bepalen waar je probleem zit. Geen probs ? Druk er een kaart bij -> probs ? Probleem ontdekt.
Dat is tenminste de manier waarop ik het zou aanpakken.

Maar ja, ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt (ja ok je hebt 3 plankjes versleten).

Dus in detail plaese.

Verwijderd

Topicstarter
EAS,

Ik gebruik nu weer mijn MSI k7t-pro2. Deze heeft totaal geen problemen!! ALLES WERKT PERFECT!!!!!!!!!, alleen ik mis nu een hoop performance. De ASUS a7v133 gaat terug naar de winkel voor reperatie (dus waarschijnlijk een nieuwe)Hopelijk werkt die wel goed! want ik vindt die a7v133 echt een pracht van een ding.

Greets ShaDoW

Verwijderd

Als windows niet opstart kun je nix met je 4-in-1 drivers

Verwijderd

Ik wordt een beetje moe van dat gezeur over VIA. :(

Ik heb hier zelf ook een VIA Chipset i.s.m Intel Pentium 3 en heb het ding nou al ruim al een 1.1/2 jaar en ja er zit ook een Sound Blaster en een N'Vidia kaart in.

Maar ik heb nog nooit een probleem met de chipset gehad.

Ook niet nadat ik al diverse malen de HDD heb geformateerd.

Heb kort geleden nog een CD-Rewriter geinstaleerd, na een klein foutje van mij zelf door zo stom te zijn om de speler op master te zetten i.p.v. slave deed het de speler niks.

Maar nadat ik dit hersteld had geen enkel probleem.:)

Dus het valt best allemaal wel mee met VIA, ik durf gerust te zeggen dat VIA met zijn KT133a Chipset nu op het niveau van Intel is gekomen, wat betreft chipsets.8-)

• Abbadon
  • Laatst online: 22:17
En ik wordt heel moe van iedereen die 'moe worden van mensen die op AMD of ViA afgeven'. Met name degenen die schijnbaar hun sponde met AMD delen; één verkeerd woord over hun geliefde Duron of Athlon en je krijgt hier van alles over je heen. Kom, doe alsjeblieft niet zo zielig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Ik snap niet dat mensen het meteen op de hardware gooien.
Ik heb een AMD TB 1GHZ en een ABIT KT7-RAID
Enige problemen die ik ermee heb is dat windows soms idioot dom doet, door bv tien keer achter elkaar opnieuw op te starten,
ik kan je garanderen dat dit aan windows ligt want onder RH 7.0 draait ie perfect zonder ook maar 1 keer te zijn blijven hangen.
Onder windows 98 daarentegen krijg ik de ene naar de andere foutmelding en fatal error naar me hoofd geslingerd (heeft me al 2 formats gekost :()
Enige conclusie die ik kan trekken is dat het aan windows 98 ligt.
Volgens mij gooien die homo's bij MS er gewoon anti-AMD rotzooi in en dat zodra windows een AMD onderdeel ziet meteen wijgert mee te werken met de meeste dingen.
Om te kotsen vind ik het gewoon, vind het ook er jammer dat windows nog wordt gesteund door allerhande bedrijven, enige dat windows heeft is support voor hardware en software, zonder dat was windows allang tot KUTSTE OS verklaard.

Mijn Fl 0,02

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 12 februari 2001 19:36 schreef Legion het volgende:
"Ik snap niet dat mensen het meteen op de hardware gooien."

"ik kan je garanderen dat dit aan windows ligt want onder RH 7.0 draait ie perfect zonder ook maar 1 keer te zijn blijven hangen."
Je hebt gelijk. Veel mensen zeiken dat Linux zo gebruiksonvriendelijk is vergeleken met Windows, maar alle problemen die ik heb gehad waren 10 tegen 1 met Windows! Vage crashes en conflicten komen alleen bij Windows 98 voor, en Windows 2000 is al een stuk beter. Maar Linux is het enige wat al m'n hardware zonder problemen detecteert en niet crasht door conflicten. Zelfs de Terratec XFire en de SB Live! worden meteen goed herkend door Linux, en de drivers zorgen nooit voor een crash. Dat kun je bij Windows niet zeggen. Maar gelukkig werkt alles nu lekker in Windows 2000 en kan ik Windows 98 laten voor wat het is :)

Verwijderd

Wat nou VIA niet goed, helemaal niks mis mee hoor! Ik ben echt wel tevreden.:P

MSI K7T-Pro2a met een E-Tech bullet modem erin en een SB-Live en nooit geen problemen. Hoewel ik moet zeggen dat je soms wel even je kaarten van plaats moet wisselen mdat hij dan niet werkt. Als ik namelijk m'n Live in m'n onderste PCI slot drukte en mijn mode wou ie niet meer posten:(, als ik het in de andere volgorde deed wou ie wel>:). Weird, maar je moet het even weten.

Maar geef nooit de producten de schuld, aangezien het dar in de meeste gevallen toch echt niet aan ligt hoor, zoek het probleem eerst eens bij jezelf, sommige mensen schijnen hun systeem niet fatsoenlijk te kunnen configureren. Tsja en als dat het probleem is... |:(

• EaS

EaS

Op maandag 12 februari 2001 18:07 schreef ShaDoW het volgende:
EAS,

Ik gebruik nu weer mijn MSI k7t-pro2. Deze heeft totaal geen problemen!! ALLES WERKT PERFECT!!!!!!!!!, alleen ik mis nu een hoop performance. De ASUS a7v133 gaat terug naar de winkel voor reperatie (dus waarschijnlijk een nieuwe)Hopelijk werkt die wel goed! want ik vindt die a7v133 echt een pracht van een ding.

Greets ShaDoW
hey goede zaak, misschien kun je nog even vertellen waar het aan lag. Maar zo zie je voor alles is een oplossing ! Dus altijd even goed denkie denkie doen bij het in elkaar bouwen van een systeem :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bij mij draait alles stabiel, denk dat je wat was vergeten ofzo :?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

heel simpel ik he ook een Tbird een MSI mobotje en had ook zoals je zegt problemen met "Na een tijd valt het intenrnet uit".
maar der valt zeker iets aan te doen... Drivers drivers drivers :)
en gezien dat mijn SBlive niet goed kon samenwerken met mn netwerkaart enzo...
dus ZAAAAG ni en zoek naar een toffe oplossing ipv op ViA hun dak te zitten

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

ik heb een msi mo met amd tb 1000 loopt nooit vast, als de instellingen goed staan.
4in1 dus

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:41
ik heb zelf al 2 via mobo's gehad (heb er nu nog 1) en daar heb ik NOOIT problemen mee gehad. Ik weet niet wat jij met je PCs doet, maar als je ze van een flat afgooit crashen ze idd! |:(
Pagina: 1