Toon posts:

[Advies] Micro-Atx Game/Multi PC

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na heel wat jaartjes afwezig te zijn geweest toch GoT maar eens weer open getrokken om wat duidelijkheid te krijgen.

Het volgende ben ik van plan :

Aangezien mijn huidige systeem (Xp2800+) wel na 3 jaar aan vervanging is toch maar besloten om een nieuw systeem aan te schaffen.
Mijn Logitech Dinovo toetsenbord in combinatie met een mx1000 laser mouse blijf ik houden dus deze zullen niet worden opgenomen in mijn begroting.
Ik ga deze pc gebruiken voor alle dagelijkse dingen, zoals internet, dvd, muziek,

Maar ook hou ik van Games, zoals FEAR, Halo, UT2K4.
Tevens heb ik nu 3 jaar een barebone van Shuttle, deze bevalt me erg goed.
Alleen zitten daar ook wat nadelen aan, daarom heb ik gekozen om iets groter dan barebone te gaan.
Maar kleiner dan mini-tower.

Mijn lijstje :

Moederbord : Abit AN-M2.
Processor : Amd Athlon 64 X2 6000+ AM2
Processorkoeler : Scythe Mugen "infinity"
Videokaart : XFX GeForce 8600 GT XXX Edition 256MB
Geheugen : Corsair TWIN2x2048-6400c4
Hardeschijf : Hitachi Deskstar T7K500,320 gb
DVD-Speler : Lite On LH-20A1S, Black
Behuizing : AeroCool m40, Black
Voeding : Be Quiet Staight Power, 450WATT
Monitor : Samsung SyncMaster 940W

Mijn mening met betrekking tot de bovenstaande producten.

Moederbord :

Volgens het internet een "multimedia micro atx bord" zou zijn aangezien hij ook een goeie onboard VGA heeft.
Helaas heb ik hier gewoon niets aan, ben heel erg aan het zoeken geweest naar een Mini-atx moederbord met geen VGA en toch goeie specs.
Ik denk dat als er onboard VGA is dat dat toch wat warmte met zich mee gaat brengen ondanks ik hem ga disablen ?
Tevens Abit vind ik een goed merk en volgens het internet geeft hij eventueel diverse mogelijkheden voor het OC'en en word zeer compleet geleverd.

Processor :

Beetje gekeken naar de prijs, AMD is wat goedkoper naar mijn mening (met moederborden is het verwaarloos baar maar met cpu's niet).
Dit is de 1-na snelste AMD cpu die er is ? Dus voor de toekomst kom ik aardig mee, veel mhz voor weinig geld. Intel is wat duurder, en zal ook wel op sommige vlakken wat beter zijn.
Of dat tegenwoordig merkbaar is weet ik niet.
En AMD is me altijd goed bevallen.

Processorkoeler :

Tja, grote koeler, veel koel vermogen kan daardoor ook op langzame snelheden draaien om zo een balans te hebben tussen koelvermogen en lawaai.
Nadeel is dat hij zo groot is dat ik twijfels heb of deze wel in de kast gaat passen dus hiervoor zoek ik nog een goed alternatief.

Videokaart :

Ik zag door de bomen het bos niet meer, teveel wat allemaal op elkaar lijkt.
Via internet toch vaak gezien dat XFX naast goeie kaarten ook hogere clocksnelheden zou hebben.
Vandaar voor deze versie gekozen. Het is voor mij een balans tussen een goeie prijs en toch lekker een game te kunnen spelen.

Geheugen :

Zelfde verhaal als de videokaart, teveel wat dezelfde functie heeft.
Heeft wel een CL4 ipv de meeste CL5, is voor het gamen wel weer prettig.
Is ook het snelst mogelijkste geheugen wat in het moederbord past (kwa mhz).

Hardeschijf :

Gewoon een goedkope HD gepakt, heb niet ontzetten veel ruimte nodig en tevens ben ik nog in het bezit van ongeveer dezelfde schijf (kortom eventueel 2x 320gig).
Ik doe het al 3 jaar met een 100GB hd en hou nog ruimte over !
Owjaa, uiteraard S-ATA II.

DVD-Speler :

Gewoon simpel/goedkoop, geen op en aanmerkingen, wel SATA.

Behuizing :

Deze case bied ondanks een beperkte ruimte toch veel mogelijkheden, je kan er namelijk gewoon elk gewenste ATX voeding in zetten.
En dus niet beperkt ben aan het aantal Watt.
Tevens kan hij "gesplitst" worden zodat je overal goed bij kan, ook vele mogelijkheden voor het bijplaatsen van Fan's als het nog niet genoeg zou zijn.
En het heeft een leuke "gadget" gehalte, ik hou wel van klein en compact en toch goeie specs/prestaties.

Voeding :

Volgens internet een stille voeding, niet al te prijzig maar toch 450 Watt. Lijkt mij genoeg voor deze Setup !

Monitor :

Eigenlijk een niet te dure genomen, gekeken naar het feit of hij breedbeeld is en minimaal 19inch.
Daarbij komt dat deze "clean' look mij erg aanspreek.
Reactie tijd van 5ms lijkt mij voldoende ben er voor de rest niet zo critisch over.

Wat zijn mijn knelpunten :

Ik kan geen goeie micro-atx moederbord vinden die GEEN VGA onboard heeft.
Tevens heb ik twijfels over de CPU cooler, misschien iets te groot voor zo'n kleine case en ben dus nog op zoek naar een waardige opvolger. Uiteraard zo stil mogelijk en goeie prestaties (wie wil dat niet).
Misschien kan het iets goedkoper door middel van het kiezen van een ander merk/type wat eigenlijk het zelfde doet. Voorzover ik gezocht heb kan ik niets anders meer vinden.
Ik krijg er zo langzamerhad wel vierkante ogen van !

Graag zou ik wat tips/alternatieven van jullie horen. Ik kan er op sommige dingen ook wel ontzettend naast zitten dus graag jullie mening!
O ja, suc6 met de lange tekst.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb je Wat is er nu anders in CSL? en CSL Beleid al doorgekeken, plus het Best Buy Guide topicoverzicht? Boodschappenlijstjes zijn allang niet meer toegestaan op CSL (en GoT algemeen).

Goedkoper? Pricewatch doorkijken. Beter? Reviews zoeken.

MicroATX heeft altijd een onboard videokaart, deze moederborden zijn juist bedoeld om alles aan boord te hebben. Geen onboard VGA zal een grote uitzondering zijn. Aangaande koeler: de Arctic Cooling fans zijn goed, voor AMD heb je de Freezer 64. Echter, de boxed koeling van AMD is goed, zeker als je Cool'n'Quiet aanzet.

Verder: gewoon HTPC topics gaan doorlezen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ow, ok dan heb ik het niet goed gelezen.
Ik zag namelijk wel de volgende topics en dacht dat het wel kon:

Nieuw systeem [Midrange]
Nieuw systeem specs, hulp gevraagd!!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:13:
Ow, ok dan heb ik het niet goed gelezen.
Ik zag namelijk wel de volgende topics en dacht dat het wel kon:

Nieuw systeem [Midrange]
Nieuw systeem specs, hulp gevraagd!!
De mods hebben het druk, die specifieke topics zijn waarschijnlijk nog niet gemeld via TR's. Algemene "wat moet ik kopen" topics zijn trouwens nergens op GoT toegestaan, een tweaker kan zelf kiezen :) .

(als je andere mensen 180 op de snelweg ziet rijden betekent dat niet dat jij het ook mag ;) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

Ook al rijden er dagelijks honderden mensen door rood, het mag alsnog niet ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.