Toon posts:

Upgradehulp

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heb een pentium 4 3,4 ghz proccesor
1024 mb ram geheugen.
verder heb ik een Nvidia Geforce XFX 6600GT SLI 128mb videokaart.
MSI moederbord P4N Diamond SLI.

Ik wil een mijn videokaart upgraden om de laatste games te bespelen.
Ik heb geen flauw idee welke zo geschikt is en welke niet.
Heb een beetje op google gezocht maar kwam er niet uit!
Moet niet een dure zijn, prijsklasse tussen de 100 en 200 euries.

Mijn moederbord heeft een SLI functie voor de videokaart.
Die 6600GT is ook SLI, ik twijfel of ik nog zo een 6600gt sli videokaart aan moet schaffen om ze beiden aan te sluiten of 1 nieuwe videokaart die wat duurder en beter is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SLI is alleen interessant als je de 2 topend kaarten pakt, anders is 1 high-end kaarten altijd sneller (zeker de 6600GTjes zijn al lang ingehaald door snellere kaarten). Dat scheelt je dus ook weer investeren in een voeding (2 vidkaartjes lusten namelijk wel wat prik).

Dat wetende moet je mbv dit topic: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? toch een eind kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een 6600gt erbij halen zou nutteloos zijn denk je.
Kan je me ook adviseren welke high end kaart voor die prijsklasse te halen valt?
die topic die je me gaf heb ik al doorgelezen maar ben er niet uitgekomen O+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:15:
Dus een 6600gt erbij halen zou nutteloos zijn denk je.
Kan je me ook adviseren welke high end kaart voor die prijsklasse te halen valt?
die topic die je me gaf heb ik al doorgelezen maar ben er niet uitgekomen O+
Een 6600GT erbij halen kan wel, maar is imho niet nuttig. SLI is leuk een aardig, maar 2 6600GTs zijn niet supersnel, pak liever een kaart van 1 of 2 generaties later (we zitten inmiddels bij de 8 serie, dus de 6 serie haalt dat echt niet, ook al heb je er 2 van). Daarbij scheelt het ook al in het stroomverbruik zoals gezegd (dus ook in warmte).

En tja, welke kaart je moet nemen, kijk eens op sites als tomshardware: http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html
Aan de hand van reviews moet je toch prima zelf uit kunnen zoeken wat je wilt hebben. Pak gewoon het snelste dat binnen je budget valt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gaat niet voor 100 a 200 euro, zeker niet met die geheugenhoeveelheid, en die CPU.

Beter een beetje doorsparen, en alles ineens vervangen ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:37:
[...]
Gaat niet voor 100 a 200 euro, zeker niet met die geheugenhoeveelheid, en die CPU.

Beter een beetje doorsparen, en alles ineens vervangen ;)
wil jij zeggen dat 1gb ramgeheugen en 3,4 ghz niet genoeg is??
Dacht ik toch wel hoor, heb alleen een nieuwere videokaart nodig..

@Terw_Dan: Ik heb een beetje rondgekeke, een Nvidia 7800GT, zou dat iets zijn denk je?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:42:
[...]

Waaruit concludeer je dat? Geloof me, games die nu uitkomen hebben 2GB nodig! Zelfs games die al een hele tijd uit zijn hebben dat nodig...

En of 3,4 GHz genoeg is: :') Je denkt toch niet écht dat Gigahertzen veel zeggen, en dat die Pentium 4 van 5 jaar oud nog mee kan komen? Dat ding is trager dan een 3500+ :/

By the way; gezien alle slotjes die je al hebt gehaald denk ik dat je de FAQ eens moet lezen over hoe je een topic moet openen. Ook in dit topic onbreekt er enorm veel info.

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 30-09-2007 21:46 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:24
[...]

@Terw_Dan: Ik heb een beetje rondgekeke, een Nvidia 7800GT, zou dat iets zijn denk je?
Hij is niet de enige die dat denkt. Het ligt er een beetje aan wat voor spel je wilt spelen, maar 1gb ram is tegenwoordig te weinig. De processor kan nog wel, maar is dan wel de bttleneck van je systeem. En dan zal je niet alles uit je nieuwe kaart halen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

[...]

ik moet het helaas met de slang eens zijn. Huidige games, voornamelijk FPS zou je nog wel op medium kunnen draaien met een redelijke videokaart (ati 1950 oid.) maar alles wat aan het eind van dit jaar uitkomt wordt toch echt te veel voor je pc.

daarnaast gaat het echt niet om de hoeveelheid gigahertzen.

dus gewoon ff doorsparen en alles in een keer vervangen (of 2e hands aanschaffen)

of zit je met een intel D945?
als het een echte oude P4 is dan zal een veel nieuwere videokaart het toch echt niet trekken, zit je wel met een dual core dan is er nog wel hoop :)

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 30-09-2007 21:48 ]

-_-

Verwijderd

Even kijken of je moederbord pci-e of agp heeft. En daarna beslissen wat voor games je wilt spelen. Als je bijvoorbeeld crysis wilt gaan spelen op redelijke settings (zeg maar 1280x1024 op high) heb je al een aardige dualcore met 2gb nodig. Als je het nog wilt doen met games die al uit zijn, zal 1gig nog net voldoende zijn, en afhankelijk van het spel je processor ook (al zijn e2140's zelfs beter dan die p4's, en die lopen op 1.6ghz).

Als je niet teveel wilt uitgeven en je hebt al de spellen die je wilt spelen voor de komende jaar/2 jaar, kan je het beste gaan voor een x1950pro.
Als je nog een tijdje vooruit wilt en je wilt ook nog dx10 moet je idd nog heel wat doorsparen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit valt echt nog prima onder **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Je vertoont hier echt een enorm matige inzet, dat is niet zoals we het hier graag zien. Met behulp van dat topic kun je uitstekend zelf een stappenplan doorlopen om tot goede opties te komen wat betreft de aankoop van een videokaart voor je systeem.
En niet zeggen dat je het niet kan, want ik zie dat je het best wel kan:. Je hebt bijvoorbeeld al 2 eisen opgesteld voor jezelf:
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 21:02:
Moet niet een dure zijn, prijsklasse tussen de 100 en 200 euries.
Nou lees je dat men hier al aangeeft dat je met een dergelijk systeem de nieuwste games nooit volwaardig zult kunnen spelen, dus daar zul je een afweging moeten maken of je het de upgrade nog wel waard vind, meer onderdelen zult moeten upgraden of dat je misschien beter voor een heel nieuw systeem kunt gaan sparen.
Ga eens aan de slag, zoek informatie op, zet dingen op een rijtje en hak knoopjes door. Nogmaals: werk wat je prima zelf kunt doen.
Dat is dus heel wat meer dan:
Heb een beetje op google gezocht maar kwam er niet uit!
Succes!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.