5.1 (3 kabels), naar 1 plug?

Pagina: 1
Acties:

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik heb een vraagje (ik ben niet zo thuis in de audio-wereld en de search leverde mij niet het gewenste resultaat op). Bij mijn Dell computer zit een 5.1 boxenset welke ik regelmatig op mijn iPod aansluit om muziek te luisteren als de computer niet aanstaat. De kabels zien er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/644/cableshk3.jpg

Ik steek meestal de zwarte kabel in mijn iPod, maar logischerwijs komt er dan enkel geluid uit 2 boxen en de woofer, in plaats van uit alle 5 de boxen. Is er misschien een verloop stukje beschikbaar die deze 3 plugs omzet naar 1 plug? Ik begrijp dat het geluid altijd stereo zal zijn, maar het gaat mij er enkel om dat er geluid komt uit alle 5 de boxen.

Alvast bedankt voor de hulp!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/180.jpg

Deze, en daar steek je de groene en zwarte in, die gele laat je los hangen, die kun je toch niet goed gebruiken omdat je dan Links naar de center stuurt en rechts naar de sub.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Of je koopt er 2 van als je echt alle boxjes wil gebruiken:

code:
1
2
3
4
geel  ---\
            --------\
groen --/            -------------oO
zwart -----------/

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-02 13:20
Bij mijn Logitech x-530 zat een blokje geleverd waarmee dat kan. Ik neem aan dat ze die ook los kunnen leveren. Drie stekkers van de speakerset erin en 2x tulp uit (links en rechts) als je daar dan een kabeltje instopt van 2x tulp naar jack, dan ben je er, met geluid uit alle speakers, en de bas via de subwoofer. Werkt uitstekend.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ok, perfect! Dan koop ik gewoon zo'n dubbele, want de center speaker geeft toch flutgeluid. En vanaf die plug kan ik een kabeltje laten lopen naar mijn iPod (aangezien zo'n block bovenop de iPod er niet uitziet natuurlijk :)).

Bedankt voor jullie hulp!