Extrene HD niet meer herkent, gegevens kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 14:07
Ik heb een extrene HD wanneer ik 'm aansluit dan zie je zo'n popup dat ie de bestanden aan het nalopen is. Nu heb ik de HD uitgedaan of de USB eruit getrokken weet niet meer wat het was.

Toen ik de HD weer aandeed zocht ie niet meer naar de HD. Ik heb toen bij schijfbeheer gekeken en er stond " station niet toegewezen" of ergens in die zin. Ik kon ook geen letter meer toewijzen.

Ik heb toen iets gedaan zodat je de HD kan instellen als uitgebreide of primaire partitie. Ik heb toen primaire gedaan en kon een letter toewijzen en gekozen voor niet formatteren.

Nu geeft ie aan dat de HD niet vol is en wanneer ik erin wil komen krijg ik de melding " wilt u nu de schijf formatteren. Dit is echt een drama, kan toch niet zo zijn dat ik 200GB+ data kwijt ben?

Gebruik windows xp home met dualboot windows xp prof. In prof wilde die ook geen letter toewijzen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Heb je de OM FAQ / Beleid gelezen en iets met de tips gedaan die daar in staan?

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Het klinkt alsof je partition table vernaggeld is. Als je je data wilt redden, zorg dan dat er geen schrijfacties meer op plaatsvinden! Alles wat er nieuw op komt te staan gaat ten koste van je oude data. Plug hem uit voorlopig en installeer een data recovery tool. Heb zelf erg goede resultaten gehad in een vergelijkbare situatie met GetData Back (NTFS/FAT).

Verwijderd

Waarschijnlijk had je het voor elkaar gekregen om je MFT te verpesten. Dan ziet Windows geen partitie meer. En daarna heb je een nieuwe partitie aangemaakt. Niet geformatteerd maar toch.

Ik zou eens kijken wat je nog kunt terughalen met tooltjes zoals EasyRecovery en Lost&Found.

Restore werkt ook wel leuk en is gratis.

• Cabo
Het sucks wel dat dit kan gebeuren. zal het met getbackdata proberen en mijn bevindingen in deze topic plaatsen. duurd wel meer als 4 uur, ga anders een 2e externe HD kopen en al mogelijke gevonden data daar naartoe pompen.

Verwijderd

Een goede recovery kan zelfs wel dagen duren. Het ligt aan de hoeveelheid en de snelheid en hoe goed iets terug te halen is. En daar heb je doorgaans sowieso nog een andere schijf voor nodig.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 14:38 ]

• Cabo
Met getbackdata een scan gedaan en die scan opgeslagen. het ziet er naar uit dat ik 100% alles kan recoveren. Ben nu bezig alles te verplaatsen naar mijn 500GB externe schijf. Ben weer blij, kan weer verder :)

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Nou, daar heb je mooi mazzel mee! ;)

O ja, als je de corrupte schijf aan een interne HD-controller hangt in plaats van de USB-poort gaat het scannen vele, vele malen sneller. Het scheelde bij mij een factor 20 ongeveer.
Pagina: 1