Toon posts:

[Headset] Overgevoelige Microfoon

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb verschillende headsets gehad en altijd hetzelfde probleem ondervonden, namelijk dat mensen mijn geluid horen via Skype/Teamspeak. Ik heb een headset met het volume normaal (ook als hij op zacht staat horen ze het). Als ik diezelfde headset op een andere pc aansluit heb ik deze problemen niet, misschien iets met het onboard geluid? Als iemand dit herkent of een oplossing weet hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

P.s. headsets:

1. Sennheiser
2. Logitech Precision Gaming Headset
3. Steelsound 3H (huidige headset)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
De volumeregeling van de opname moet je gewoon zachter zetten. In dat scherm met al die faders, links naar opties -> eigenschappen, kies daar opname en vink alles aan, selecteer daar de microfoon en trek de fader naar beneden. Wellicht zit er nog een optie van microphone boost bij, die moet je dan eerst uitzetten en kijken hoe dat is.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:22:
De volumeregeling van de opname moet je gewoon zachter zetten. In dat scherm met al die faders, links naar opties -> eigenschappen, kies daar opname en vink alles aan, selecteer daar de microfoon en trek de fader naar beneden. Wellicht zit er nog een optie van microphone boost bij, die moet je dan eerst uitzetten en kijken hoe dat is.
Het probleem is dat de microfoon op 'dempen' staat, je hoort dan toch geen geluid op te nemen? Misschien iets met de REALTEK?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
Nee als de optie dempen aanwezig is zit je in je afspeel selectie. Dan moet je dus naar opties gaan, eigenschappen, en daar dat rondje voor 'opname' kiezen (en daaronder alles aanvinken voor de zekerheid), dan op OK klikken. Dan kom je in een gelijk soortig venster waarbij je niks kunt dempen, maar slechts 1 fader kunt selecteren. Dat is degene die wordt opgenomen en daar stel je ook het opname volume in. Dat staat dus los van het afspeel volume.
Op die manier kun je dus de mic opnemen zonder dat je het zelf hoort omdat ie op dempen staat.

[ Voor 9% gewijzigd door ShittyOldMan op 02-10-2007 20:01 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Op mijn Realtek, onboard geluidskaartje stond standaard aan dat ie ook van het output-kanaal (dat groene ding zeg maar; ik ben niet thuis in audio :P )stond op te nemen...misschien is dat iets?

EDIT: duurde wel ontiegelijk lang voor ik dat had gevonden trouwens |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Muscrerior op 02-10-2007 20:07 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 19:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

20db boost al uit staaan?

I am the great Cornholio!

Pagina: 1