Films bij lichte achtergrond donker (windowed)

Pagina: 1
Acties:

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb sinds 2 dagen de Sony Vaio FZ11E laptop, nu heb ik hem via een HDMI kabel aangesloten en op 1080P draaien, alles werkt perfect maar als ik een video windowed kijk en een lichte achtergrond heb, word de video erg donker, heb ik een donkere achtergrond dan word die weer wat lichter.

Het lijkt net Dynamic Contrast maar die heb ik op laag staan op mijn hdtv, heb hem ook uitgezet maar dat helpt ook niet. Ik heb alleen het CCCP-Project codec pack samen met de nieuwste FFDShow erop staan en mijn media speler is MPC. bij de video settings van nvidia zie ik ook niets staan met overlays ofzo, ook heb ik de output geprobeerd te zetten op VMR7, dit mocht ook niet helpen.

De VGA drivers zijn de standaard vaio nvidia drivers die er al op stonden, ik hoop dat er meer mensen zijn met dit probleem zodat ik het snel op kan lossen.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Klinkt als een normaal verschijnsel, natuurlijke reactie van het oog. Net zoals dat het beeld donkerder wordt als je de gordijnen open gooit. Je iris wordt gewoon kleiner en vangt minder licht.

Als het met een goed verlichte kamer nog steeds in sterke mate aanwezig is, is er wat meer aan de hand natuurlijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Het is echt een xtreem effect, als je bijvoorbeeld een bruin getint persoon ziet is het bijna zwart, ook erg veel detail verlies. als je bijvoorbeeld bruin zand met steentjes hebt word het gewoon compleet zwart, op mijn pc heb ik er totaal geen last van trouwens.

edit: Na vandaag op laptop films afgespeeld te hebben is het weg, vanavond even op de HDTV testten. Erg raar als het aan de hdtv ligt want ik had dynamic contrast op UIT gezet en het bleef even erg :S

[ Voor 45% gewijzigd door Tiduz op 30-09-2007 17:33 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i