Beste Tweakers,
Ik weet niet of dit het goede forum is.
Voordat ik de probleemstelling voorleg eerst even de specs:
- Moederbord: Asus P5K
- Processor: Intel Core 2 Duo E6600
- Cpu-koeling: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
- Geheugen: 2GB (1GB x 2) PC5300 CL5 Kingston
- Videokaart: Asus Radeon X550 256MB DDR (PCI-e) EAX550HM512⁄TD⁄256M
- Behuizing: Coolermaster Centurion 5
- Voeding: Zalman ZM460B-APS, 460W (ATX12V 2.2)
- Monitor: Samsung Syncmaster 960BF
Het probleem:
Tijdens het opstarten is de monitor aan het switchen tussen "Digitaal en Analoog". Het blijft dus zwart en na een tijdje springt die op StandBy / Uit. Ik krijg ook niet het bios scherm e.d. te zien. De PC start naar mijn weten wel goed door want op een gegeven moment springt de externe HD aan en de de lampjes in de behuizing knipperen goed.
Als ik vervolgens op reset knop druk of een harde reset doe met de powerknop start die op een gegeven moment wel goed op en pakt die de betreffende aansluiting (digitaal/analoog). Als het eenmaal draait zijn er geen problemen en valt die nooit uit ofso.
Wat heb ik gedaan om het proberen op te lossen:
- Andere videokaart (dus ook andere drivers e.d.)
- Andere monitor (beide goed geinstalleerd volgens de handleiding)
- Andere kabels (3 verschillende geprobeerd)
- zowel VGA als DVI geprobeerd
Al deze zaken hebben geen positief resultaat gehad. Nu denk ik zelf dat het misschien het moederbord kan zijn. Ik heb natuurlijk weinig zin om deze zomaar even te gaan vervangen (veel werk). Nu is dan ook mijn vraag of het hier aan kan liggen. Daarnaast kan het (misschien???) aan de voeding liggen. Maar ik denk als dat zo was dat die het helemaal niet zou doen, en dat is weer niet het geval.
Iemand bekent met dit probleem of weet een oplossing? Ik hoor het graag.
Groetjes en alvast bedankt,
Onno
Ik weet niet of dit het goede forum is.
Voordat ik de probleemstelling voorleg eerst even de specs:
- Moederbord: Asus P5K
- Processor: Intel Core 2 Duo E6600
- Cpu-koeling: Arctic Cooling Freezer 7 Pro
- Geheugen: 2GB (1GB x 2) PC5300 CL5 Kingston
- Videokaart: Asus Radeon X550 256MB DDR (PCI-e) EAX550HM512⁄TD⁄256M
- Behuizing: Coolermaster Centurion 5
- Voeding: Zalman ZM460B-APS, 460W (ATX12V 2.2)
- Monitor: Samsung Syncmaster 960BF
Het probleem:
Tijdens het opstarten is de monitor aan het switchen tussen "Digitaal en Analoog". Het blijft dus zwart en na een tijdje springt die op StandBy / Uit. Ik krijg ook niet het bios scherm e.d. te zien. De PC start naar mijn weten wel goed door want op een gegeven moment springt de externe HD aan en de de lampjes in de behuizing knipperen goed.
Als ik vervolgens op reset knop druk of een harde reset doe met de powerknop start die op een gegeven moment wel goed op en pakt die de betreffende aansluiting (digitaal/analoog). Als het eenmaal draait zijn er geen problemen en valt die nooit uit ofso.
Wat heb ik gedaan om het proberen op te lossen:
- Andere videokaart (dus ook andere drivers e.d.)
- Andere monitor (beide goed geinstalleerd volgens de handleiding)
- Andere kabels (3 verschillende geprobeerd)
- zowel VGA als DVI geprobeerd
Al deze zaken hebben geen positief resultaat gehad. Nu denk ik zelf dat het misschien het moederbord kan zijn. Ik heb natuurlijk weinig zin om deze zomaar even te gaan vervangen (veel werk). Nu is dan ook mijn vraag of het hier aan kan liggen. Daarnaast kan het (misschien???) aan de voeding liggen. Maar ik denk als dat zo was dat die het helemaal niet zou doen, en dat is weer niet het geval.
Iemand bekent met dit probleem of weet een oplossing? Ik hoor het graag.
Groetjes en alvast bedankt,
Onno