Hapert ook bij mij, kan niet eens in 1024x768 spelen, dan krijg ik gare strepen.
Specs:
e6600
8600GT (asus)
2gb werkgeheugen
Dat is ook alweer een oudere versie. Waarom haal je ze niet gewoon van de nVidia site?
Dan ben je tenminste altijd zeker van de meest recente versie.
De site van jou heeft v163.44
De site van nVidia heeft v163.69
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Ik heb die wel en dan nog werkt het niet lekker.Saeverix schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:43:
Hmm dat is vaag.
Tis niet constant slecht maar elke minuut stottert het wel een keer ofzo.
Behoorlijk irri: het beeld staat stil, maar het spel gaat door.
P4 2,6
6600GT
1,5GB Ram\
Win XP
Driver 93.71
Denk dat er wat mis is op jullie systemen dan? Of Vista..
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem met Fifa 08. De menu's lopen als een slak, en wanneer ik een potje voetbal start, loopt hij SOMS best aardig met veel slakmomenten en haperingen, maar soms blijft het 1 en al traag. Ik speel op de laagste settings exact hetzelfde als op de hoogste settings, daar kan het dus niet aan liggen.
Mijn systeem: Windows Vista Home Premium Build 6600 - AMD Athlon X2 Dual Core Processor 5600+ - 2 GB RAM - Nvidia Geforce 8600 GT met 512 MB vast geheugen en variabel geheugen van 1279 MB - Heb de nieuwste Nvidia drivers gedownload van de site en heb er DirectX 10 op staan.
De systeemvereisten zijn: Processor: 1.3 Ghz (Windows Vista: 1.5 Ghz) - RAM: 256 MB (Windows Vista: 512 MB) - Video card: 64 MB RAM to 128 MB RAM - Sound card: DirectX 9.0c compatible - DVD-ROM: 8x - Hard drive: 3.92GB - DirectX: 9.0c
Waar kunnen mijn problemen aan liggen??? Want heb NET een nieuwe computer gekocht, de HP Pavilion M8170, voor 960 euro excl. monitor, goed misschien geen bakbeest van een computer maar hij zou toch FIFA wel moeten kunnen spelen, aangezien FIFA normaal gesproken spellen levert die iets achterlopen op de nieuwere computers... en aangezien FIFA altijd probeert het mainstream gamer- publiek te trekken i.p.v. de echte hardcore gamers die WEL een Geforce 8800 GTS in hun kast hebben zitten. Een 8600 GT zou toch voldoende moeten zijn...
Het zou idd voldoende moeten zijn want ik speel het op 1600*1200 @ high met een 6600GT.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:56:
Dames en Heren,
Ik heb hetzelfde probleem met Fifa 08. De menu's lopen als een slak, en wanneer ik een potje voetbal start, loopt hij SOMS best aardig met veel slakmomenten en haperingen, maar soms blijft het 1 en al traag. Ik speel op de laagste settings exact hetzelfde als op de hoogste settings, daar kan het dus niet aan liggen.
Mijn systeem: Windows Vista Home Premium Build 6600 - AMD Athlon X2 Dual Core Processor 5600+ - 2 GB RAM - Nvidia Geforce 8600 GT met 512 MB vast geheugen en variabel geheugen van 1279 MB - Heb de nieuwste Nvidia drivers gedownload van de site en heb er DirectX 10 op staan.
De systeemvereisten zijn: Processor: 1.3 Ghz (Windows Vista: 1.5 Ghz) - RAM: 256 MB (Windows Vista: 512 MB) - Video card: 64 MB RAM to 128 MB RAM - Sound card: DirectX 9.0c compatible - DVD-ROM: 8x - Hard drive: 3.92GB - DirectX: 9.0c
Waar kunnen mijn problemen aan liggen??? Want heb NET een nieuwe computer gekocht, de HP Pavilion M8170, voor 960 euro excl. monitor, goed misschien geen bakbeest van een computer maar hij zou toch FIFA wel moeten kunnen spelen, aangezien FIFA normaal gesproken spellen levert die iets achterlopen op de nieuwere computers... en aangezien FIFA altijd probeert het mainstream gamer- publiek te trekken i.p.v. de echte hardcore gamers die WEL een Geforce 8800 GTS in hun kast hebben zitten. Een 8600 GT zou toch voldoende moeten zijn...
Dit is duidelijk iets met Vista, of dat nVidia de drivers van Vista niet op orde heeft
Core 2 Duo 1,6 GHz
Nvidia Geforce 8400M GS
Driver 163.44
Hopelijk is er snel een oplossing!
Ik heb net ook driver 163.69 geinstalleerd. De menu's die snel liepen gaan nu inderdaad weer traag.Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:41:
met 163.69 loopt het spel goed, maar het menu super traag!
Het spel zelf lijkt wel iets soepeler te draaien maar verre van speelbaar. Zal een 8400M GS uberhaupt snel genoeg zijn voor FIFA08?
Ik weet niet hoe snel hij is, maar zal hij langzamer zijn dan een 6600GT?Sandermvdb schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:08:
[...]
Ik heb net ook driver 163.69 geinstalleerd. De menu's die snel liepen gaan nu inderdaad weer traag.
Het spel zelf lijkt wel iets soepeler te draaien maar verre van speelbaar. Zal een 8400M GS uberhaupt snel genoeg zijn voor FIFA08?
Ik haal 11.000 of 12.000 punten in 3dmark 2001.GAIAjohan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:18:
[...]
Ik weet niet hoe snel hij is, maar zal hij langzamer zijn dan een 6600GT?
Maar FIFA is toch helemaal geen zwaar spel, misschien wel matig geprogrammeerd
Ik bedoel, dat de menus traag zijn is toch te triest voor woorden eigenlijk! Dat zou mijn mobiele telefoon nog soepel moeten kunnen renderen!
[ Voor 17% gewijzigd door Sandermvdb op 02-10-2007 11:36 ]
Vista Home Premium
Core 2 Duo E4300 1,8 Ghz
2GB Ram
Geforce 8400 GS 256mb
het blijft een budget 3d kaart, maar hij zou hem wel simpel aan moeten kunnen...
denk idd dat de conclusie getrokken kan worden dat het een combo is van vista+nvidia driver problemen.
wachten op die nieuwe driver dan maar.... ik vind het wel slap dat EA dat niet even test ofzo?
Nogmaals, het draait hier 100% soepel op 1600*1200 alles high, ook de menu's.Sandermvdb schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:34:
[...]
Ik haal 11.000 of 12.000 punten in 3dmark 2001.
Maar FIFA is toch helemaal geen zwaar spel, misschien wel matig geprogrammeerd
Ik bedoel, dat de menus traag zijn is toch te triest voor woorden eigenlijk! Dat zou mijn mobiele telefoon nog soepel moeten kunnen renderen!
P4 2,6
6600GT
1,5GB ram
driver 93.xx
Er lijkt me echt wat mis met de nieuwe drivers van nVidia. En met name dan Vista.
Aangezien het spel het hier prefect doet, denk ik eerder aan broddelwerk van nvidia.
Ik zit zelf aan 9000punten 3dmark03
Verwijderd
Ik heb een omgekeerd probleem.. Alles loopt normaal in het menu, maar zodra ik een wedstrijd begin gaat alles ineens heel snel! De opstellingen komen versneld langs en de gameplay is ook versneld, dus poppetjes rennen snel. Heb niks veranderd bij instellingen gister had ik het probleem niet..
Wie kan mij helpen?!?!
Hij heeft een P4 2.8 GHZ GeForce FX 5500 256 MB, met de nieuwste drivers
1GB ram, en windows XP
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Verwijderd
Heb zelf:
Intel core 2 duo T7300 2.0 GHz
2 GB ram
8600M GT 256 mb
Het maakt ook totaal niet uit of ik het op low of high settings speel. Het is altijd gewoon even traag.
Verwijderd
Dit draai ik op mn laptop;
Win XP pro
Core 2 Duo 7300
2048MB
Ati Radeon X1600
Het ligt dus niet aan VISTA of NVIDIA.
Het ligt volgens mij aan FIFA zelf, volgens mij zijn de "nieuwe" videokaarten te snel/sterk voor fifa datie ze niet ondersteunt, achterop de doos van fifa08 staat ook dat het niet geschikt is voor nvidia geforce x kaarten en ati x kaarten. Het kan ook aan liggen dat de video kaarten tegenwoordig op laptops geshared zijn.
Voor toch een speelbare fifa moet je je instellingen van fifa details op low zetten
en outputs videocard op high.
Zo looptie bij mij wel redelijk, wel heb ik op sommige momenten nog steeds slowmotion.
of speel gewoon op een wat oudere systeem,
op mijn pc heb ik gewoon fifa draaiend, op een hercules 128mb videokaart !
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 20:56 ]
Intel Core 2 duo T7100 1.8 Ghz
2 GB Ram
8600M GT 265 MB (driver 163.69)
Windows Vista Business
Heb ook alle hotfixes van MS geinstalleert (http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html), helpt ook niet.
Spel loopt wel redelijk goed, menu is niet vooruit te branden.
[ Voor 49% gewijzigd door mastervissie op 06-10-2007 09:45 ]
Verwijderd
lost alleen niet veel op....
Ga naar de installatiedirectory--->data---->cmn---->cfg_pc_h
Open deze file in notepad en verander RENDER_RATE_MODE = 7 in RENDER_RATE_MODE = 2
Saven en alles verloopt veel soepeler
Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.
Dit helpt bij mij niet voor het menu, of is dit iets voor tijdens het spelen?Kadance074 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:15:
Net als in Fifa 07 kun je ook in Fifa08 hetvolgende aanpassen:
Ga naar de installatiedirectory--->data---->cmn---->cfg_pc_h
Open deze file in notepad en verander RENDER_RATE_MODE = 7 in RENDER_RATE_MODE = 2
Saven en alles verloopt veel soepeler
[ Voor 4% gewijzigd door mastervissie op 06-10-2007 19:29 ]
AMD X2 4200+
Asus ENGF 7800gtx top
Asus a8n-sli
2x 1gb kingston ram
1120gb hdd
Erg vreemd allemaal..
Menu's gaan als een slak (zwaar irritant), spel lijkt op zich wel goed te lopen (af en toe wel een slowmotion moment).
Ik draai het spel op het volgende systeem:
Windows Vista Ultimate x64
AMD 3800+ x2
2 GB Kingston HyperX
Raid0 2x 80GB Maxtor DiamondMax
XFX 7800GT Xtreme Edition
Op mijn laptop draait het wel vanzelf:
Windows XP Pro SP2
Intel T2300E
1GB geheugen
Ati X1600 Mobile
80GB 7200RPM Hitachi
Het lijkt er dus op dat het met Vista te maken heeft, of nVidia drivers i.c.m. Vista..
Hoop snel op een oplossing...
Verwijderd
LINK: http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html
Verwijderd
Succes!
Joffrey Verhoef
Heb net die Dual Core Optimizer geprobeerd op een Core2Duo maar de PC begon ermee vast te lopen. Gelukkig heb ik hem wel weer kunnen deinstalleren. Geen optie dus, the search continues...Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 01:46:
Hoop dat het voor jullie werkt want zag bij sommige van jullie dat er ook Intel processoren tussen zitten en zelfs processoren die helemaal niet Dual Core zijn... Maar misschien dat het helpt om een update van de processor drivers te downloaden of een optimizer zoals bovenstaand te proberen...
Succes!
Joffrey Verhoef
Windows Vista Home
Intel Core 2 Duo 2GHZ
2GB geheugen
Asus 8600 GTS videocard
Kortom: daar moet het makkelijk op kunnen, andere spellen lopen als een trein.
Op een P4 2Ghz systeem met winXP en 1GB geheugen loopt het geheel als een trein!
Belachelijk dus!
Raar is ook, dat er op het forum van EA met geen woord over gesproken wordt!?
Een oplossing zou toch fijn zijn, anders kunnen we het spel net zo goed terugsturen naar EA!
FIFA 08 is officially supported by video cards with any of the chipsets listed below:
NVIDIA:
GeForce3
GeForce3 Ti200/500
GeForce4 Ti4200/4400/4600/4800
GeForce FX series
GeForce 6xxx series
GeForce 7xxx series
GeForce 8xxx series
ATI:
Radeon 8500
Radeon 9xxx series
Radeon Xpress 200
Radeon X300
Radeon X550
Radeon X600
Radeon X700
Radeon X800/850
Radeon X1300
Radeon X1600
Radeon X1800
Radeon X1900
Radeon X1950
Radeon X300
HD 2900 XT
Hieruit maak ik dus op dat mijn Asus geforce 8600 GTS ondersteund zou moeten zijn.
Maar, misschien ligt het aan het volgende?
Only DirectX 9.0c-capable cards are supported by the FIFA 08 running on Windows Vista
En laat mijn videokaart nou DirectX 10 zijn.
Zou het hier aan kunnen liggen?
Nee, jouw kaart zou het gewoon moeten doen want hij is DirectX 9.0c capable.Beaub schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:40:
Op de EA site staat ook nog het volgende:
FIFA 08 is officially supported by video cards with any of the chipsets listed below:
...
Hieruit maak ik dus op dat mijn Asus geforce 8600 GTS ondersteund zou moeten zijn.
Maar, misschien ligt het aan het volgende?
Only DirectX 9.0c-capable cards are supported by the FIFA 08 running on Windows Vista
En laat mijn videokaart nou DirectX 10 zijn.
Zou het hier aan kunnen liggen?
FIFA 07 kon ik alles op High draaien op 1280*1024.. en nu is 2008 niet te draaien op 640*480 met alles op low..
weet zo mn specs niet precies, maar vind het wel een vage bedoeling.. ook nieuwe drivers e.d. ge-download voor mn Nvidia kaart dus ik lees ff mee hier opt topique
www.vdzande.com
Verwijderd
Core 2 Duo E4300 1,8 Ghz
2GB Ram
Geforce 8400 GS 256mb
Moet toch fifa aankunnen? anders maar een betere videokaart halen meschien is dat mijn probleem.
Heb alles al geprobeerd om dit probleem op te lossen
Ik heb een:
Dell Vostro 1500
Windows Vista Business
Intel Core 2 Duo T7100 1,80Ghz
1 GB Geheugen
NVIDIA GeForce 8600M GT (draai de 7.15.11.6375 drivers)
Ik vroeg me af of het niet iets te maken heeft met het energiebeheer van Windows Vista.
Als ik tijdens het spelen namelijk de netstroom kabel afkoppel van mijn notebook, dan loopt Fifa 2008 ineens 5 seconden perfect, maar daarna weer zoals vanouds, langzaam dus.
Heb ook gelezen dat het de processor te maken kan hebben. Dat fifa icm met vista en een intel dual core processor niet goed zou werken. Maar als ik in taakbeheer de affiniteit van fifa bekijk.. gebruikt hij ook maar 1 core. En als ik dat verander krijg ik ook geen resultaat.
Misschien bij iemand van jullie wel?
[ Voor 21% gewijzigd door Zed85 op 13-10-2007 11:37 ]
Ik heb precies hetzelfde probleem...Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:39:
Wie kan mij helpen
Ik heb een omgekeerd probleem.. Alles loopt normaal in het menu, maar zodra ik een wedstrijd begin gaat alles ineens heel snel! De opstellingen komen versneld langs en de gameplay is ook versneld, dus poppetjes rennen snel. Heb niks veranderd bij instellingen gister had ik het probleem niet..
Wie kan mij helpen?!?!
Verwijderd
(ben blij dat ik hier geen 50 euro aan heb uitgegeven zeg)
Dyon
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Helaas niet.OneUp schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:51:
Ik zit met hetzelfde probleem, maar er is dus nog geen concrete oplossing?
Hopelijk wordt het opgelost door een driver update, Service Pack voor Vista of een update voor FIFA. Geduld hebben dus
Dat is ook mooi, hoop dat ze snel met een patch komen ofzoSandermvdb schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:09:
[...]
Helaas niet.
Hopelijk wordt het opgelost door een driver update, Service Pack voor Vista of een update voor FIFA. Geduld hebben dus
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Verwijderd
Ik heb de laatste Nvidia drivers voor Vista x64 en mijn 7900 GTX. Fifa 08 loopt echt als een zonnetje. Wel heb ik de patch Windows6.0-KB940105-x64 geinstalleerd staan, wellicht dat dit iets uitmaakt.GAIAjohan schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:09:
[...]
Er lijkt me echt wat mis met de nieuwe drivers van nVidia. En met name dan Vista.
Aangezien het spel het hier prefect doet, denk ik eerder aan broddelwerk van nvidia.
Ik zit zelf aan 9000punten 3dmark03
Zelfs op die brakke PC draait het spel vrij soepel, weliswaar op verminderde settings met een resolutie van 1440x900.
Everything is possible if you really want it.
Oftewel ik ben genaaid...Na wat zoekwerk op internet blijkt dat ik helemaal niet alleen ben. Het gebeurt zowel bij Radeon als GeForce kaarten die zwaar genoeg zijn blijkbaar. En dan lees je dat EA geen support geeft aan laptops, een patch zal er dus nooit voor komen.
[ Voor 5% gewijzigd door OneUp op 15-10-2007 18:42 ]
Dat is echt zwaar belachelijk als dat zo zou zijn.. maarja dan zit er nix anders op en w8en we op de nieuwe Pro Evolution Soccer.. die bieden tenminste wel goede ondersteuning voor notebooks en nvidia kaarten..OneUp schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:42:
Dit lees ik net op een ander forum:
[...]
Oftewel ik ben genaaid...
In je nVidia control panel, heb je de instellingen van je scherm op high quality gezet (ipv quality, performance of high performance). Dit had ik ook. Door hem op performance te zetten ging alles bij mij wel weer soepel!
Dit was trouwens wel in Fifa 07, maar dat zal niet heel veel veschil maken. Mijn 7600GS speelt hier alles op high. Fifa 08 is niet zo heel zwaar
En de systeemeisen voor PES 8 zijn te hoog voor mijn laptop anders was dit inderdaad een goede vervanger voor FIFA08.
Ik hoop nog op een oplossing maarja...
Nou.. ik heb de demo van PES 2008 erop staan.. en hij loopt op beste breedbeeld resolutie met alles aan vlekkeloosOneUp schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 19:50:
Ben er bang voor.
En de systeemeisen voor PES 8 zijn te hoog voor mijn laptop anders was dit inderdaad een goede vervanger voor FIFA08.
Ik hoop nog op een oplossing maarja...
Dat zou met fifa ook moeten kunnen...
w03f: Start je eigen topic hierover
@wo3f: Heb je een laptop of speel je op een pc?
Wat ik al geprobeerd heb:
Windows Update (alle beschikbare updates gedownload + geïnstalleerd)
VGA drivers NVIDIA update (laatste versie v163.69)
NVIDIA nForce chipset software update
DirectX10 (zit standaard in Windows Vista)
AMD Dual-Core Optimizer geïnstalleerd
Microsoft Windows Vista Hotfixes
GEEN SOLVE.
SPECS PC
Windows Vista Home Premium (32-bits besturingssysteem)
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4000+ 2.10GHz
1GB DDR2 geheugen
MSI NVIDIA GeForce NX8500GT 512MB DDR2 (PCI Express)
Heb maar een mail naar EA gestuurd... Even afwachten dus.
It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.
Heeft al iemand een oplossing gevonden?
Wat heb ik gedaan? Ik heb Windows XP Pro SP2 geinstalleerd op de pc. Dit ipv Windows Vista Home Premium. FIFA 2008 draait nu als een tiet! Zelfs op de allerhoogste resolutie 1440x900 met alle details/video's op hoog werkt het perfect.
Het is dus onzin dat het eventueel aan de cpu (dual core) zou moeten liggen. Het probleem heeft gewoon met Windows Vista te maken. Ik gok het op compatabiliteit... Succes ermee...
Maar het werkt wel... alleen niet onder Vista...Coeluh schreef op zondag 30 september 2007 @ 11:56:
Fifa ondersteunt nogsteeds geen dual core, wat zeer zonde is.
Verwijderd
Dell vostro 1500
intel dual core 2ghz
2GB ram
8600M GT vid. kaart.
Vista ultimate
Je raad het al, draaide echt super bagger. zowel de menu's als het spel was niet te doen.
Nu heb ik een nieuwe partitie op mijn hard disk gemaakt en win xp ernaast geinstalleerd. Hij draait nu echt super super goed onder XP. Dus zowel op de pc als de laptop!!!
hier een handleiding die ik heb gevolgd om xp en vista te kunnen draaien:
http://apcmag.com/5485/dualbooting_vista_and_xp
Iemand al geprobeerd met de nieuwe 169.01 (beta) drivers?
Nee ik nog niet. Heb momenteel nog steeds Windows XP Pro SP2 op mijn pc staan. FIFA 2008 werkt perfect dus nergens problemen mee.mastervissie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:02:
Iemand al een oplossing?
Iemand al geprobeerd met de nieuwe 169.01 (beta) drivers?
Ben er wel over aant denken om binnen nu en niet al te lange tijd Windows Vista weer terug te zetten. Mits FIFA dan natuurlijk goed werkt. Anders laat ik het liever zo. Ik heb ook contact gehad (per email) met EA. Heb ook al feedback gehad. Volgens EA is er nog geen oplossing en heeft het inderdaad met Vista te maken. Ze geven aan dat ik af moet wachten tot er een patch beschikbaar komt die dit probleem zou moeten verhelpen... Tot die tijd adviseren ze mij om Windows XP te blijven draaien.
Een andere / betere oplossing konden ze mij ook niet geven op dit moment
Dus nog even afwachten. Mocht iemand in de tussentijd zelf een oplossing vinden...
Graag posten. Ik ben ook benieuwd of die nieuwe beta driver werkt. Iemand al getest onde Vista?
Ik las op een ander forum dat Forceware 167.26 zou moeten werken. Alleen is deze enkel bedoelt voor windows xp.. dus ik snap et niet. Is er ook een forceware voor vista?
EasyErik schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 12:23:
[...]
Nee ik nog niet. Heb momenteel nog steeds Windows XP Pro SP2 op mijn pc staan. FIFA 2008 werkt perfect dus nergens problemen mee.
Ben er wel over aant denken om binnen nu en niet al te lange tijd Windows Vista weer terug te zetten. Mits FIFA dan natuurlijk goed werkt. Anders laat ik het liever zo. Ik heb ook contact gehad (per email) met EA. Heb ook al feedback gehad. Volgens EA is er nog geen oplossing en heeft het inderdaad met Vista te maken. Ze geven aan dat ik af moet wachten tot er een patch beschikbaar komt die dit probleem zou moeten verhelpen... Tot die tijd adviseren ze mij om Windows XP te blijven draaien.
Een andere / betere oplossing konden ze mij ook niet geven op dit moment![]()
Dus nog even afwachten. Mocht iemand in de tussentijd zelf een oplossing vinden...
Graag posten. Ik ben ook benieuwd of die nieuwe beta driver werkt. Iemand al getest onde Vista?
meuk: nVidia ForceWare 169.09 beta
Release Highlights:
- Beta driver voor GeForce 6, 7, and 8 series GPUs.
- Recommended driver for Crysis
- Several game and application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, features, driver fixes and known compatibility issues.
Ik draai nu de 169.09 versie. Maar zie geen verschillen... Sommige spellen draaien wat soepeler, maar bij Fifa zie ik geen verschil...EasyErik schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:55:
Iemand de nieuwe nVidia ForceWare 169.09 beta al getest onder Vista?
meuk: nVidia ForceWare 169.09 beta
Release Highlights:
- Beta driver voor GeForce 6, 7, and 8 series GPUs.
- Recommended driver for Crysis
- Several game and application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, features, driver fixes and known compatibility issues.
Hier zelf lopen de Menu's enorm traag, het spel ging vorige week voor een klein uurtje goed, sindsdien is het drama. Fifa in slowmo
Heb een MSI EX600 Notebook met T5250 en een 8400m G.
[ Voor 14% gewijzigd door Eximius op 03-12-2007 16:37 ]
In CPU-Z zag ik dat de cpu schakelde tussen de 970 en 1500MHZ, terwijl in t powerplan staat dat ie min en max 100% gebruikt, hij zou dus niet mogen schakelen.
Net in t BIOS Intel Speedstep uitgezet.
CPU-Z gekeken, cpu schakeld nu niet meer, maar staat stabiel op 970 (waarom geen 1500mhz
In ieder geval, nog maar is FIFA08 proberen, menus gaan nog steeds erg traag.
Echter loopt het spel weer helemaal soepel!
Kunnen meerdere mensen dit ook proberen / bevestigen? dan hebben we misschien een (tijdelijke) oplossing om FIFA soepel te laten lopen
meuk: nVidia Forceware 169.12 beta
Fixed Issues - Windows Vista 32- & 64-bit - Single-GPU:
- GeForce 8800 GT: Bluescreen crash occurs upon resume
from Standby or Hibernate mode. (368871)
Heb het geprobeerd, de menus lopen perfect, en fifa ook voor 95% goed!Eximius schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:36:
Mogelijke oplossing gevonden.
In CPU-Z zag ik dat de cpu schakelde tussen de 970 en 1500MHZ, terwijl in t powerplan staat dat ie min en max 100% gebruikt, hij zou dus niet mogen schakelen.
Net in t BIOS Intel Speedstep uitgezet.
CPU-Z gekeken, cpu schakeld nu niet meer, maar staat stabiel op 970 (waarom geen 1500mhz)
In ieder geval, nog maar is FIFA08 proberen, menus gaan nog steeds erg traag.
Echter loopt het spel weer helemaal soepel!
Kunnen meerdere mensen dit ook proberen / bevestigen? dan hebben we misschien een (tijdelijke) oplossing om FIFA soepel te laten lopen
Alleen vraag ik me af, word de performance van mijn notebook nu niet veel lager? omdat speedstep uit staat?
Dat vroeg ik me zelf ook af, merk opzich niet echt verschil, gebruik hem dan ook niet zo veel.Zed85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:17:
[...]
Heb het geprobeerd, de menus lopen perfect, en fifa ook voor 95% goed!
Alleen vraag ik me af, word de performance van mijn notebook nu niet veel lager? omdat speedstep uit staat?
Draai en benchmark en je komt erachter denk ik zo
Nu het bij jou dus ook het probleem grotendeels oplost, zou het maybe chipsetdrivers zijn die de boel in de war schoppen? iemand al met andere chipset drivers geprobeerd?
[ Voor 16% gewijzigd door Eximius op 06-12-2007 11:04 ]
Denk dus niet dat dit echt betrekking zal hebben op het FIFA 2008 "traagheid" probleem. Ikzelf zit met mijn AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor en heb precies hetzelfde euvel onder Vista. Onder XP werkt alles wel prima
Ik wacht nog steeds op feedback van EA. Tot dusver nog geen reactie...
[ Voor 6% gewijzigd door EasyErik op 12-12-2007 07:24 ]
Ik ben lid van DPC en doe mee met Climate Prediction, leuk project, dat ter zijde.
Eigenlijk ben ik er op tegen om dit op mijn laptop te draaien ivm 100% cpu belasting.
Nu kwam ik met het idee, wat als ik mijn CPU op 100 laat draaien zodat hij niet terugclocked, wat zou Fifa dan doen aangezien Climate Prediction alleen IDLE CPU tijd gebruikt.
Fifa loopt nu gewoon soepel! geen hickups en slowmo meer!
Welk programma gebruik je om je CPU altijd op 100% te laten draaien tijdens het gamen?Eximius schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:54:
De speedstep uitzetten oplossig vond ik minder geslaagd dus heb ik een andere optie geprobeerd, deze lost het probleem definitief op.
Ik ben lid van DPC en doe mee met Climate Prediction, leuk project, dat ter zijde.
Eigenlijk ben ik er op tegen om dit op mijn laptop te draaien ivm 100% cpu belasting.
Nu kwam ik met het idee, wat als ik mijn CPU op 100 laat draaien zodat hij niet terugclocked, wat zou Fifa dan doen aangezien Climate Prediction alleen IDLE CPU tijd gebruikt.
Fifa loopt nu gewoon soepel! geen hickups en slowmo meer!
SpeedswitchXP is zo'n programma. Of het werkt op Vista is een 2e,,Zed85 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:53:
[...]
Welk programma gebruik je om je CPU altijd op 100% te laten draaien tijdens het gamen?
Zoals gezegd gebruik ik een Distributed Computer Project dat al mijn vrije CPU kracht gebruikt.Zed85 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:53:
[...]
Welk programma gebruik je om je CPU altijd op 100% te laten draaien tijdens het gamen?
Kijk is op www.dutchpowercows.org of er niks voor jou bij zit
En je kan FIFA08 spelen en dan ook nog je pc inzetten voor nuttigere zaken
Zelf gebruik ik CP op BOINC
Verwijderd
http://boinc.berkeley.edu/download.php
en geinstalleerd. Daarna ben ik ook maar mee gaan doen met het klimaat projekt. Als je de BOINC manager activeert zie je het CPU metertje na een paar seconden op 100% gaan staan. Toen FIFA08 weer geprobeerd. Het werkt! Ook met de resolutie op z'n allerhoogst, details op hoog en zelfs met Evert en Youri vrolijk babbelend. Daarna hebben we het nog offline geprobeerd en dat lukte ook. Zoonlief zit weer glimmend van pret achter de laptop, en daar gaat het natuurlijk allemaal om.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 14:59 ]
Verwijderd
En dat was op de 32bit versie. Op de 64-bit versie draait FIFA08 zelfs beter
Verwijderd
Iemand nog een goeie tip of reactie van EA?
Not yet, ik draai op dit moment nog steeds Windows XP Pro SP2 op mijn systeem en alles werkt prima. Nergens problemen mee. Dus ik wacht nog even af...Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:13:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb Vista met een AMD 64 X2 Dual Core processor 2x3 GHz met ATI Radeon HD 2600 XT videokaart. Mag toch allemaal geen probleem zijn lijkt me toch. De menu's lopen keurig, maar het spel hapert. Vooral bij hoge, lange ballen schokt het beeld behoorlijk.
Iemand nog een goeie tip of reactie van EA?
Verwijderd
Volgens mij heeft dion_b je in VB al verteld wat je wel/niet hoort te doen. Een van de dingen die iig niet horen is iets als dat even copypasten naar een andere plaats. Laat staan als het daar offtopic is
[ Voor 81% gewijzigd door TheZeroorez op 09-01-2008 15:02 ]
Verwijderd
Het lost het niet helemaal op, maar het slome menu is weer wat minder erg.
Edit: windows vista home premium helemal geupdate, drivers nvidia geupdate, het werkt weer goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 20:47 ]
Wat bedoel je hier mee?Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:29:
[mbr]*knip*
Volgens mij heeft dion_b je in VB al verteld wat je wel/niet hoort te doen. Een van de dingen die iig niet horen is iets als dat even copypasten naar een andere plaats. Laat staan als het daar offtopic is :X[/mbr]
Wat ik ermee bedoel, weet BozzDirt zelf wel
[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 19-01-2008 13:51 ]
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Verwijderd
CPU: DUO core 2 T250 2GHZ
Geheugen: 2 GB
HDD: 160 5400rpm
Videokaart: GEforce 8400m G 128mb
en de menu's in fifa lopen ontzettend traag. Het spel zelf loopt als een trein maar de als ik rugnummer wil veranderen dan is het echt een feest. Of liever gezegd een ramp.
EA moet maar snel hier iets voor verzinnen. Dit noem ik namelijk gewoon een irritante bug
Iemand idee hoe je dit kan oplossen? Lijkt me dat het niet ligt aan het feit dat mijn videokaart langzaam is en die ik had snel aangezien die 128mb shared was en deze 512mb specifiek
Verwijderd
Intel 6320 (1,87gHz
2GB Ram
nVdia(?!) 8500GT
Verwijderd
Sluit ook alle andere vensters en programmas af die je niet nodig hebt.Ik heb een simpele oplossing gebruikt die bij meerdere vistaprogrammaproblemen werkt, rechts op het icoontje klikken > eigenschappen > compatibiliteit > Programma met windows xp sp2 uitvoeren + Bureaubladsamenstelling uitschakelen.
Het lost het niet helemaal op, maar het slome menu is weer wat minder erg.
Edit: windows vista home premium helemal geupdate, drivers nvidia geupdate, het werkt weer goed.
En voer deze eens uit: (start, uitvoeren of typen waar zoekopdracht staat in vista)
Rundll32.exe /advapi32.dll,ProcessIdleTasks
Die zal je achtergrond taken eerst afhandelen.
uTorrent of limewire afzetten. Bij mij zorgen ze ervoor dat de rest van mijn netwerkverkeer enorm traag gaat