Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Fifa 08] Spel loopt traag

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Mogelijke oplossing gevonden.

In CPU-Z zag ik dat de cpu schakelde tussen de 970 en 1500MHZ, terwijl in t powerplan staat dat ie min en max 100% gebruikt, hij zou dus niet mogen schakelen.

Net in t BIOS Intel Speedstep uitgezet.
CPU-Z gekeken, cpu schakeld nu niet meer, maar staat stabiel op 970 (waarom geen 1500mhz :? )
In ieder geval, nog maar is FIFA08 proberen, menus gaan nog steeds erg traag.
Echter loopt het spel weer helemaal soepel!

Kunnen meerdere mensen dit ook proberen / bevestigen? dan hebben we misschien een (tijdelijke) oplossing om FIFA soepel te laten lopen :)

• EasyErik
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-10-2014
Iemand nVidia ForceWare 169.12 beta al getest?

meuk: nVidia Forceware 169.12 beta

Fixed Issues - Windows Vista 32- & 64-bit - Single-GPU:

- GeForce 8800 GT: Bluescreen crash occurs upon resume
from Standby or Hibernate mode. (368871)

• Zed85
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07-2021
Eximius schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:36:
Mogelijke oplossing gevonden.

In CPU-Z zag ik dat de cpu schakelde tussen de 970 en 1500MHZ, terwijl in t powerplan staat dat ie min en max 100% gebruikt, hij zou dus niet mogen schakelen.

Net in t BIOS Intel Speedstep uitgezet.
CPU-Z gekeken, cpu schakeld nu niet meer, maar staat stabiel op 970 (waarom geen 1500mhz :? )
In ieder geval, nog maar is FIFA08 proberen, menus gaan nog steeds erg traag.
Echter loopt het spel weer helemaal soepel!

Kunnen meerdere mensen dit ook proberen / bevestigen? dan hebben we misschien een (tijdelijke) oplossing om FIFA soepel te laten lopen :)
Heb het geprobeerd, de menus lopen perfect, en fifa ook voor 95% goed!

Alleen vraag ik me af, word de performance van mijn notebook nu niet veel lager? omdat speedstep uit staat?

• Eximius
Zed85 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 16:17:
[...]

Heb het geprobeerd, de menus lopen perfect, en fifa ook voor 95% goed!

Alleen vraag ik me af, word de performance van mijn notebook nu niet veel lager? omdat speedstep uit staat?
Dat vroeg ik me zelf ook af, merk opzich niet echt verschil, gebruik hem dan ook niet zo veel.
Draai en benchmark en je komt erachter denk ik zo ;)

Nu het bij jou dus ook het probleem grotendeels oplost, zou het maybe chipsetdrivers zijn die de boel in de war schoppen? iemand al met andere chipset drivers geprobeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door Eximius op 06-12-2007 11:04 ]

• EasyErik
Enhanced Intel Speedstep Technology is vergelijkbaar met de techniek van het centrino platfom. Het zorgt ervoor dat wanneer de PC niet hard hoeft te werken dat de kloksnelheid sterk word teruggebracht waardoor energie kan worden bespaard bijkomend voordeel is dat de processor minder heet word en de PC word dan dus stiller.

Denk dus niet dat dit echt betrekking zal hebben op het FIFA 2008 "traagheid" probleem. Ikzelf zit met mijn AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor en heb precies hetzelfde euvel onder Vista. Onder XP werkt alles wel prima :) Vertel mij dus maar hoe dat kan...?

Ik wacht nog steeds op feedback van EA. Tot dusver nog geen reactie...

[ Voor 6% gewijzigd door EasyErik op 12-12-2007 07:24 ]

• Eximius
De speedstep uitzetten oplossig vond ik minder geslaagd dus heb ik een andere optie geprobeerd, deze lost het probleem definitief op.

Ik ben lid van DPC en doe mee met Climate Prediction, leuk project, dat ter zijde.
Eigenlijk ben ik er op tegen om dit op mijn laptop te draaien ivm 100% cpu belasting.

Nu kwam ik met het idee, wat als ik mijn CPU op 100 laat draaien zodat hij niet terugclocked, wat zou Fifa dan doen aangezien Climate Prediction alleen IDLE CPU tijd gebruikt.

Fifa loopt nu gewoon soepel! geen hickups en slowmo meer!

• Zed85
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07-2021
Eximius schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 08:54:
De speedstep uitzetten oplossig vond ik minder geslaagd dus heb ik een andere optie geprobeerd, deze lost het probleem definitief op.

Ik ben lid van DPC en doe mee met Climate Prediction, leuk project, dat ter zijde.
Eigenlijk ben ik er op tegen om dit op mijn laptop te draaien ivm 100% cpu belasting.

Nu kwam ik met het idee, wat als ik mijn CPU op 100 laat draaien zodat hij niet terugclocked, wat zou Fifa dan doen aangezien Climate Prediction alleen IDLE CPU tijd gebruikt.

Fifa loopt nu gewoon soepel! geen hickups en slowmo meer!
Welk programma gebruik je om je CPU altijd op 100% te laten draaien tijdens het gamen?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:30
Zed85 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:53:
[...]

Welk programma gebruik je om je CPU altijd op 100% te laten draaien tijdens het gamen?
SpeedswitchXP is zo'n programma. Of het werkt op Vista is een 2e,,

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Eximius
Zed85 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:53:
[...]

Zoals gezegd gebruik ik een Distributed Computer Project dat al mijn vrije CPU kracht gebruikt.
Kijk is op www.dutchpowercows.org of er niks voor jou bij zit ;)
En je kan FIFA08 spelen en dan ook nog je pc inzetten voor nuttigere zaken :)

Zelf gebruik ik CP op BOINC

Verwijderd

Net een nieuwe laptop (ACER Aspire 5920 met zo'n NVIDIA GeForce 8600 etc. kaart) met Vista, kersverse FIFA08 schijf erin, alles geinstalleerd en, inderdaad, meestal supertraag. Alsof Roy Makaay en z'n vrienden aan het gras geplakt zaten. Heel gek trouwens: soms leek het ook een beetje beter te gaan. Zoonlief tranen met tuiten en dat wil je niet als je net ruim 900 EURO hebt uitgegeven!. Dus, n.a.v. tip Eximius BOINC gedownload op

http://boinc.berkeley.edu/download.php

en geinstalleerd. Daarna ben ik ook maar mee gaan doen met het klimaat projekt. Als je de BOINC manager activeert zie je het CPU metertje na een paar seconden op 100% gaan staan. Toen FIFA08 weer geprobeerd. Het werkt! Ook met de resolutie op z'n allerhoogst, details op hoog en zelfs met Evert en Youri vrolijk babbelend. Daarna hebben we het nog offline geprobeerd en dat lukte ook. Zoonlief zit weer glimmend van pret achter de laptop, en daar gaat het natuurlijk allemaal om.

• Eximius
Dit is offtopic + ietswat spammerig

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2007 14:59 ]

Verwijderd

Ik heb FIFA08 gespeeld met Vista Ultimate en had nergens problemen mee. Met mijn 6600GT in sli, etc. No problemo.

En dat was op de 32bit versie. Op de 64-bit versie draait FIFA08 zelfs beter ;) Ik heb nu Vista SP1 RC0 geinstalleerd en dat werkt zelfs nog fijner

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb Vista met een AMD 64 X2 Dual Core processor 2x3 GHz met ATI Radeon HD 2600 XT videokaart. Mag toch allemaal geen probleem zijn lijkt me toch. De menu's lopen keurig, maar het spel hapert. Vooral bij hoge, lange ballen schokt het beeld behoorlijk.

Iemand nog een goeie tip of reactie van EA?

• EasyErik
Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:13:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb Vista met een AMD 64 X2 Dual Core processor 2x3 GHz met ATI Radeon HD 2600 XT videokaart. Mag toch allemaal geen probleem zijn lijkt me toch. De menu's lopen keurig, maar het spel hapert. Vooral bij hoge, lange ballen schokt het beeld behoorlijk.

Iemand nog een goeie tip of reactie van EA?
Not yet, ik draai op dit moment nog steeds Windows XP Pro SP2 op mijn systeem en alles werkt prima. Nergens problemen mee. Dus ik wacht nog even af...

Verwijderd

*knip*

Volgens mij heeft dion_b je in VB al verteld wat je wel/niet hoort te doen. Een van de dingen die iig niet horen is iets als dat even copypasten naar een andere plaats. Laat staan als het daar offtopic is :X

[ Voor 81% gewijzigd door TheZeroorez op 09-01-2008 15:02 ]

Verwijderd

Ik heb een simpele oplossing gebruikt die bij meerdere vistaprogrammaproblemen werkt, rechts op het icoontje klikken > eigenschappen > compatibiliteit > Programma met windows xp sp2 uitvoeren + Bureaubladsamenstelling uitschakelen.

Het lost het niet helemaal op, maar het slome menu is weer wat minder erg.

Edit: windows vista home premium helemal geupdate, drivers nvidia geupdate, het werkt weer goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 20:47 ]

• EasyErik
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:29:
[mbr]*knip*

Volgens mij heeft dion_b je in VB al verteld wat je wel/niet hoort te doen. Een van de dingen die iig niet horen is iets als dat even copypasten naar een andere plaats. Laat staan als het daar offtopic is :X[/mbr]
Wat bedoel je hier mee?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat heeft BozzDirt niet geschreven, maar ik. Zie ook de *knip*, 'geëdit door TheZeroorez' en de blauwe tekst ;)

Wat ik ermee bedoel, weet BozzDirt zelf wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door TheZeroorez op 19-01-2008 13:51 ]

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:37
Ook net een nieuw notebookje gekocht en FIFA loopt vreselijk traag... Gelukkig bestaat dit topic dat bewijst dat het niet aan mij of mijn PC ligt... :-) Al iemand een duidelijke oplossing gevonden?

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Verwijderd

Net een nieuwe laptop gekocht met de de volgende specs:

CPU: DUO core 2 T250 2GHZ
Geheugen: 2 GB
HDD: 160 5400rpm
Videokaart: GEforce 8400m G 128mb

en de menu's in fifa lopen ontzettend traag. Het spel zelf loopt als een trein maar de als ik rugnummer wil veranderen dan is het echt een feest. Of liever gezegd een ramp.

EA moet maar snel hier iets voor verzinnen. Dit noem ik namelijk gewoon een irritante bug

• Sample88
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-01 19:48
Ik had een HP Laptop ati radeon 200m en t spel liep gesmeerd. Nu een nieuwe laptop met een nvidia geforce 8600m (512mb) en t loopt allemaal heel erg traag niet zo zeer stotteren maar gewoon langzaam..

Iemand idee hoe je dit kan oplossen? Lijkt me dat het niet ligt aan het feit dat mijn videokaart langzaam is en die ik had snel aangezien die 128mb shared was en deze 512mb specifiek

Verwijderd

Uh.. jullie zijn niet de enigen.. hier loopt t ook traag:
Intel 6320 (1,87gHz
2GB Ram
nVdia(?!) 8500GT

Verwijderd

Ik denk dat de oplossing hier al gezegd geweest is
Ik heb een simpele oplossing gebruikt die bij meerdere vistaprogrammaproblemen werkt, rechts op het icoontje klikken > eigenschappen > compatibiliteit > Programma met windows xp sp2 uitvoeren + Bureaubladsamenstelling uitschakelen.

Het lost het niet helemaal op, maar het slome menu is weer wat minder erg.

Edit: windows vista home premium helemal geupdate, drivers nvidia geupdate, het werkt weer goed.
Sluit ook alle andere vensters en programmas af die je niet nodig hebt.
En voer deze eens uit: (start, uitvoeren of typen waar zoekopdracht staat in vista)
Rundll32.exe /advapi32.dll,ProcessIdleTasks

Die zal je achtergrond taken eerst afhandelen.

uTorrent of limewire afzetten. Bij mij zorgen ze ervoor dat de rest van mijn netwerkverkeer enorm traag gaat
Pagina: 1 2 Laatste