hMailserver relay server

Pagina: 1
Acties:
  • 2.331 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rutje1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03 22:39
Hallo,

Ik ben bezig om een eigen mailserver op te zetten. Ik zou graag willen dat ik zelf mailadressen kan samenstellen zoals bijv. admin@mijndomein.nl en ga zo maar door.

Helaas wil het mij nog niet lukken, ik heb internet van casema en heb al op tweakers gelezen over de geblokkeerde casema poort.

Nu wil het mij verder dus niet lukken om het werkende te krijgen. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd en gezocht / gepost op het hmailserver forum, helaas geen succes.

DNS instellingen nagekeken met MX record maar daar ligt het niet aan. Staat juist ingesteld.

Het lukt wel om mail te versturen van naam1@mijndomein.nl --> naam2@mijndomein.nl en weer terug.
Dit is dan wel via Squirrelmail wat ik ook op de server gehost heb. Het lukt niet om naar andere mailadressen te versturen zoals bijv. hotmail.

Weet jij hoe ik dit kan oplossen? Héél graag jouw hulp!
Greetzzz Rutje1 8)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat heb je dan zoal geprobeerd? Het zou zonde zijn als we hier alles zouden herhalen.
Wat je in principe nog nodig hebt voor uitgaande mail zijn Settings->Protocols->SMTP->Delivery of email -> SMTP relayer en de uitgebreide loggingfunctionaliteit.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Poort 25 (SMTP) zit dus dicht. Je kunt dus op deze manier NOOIT emails ontvangen op je server. Daarvoor zal je een relay moeten gebruiken. Zelf gebruik ik Rollernet. De MX van je domein laat je naar Rollernet verwijzen. Daar stel je weer in dat de mail naar je eigen server gestuurd moet worden. En natuurlijk op een door jou gekozen, wel werkende poort. Succes.

• rutje1
het belangrijkste wat ik gecontroleerd heb zijn de ip-ranges, verder niets.
Ik heb nagekeken wat er allemaal te veranderen en in te stellen valt in hMailserver maar kan niet iets vinden wat mij kan helpen.

Ik heb al wel gelezen over rollernet, maar het is me nog niet allemaal duidelijk. Moet daarvoor betaald worden en wat is er mogelijk? Al wil ik bijvoorbeeld iemand een mail adres "geven", merkt die persoon daar dan van dat het bij rollernet is? Wat moet je voor mail relay server instellen in hMailserver?

• Ascathon
Het gratis deel van Rollernet is voldoende. Niemand merkt op zich dat het via rollernet gaat. Staat alleen in de bron van de mail maar dat boeit niet. Geen gespam, geen reclame in je mails. De relay server in hMailserver is (neem ik aan) voor uitgaand verkeer. Niet elke server accepteert jouw thuisserver. Daarom kun je daar het beste de smtp server van je provider instellen.

http://www.rollernet.us/services.php?smtp

[ Voor 5% gewijzigd door Ascathon op 29-09-2007 17:59 ]

• rutje1
zou je mij verder iets kunnen uitleggen over rollernet. Ik zie het staan van stmp redirection (direct delivery) maar kom er verder niet uit wat ik in moet stellen. Engels lukt helaas niet zo goed.
(kan niet vinden wat in te vullen bij de MX settings en mailserver zelf :()

[ Voor 16% gewijzigd door rutje1 op 29-09-2007 18:50 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het probleem van je TS gaat over uitgaande mail. Dit los je op met een SMTP relay (zie mijn eerdere post).

Rollernet is om inkomende mail mogelijk te maken. Het idee is dat je je MX record naar Rollernets server zet, en Rollernet vervolgens de mail via een andere poort dan 25 op jouw SMTP server krijgt. Daarvoor moet je je SMTP server dus op een andere poort laten luisteren, zodat Casema hem ook niet zal blokkeren. De reden dat Rollernet nodig is als tussenstap is dat alle mailservers via poort 25 werken, en je dit in MX records niet kunt wijzigen. Omdat Rollernet je andere poort wel kent, kan het via hen wel.

• Ascathon
Als de TS het over uitgaande mail heeft, dan heeft zijn verwijzing naar dat Casema port 25 topic geen toegevoegde waarde. Dit gaat immers over inkomende email. Daarom ook mijn verhaal over rollernet.

Maarja, met de huidige antwoorden is het probleem voor ingaande EN uitgaande mail opgelost.

[ Voor 19% gewijzigd door Ascathon op 29-09-2007 19:34 ]

• rutje1
Het gaat mij eingelijk om in en uitgaande mail, alleen lukken mij de instellingen bij rollernet nog niet.
Zou u mij hier nog even mee kunnen helpen?
Greetz Rutje1

• Ascathon
Mailservices -> Domain Configuration -> Add New Mail Domain -> SMTP Redirection..
Daar je domeinnaam en je thuisserver. En dan als poort niet 25 maar een andere poort verzinnen. En die poort op je router of direct je server naar je eigen SMTP laten wijzen.

• rutje1
dat is gelukt, maar de instellingen bij mijn DNS (domeinnaam) daar moet tog ook iets nieuws ingesteld worden??

• Ascathon
rutje1 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 20:06:
dat is gelukt, maar de instellingen bij mijn DNS (domeinnaam) daar moet tog ook iets nieuws ingesteld worden??
Ja, je MX record moet verwijzen naar dat van rollernet. Hun ip-adressen staan ergens vermeld.

• rutje1
heb de rollernet.us mx records gemaakt, maar mail verzenden lukt nog steeds niet.
Bij DNS stuff staat het volgende:

Your 2 MX records are:

20 mail2.rollernet.us. [TTL=3600] IP=216.90.171.2 (No Glue) [TTL=83964] [US]
10 mail.rollernet.us. [TTL=3600] IP=208.11.75.2 (No Glue) [TTL=83964] [US]

ik heb echt geen idee wat dit betekent helaas. Zou u mij verder kunnen helpen?
Mvg Rutje1

• Ascathon
Bij het verzenden moet je het principe rollernet even vergeten. Dit heeft alleen te maken met ontvangen. Bij verzenden moet je puur in je eigen server kijken naar SMTP relay. Daar kun je denk ik het beste de SMTP van je provider instellen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 18:03
Heb je een error melding?

No production networks were harmed during this posting

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
voor verzenden de SMTP server van je provider gebruiken. Dit heet dan vaak een zgn. Smarthost.

Ontvangen wil vaak iid alleen via rollernet. En dan werkt eigelijk prima (heb er meerdere domeintjes onder hangen)

succes :)

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:11
idd, ik heb @home en Kerio Mailserver, uitgaande mail via smarthost mail.home.nl, en inkomende via rollernet over poort 4000 oid

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
En als je het helemaal simpel wil; Map de inkomende mailport vanaf rollernet (bijv. 2525 of 123512) door naar intern 25. Dan hoef je je mailserver ook niet aan te passen, die werkt alsof er niets aan het handje is.

• rutje1
ik krijg geen error, maar het wil met de instellingen gewoon maar niet lukken.

Ik heb bij mijn DNS instellinge het volgende:

mail.mijndomein.nl. A 617 123.456.789 (is mijn ip)
@ MX 10 617 mail.rollernet.us.
@ MX20 617 mail2.rollernet.us.

onder het account waarmee ik test in outlook gebruik ik de server: mail.mijndomein.nl en mijndomein.nl omdat het me niet duidelijk is welke ik moet gebruiken.

Bij rollernet heb ik als domein mijndomein.nl en dan verder als service ook mijndomein.nl poort 2525
Poort 2525 staat open op mijn router dus dit moet geen probleem zijn.

In hMailserver heb ik als mail relay server mail.rollernet.us ingevuld

Wat doe ik fout?

Greetz rutje1

• rutje1
Ik was het topic even kwijt in de lijst.

Zou iemand mij kunnen helpen om dit op te lossen?

Mvg Rutje1

[ Voor 92% gewijzigd door rutje1 op 02-10-2007 16:50 . Reden: kwijt in lijst ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je router stuurt 2525 extern door naar 25 op je mailserver?

(En als je een topic bookmarkt dan raak je 'm niet zo snel kwijt.....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Ascathon
Je hebt eerder gezegd dat inkomende mail wel werkt. Dus: doe alsof je niet van rollernet en DNS en poorten hebt gehoord. Dit heeft "niks" met uitgaande mail te maken. (Met uitzondering van firewall die uitgaang verkeer toestaat)
In hMailserver heb ik als mail relay server mail.rollernet.us ingevuld
Vul daar de smtp van je provider in.

Ascathon in "hMailserver relay server"
j-a-s-p-e-r in "hMailserver relay server"

[ Voor 20% gewijzigd door Ascathon op 02-10-2007 17:35 ]

• rutje1
De inkomende mail die ik in het start topic heb genoemd is enkel via Squirrelmail, ik denk dat de mail hierbij niet werkelijk verzonden wordt. Met bijv. een outlook account werkt ontvangen en verzenden niet.
Sorry als het onduidelijk is verteld :$
Het lukt wel om mail te versturen van naam1@mijndomein.nl --> naam2@mijndomein.nl en weer terug.
Dit is dan wel via Squirrelmail wat ik ook op de server gehost heb. Het lukt niet om naar andere mailadressen te versturen zoals bijv. hotmail.

• paella
Dus het opzetten van rollernet lukt niet? Ik zou naar de helpdesk van hun mailen (met een ander account! :) ) Je kan hier wel vragen, maar zij zijn de experts.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

In de mailserver moet je de relay instellen op smtp.casema.nl en niet op iets van rollernet.

In je emailclient (Outlook) moet je de uitgaande email of instellen op smtp.casema.nl (gaat ie buiten je mailserver om versturen) of of naar je mailserver. Maar dan moet je mailserver wel luisteren naar poort 25 (of je moet in je Outlook profiel een andere poort opgeven). Instellen op smtp.casema.nl is het makkelijkste.

Dat ontvangen niet werkt kan zijn omdat je pc niet je domeinnaam niet binnen je pc/netwerk bereikbaar is. Als je werkt op dezelfde pc als waar de mailserver op draait, dan kun je bij je pop3-gegevens 127.0.0.1 zetten. Mocht dat niet zo zijn, dan moet je eens zoeken op NAT Loopback (als je de domeinnaam wilt gebruiken), en anders het interne IP van de mailserver.

Ter edit: dat email aan jezelf wel overkomt via squirrelmail is logisch: squirrelmail connect direct met de mailserver (als localhost) en komt niet buiten de pc waar je mailserver op staat. Via Outlook dus wel (gezien je instellingen) en dan gaat het dus fout.

[ Voor 14% gewijzigd door Bastien op 02-10-2007 22:48 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

hoi,

ik heb ook dat rollernet geprobeerd, en jah het werkt erg goed :) .
Alleen wat ik nog niet werkend heb gekregen is het verzenden van een mail in mijn domein naar buiten.

Mijn internet (Casema) is rechstreeks verbonden op mijn server, die het deeld met mijn netwerk, waaronder mijn mail server (exchange 2003). Alle poorten zijn dus ook juist doorverwezen.
En ik denk dat ik een relay of smarthost adres ergens moet invoeren ofzow om het werkend te krijgen.
Of casema staat dat niet toe..
Help me please :'(

• Ascathon
Je moet de smtp server van Casema instellen.

Overigens over rollernet:Onlangs heb ik een mail gekregen die meldt (zover ik het begrijp) dat er een limiet komt op de inkomende mails. Deze mogen niet groter zijn dan 1MB (en x MB per dag/week). Nou heb ik geen zin om 30 euro per jaar te betalen dus gebruik ik het niet meer. Als iemand anders die het gebruikt en ook die mail gekregen heeft, het anders opvat, dan zou ik dat graag willen horen.

Verwijderd

En wat is het smtp van casema?

smtp.casema.nl ? en waarzo moet ik het instellen? relay of smarthost?
kheb ze beiden gezet maar toch lukt het niet om te versturen :'(

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Instellen als relay, smtp.casema.nl.

En wanneer kun je niet versturen... vanuit je emailclient niet, of vanuit de mailserver niet? Je emailclient ook goed ingesteld?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Ascathon schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:01:
Je moet de smtp server van Casema instellen.

Overigens over rollernet:Onlangs heb ik een mail gekregen die meldt (zover ik het begrijp) dat er een limiet komt op de inkomende mails. Deze mogen niet groter zijn dan 1MB (en x MB per dag/week). Nou heb ik geen zin om 30 euro per jaar te betalen dus gebruik ik het niet meer. Als iemand anders die het gebruikt en ook die mail gekregen heeft, het anders opvat, dan zou ik dat graag willen horen.
Dit klopt, daarom ben ik nu ook op zoek naar iets anders, dus als je nog tips hebt, hoor ik deze graag ;)

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik was erg benieuwd of iemand al een vervanger heeft gevonden voor rollernet?? Ik hoef al die services van ze niet, alleen maar dat een port wordt geforward naar een andere poort.

Kent/gebruikt iemand gratis services die dit kunnen? Ook een backup service hoeft er wat mij betreft niet tussen te zitten.

• Ascathon
Alleen die forward heb je denk ik niet voldoende. Het zou fijn zijn als de relay ze ook een bepaalde tijd bewaard. Je kan als consument natuurlijk niet garanderen dat je server constant te bereiken is.

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
ja, dat is waar, maar ik gebruik mijn server alleen voor prive doeleinden, dus het is "mijn" probleem op het moment dat mijn server down is. Ik had deze vraag ook zo gesteld om een zo groot mogelijke respons te krijgen van alternatieven :X , als er al alternatieven zijn :(

Verwijderd

Ja erg jammer dat Rollernet nu bijna $35 per jaar vraagt voor de doorstuur service. Of je moet het er voor over hebben...werkte verder erg goed dat doorsturen naar een andere poort....
Zelf heb ik mijn bedenkingen, ook dat je er dan waarschijnlijk aan vast zit totdat je opzegt.
Het bedrijf zit dan ook nog eens niet in Nederland.
Ik denk dat ik van provider overstap. 1 met wél een relay server oplossing of gewoon poort 25 open heeft staan. :P
Heb geen alternatieven kunnen vinden tot nog toe... |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 11:45 ]

• paella
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:39:
Zelf heb ik mijn bedenkingen, ook dat je er dan waarschijnlijk aan vast zit totdat je opzegt.
Is dat raar dan?

Verwijderd

Nee hoor, dat is niet raar, heb alleen vervelende ervaringen meegemaakt met opzeggen bij verschillende providers. Hoeft niet zo te zijn dat dat bij deze ook het geval is. Ben er alleen voorzichtig in...
Pagina: 1